Prodej eshopu E-Samolepka™ + kompletní výroba • Možnost okamžitě začít s podnikáním
Stránka 1 z 3 123 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 86

Pokuta za nepřevzetí zboží

  1. Je legální věta : "Pokud odmítnete přijmout zásilku, budete kontaktován naším právním zástupcem pro uhrazení vzniklé škody na poštovném a balném." uvedená v obchodních podmínkách internetového obchodu?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. rekl bych, ze neni, co kdyz tu objednavku poslal nekdo cizi a ja se rozhodl ji neprevzit, protoze jsem proste nemel nic objednano?

  4. Ještě by mě zajímalo, zda prodejce může nebrat zřetel na nekompletnost objednávky, pokud na to neupozorním hned řidiče dopravce?

  5. Citace Původně odeslal paia Zobrazit příspěvek
    rekl bych, ze neni, co kdyz tu objednavku poslal nekdo cizi a ja se rozhodl ji neprevzit, protoze jsem proste nemel nic objednano?
    Tahle možnost mě právě taky napadla. není to nic těžkého a viděl jsem souseda, co sousedovi za totáče jen tak zrušil pevnou linku... Je tu ale dost webtržníků e-obchodníků, ti budou určitě vědět.

  6. Myslim, že líp než webtržník by poradil web www.spotrebitele.info

  7. Pokuta za nepřevzetí zboží? A co třeba dát do podmínek pokutu za nenakoupení?

    Kdo neutratí na našem eshopu alespoň pět tisíc ročně, toho bude kontaktovat náš právní zástupce.

    Miluju tyhle takypodnikatele. Fakt jsem už viděl v zahraničí hodně, ale tohle, to může napadnout jen Čecha.

  8. Citace Původně odeslal milan Zobrazit příspěvek

    Miluju tyhle takypodnikatele. Fakt jsem už viděl v zahraničí hodně, ale tohle, to může napadnout jen Čecha.
    Taky jsem viděl v zahraničí hodně a divil by jsi se , co všechno dokáže napadnout češkého zákazníka.

  9. No a nemá takhle náhodou zákazník právo vrátit zboží do 14ti dní od zakoupení přes eshop? Nepřevzetí zásilky bych v to taky počítal. Abych tu nebyl za toho, "kdo ruší linky sousedům" - taky mám eshop a takovíhle "zákazníci" mě štvou.

  10. Citace Původně odeslal milan Zobrazit příspěvek
    Pokuta za nepřevzetí zboží? A co třeba dát do podmínek pokutu za nenakoupení?

    Kdo neutratí na našem eshopu alespoň pět tisíc ročně, toho bude kontaktovat náš právní zástupce.

    Miluju tyhle takypodnikatele. Fakt jsem už viděl v zahraničí hodně, ale tohle, to může napadnout jen Čecha.
    Jako sory, ale kdyby sji provozoval nejakej eshop a treba 20% zobzi by se ti vracleo tak by si z toho taky byl smutnej.

  11. Citace Původně odeslal toulecv Zobrazit příspěvek
    Jako sory, ale kdyby sji provozoval nejakej eshop a treba 20% zobzi by se ti vracleo tak by si z toho taky byl smutnej.
    To máš z vlastní zkušenosti? Pokud se ti vrací 20 % zásilek, tak bude asi problém někde jinde. Spíš mám ale pocit, že jsi si tohle číslo vycucal z prstu. ;)

  12. Citace Původně odeslal Martin Zobrazit příspěvek
    To máš z vlastní zkušenosti? Pokud se ti vrací 20 % zásilek, tak bude asi problém někde jinde. Spíš mám ale pocit, že jsi si tohle číslo vycucal z prstu. ;)
    A TREBA 20% ZBOZI SE TI VRACI.
    Jo, je to vycucany z prstu, ale kdyz zacinas a vrati se ti treba par procent nejaky zobzi, a je hodne drahy tak co pak muzes delat kdyz mas na sklade 5 grafickejch karet za 10k, lezej ti v tom penize a ty karty se furt zlevnujou...

  13. trocha OT: "nejlepsi" jsou zakaznici, kteri si zbozi objednaji a nakonec ani nevedi co si objednali ci jeste nevi, zda-li to chteji. Ano, to mam z vlastni zkusenosti. Lidi si casto neco objednaji treba na milionech mistech, a pak se divi, ze jim nekdo vola ohledne overeni objednavky..

    Ty pokuty asi nejsou OK, ale uprimne se jim ani nedivim ;)

  14. Citace Původně odeslal toulecv Zobrazit příspěvek
    A TREBA 20% ZBOZI SE TI VRACI.
    Jo, je to vycucany z prstu, ale kdyz zacinas a vrati se ti treba par procent nejaky zobzi, a je hodne drahy tak co pak muzes delat kdyz mas na sklade 5 grafickejch karet za 10k, lezej ti v tom penize a ty karty se furt zlevnujou...


    To je prostě riziko podnikání... určité procento zásilek se prostě obchodníkovi bue vracet vždycky, nějaké "skoroprávní" obezličky typu "poplatek za nepřevzetí nebo stornování objednávky jsou mě jako spotřebiteli šumafuk a nikdo mě nemůže přinutit platit za odmítnutí čehokoli, co jsem neobjednal.

    Jako obchodníka mě sice vracení zásilek může štvát, ale pokud (v rámci únosnosti) dodržím expediční lhůty a jsem schopen zákazníka informovat o stavu objednávky (hlavně o expedici) nemělo by být procento vrácených zásilek větší než 5% - a to už nechá zakalkulovat do ceny...

  15. mat:Jako jo no, ale kdyz uz si neco kupuju tak bych mel vedet jeslti to chci nebo ne. Chapu to treba u obleceni, tam se to vymenuje, ale kdyz ti zpatky chodej jiny veci... Vzdycky se najde nekod kdo to objedna na nekoho, nebo nekdo kdo to schvalne objedna a vrati aby se pobaivl nebo nekomu udelal ztratu.

  16. Citace Původně odeslal toulecv Zobrazit příspěvek
    mat:Jako jo no, ale kdyz uz si neco kupuju tak bych mel vedet jeslti to chci nebo ne. Chapu to treba u obleceni, tam se to vymenuje, ale kdyz ti zpatky chodej jiny veci... Vzdycky se najde nekod kdo to objedna na nekoho, nebo nekdo kdo to schvalne objedna a vrati aby se pobaivl nebo nekomu udelal ztratu.
    Dobře, ale pořád se nabízí odpověď: je to prostě riziko podnikání... s tím nic nenaděláš... buď se s tím srovnáš nebo si otevři kamenný obchod... zásilkový prodej prostě takhle funguje - něco se vždycky vrátí jako nevyzvednuté zpět...

  17. Mám takovej pocit, že objednávka splňující zákonné podmínky se bere jako smlouva a obchodník má právo chtít náklady spojené s expedicí v případě, že zboží zákazník nepřevezme. Ovšem byl bych blázen kdybych to po někom chtěl.

  18. Vítejte ve světe dospělých.

    Doporučuji ve vlastním zájmu o víkendu nastudovat obchodní zákoník a občanský zákoník. Nemáte-li čas, oželte 5000 Kč a zajděte se poradit s právníkem, ušetříte si v budoucnosti své nervy a peníze.
    Zejména doporučuji vaší pozornosti § 273 odst. 1 obchodního zákoníku, který umožňuje ke smluvnímu vztahu připojit pro obě smluvní strany závazné Všeobecné obchodní podmínky.
    Tyto VOP si pak dle doporučení Sdružení spotřebitelů (mají na webu vzor) nebo po konzultaci s právníkem, sepište.
    Popište v nich zejména vznik smluvního vztahu, předmět plnění, práva a povinnosti smluvních stran, platební podmínky, pravidla reklamace (nesmí odporovat právním předpisům - pomůže vzor z webu Sdružení spotřebitelů), atd.
    Spolu s každou objednávkou si nechte potvrdit, že zákazník se s VOP seznámil a plně je akceptuje. Objednávka musí být písemná, přičemž dle zákona se písemnou objednávkou rozumí i objednávka prostřednictvím komunikace na dálku – zaslání faxem, emailem nebo vyplněním elektronického objednávkového formuláře umístěného na webové stránce dodavatele.

  19. Což jen potvrzuje co jsem říkal. Akorát bych byl trubka kdybych kvůli stokoruně na prodělaném poštovném věnoval další čas nějakým dohadováním se zákazníkem a kazil si těmahle sporama náladu. Ale třeba to někoho baví.

  20. Citace Původně odeslal Unregistered Zobrazit příspěvek
    Vítejte ve světe dospělých.
    Zejména doporučuji vaší pozornosti § 273 odst. 1 obchodního zákoníku, který umožňuje ke smluvnímu vztahu připojit pro obě smluvní strany závazné Všeobecné obchodní podmínky.
    Dáváte dost problematické rady. VOP sice nastavit můžete, ale nemohou odporovat tomu, co říká zákon. A zákon JASNĚ stanoví, že zákazník MÁ právo na vrácení zboží bez udání důvodu po dobu 14ti dnů, pokud je kupní smlouva uzavřená elektronicky. Tedy v případě eshopu prakticky vždy (leda by si zboží vybral v prodejně a nechal pak poslat).

    VOP proti tomu nemůže jít a pokud se tak stane, lhůta se produlžuje.

    Takže podmínka uvedená ve článku, jako zaplacení pokuty za neodebrání zásilky je věc, která před soudem neobstojí a dotyčného obchodníka můžete poslat k čertu. To nic nemění na tom, že opotřebení a jiná škoda na vraceném zboží je dlužno uhradit.

    Pokud obchodujete s 20% vratek, tak bych doporučil změnit business a dát se třeba na distribuci uhlí... :)

  21. Díky za ujasnění, Tangero.
    Rep+

  22. Tohle by mě teda zajímalo, jestli se do zákonné 14 denní lhůty dá započíst i samotné nepřevzetí zboží. Tipnul bych si, že spíš ne neboť ta zákonná lhůta běží od převzetí zboží (ke kterému v případě odmítnutí zásilky vlastně nedojde). Jak to tedy je?

  23. Ivan L.: Nerozlišuje se, zda jste zboží převzal nebo nepřevzal. To právo umožňuje "vypovědět kupní smlouvu" a tedy bez ohledu na to, zda jste zboží převzal nebo nepřevzal od přepravní společnosti. Rozmyslet si to můžete kdykoliv až do dvou týdnů od převzetí zboží.

  24. To já mám trochu jiný problém (naštěstí se toho moc nevrací), ale když už se to vrátí tak živé rostliny jsou po týdnu na poště k vyhození a pak si myslím, že to nespadá do 14 denní lhůty na vrácení zboží (to by mělo být nepoškozený). Je to spíš otázka pro právníka, ale zajímal by mě váš názor.

  25. Citace Původně odeslal barganda Zobrazit příspěvek
    ...když už se to vrátí tak živé rostliny jsou po týdnu na poště k vyhození a pak si myslím, že to nespadá do 14 denní lhůty na vrácení zboží...
    Občanský zákoník
    § 53
    (7) Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. [...]
    (8) Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv
    c) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,

    Jestliže je věc jako například kytka po 14 dnech uložení na vyhození, pak IMHO podléhá rychlé zkáze. Nutno ovšem prozkoumat, jestli nějaký zákon o obchodu s diamanty nebo o zamezení dvojího zdanění s Demokratickou republikou Kongo nedefinuje význam toho výrazu jinak, než jak by ho běžný nezákonodárce pochopil.

  26. Citace Původně odeslal ondra.knezour Zobrazit příspěvek
    Občanský zákoník
    § 53
    (7) Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. [...]
    (8) Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv
    c) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,

    Jestliže je věc jako například kytka po 14 dnech uložení na vyhození, pak IMHO podléhá rychlé zkáze. Nutno ovšem prozkoumat, jestli nějaký zákon o obchodu s diamanty nebo o zamezení dvojího zdanění s Demokratickou republikou Kongo nedefinuje význam toho výrazu jinak, než jak by ho běžný nezákonodárce pochopil.
    hmm tak mám vyhráno a teď ještě vymyslet kdo to z těch lidí bude páčit :banghead: takže to započítám do nákladů...

  27. Citace Původně odeslal barganda Zobrazit příspěvek
    hmm tak mám vyhráno a teď ještě vymyslet kdo to z těch lidí bude páčit :banghead: takže to započítám do nákladů...


    presne tak som to urobil ja, započítal som to do nákladov. Nebudem sa naťahovať s niekym pre poštovné. Ale je pravda že keby som mal 20% vratených objednávok asi by som sa na to vykašlal.

  28. Možná bych trošku doplnil:

    Spotřebitel má právo zrušit odeslanou objednávku nebo odstoupit od kupní smlouvy do 14-ti dnů od převzetí zboží dle platného § 53, odst. 7 Občanského zákoníku. Toto právo není primárně určeno pro řešení reklamace zboží.

    Pokud se tak rozhodne, musí projev vůle o odstoupení od smlouvy doručit prodávajícímu nejpozději do 14. dne od převzetí věci. Doporučujeme tak učinit nejlépe písemnou formou, která zajišťuje zejména prokazatelnost učiněného právního úkonu, kterým se smlouva ruší.

    Spotřebitel je povinen odevzdat prodávajícímu nepoškozené zboží, bez známek užívání nebo opotřebení, pokud možno v původním obalu a s veškerým příslušenstvím zpět. Po obdržení vráceného zboží prodávající kupujícímu vrátí zpět odpovídající částku předem dohodnutým způsobem a to nejpozději do 30 dnů od účinnosti projevu vůle kupujícího (od doruční odstoupení od smlouvy).

    Při nesplnění uvedených podmínek může prodávající vůči spotřebiteli uplatnit kompenzaci za snížení hodnoty vraceného zboží. V případě nedodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy je takové odstoupení od smlouvy neplatné a spotřebiteli tím nevznikají žádná práva na vrácení zboží.

    Spotřebitel nemůže odstoupit od kupní smlouvy v těchto případech:

    * na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo se souhlasem kupujícího započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění
    * na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího
    * na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání
    * na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li kupující jejich originální obal
    * na dodávku novin, periodik a časopisů
    * spočívajících ve hře nebo loterii

  29. To hore sem psal já.

    Tak občanský zákoník hovoří jasně, nepoškozené nerozbalené zboží to je mnohdy velice dostatečné. Jelikož v případě 100% stavu je dodavatel ochoten udělat dobropis.

    Zaujala mě kolonka zboží závislé na pohybu finančního trhu což je například HW, který velkoobchody přepočítavají každý den podle kurzu dolaru. Tudíž je závislý na pohybu finančního trhu a já stím nic neudělám, zároveň je to zboží, které podléhá rychlému zastarání nikde neni stanoveno co je to rychlé zastarání.

    Takže tu máme už několik námitek proč může neuznat obchodník vrácení zásilky.

  30. Citace Původně odeslal Tangero Zobrazit příspěvek
    A zákon JASNĚ stanoví, že zákazník MÁ právo na vrácení zboží bez udání důvodu po dobu 14ti dnů, pokud je kupní smlouva uzavřená elektronicky.
    Pokud se nepletu, tak právo na vrácení má zákazník až po převzetí zboží, respektive nabytí vlastnického práva, které má až po uhrazení kupní ceny prodávajícímu.

    Osobně vidím asi jako nejúčinější a zároveň časově nejúspornější způsob boje s "nepřevzateli" ( :) ), uvedení úhrady poštovného (+ storno poplatku) do obchodních podmínek (s kterými kupující souhlasí při potvrzení objednávky) a následné upozornění mailem/telefonem na jeho možnou úhradu při nepřevzetí zásilky.

    Někdy to zákazníka "postraší" a zboží si raději vyzvedne a někdy se na to vykašle tak, jako tak. Dál to asi nemá smysl nijak víc řešit.

  31. Citace Původně odeslal Zer0 Zobrazit příspěvek
    Pokud se nepletu, tak právo na vrácení má zákazník až po převzetí zboží, respektive nabytí vlastnického práva, které má až po uhrazení kupní ceny prodávajícímu.

    Osobně vidím asi jako nejúčinější a zároveň časově nejúspornější způsob boje s "nepřevzateli" ( :) ), uvedení úhrady poštovného (+ storno poplatku) do obchodních podmínek (s kterými kupující souhlasí při potvrzení objednávky) a následné upozornění mailem/telefonem na jeho možnou úhradu při nepřevzetí zásilky.

    Někdy to zákazníka "postraší" a zboží si raději vyzvedne a někdy se na to vykašle tak, jako tak. Dál to asi nemá smysl nijak víc řešit.
    Já osobně vidím jako nejúčinnější způsob boje s "nepřevzateli" provozovat obchod tak, aby k nepřebírání zboží docházelo v co nejmenším procentu případů - to, co tady vymýšlíte, jsou s odpuštěním bohapusté kraviny...

Stránka 1 z 3 123 PosledníPoslední
Hostujeme u Server powered by TELE3