Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Kopirovani napadu

Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
1. 6. 2007 07:50:36
Vím, že je možné, že toto téma zde bude trochu tabuizované. Ale přesto. Setkali jste se s tím, že se někdo inspiroval vaší myšlenkou a vytvořil něco velmi podobného? Nebo jste se inspirovali někde vy? Nebo jste se s tím setkali úplně u cizích webů? Příklady sem:-)
1. 6. 2007 07:50:36
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-napadu/#reply10029
Mike Acler
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
1. 6. 2007 10:01:29
Ano, pred lety, kdyz jsem delal jeden web. Nekdo udelal podobny, jak jsem zjistil, i redakcni system byl hodne podobny, pozdeji jsem se dozvedel, ze mu to udelal stejny clovek jako me:) byly kolem toho nejaky hadky, ale pak se to urovnalo a jakmile oba projekty mely slusnou navstevovanost, tak jsme to spojili, resp. oni presli ke me a muj web byl bohatsi o nekolik stovek jejich clanku:) ale to uz je minulost, web uz je par let prodany.
Jinak ted pripravuju nejaky projekt, o kterem mi asi vsichni reknou, ze jsem ho zkopiroval (nebo aspon ideu) a asi mi nikdo neuveri, ze jsem ho nosil v hlave driv nez vznikly ty projekty, ktere jsou znacne podobne.
Obecne si myslim, ze zdrava inspirace muze byt jenom k dobru. Pokud je spatny projekt a ma dobrou myslenku, nevidim nic neetickeho na tom, kdyz si tu myslenku vypujcim a udelam svuj projekt oproti tomu puvodnimu jeste lepsi :) ty projekty, ktere se podobaji tomu memu, co pripravuji, mi hodne pomohly ujasnit si spoustu veci.
A uplne prenesene, kdyby se lide neinspirovali, takhle civilizace by brzo vymrela.
1. 6. 2007 10:01:29
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-napadu/#reply10028
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
1. 6. 2007 10:28:44
Napsal agile;4628
Obecne si myslim, ze zdrava inspirace muze byt jenom k dobru. Pokud je spatny projekt a ma dobrou myslenku, nevidim nic neetickeho na tom, kdyz si tu myslenku vypujcim a udelam svuj projekt oproti tomu puvodnimu jeste lepsi :) ty projekty, ktere se podobaji tomu memu, co pripravuji, mi hodne pomohly ujasnit si spoustu veci.
Souhlasím s tebou, ale musí to být jen inspirace. Včera večer jsem třeba zjistil, že na Slovensku spustili obdobu jednoho mého projektu (to samé jen v jiném designu). Na tom by nebylo nic divného, kdyby to shodou okolností nespustil můj bývalý inzerent, který můj web velmi dobře zná, inzeroval na něm a velmi se mu líbil. Při schůzkách dokonce navrhoval, abychom byli partneři a já to samé provozoval i na SK a o zisky bychom se dělili. Nic proti tomuhle nemůžu udělat. Ale přivedlo mne to prostě na myšlenku, jít na Slovensko se svými projekty také. Zkusit se to může, jen najít vhodného partnera.
Na druhou stranu vím o kopii toho samého webu, který se připravuje i v Česku. To je nepříjemné mnohem více. Trh je pro některé niky velmi malý.
Jen pro upřesnění dodávám, že se pořád bavím o "unikátních" myšlenkách, to, že někdo udělá web o soutěžích nebo travel web o Francii za nijak unikátní nepovažuji.
1. 6. 2007 10:28:44
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-napadu/#reply10027
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
1. 6. 2007 10:41:51
Napsal Dan;4618
Vím, že je možné, že toto téma zde bude trochu tabuizované. Ale přesto. Setkali jste se s tím, že se někdo inspiroval vaší myšlenkou a vytvořil něco velmi podobného? Nebo jste se inspirovali někde vy? Nebo jste se s tím setkali úplně u cizích webů? Příklady sem:-)
Ono je to těžký... Co je vlastně dneska originální projekt? Jmenuj něco takového ;-) Skoro u každého projektu můžeš najít něco, co se dá aspoň částečně považovat jako vzor nebo inspiraci. Řekl bych, že nic 100% originálního už dávno neexistuje :smoking:
1. 6. 2007 10:41:51
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-napadu/#reply10026
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
1. 6. 2007 11:07:53
V přeneseném slova smyslu za originální projekt považuji něco, co na daném trhu ještě není. Jsou i takové oblasti.
1. 6. 2007 11:07:53
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-napadu/#reply10025
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
1. 6. 2007 11:20:59
Napsal Dan;4658
V přeneseném slova smyslu za originální projekt považuji něco, co na daném trhu ještě není. Jsou i takové oblasti.
Jasně, ale ty ho vymyslíš od začátku? Nebo se budeš něčím inspirovat? ;)
Udělat 100% kopii cizího díla je prasárna, to je jasné. Ukrást někomu design nebo mu krást obsah taky. Ale to že někdo spustí nějaký hodně podobný projekt? To je podle mě normální reakce v konkurenčním prostředí. :andel:
1. 6. 2007 11:20:59
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-napadu/#reply10024
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
1. 6. 2007 11:24:39
Napsal Kovboj;4661
Ale to že někdo spustí nějaký hodně podobný projekt? To je podle mě normální reakce v konkurenčním prostředí. :andel:
Sohlasím. Ale ten hodně podobný projekt už pro mne není originální, protože už tu prostě je něco jiného.
1. 6. 2007 11:24:39
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-napadu/#reply10023
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
1. 6. 2007 11:37:38
Napsal Dan;4662
Sohlasím. Ale ten hodně podobný projekt už pro mne není originální, protože už tu prostě je něco jiného.
No jo, ale ten projekt který byl takhle okopírován BYL originální? Nebo třeba jen byl první v ČR? Nebo třeba i u nás předtím byl, ale neměl nějaké funkce které má ten nový? A jsi si jistý, že ten podle tebe originální projekt nebyl funkční už dávno i v ČR, ale jen měli natolik mizerné SEO a propagaci že jsi prostě o něm jen nevěděl? :D
1. 6. 2007 11:37:38
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-napadu/#reply10022
Kopírování nápadů je základ volného trhu. Důraz se přenáší od nápadu k jeho provedení, což je velmi dobře, neboť konkurence podporuje vývoj.
Podívej se koneckonců na svůj případ - tvůj inzerent od tebe okopíruje nápad a spustí jej pro oblast, kde ještě nejsi (Slovensko). Tebe to přinutí k tomu, že také vytvoříš slovenskou mutaci.
Jak dlouho by trvalo, než by ses k tomu rozhoupal, kdyby tvůj nápad nebyl okopíroval? Takhle tě přinutil k akci a de facto zvýšil tvůj budoucí zisk. No není to paráda? :)
1. 6. 2007 11:38:58
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-napadu/#reply10021
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
1. 6. 2007 11:43:15
Napsal Retal;4665
Kopírování nápadů je základ volného trhu. Důraz se přenáší od nápadu k jeho provedení, což je velmi dobře, neboť konkurence podporuje vývoj.
Podívej se koneckonců na svůj případ - tvůj inzerent od tebe okopíruje nápad a spustí jej pro oblast, kde ještě nejsi (Slovensko). Tebe to přinutí k tomu, že také vytvoříš slovenskou mutaci.
Jak dlouho by trvalo, než by ses k tomu rozhoupal, kdyby tvůj nápad nebyl okopíroval? Takhle tě přinutil k akci a de facto zvýšil tvůj budoucí zisk. No není to paráda? :)
Ale jo, souhlasím. Já se tady nesnažím plakat nad rozlitým mlékem (nebo jak se to říká). Je to totiž marné. Člověk si může trošku zanaříkat, aby si ulevil, ale to je tak všechno, co může (tedy pokud se někde neporuší autorská práva). Jak to bude s tím Slovenskem - na to jsem zvědav.
1. 6. 2007 11:43:15
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-napadu/#reply10020
Mike Acler
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
1. 6. 2007 14:20:55
Dane, projekt je mozna originalni na ceskem trhu, ale kdyz se podivas v zahranici, drtiva vetsina toho uz byla vymyslena (byl bych blazen, kdybych rek, ze vse, ze:). A byt v necem prvni je fajn, co si budem povidat, ale byt nejak rozezlen tim, ze ti vznika konkurence je na hlavu (lidi chteji mit moznost volby). Neco jinyho je samozrejme kopie 1:1, kde ti okopiruji know-how a jen to zabali do jineho havu...
1. 6. 2007 14:20:55
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-napadu/#reply10019
FAKAM
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
1. 6. 2007 14:33:27
by ste ani neverili, napadol ma velmi zaujimavy projekt na ktorom sa uz aj pracuje no je to velmi zlozite kedze to nebude robene pre nas ale pre zahranicny trh amerika a tak kde s toho budu velke zarobky co u nas nemozem pocitat. Treba tam vela toho riesit kedze najviac poznam nas trh a tu sa pohybujem ale tak dufam ze to zvladnem... to bude bomba ze slovak preprazil v amerike :)
1. 6. 2007 14:33:27
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-napadu/#reply10018
Lad
verified
rating uzivatele
(32 hodnocení)
1. 6. 2007 14:48:39
Ano, byl nam nedavno docela osklive zkopirovan jeden web - tenkrat jsem byl vcelku nastvanej a zvazoval i pravni kroky (v hodne slaby chvilce), ale pak jsem sel ven a na pivo, a preslo me to :-).
A koneckoncu, Slink.cz je totalni kopie TLA, takze bych mel radeji byt zticha... :-)
1. 6. 2007 14:48:39
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-napadu/#reply10017
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
1. 6. 2007 14:58:17
Agile, souhlasím s tebou prakticky se vším, kromě jedné věci - "originální" projekt můžeš vymyslet, aniž by ses inspiroval venku:-) To, že pak zjištíš, že už to bylo vymyšleno v tom velkém a obrovském světě někým jiným už tvou radost z objevu nezmenší;-)
Pokud ty mé předchozí příspěvky vyzněly tak, že jsem rozezlen - naštvalo mne to, to jo. Ale to je asi tak jediné, co kromě zlepšování funkcí vlastních projektů můžu dělat.
Znovu zdůrazňuju, že se tu nebavím o obsahových webech (travel, porno, soutěže a já nevím co), měl jsem na mysli weby se speciální fukcionalitou a zaměřením na velmi úzký segment trhu.
Jinak jak říkáš o té kopii 1:1 - jo, ta česká kopie mého zmiňovaného projektu byla krom designu prakticky 1:1. Dokonce i položky v menu se jmenovaly ÚPLNĚ stejně (a to prosím to nebyly položky typu úvod, registrace, kontakt, ale češtinářsky větší slangové špeky):-) Jinak je zajímavé, že tenhle můj projekt má na kopírování fakt pech. Asi před rokem zkopírovali komplet funkcionalitu včetně naprosto přesného rozmístění speciálních ovládacích prvků profíci z jiného studia. Ale když jsem publikoval na diskuzi obrázky těch dvou webů přes sebe (byly úplně shodné kromě barevnosti a fotky v topu), tak design předělali. Zadostiučiněním pro mne je, že název té diskuze je ve vyhledávači na keyword "název jejich studia" na druhém místě:-)
1. 6. 2007 14:58:17
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-napadu/#reply10016
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
1. 6. 2007 15:03:28
Napsal Ladislav Nosákovec;4691
A koneckoncu, Slink.cz je totalni kopie TLA, takze bych mel radeji byt zticha... :-)
Láďo, to, že Slink je kopie TLA, mi kupodivu ani nevadí. Není to originální projekt, to rozhodně ne, ale přináší do Česka novou službu (když teda pominu fakt, že současně s ním přišly i 2 další služby - ale o tom jste nevěděli). Mnohem víc mi vadí parazitování na názvu, který připomíná skupinu webů Seznamu.
1. 6. 2007 15:03:28
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-napadu/#reply10015
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit