Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Vrátenie peňazí iba na bankový účet?

meter21
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 6. 2022 15:00:24
Zdrávím chcel by som sa opátať ako podľa zákona prebieha vrátenie penazí pri vráteni tovaru objednaného cez eshop v zákonnej lehote 14dní. Ide o to či si zákazník môže vybrať spôsob vrátenia peňazí alebo o tom rozhodne eshop alebo je to určené v zákone ?
konkrétny prípad Objednávka cez eshop --> platba v hotovosti na dobierku --> eshop ponukne jedinú možnosť na vrátenie na bankovy účet s čim zákaznik nesúhlasi.
vďaka za info.
15. 6. 2022 15:00:24
https://webtrh.cz/diskuse/vratenie-penazi-iba-na-bankovy-ucet/#reply1503514
miros.online
verified
rating uzivatele
15. 6. 2022 15:10:53
Vybera si zakaznik. Ak chce postovou poukazkou tak mu to musis tak poslat.
Inak ta caka obchodna inspekcia.
15. 6. 2022 15:10:53
https://webtrh.cz/diskuse/vratenie-penazi-iba-na-bankovy-ucet/#reply1503513
Můžu mluvit jen za Česko, ale předpokládám, že na slovensku to nebude o tolik jiné (je třeba dostudovat zákon).
V ČR není způsob vrácení peněz v zákoně nikterak konkrétní. Ustanovení § 1926 zákona č. 89/2012 Sb., Občanského zákoníků říká, že způsob platby určuje dlužník (v tomhle případě e-shop). Zákazník má právo se té částky domáhat, ale už nemá právo určovat, nebo diktovat, jakým způsobem to bude. E-shop pak jen musí dodržet povinné zákonné lhůty a částku na své náklady zákazníkovi vyplatit. Existuje však výjimka, a to je právě scénář, kdy proběhla platba na dobírku, hotově a zákazník nemá účet. Cituji z https://www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna/detail/moznost-vyberu-zpusobu-vraceni-penez-u-odstoupeni-od-smlouvy/1065
Proto je i nutné přihlížet ke způsobu placení kupní ceny zákazníkem. Platil-li zboží v hotovosti a nemá účet, dovozujeme, že prodejce je povinen mu vrátit peníze stejným způsobem, jakým kupní cenu platil. Běží-li lhůta k plnění a bezhotovostním převodem by se prodejce dostal do prodlení se zaplacením dlužné částky a Vy jste osobně u prodejce, jste oprávněna se dožadovat okamžité platby v hotovosti s odkazem na to, že jen okamžitým vrácením peněz v hotovosti splní řádně svoji povinnost a nedostane se tak do prodlení, za které odpovídá. Pokud by to odmítl, máte právo požadovat jednak zákonný úrok z prodlení a jednak náhradu škody, která Vám opožděným plněním vznikla.
Takže zákon na to u nás konkrétně neupozorňuje, ale záleží i na situaci. V tomhle případě má dle mého zákazník právo nesouhlasit (například účet nemá) a e-shop musí přistoupit na jinou variantu (hotovost, složenka, atd) a splnit to v zákonné lhůtě.
15. 6. 2022 15:14:14
https://webtrh.cz/diskuse/vratenie-penazi-iba-na-bankovy-ucet/#reply1503512
meter21
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 6. 2022 15:25:39
Vďaka za rýchlu reakciu obom . Presne to som si aj myslel.
Tentokrát som zákazník ja a obchod nieje žiadna garážová predajňa ale Zalando.
Máte nejaký tip ako postupovať dalej ?
15. 6. 2022 15:25:39
https://webtrh.cz/diskuse/vratenie-penazi-iba-na-bankovy-ucet/#reply1503511
To záleží. Jestli účet máš a ten převod by splňoval podmínky, které zákon nařizuje Zalandu, tak to nejspíš budeš muset přijmout. Protože nevidím vlastně žádný zákonný důvod to odmítnout. Proč vlastně odmítáš platbu na účet? Nemáš ho? Nebo je zatížený exekucí?
15. 6. 2022 15:43:28
https://webtrh.cz/diskuse/vratenie-penazi-iba-na-bankovy-ucet/#reply1503510
lada1979
verified
rating uzivatele
15. 6. 2022 15:48:39
obecná praxe je, že se vrací se způsobem jak jsi platbu přijal (předpokládám, že to stále platí), takže pokud zákazník platil dobírku hotově, mě peníze přišly na účet, takže vracím na účet jelikož jsem je tak přijal. Sice se občas stává, že někdo tvrdí, že nemá účet, ale v tom případě já zase nemám povinnost nést náklady s odesláním složenkou a cesty na poštu, takže si většinou nějaký účet pořídí nebo požádají známého. Měli jsme dokonce případ, že ten známý ty peníze nepředal, šetřila to i ČOI a neměla námitek, že jsme peníze neposlali složenkou.
15. 6. 2022 15:48:39
https://webtrh.cz/diskuse/vratenie-penazi-iba-na-bankovy-ucet/#reply1503509
miros.online
verified
rating uzivatele
15. 6. 2022 17:23:24
Ak zakaznik nema ucet a objednal si na dobierku tak mas povinnost mu to poslat v hotovosti na asresu alebo niecim podobnym.
Eshop ta nemoze diskriminovat, ze nemas bankovy ucet.
Na Slovensku dostanes pokutu od SOI keby trvas na zaslani bankoveho uctu a on ho nema resp. nechce zaslat ak platil na dobierku.
Pri platbe kartou alebo bankovym prevodom posielas automaticky vratenie na platobny kanal ako k tebe prisli peniaze na eshop.
15. 6. 2022 17:23:24
https://webtrh.cz/diskuse/vratenie-penazi-iba-na-bankovy-ucet/#reply1503508
meter21
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 6. 2022 17:28:10
: Tomáš Maňhal - no práveže osobný účet nemám a ani ho neplánujem zakladať.
Tie ich podmienky som čítal ešte pred nákupom a bol som v tom že tovar ktorý nepoužijem budem posielať späť a prachy mi vrátia formou poštovej poukážky tak som to riešil vždy pri reklamaciach ked mi vracali peniaze.
úryvky z ich obchodných podmienok
(časť zákonna lehota do 14 dni)
Následky odstúpenia
V prípade vášho odstúpenia od zmluvy vám musíme vrátiť všetky platby, ktoré sme od vás prevzali, vrátane nákladov na dodanie (s výnimkou dodatočných nákladov následkom vašej voľby spôsobu prepravy, ktorý by nebol najmenej nákladným spôsobom prepravy ako ho štandardne ponúka naša spoločnosť), a to bez zbytočného odkladu a najneskôr do 14 dní odo dňa, keď ste nám, alebo partnerovi spoločnosti Zalando oznámili svoj úmysel na odstúpenie od tejto zmluvy oznámili. Sumu vrátime rovnakým spôsobom, aký ste použili pri pôvodnej platobnej transakcii, ibaže by ste sa výslovne dohodli ináč. Za vrátenie vám nebudeme účtovať žiadne poplatky. Podľa toho, ktorá z nasledujúcich udalostí nastane skôr môžeme s vrátením platby počkať až do doručenia vracaného tovaru, alebo pokiaľ nám vrátanie tovaru nepreukážete.
(časť o možnosť vrátenia do 100 dni )
9. Vrátenie peňazí
Každé vrátenie peňazí sa uskutoční ich vrátením na účet, z ktorého prišla pôvodná platba. Pri platbách na účet a pri zaplatení zálohy bezhotovostným prevodom na účet sa vrátené prostriedky odošlú na účet, z ktorého sa vykonala príslušná platba. Pri platbách prostredníctvom služby Paypal/kreditnej karty sa peniaze vrátia na váš účet služby PayPal/účet kreditnej karty. Ak ste pri kúpe použili darčekovú poukážku, príslušnú sumu pripíšeme na váš účet darčekových poukážok.
Na podpore mi ale napísali niečo úplne iné
Moja otázka znela asi nejak takto : Pri vráteni časti objednávky nemôžem nájsť iny sposob ako vratenie peňazí na bankovy účet.
Vypís z chatu s podporou :
Andrea (15. 6. 2022, 14:41:01): Dobrý deň, Peter, dajte mi chvíľku a pozriem sa na to.
Andrea (15. 6. 2022, 14:41:43): penize za vrátený tovar sa neajú vrátiť iným zpôsobom, len na bankový účet
Peter (15. 6. 2022, 14:42:51): Nič také sa v obchodných podmienkach nepíše a ja účet nemám tak neviem ako postupovať
Andrea (15. 6. 2022, 14:43:28): je mi ľúto podľa našich pravidiel nie je možné penize vrátiť iným zpôsobom
Peter (15. 6. 2022, 14:46:02): rozumiem tak teda ak chcem vrátiť peniaze formou poštovej poukážky musím odstúpiť od zmluvy v zákonnej lehote 14 dní a vrátiť celý tovar ?
Andrea (15. 6. 2022, 14:46:48): nemáme v podminekách v prípade platby na dobierku , odoslanie peniazí poštovou poukážkou ako som písala vrátenie peniaze je možné len na bankový účet
Andrea (15. 6. 2022, 14:47:56): je mi ľúto inú formu vrátenia peniazí nemáme
Andrea (15. 6. 2022, 14:48:07): pomôžem Vám ešte s niečím?
Peter (15. 6. 2022, 14:48:38): ani formou kreditu sa to nedá riešiť ?
Andrea (15. 6. 2022, 14:49:05): pokial ste mali objednávku na dobierku, nie je možné vrátiť to v kreditoch
Andrea (15. 6. 2022, 14:50:46): mrzí ma to, ale ako som už Vám písala vrátenie peniazí je možné len na bankový účet
Andrea (15. 6. 2022, 14:50:54): pomôžem Vám ešte s niečím?
Andrea (15. 6. 2022, 14:51:40): Nakoľko od vás nemán žiadnu odpoveď, ukončujem chat. V prípade ďalších otázok sa na nás neváhajte obrátiť. Prajem krásny deň a ďakujem za chat.
15. 6. 2022 17:28:10
https://webtrh.cz/diskuse/vratenie-penazi-iba-na-bankovy-ucet/#reply1503507
"je mi ľúto podľa našich pravidiel nie je možné penize vrátiť iným zpôsobom" tohle je imho tragédie a neochota e-shopu. Žádná jejich pravidla tu nehrají roli.
Prostě napiš čestné prohlášení, že nedisponuješ účtem, na který by ti mohli sumu vrátit (ostatně i proto jsi platil na dobírku třeba) a oni budou muset najít jiný způsob. Ideálně právě na tu složenku, na své náklady, nebo hotově někde na pobočce či odběrném místě. Teď bude míček na jejich straně hřiště, protože ty od smlouvy v zákonné lhůtě odstupuješ (předpokládám).
15. 6. 2022 18:37:16
https://webtrh.cz/diskuse/vratenie-penazi-iba-na-bankovy-ucet/#reply1503506
lada1979
verified
rating uzivatele
15. 6. 2022 19:26:11
Jelikož Zalando všude vystupuje jako německá firma, bez vlastní pobočky v ČR nebo SK, řekl bych, že je pochopitelné že nechce poslat poukázkou jelikož otázkou zůstává, zda německá pošta takovou službu vůbec má ve směru na východ. Nicméně bys jim mohl ulehčit a napsat, že to mohou poslat přes Western union nebo šekem.
---------- Příspěvek doplněn 15.06.2022 v 19:31 ----------
Napsal miros.online;1646783
Ak zakaznik nema ucet a objednal si na dobierku tak mas povinnost mu to poslat v hotovosti na asresu alebo niecim podobnym.
Eshop ta nemoze diskriminovat, ze nemas bankovy ucet.
Na Slovensku dostanes pokutu od SOI keby trvas na zaslani bankoveho uctu a on ho nema resp. nechce zaslat ak platil na dobierku.
Pri platbe kartou alebo bankovym prevodom posielas automaticky vratenie na platobny kanal ako k tebe prisli peniaze na eshop.
Pošli mi prosím tě paragraf. Já zase myslím, že mi zákazník nesmí způsobovat další výdaje tvrzením, které ani nelze ověřit. Samozřejmě pokud mi tyto náklady uhradí nemám problém:)
15. 6. 2022 19:26:11
https://webtrh.cz/diskuse/vratenie-penazi-iba-na-bankovy-ucet/#reply1503505
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit