Zadejte hledaný výraz...

Jak začít programovat?

JoeSlow
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 5. 2022 22:24:25
Zdravím,
chtěl bych se zeptat jakou cestu bych měl zvolit, když se chci úplně od začátku naučit programovat mimo školy. Zajímám se o webové rozhraní nebo mobilní aplikace. Doporučil by mi někdo dobrou společnost s kvalitními kurzy? A je to vůbec možné se dostat na nějakou lepší úroveň jen s kurzy?
Díky moc
28. 5. 2022 22:24:25
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zacit-programovat-2/#reply1502694
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
28. 5. 2022 23:27:19
moc podrobností nepíšeš.
Aby ses dostal na střední úroveň (schopnost vytvořit sám produkt, ale s nutnou kontrolou a konzultací) potřebuješ se programování věnovat asi 1000 - 2000 hodin. Na seniorní (kdy jsi schopný garantovat kvalitu) potřebuješ 10000 - 20000 hodin programování. Za asi 20 - 50 hodin jsi schopný udělat první malé programy a řešit jednoduché slovní úlohy.
Rekvalifikační kurzy na programování, kdy pak můžeš nastoupit na juniorní pozici trvají 4 - 6 měsíců denní (6 - 8 hod) výuky. Takový kurz stojí asi 100 tis kč. To jen pro představu.
Čísla ber orientačně, to jen tak pro představu, že začít od nuly je stejně těžké jako začít se učit první cizí jazyk. Pak záleží hodně v jakém prostředí budeš dělat, co vše chceš dělat, jaké k tomu máš předpoklady atd. atd.
Kurzy nejdou příliš do hloubky, na lepší úroveň (ať už to je jakákoliv) musíš buď samostudovat nebo se nechat zaměstnat, tam tě někdo může vést za ruku, záleží ale na týmu.
Spíše řekni kolik do toho chceš věnovat času a peněz, co chceš jako cíl dokázat naprogramovat?
28. 5. 2022 23:27:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zacit-programovat-2/#reply1502693
WEBNIA s.r.o.
verified
rating uzivatele
(41 hodnocení)
30. 5. 2022 15:15:08
Napsal TomášX;1645774
moc podrobností nepíšeš.
Aby ses dostal na střední úroveň (schopnost vytvořit sám produkt, ale s nutnou kontrolou a konzultací) potřebuješ se programování věnovat asi 1000 - 2000 hodin. Na seniorní (kdy jsi schopný garantovat kvalitu) potřebuješ 10000 - 20000 hodin programování. Za asi 20 - 50 hodin jsi schopný udělat první malé programy a řešit jednoduché slovní úlohy.
Rekvalifikační kurzy na programování, kdy pak můžeš nastoupit na juniorní pozici trvají 4 - 6 měsíců denní (6 - 8 hod) výuky. Takový kurz stojí asi 100 tis kč. To jen pro představu.
Čísla ber orientačně, to jen tak pro představu, že začít od nuly je stejně těžké jako začít se učit první cizí jazyk. Pak záleží hodně v jakém prostředí budeš dělat, co vše chceš dělat, jaké k tomu máš předpoklady atd. atd.
Kurzy nejdou příliš do hloubky, na lepší úroveň (ať už to je jakákoliv) musíš buď samostudovat nebo se nechat zaměstnat, tam tě někdo může vést za ruku, záleží ale na týmu.
Spíše řekni kolik do toho chceš věnovat času a peněz, co chceš jako cíl dokázat naprogramovat?
Nesmysl. A srovnání s cizím jazykem je další nesmysl.
30. 5. 2022 15:15:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zacit-programovat-2/#reply1502692
Napsal WEBNIA.cz;1645832
Nesmysl. A srovnání s cizím jazykem je další nesmysl.
Zase tak daleko od reálných čísel není.
30. 5. 2022 16:10:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zacit-programovat-2/#reply1502691
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
30. 5. 2022 16:35:49
Napsal WEBNIA.cz;1645832
Nesmysl. A srovnání s cizím jazykem je další nesmysl.
Muzes to nejak rozvest? Ono je jendoduche na neco napsat, ze je to nesmysl, ale bylo by dobre tedy dodat proc ej to nesmysl a veci treba nejak ujasnit, jinak te diskusi nic nedas. 
Za me musim s Tomasem souhlasit, ale v programovani jedu zatim jen 15 let, tak co ja vim... 
30. 5. 2022 16:35:49
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zacit-programovat-2/#reply1502690
glengoolie
verified
rating uzivatele
30. 5. 2022 16:50:26
Napsal JoeSlow;1645773
Zdravím,
chtěl bych se zeptat jakou cestu bych měl zvolit, když se chci úplně od začátku naučit programovat mimo školy. Zajímám se o webové rozhraní nebo mobilní aplikace. Doporučil by mi někdo dobrou společnost s kvalitními kurzy? A je to vůbec možné se dostat na nějakou lepší úroveň jen s kurzy?
Díky moc
Na kurzy sa vykasli. Vymysli si projekt a proste sa ho snaz nakodit. Tak sa naucis najlepsie. Ak chces robit webove/frontend veci, za seba 100% odporucam Vue.js a hlavne Quasar(Vue nadstavba). Na backend asi klasika PHP, ale osobne by som dnes riesil skor kompilovany jazyk. Za mna jednoznacne Go. Alebo inak Java alebo Rust. Go je tak medzi. Na IDE jednoznacne nieco od Jetbrains, ale maju subscription model co ja neschvalujem, takze si najdi crack. Pripadne VS Code ma dnes plno pluginov a je z neho dobre IDE celkom. Hlavne ked este ziadne nepouzivas a nie si zvyknuty na iste veci.
30. 5. 2022 16:50:26
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zacit-programovat-2/#reply1502689
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
30. 5. 2022 16:52:49
Taky jsem se ucil tak ze jsem proste zacal neco kodit, ale musim rict, ze kurzy te dokazou naucit rychleji a hlavne ti pomuzou vyhnout se beznejm chybam a bad-practices hned od zacatku, takze bych je v zadnem pripade nezatracoval. 
30. 5. 2022 16:52:49
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zacit-programovat-2/#reply1502688
To jsou takový dvě hlavní cesty. Buď začneš jako samouk, doma, na vlastním projektu a počítáš s tím, že to prostě půjde pomalu a místy velmi těžko a nebo si prostě za nemalý peníze zaplatíš intenzivní kurz na 8h denně, kde dostaneš jasnou osnovu, ideální i dlouhodobej týmovej projekt, pravidelnej mentoring a po absolvování už jsi téměř zaměstnatelný junior. Takže dost pak záleží na tom, kolik máš času a peněz. A pak jen u intenzivního kurzu nenaletět nějakým fušérům, kteří ti bude dělat mentoring jen jednu hodinu týdně a seš tam solo jak sloup v poli.
Ty intenzivní kurzy (SDA, Engeto, atd) podle mě rozhodně zbytečný nejsou. Sám se učím jen doma, jen pár hodin po večerech a jde to dost pomalu vedle HPP. Mít ten čas a peníze, asi bych neváhal.
30. 5. 2022 17:07:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zacit-programovat-2/#reply1502687
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
30. 5. 2022 17:38:23
dalsi cesta je pres nejaky low cost udemy apod. ale tam se kvalita casto hodne lisi no... tezky rict z pozice zacatecnika co stoji za uvahu a co uplne ne
30. 5. 2022 17:38:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zacit-programovat-2/#reply1502686
Těch Udemy kurzů mi tady leží tuna a jen se v nich točím. Klasickej tutorial hell. Je jednoduchý do toho spadnout. Čím dřív začne člověk dělat reálnej projekt a postupně ho rozšiřovat, tím líp samozřejmě. Ale je řada Udemy kurzů co můžu doporučit. Pro C# mám hrozně rád komplet Moshe Hamedaniho a pro Python 100 Days of Code od Angely Yu. Za tyhle dva autory můžu dát asi ruku do ohně.
30. 5. 2022 17:46:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zacit-programovat-2/#reply1502685
JoeSlow
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 5. 2022 21:07:45
A je pravda, že i když mě více láká vývoj mobilních aplikací (Swift apod.) měl bych prvně začít s Python? Pro začátečníky jednodušší a je lepší pak navázat na další jazyk? Díky
30. 5. 2022 21:07:45
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zacit-programovat-2/#reply1502684
Napsal JoeSlow;1645855
A je pravda, že i když mě více láká vývoj mobilních aplikací (Swift apod.) měl bych prvně začít s Python? Pro začátečníky jednodušší a je lepší pak navázat na další jazyk? Díky
Nemusíš. Skoč se podívat za náma na Junior Guru discord https://junior.guru/club/ , pár z nás tam Swift právě dělá, učí se v něm. Najdeš tam rady, tipy, mentoring, přednášky.
Python je vstupní brána hlavně pro ty, kteří vlastně zatím neví co chtějí dělat a neví jestli by je programování bavilo. Ale ty máš víceméně jasno, jestli se nepletu.
30. 5. 2022 21:14:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zacit-programovat-2/#reply1502683
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
31. 5. 2022 07:44:25
Názorů na tom s čím začít je spousta, prakticky to pro tebe je jedno a jazyk můžeš kdykoliv změnit, v počátku to je jen prostředek jak se naučit základy programování. Nejlepší je vždy začít v tom, kde můžeš vytvářet věci, které rovnou uvidíš a případně k nim máš nějaký účel. Na swift potřebuješ počítač od Applu, není to ale špatný jazyk do začátku, má plnou výbavu hromady fičůr, IDE tě vede za ručičku, můžeš rovnou zkoušet a testovat výstup, máš k němu velice dobrý debugger a zároveň díky dobře navrženému frameworku se ani nebudeš dopouštět spousty dětských chyb z pohledu výkonu, bezpečnosti.
Osobně bych python do začátku nezvolil, strukturuje se pomocí mezer a odsazení a tohle dělá začátečníkům velké problémy, jejich program ovlivňuje něco co nevidí.
Napsal WEBNIA.cz;1645832
Nesmysl. A srovnání s cizím jazykem je další nesmysl.
klidně se zapoj do diskuze, ale tyhle zvolání k diskuzi nevedou, musíš to rozepsat a popsat v čem se pletu. Samozřejmě pracuji v nějakém prostředí, moje zkušenosti mohou být diametrálně jiné než tvoje.
31. 5. 2022 07:44:25
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zacit-programovat-2/#reply1502682
JoeSlow
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 5. 2022 08:19:29
Díky moc za odpovědi. Právě když koukám na kurzy, tak na engeto a itnetwork se nabízí vlastně bud python a nebo kotlin kurzy. Engeto mi přijde o trochu víc zajímavé. 
31. 5. 2022 08:19:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zacit-programovat-2/#reply1502681
sales@grafikli.cz
verified
rating uzivatele
31. 5. 2022 12:01:38
Dobrý den,
hned na začátek se přiznám, že nejsem tak docela nestranná, ale třeba Vám moje odpověď pomůže. ;)
Pokud se chcete naučit např. základy vývoje pro Android v jazyce Kotlin, zkuste se podívat na https://www.lovelydata.cz/mooc/kurz/LDO040-android-a-kotlin-zaklady/
Kurzy LovelyData jsou kompletně v češtině, mají dobré hodnocení od významných společností a státních institucí.
31. 5. 2022 12:01:38
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zacit-programovat-2/#reply1502680
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit