Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Nevyzvednuté zásilky na dobírku

Robert0007
verified
rating uzivatele
20. 4. 2022 19:40:11
Dobrý den,
mám dotaz na zkušenější. 
Mám e-shop, kde zasílám i na dobírku. Již se mne několikrát stalo, že si zákazník svou zásilku nevyzvedl. Když jsem několika z nich volal, že si maj vyzvednout zásilku, že maj poslední den, tak mně např. řekli, že už o zboží nemají zájem.
Dá se proti tomuto spotřebitelskému jednání "nějak" bránit? Lze vymoci nějakou kompenzaci za náklady na dopravu? Nebo je chráněn jen spotřebitel (nakupující). Vždyť je to metoda, jak můžete dostat do problému tímhle nezodpovědným jednáním kde jaký eshop...
Děkuji předem všem, kteří napíší své zkušenosti nebo metodiku.
Moc děkuji.
20. 4. 2022 19:40:11
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zasilky-na-dobirku/#reply1501095
DanielRuszIT
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
20. 4. 2022 20:12:42
Jestli se Ti to stalo teprve několikrát, tak to jsi na tom dobře. 
Můžeš se bránit vyšší cenou dopravy. Pokud je tvůj sortiment něčím jednoduchý, jestli už zákazník zaplatí 70 nebo 90 Kč - takový rozdíl neudělá. Navíc v dnešní době Zásilkovny to jde snad ještě levněji.
Rozhodně bych nešel cestou vymáhání kompenzace nebo něčeho podobného. Už tohle volání zákazníkům, ať si balíček vyzvednou, že na to mají poslední den, je takové na hraně, zejména teda ze strany zákazníka.
Ve zkratce: Dobírku pro prodej v Česku potřebuješ, takže pokud Tě to opravdu tak hodně trápí - zvedni cenu dopravy - nebo pokud máš jedinečný sortiment pro český trh - zvedni cenu, o pár procent (2-5, záleží, jak konkurenceschopnou cenu máš) a nabídni dopravu zdarma k platbám předem :)
20. 4. 2022 20:12:42
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zasilky-na-dobirku/#reply1501094
zdenek92
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 4. 2022 20:37:42
Já prodávám X let ale vrácený balík  mě štve pořád stejně. Každopádně v tomto směru jak už tu bylo řečeno hodně krát v diskuzích má zákazník navrch a nemá smysl tohle řešit směrem k zákazníkům. Je třeba si ujasnit jaké balíky, zboží se vrací a utvořit si nějakou strategii. Některé věci již zmínil kolega. Já mám například dobírku nastavenou od nějaké minimální částky protože se nám vraceli hlavně balíčky na zásilkovnu v minimální hodnotě. Nějaké slušné zákazníky asi odradím ale v konečném součtu se mi to vyplatí. 
20. 4. 2022 20:37:42
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zasilky-na-dobirku/#reply1501093
lada1979
verified
rating uzivatele
20. 4. 2022 22:12:18
zákazník má navrch jenom pokud odstoupí. Pokud neodstoupí a nevyzvedne tak smlouva pořád trvá a máš nárok na náhradu škody. My požadujeme cenu dopravného a dobírky v jednoduchých případech, u složitějších, kde jsou desítky druhů zboží nebo něco co se muselo složitě balit i další náklady. Pokud nezaplatí, díky paušálu u právníka předáváme k vymáhání, úspěšnost přes 97% . Další peníze získáme až vydáme knižně výmluvy zákazníků proč nepřebrali:)
Nutno podotknout, že se dotazujeme zda máme znovu poslat, ale jen při platbě předem nebo ho zrušit a dost zákazníků sami nabídnout, že zbytečnou dopravu zaplatí.
K eliminaci těchto jevů je nejlepší dát min. výši objednávky (jednak aby zásilka nebyla prodělečná a hlavně aby zákazník neměl výmluvu, že doprava je dražší než zboží) a dobírku až od nějaké částky. A upřímně prozákaznický přístup ve stylu nechat si dělat na hlavu naštěstí nemusíme dělat.
Dnes mě pobavila zákaznice objednala 10 minut před koncem pracovní doby milion blbostí za pár koruna a píše, že balík převezme jen když ho dostane zítra, pak už ho nepotřebuje a strašně se divila, že jsme objednávku stornovali, jelikož argument, že nemůžeme ručit za dopravu ji přece vůbec nezajímá, tak už se těším na recenzi.
20. 4. 2022 22:12:18
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zasilky-na-dobirku/#reply1501092
profesor
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
21. 4. 2022 08:21:13
Nevyzvednutí je nedodržení kupní smlouvy, takže nárok na prokazatelné náklady tam je. Vymahatelnost a efektivita se limitně blíží nule, zvlášť když uvážíš ztracený čas a nervy. Pokud se jedná o rozumný procento, třeba do 3 %, tak bych to asi moc neřešil. U sebe jsem míval nevyzvednutou 1 ze 100. Pak jsem dal min. hodnotu objednávky a jsem někde na 1:300. Samozřejmostí je blokace lidí pro další objednávky (případně pouze s platbou předem).
21. 4. 2022 08:21:13
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zasilky-na-dobirku/#reply1501091
zdenek92
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 4. 2022 08:38:12
Napsal láďa1979;1643850
zákazník má navrch jenom pokud odstoupí. Pokud neodstoupí a nevyzvedne tak smlouva pořád trvá a máš nárok na náhradu škody. My požadujeme cenu dopravného a dobírky v jednoduchých případech, u složitějších, kde jsou desítky druhů zboží nebo něco co se muselo složitě balit i další náklady. Pokud nezaplatí, díky paušálu u právníka předáváme k vymáhání, úspěšnost přes 97% . Další peníze získáme až vydáme knižně výmluvy zákazníků proč nepřebrali:)
Nutno podotknout, že se dotazujeme zda máme znovu poslat, ale jen při platbě předem nebo ho zrušit a dost zákazníků sami nabídnout, že zbytečnou dopravu zaplatí.
K eliminaci těchto jevů je nejlepší dát min. výši objednávky (jednak aby zásilka nebyla prodělečná a hlavně aby zákazník neměl výmluvu, že doprava je dražší než zboží) a dobírku až od nějaké částky. A upřímně prozákaznický přístup ve stylu nechat si dělat na hlavu naštěstí nemusíme dělat.
Dnes mě pobavila zákaznice objednala 10 minut před koncem pracovní doby milion blbostí za pár koruna a píše, že balík převezme jen když ho dostane zítra, pak už ho nepotřebuje a strašně se divila, že jsme objednávku stornovali, jelikož argument, že nemůžeme ručit za dopravu ji přece vůbec nezajímá, tak už se těším na recenzi.
No ano povinnosti mají obě strany, u zákazníka je to třeba i povinnost převzít objednané zboží. Mám ale za to že drtivá většina provozovatelů eshopů nemá nasmlouvané právníky a řešit vymáhání marginálních částek za dopravu prostě pro ně není ekonomické. Je to i můj případ a pro to jdu cestou eliminace šílenců už na vstupu. Vrací se nám zanedbatelné promile a pokud někdo nepřevezme tak ani nevoláme. Ten člověk dostal X emailů a SMS ať od nás nebo dopravce že v podstatě není o čem debatovat. Poslouchat nějaké debilní výmluvy na to nemám čas. Seknu se jen vyjímečně kdy mám pocit že zákazník přešel červenou čáru, chce se nám opravdu vydělat na palici a v podstatě to ani neskrývá.
21. 4. 2022 08:38:12
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zasilky-na-dobirku/#reply1501090
kiwi28
verified
rating uzivatele
21. 4. 2022 22:05:31
Podnikání je vesměs statistika, prostě spočítat si náklady s nepřevzatými dobírkami a dobírku zdražit natolik, aby byla rentabilní, pak zvýhodnit platby kartou a převodem.
21. 4. 2022 22:05:31
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zasilky-na-dobirku/#reply1501089
boogey
verified
rating uzivatele
22. 4. 2022 01:31:16
Napsal Robert0007;1643842
Lze vymoci nějakou kompenzaci za náklady na dopravu? Nebo je chráněn jen spotřebitel (nakupující). Vždyť je to metoda, jak můžete dostat do problému tímhle nezodpovědným jednáním kde jaký eshop...
Kdejaký určitě ne. Pro zdravý eshop to jsou výdaje sice ne zcela zanedbatelné, nicméně daleko předaleko od likvidačních.
22. 4. 2022 01:31:16
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zasilky-na-dobirku/#reply1501088
Pavel Cibulka
verified
rating uzivatele
18. 5. 2022 11:54:54
Pridat si ho do blacklistu. Priste nic neposilat. Dale neresit.
18. 5. 2022 11:54:54
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zasilky-na-dobirku/#reply1501087
voduk
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 5. 2022 17:01:37
Dobrý den,
jaký máte názor na zrušení dobírky a nabízení platby formou "bankovní převod" a "platba kartou" (např. Comgate, GoPay)? 
Je tu někdo, kdo dobírku ve svém eshopu zrušil? Pokud ano -> jak se to u vás projevilo na počtu objednávek? Myslíte, že by zrušení dobírky mohlo někoho odradit od nákupu?
21. 5. 2022 17:01:37
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zasilky-na-dobirku/#reply1501086
lada1979
verified
rating uzivatele
21. 5. 2022 18:03:58
ono hlavně záleží jak jsi zavedený. Shop bez platby dobírkou může být od počátku podezřelý. A pokud máš zákazníky co z jistých důvodů nemají účet, tak nemají ani kartu a koupí jinde. Za mě bych dobírku klidně zrušil, ale bohužel dělá víc jak 40% obratu a poslední roky to procento dokonce docela dost roste, takže na to nemám koule.
21. 5. 2022 18:03:58
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zasilky-na-dobirku/#reply1501085
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit