Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Co vše potřebuji k založení Call centra?

Stefan Rafes
verified
rating uzivatele
4. 3. 2021 21:27:22
Dobrý večer uš sem tu četl pár rad ale rad bych vědel co je potřeba k tomu abych si založil sve call centrum jemi jasne nejaky prostor lidi pc je ješte neco víc potřeba dekuji ŠR
4. 3. 2021 21:27:22
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-potrebuji-k-zalozeni-call-centra/#reply1479344
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 3. 2021 01:42:12
žádné extra povolení nepotřebuješ, můžeš to provozovat jako podnikatel nebo firma bez problémů.
Pokud jde o formality, tak pracuješ s osobními daty, takže GDPR a s tím spojená pravidla na zacházení s daty, jejich uložení, kontrole přístupů a hlášení úniku. Pro třetí strany budeš vystupovat nejspíš jako zpracovatel osobních údajů.
Poté záleží, jestli budeš navolávat nebo budeš zajisťovat kontaktní linku. Často to jde ruku v ruce s komunikací přes email, sms, chat.
Počítače nemusí být ani nutnost, dnes existují pro operátory i schopné SW na telefony a tablety. Každopádně budeš potřebovat patřičný telefonní tarif od operátora (nemůžeš využívat běžné neomezené tarify), k tomu se hodí mít telefonní ústřednu pro snažší správu (zaznamenávání hovoru, přepojování atd.). Telefonní ústřednu můžeš mít fyzickou nebo virtuální jako službu, např. odorik to má pěkně řešené. To ti zároveň poskytne i základní reporting. Telefony beru jako samozřejmost a sluchátka také, bez nich nedokážeš zajistit dobrou kvalitu zvuku a operátor po x hodinách držení telefonu ho bude držet všelijak.
Samotný prostor u stolu je dobré oddělit boxy/stěnami, operátoři se pak tolik neruší, záleží kolik jich budeš mít.
Operátoři mají vysokou fluktuaci, řešení směn a příjem nových ti sebere skoro jednoho zaměstnance.
Pak záleží hodně co budeš vlastně dělat, často ale klient vyžaduje kontrolu kvality, takže musíš hovory zaznamenávat a naposlouchávat, pokud budeš uzavírat smlouvy po telefonu, budeš muset hovory archivovat, takže potřebuješ nějaké uložiště. Operátory musíš zpravidla školit, někdo ti musí chystat školící materiály a call skripty atd. Všechny tyhle požadavky většinou odběratelé přímo v poptávkách vyžadují, takže mrkni na pár smluv a uvidíš co se vše řeší.
5. 3. 2021 01:42:12
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-potrebuji-k-zalozeni-call-centra/#reply1479343
lada1979
verified
rating uzivatele
5. 3. 2021 08:20:43
Prostor nepotřebuješ, operátoři to mohou dělat z domu.
5. 3. 2021 08:20:43
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-potrebuji-k-zalozeni-call-centra/#reply1479342
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 3. 2021 09:24:56
jo, to je pravda, dneska již lze dobře pracovat z domu. Ne všichni zaměstnanci ale mají možnost mít doma k tomu prostor, je dobré takovou skutečnost říct v požadavcích dopředu. U řady klientů se řešilo, že pak v hovorech je spousta nežádoucích zvuků, ozvěny, křiků dětí, je také problém s dostupnosti a prodlužovaly se výrazně doby vyzvánění (přeci jen ruchů doma s rodinou je daleko více), nakonec většina zase pracuje z kanceláří (příběh z jedné banky).
Před covidovou bylo běžné, že třeba víkendy, svátky nebo vyčery infolinky pracovaly bez problémů domu a byl to pro některé benefit, dneska je naopak benefit mít možnost být v kanceláři.
5. 3. 2021 09:24:56
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-potrebuji-k-zalozeni-call-centra/#reply1479341
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
5. 3. 2021 17:07:32
Éra call center se stovkami lidí v jedné místnosti skončila, říká šéf O2…
5. 3. 2021 17:07:32
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-potrebuji-k-zalozeni-call-centra/#reply1479340
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 3. 2021 17:52:58
Napsal petrx;1617227
Éra call center se stovkami lidí v jedné místnosti skončila, říká šéf O2…
už ale zapomíná říct, že není v plánu, aby všichni byli doma, ale využíjí se jiné prostory. Dochází tím zároveň k velkému rozmělnění, nebude potřeba všechny draze nahnat do velkých budov v Praze, ale využíjí se malé kanceláře v regionech, to je výrazná úspora nákladů. Právě v O2 se řešil problém s kvalitou hovorů lidí, kteří pracují z domu. Zrovna O2 a vlastně celá PPF patří k těm, kteří se home officů extrémně bránili a dneska zjistili, že jsou schopní mít skoro 100 % lidí na home office a nevznikají katastrofické scénáře o nefunkčnosti.
5. 3. 2021 17:52:58
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-potrebuji-k-zalozeni-call-centra/#reply1479339
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
7. 3. 2021 15:15:29
Napsal TomášX;1617234
už ale zapomíná říct, že není v plánu, aby všichni byli doma, ale využíjí se jiné prostory. Dochází tím zároveň k velkému rozmělnění, nebude potřeba všechny draze nahnat do velkých budov v Praze, ale využíjí se malé kanceláře v regionech, to je výrazná úspora nákladů. Právě v O2 se řešil problém s kvalitou hovorů lidí, kteří pracují z domu. Zrovna O2 a vlastně celá PPF patří k těm, kteří se home officů extrémně bránili a dneska zjistili, že jsou schopní mít skoro 100 % lidí na home office a nevznikají katastrofické scénáře o nefunkčnosti.
Takže nemusejí z regionů dojíždět do Prahy a zajdou / zajedou si někam poblíž, to dává smyl.
7. 3. 2021 15:15:29
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-potrebuji-k-zalozeni-call-centra/#reply1479338
doggod
verified
rating uzivatele
10. 11. 2021 15:44:12
Napsal Štefan Rafes;1617147
Dobrý večer uš sem tu četl pár rad ale rad bych vědel co je potřeba k tomu abych si založil sve call centrum jemi jasne nejaky prostor lidi pc je ješte neco víc potřeba dekuji ŠR
Take co uz je zalozene?
Taky chci.
Potencialni spoluzakladatel.
10. 11. 2021 15:44:12
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-potrebuji-k-zalozeni-call-centra/#reply1479337
Hatsumeika
verified
rating uzivatele
20. 11. 2021 22:13:28
Kdybych si chtěl založit call centrum, tak určitě néé v Česku, ale v nějaké jiné zemi, kde jsou levné pracovní síly a fungující telefonická síť a internet. Hodně se používá Indie.
Tam stačí jednoduchá registrační ohláška, najmete si agenta za pár drobných (doslova). Ten Vám sežene personál, místnost, posadí tam internetové telefony a jedete... Ty internetové telefony se přesměrovávají, takže volající volá národní číslo v jeho zemi a netuší, že mluví s e slečnou v Indii nebo Thajsku. Thajsko je také dobrá destinace pro call centra. Náklady minimální ve srovnání s Českem. Indické anebo thajské úřady jsou rády, že jim zaměstnáte lidi a nic po Vás nechtějí. Pokud potřebujete česky mluvící call centrum, dost se používají Košice.
20. 11. 2021 22:13:28
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-potrebuji-k-zalozeni-call-centra/#reply1479336
Michal ZOBEC
verified
rating uzivatele
6. 12. 2021 03:56:16
pro česky mluvící je lepší použít nějakou slovanskou zemi, já vím o praxi s bulharskem pro obsluhu česka a slovenska. chtít po indech učit se češtinu je docela náročné.
dále je jedna důležitá věc a to, že se může stávat, že dojde ke ztrátě informace doslova v překladu. je tedy důležité trávit s šéfem call centra více času a více klást důraz na psané informace a ověřovat si, že si rozumíte.
určitým problémem může být i fluktuace zaměstnanců a malý důraz na kvalitu a pozornost pracovníků na dodržování standardů ...
ve výsledku mám zkušenost, že po čase outsourcing call centra pro koncové uživatele vrátili zpět do čr a šetřili přesunem/soustředěním do levnějších regionů, jako ostravsko, apod. Košice jsou možná dobrý nápad, tam snad ani není třeba nutné učit češtinu a vím z osobní zkušenosti že Košice jsou o dost levnější než v čr (rozhodně o dost víc než Praha).
tyhle zkušenosti mám z firmy kde se toto řeší cca 12 let.
6. 12. 2021 03:56:16
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-potrebuji-k-zalozeni-call-centra/#reply1479335
Jirka
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
7. 12. 2021 12:43:50
Takže nám přibudou další nevyžádané telefonáty, lidi polezou po netu, budou všude opisovat telefony a otravovat...
7. 12. 2021 12:43:50
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-potrebuji-k-zalozeni-call-centra/#reply1479334
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit