Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Nárok na OSVČ podporu jako zaměstnanec

Jakub Rychlý
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
19. 2. 2021 12:11:03
Ahoj všem,
dostal jsem se celkem do patové situace. Na jaře jsem byl OSVČ hlavní a podnikání bylo rapidně omezeno a tak jsem zažádal o podporu, kterou jsem dostal. V září jsem se nechal zaměstnat, protože už to prostě nešlo dál táhnout. I tak jsem ale stále OSVČ a stále je poptávka rapidně postižená a ty zakázky prostě nechodí a vlastně je cáluju z té mzdy.
Samozřejmě mi to finančák teď zamítl, že na to nemám nárok, protože jsem zaměstnaný. Podle serveru Podnikatel.cz jsem ale v rozpacích, protože tam jsem našel toto:
Kromě výše zmíněné podmínky uzavření či omezení protiepidemickými opatření musí jít o OSVČ dle zákona upravujícího důchodové pojištění (může být i OSVČ vedlejší), která byla aktivní k 5. říjnu 2020 či která má přerušenou činnost po 12. březnu 2020. Ať už jde přímo o „zavřenou“ OSVČ či jejího dodavatele z řad OSVČ, musí splňovat ještě podmínku, že převažující část příjmů od 1. června do 30. září bezprostředně pocházela z jedné nebo více omezených či zakázaných činností. V potaz se berou příjmy podle § 6 (ze závislé činnosti), 7 (z podnikání) a 9 zákona o daních z příjmů (z nájmu). Oproti jarním měsícům tak již nebude zkoumán souběh se zaměstnáním, ale pouze tzv. dominantní zdroj obživy za rozhodné období od 1. června do 30. září 2020 v některé z oblastí postižených vládními restrikcemi.
Nevíte teda někdo, jak to je? Klienti všichni 100% zavření, já tedy jako OSVČ bez práce jsem se nechal v září zaměstnat, kdy příjem ze zaměstnání byl v poměru 10 % ku 90 % OSVČ.
Díky všem za radu.
19. 2. 2021 12:11:03
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-osvc-podporu-jako-zamestnanec/#reply1478387
lada1979
verified
rating uzivatele
19. 2. 2021 12:33:47
jsou tam 2 podmínky. 1. že ta uzavřená činnost musí dělat více než 50% příjmů a 2., že došlo ke snížení obratu proti 3. kvartálu o 80%. Takže nárok asi nemáš ne?
19. 2. 2021 12:33:47
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-osvc-podporu-jako-zamestnanec/#reply1478386
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
19. 2. 2021 13:18:16
Jsi zaměstnaný, tak příjem máš a nepotřebuješ pomoci přeci. Dle mého by pomoc měla směřovat hlavně těm kdo mají zavřeno a nemohou s tím nic dělat. Třeba posilovny nebo nebo jiné činnosti které nelze dělat přes internet či jinak na dálku.
A to že ti nechodí zakázky, to nechodí spousty lidem z nějakého segmentu. Jestli si např. dříve specializoval dál příklad na ty fitka, tak holt se budeš specializovat na něco jiného. Přeci za to nebudeš chtít odškodné. To jako kdybys dělal marketing pro OKD a protože těžba uhlí časem zanikne tak bys chtěl odškodné od státu, že eko limity zavřel nějaký obor.
19. 2. 2021 13:18:16
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-osvc-podporu-jako-zamestnanec/#reply1478385
Co to je za nazor Mirku? Jasneze se musi zacit orientovat jinak, ale za to, ze prisel o zakazky muze stat a vyhlaseny opatreni, tak to proste musi kompenzovat.
Jinak dle ty definice narok mas, cetl jsem to nekolikrat a nejde mi do hlavy, jak by se to dalo vylozit proti tobe.
20. 2. 2021 10:03:00
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-osvc-podporu-jako-zamestnanec/#reply1478384
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
20. 2. 2021 10:44:32
Napsal vodička;1616030
Co to je za nazor Mirku? Jasneze se musi zacit orientovat jinak, ale za to, ze prisel o zakazky muze stat a vyhlaseny opatreni, tak to proste musi kompenzovat.
Jinak dle ty definice narok mas, cetl jsem to nekolikrat a nejde mi do hlavy, jak by se to dalo vylozit proti tobe.
Jako sry, ale já mám na to prostě jiný názor. Kuba viz výše je marketák, ano nemůže nyní marketovat sportovní střediska aj... Ale to přeci neznamená že nemůže dělat. Může mít mraky klientů jiných, kdo jiný než marketák, což je u mne ten kdo pomáhá svým klientům růst by měl mít hlavu na to aby dokázal pomoci sám sobě. Ano, nejspíše to umí a proto se přizpůsobil situaci a nyní je zaměstnán. Ale stejně tak si mohl najít jiné klienty které mohl marketovat.
Já prostě nesouhlasím s tím, že vše se má řešit natáženou rukou k státu. Ano, kompenzace má dostat třeba zavřené fitko, nebo třeba ten curling viz jeho podpis. Tam je to ok, ti mají fakt zavřeno a nemohou nic dělat, ale přeci se nebudou odškodňovat všichni jejich dodavatele. To by se mohla přihlásit třeba i uklizečka pro kterou to mohl být dominantní klient. Nebo bych tam mohl běžet i já, poskytoval jsem hosting spousty hospodám, o které jsem přišel protože bud už nejsou, nebo prostě na to nemají.
tímto stylem kdyby se hlásil každý kdo za poslední rok přišel o nějaké klienty, tak nebudeme mít půl bilionu schodek, ale bilion.
20. 2. 2021 10:44:32
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-osvc-podporu-jako-zamestnanec/#reply1478383
Aveso
verified
rating uzivatele
20. 2. 2021 11:15:02
A přesně takhle by se ke kompenzacím mělo přistupovat. Vláda by měla kompenzovat všem, které omezení negativně ovlivnilo (hranici bych dal -10 % příjmů) a kteří to, samozřejmě, mohou dokázat, právě proto tady máme daňové přiznání a EET. Když už se vláda rozhodla, že bude služby zavírat, musí počítat s tím, že to bude drahé. Tohle vláda akceptovat nechce a řekl bych, že to je i jeden z důvodů, proč se situace u nás nezlepšuje. Bere to tak, že mohou rozhodovat bez reakce, ale tohle je už dost za hranicemi demokracie.
Někteří pořad tvrdí, že za omezení může kovid, ale to přece není pravda! Může za ně vláda. Kovid by za to mohl v případě, že by se vše nechalo otevřené a samí lidé by přestali služby navštěvovat/užívat, což je ostatně názor, za kterým si stojím už dlouho – nechat vše otevřené, lidé volbu učiní sami.
20. 2. 2021 11:15:02
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-osvc-podporu-jako-zamestnanec/#reply1478382
Napsal Aveso;1616035
A přesně takhle by se ke kompenzacím mělo přistupovat. Vláda by měla kompenzovat všem, která omezení negativně ovlivnila (hranici bych dal -10 %) a kteří to, samozřejmě, mohou dokázat, právě proto tady máme daňové přiznání a EET. Když už se vláda rozhodla, že bude služby zavírat, musí počítat s tím, že to bude drahé. Tohle vláda akceptovat nechce a možná to je i jeden z důvodů, proč se situace nezlepšuje. Bere to tak, že mohou rozhodovat bez reakce, ale tohle je už dost za hranicemi demokracie.
Někteří pořad tvrdí, že za omezení může kovid, ale to přece není pravda! Může za ně vláda. Kovid by za to mohl v případě, že by se vše nechalo otevřené a samí lidé by přestali služby navštěvovat/užívat, což je ostatně názor, za kterým si stojím už dlouho – nechat vše otevřené, lidé volbu učiní sami.
Přesně.
Kdyby vláda měla být zodpovědná za to že někoho zavírá, dvakrát by si rozmyslela co bude nařizovat.
20. 2. 2021 11:46:56
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-osvc-podporu-jako-zamestnanec/#reply1478381
Napsal Mirek Novotny;1616031
Jako sry, ale já mám na to prostě jiný názor. Kuba viz výše je marketák, ano nemůže nyní marketovat sportovní střediska aj... Ale to přeci neznamená že nemůže dělat. Může mít mraky klientů jiných, kdo jiný než marketák, což je u mne ten kdo pomáhá svým klientům růst by měl mít hlavu na to aby dokázal pomoci sám sobě. Ano, nejspíše to umí a proto se přizpůsobil situaci a nyní je zaměstnán. Ale stejně tak si mohl najít jiné klienty které mohl marketovat.
Já prostě nesouhlasím s tím, že vše se má řešit natáženou rukou k státu. Ano, kompenzace má dostat třeba zavřené fitko, nebo třeba ten curling viz jeho podpis. Tam je to ok, ti mají fakt zavřeno a nemohou nic dělat, ale přeci se nebudou odškodňovat všichni jejich dodavatele. To by se mohla přihlásit třeba i uklizečka pro kterou to mohl být dominantní klient. Nebo bych tam mohl běžet i já, poskytoval jsem hosting spousty hospodám, o které jsem přišel protože bud už nejsou, nebo prostě na to nemají.
tímto stylem kdyby se hlásil každý kdo za poslední rok přišel o nějaké klienty, tak nebudeme mít půl bilionu schodek, ale bilion.
Ale to prece neni argument, treba se specializuje na jeden obor a ten dela X let a je v nem nejlepsi. Jak pisu vyse, je nacase se naucit i dalsi, ale to nic nemeni na tom, ze mu stat ze dne na den utnul prijmy.
A fitka bych moc neoplakaval, podivej se na ty s kouli, ti vydelali miliony na crowdfundingu + se da cvicit i pres online, takze to je presne ono - prizpusobit se, ale pokud mam tretinu prijmu, tak chci proste kompenzaci od statu, to je logicky. Pokud uklizecka uklizela jen fitka s vsechny ostatni firmy uz uklizecky maji, tak co ma delat, kdyz neni kde uklizet? Koho se ty omezeni tykaji vic, nez prave takovych?
Zatezovat schodek pomoci podnikatelum a nejaktivnejsi skupine obyvatel je rozhodne rozumnejsi, nez poslat 5k duchodcum, pro ktery se nic nezmenilo, maji furt stejne.
20. 2. 2021 12:05:12
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-osvc-podporu-jako-zamestnanec/#reply1478380
Bogdan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 2. 2021 12:28:27
Ono je docela jedno jestli na 500kc/den(k smichu) narok ma nebo nema, prihlasti se muze kazdy. Vsechno proveruji, takze bude muset hodne dokazovat, vsem koho znam hned prisel email aby popsali jak konkretne byli omezeni.
20. 2. 2021 12:28:27
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-osvc-podporu-jako-zamestnanec/#reply1478379
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
20. 2. 2021 12:49:40
Napsal vodička;1616041
Pokud uklizecka uklizela jen fitka s vsechny ostatni firmy uz uklizecky maji, tak co ma delat, kdyz neni kde uklizet?
Tak si najde něco jiného na uklízení nebo začne dělat něco jiného. Tohle je přesně ten důvod proč Evropa začíná být totálně nekonkurence schopna vůdčí Státům a bohužel i Číně. Tohle to myšlení. Než situaci řešit tak první co napadne spoustu lidí je natáhnout ruku ke státu pro dotaci, dávku či kompenzaci.
20. 2. 2021 12:49:40
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-osvc-podporu-jako-zamestnanec/#reply1478378
mikrojoby.cz
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 2. 2021 13:21:43
Napsal Mirek Novotny;1616046
Tak si najde něco jiného na uklízení nebo začne dělat něco jiného. Tohle je přesně ten důvod proč Evropa začíná být totálně nekonkurence schopna vůdčí Státům a bohužel i Číně. Tohle to myšlení. Než situaci řešit tak první co napadne spoustu lidí je natáhnout ruku ke státu pro dotaci, dávku či kompenzaci.
On nikdo samozřejmě nikoho neomezuje aby dělal něco jiné. Ale pokud mu v hlavní činnosti poklesl příjem tak nechápu proč by od státu taky jednou něco nevzal. Podmínka je pokles příjmů v té oblasti a ten byl. Myslím, že stát od něj dostává dost každý měsíc bez covidu. To že přitom si najde práci a bude nosit uhlí do třetího patra nemění nic na faktu, že pokles příjmů měl.
20. 2. 2021 13:21:43
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-osvc-podporu-jako-zamestnanec/#reply1478377
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
20. 2. 2021 13:24:50
Kdyby tu praci ztratila prirozenym procesem, tak bych i souhlasil, ale kdyz tu praci ztrati kvuli narizeni, ktere se primo dotyka jen male casti obyvatel, ale ma byt pro dobro vsech, je jedine fer to tem lidem nejak vykompenzovat ze spolecneho...
20. 2. 2021 13:24:50
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-osvc-podporu-jako-zamestnanec/#reply1478376
mikrojoby.cz
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 2. 2021 14:21:48
Takže z jeho....pochybuji že dostane více než vložil a obral tak někoho dalšího :-D
20. 2. 2021 14:21:48
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-osvc-podporu-jako-zamestnanec/#reply1478375
Napsal Mirek Novotny;1616046
Tak si najde něco jiného na uklízení nebo začne dělat něco jiného. Tohle je přesně ten důvod proč Evropa začíná být totálně nekonkurence schopna vůdčí Státům a bohužel i Číně. Tohle to myšlení. Než situaci řešit tak první co napadne spoustu lidí je natáhnout ruku ke státu pro dotaci, dávku či kompenzaci.
A ty máš pocit, že státu platíš málo? Nebo kdy jindy má přijít pomoc od státu, než v podobných situacích? Já tu tvoji pointu chápu, ale proč to brát tak sebemrskačsky a obětavě?
20. 2. 2021 14:29:35
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-osvc-podporu-jako-zamestnanec/#reply1478374
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit