Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Poškozené zboží

Radek13
verified
rating uzivatele
11. 8. 2020 20:16:41
Dobrý večer Webtržníci,
Přítelkyně koupila myčku na nádobí,
po rozbalení zboží jsme zjistili, že je myčka ve spodu promáčknutá.
Napsal jsem na reklamační oddělení, že myčka byla doručena s touto vadou.
Z reklamačního oddělení jsem dostal zprávu, že reklamace byla zamítnuta z důvodu neprohlédnutí zásilky před řidičem dopravní společnosti.
Teď chci postupovat odstoupením od smlouvy ve 14 denní lhůtě.
Po přečtení recenzí na tento eshop jsem zjistil, že pan majitel nebere vůbec ohledy na jakékoliv reklamace, tudíž již z principu jsem ochoten jít do soudního sporu, protože mi po takovémto jednání a klamání lidí je špatně.
Jaký máte na toto názor ohledně výhry/prohry v soudním sporu?
11. 8. 2020 20:16:41
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-2/#reply1459992
Hitman1
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
11. 8. 2020 21:01:46
Čistě teoreticky, pokud může odesílatel prokázat odeslání nezávadného zboží a ve smluvních podmínkách je uvedeno, že reklamace přepravy je nutná ihned při převzetí, před řidičem, myslím, že je nereálné prokázat, že to vzniklo během přepravy a že jste si škodu nezpůsobil sám, např. neodbornou manipulací.
Je to celkem problém, řidič obvykle nemá čas čekat 10 minut, než si zboží rozbalíte a zkontrolujete, to by za den rozvezl tak 20 balíků. Takže každý ví, že by se mělo kontrolvat při převzetí, ale kdo to dodržuje? Sám teď také (jako odesilatel) řeším problém s poškozenou zásilkou u PPL a zákaznice to také zjistila až 5min. po předání, tak jsem zvědavý, jak dopadneme...
11. 8. 2020 21:01:46
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-2/#reply1459991
lada1979
verified
rating uzivatele
11. 8. 2020 21:24:29
Napsal Radek13;1593528
Dobrý večer Webtržníci,
Přítelkyně koupila myčku na nádobí,
po rozbalení zboží jsme zjistili, že je myčka ve spodu promáčknutá.
Napsal jsem na reklamační oddělení, že myčka byla doručena s touto vadou.
Z reklamačního oddělení jsem dostal zprávu, že reklamace byla zamítnuta z důvodu neprohlédnutí zásilky před řidičem dopravní společnosti.
Teď chci postupovat odstoupením od smlouvy ve 14 denní lhůtě.
Po přečtení recenzí na tento eshop jsem zjistil, že pan majitel nebere vůbec ohledy na jakékoliv reklamace, tudíž již z principu jsem ochoten jít do soudního sporu, protože mi po takovémto jednání a klamání lidí je špatně.
Jaký máte na toto názor ohledně výhry/prohry v soudním sporu?
Do soudního sporu jako proč, když odstupuješ?
---------- Příspěvek doplněn 11.08.2020 v 21:32 ----------
Napsal Hitman1;1593530
Čistě teoreticky, pokud může odesílatel prokázat odeslání nezávadného zboží a ve smluvních podmínkách je uvedeno, že reklamace přepravy je nutná ihned při převzetí, před řidičem, myslím, že je nereálné prokázat, že to vzniklo během přepravy a že jste si škodu nezpůsobil sám, např. neodbornou manipulací.
Je to celkem problém, řidič obvykle nemá čas čekat 10 minut, než si zboží rozbalíte a zkontrolujete, to by za den rozvezl tak 20 balíků. Takže každý ví, že by se mělo kontrolvat při převzetí, ale kdo to dodržuje? Sám teď také (jako odesilatel) řeším problém s poškozenou zásilkou u PPL a zákaznice to také zjistila až 5min. po předání, tak jsem zvědavý, jak dopadneme...
Při přebírání se má kontrolovat pouze zjevné poškození a přebrat nebo nepřebrat. Při zjevně nepoškozeném obalu jsou u PPL na reklamaci 2 dny po převzetí. Za poslední dva roky pokud jsi vypadl od svého obchodáka na call centrum PPL při zjevně nepoškozené krabicí to neuznají a při zjevně poškozené krabici jsi zase nebalil v souladu s manuálem. Osobně mám pocit, že jakákoliv spedice, pošta a jiné dnes uznávají pouze ztrátu zásilky. Pokud ještě máš svého obchodáka tak ten s tím občas něco udělá.
11. 8. 2020 21:24:29
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-2/#reply1459990
Hagen
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
11. 8. 2020 21:53:03
Soudní spor??? Cena kolem 50-70 tisíc Kč včetně odvolání a důkazní břemeno je na vás - pravděpodobnost výhry téměř 0. Pokud máte vlastního advokáta, tak bych zkusil, aby napsal ostřejší dopis e-shopu - pak záleží co udělá druhá strana u někoho to funguje u někoho ne...
11. 8. 2020 21:53:03
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-2/#reply1459989
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
11. 8. 2020 22:51:25
Kamos kupoval u alzaka televizi. Doma po rozbaleni zjistil, ze je televize rozbita. Krabice byla poskozena, ale neslo to na oko poznat. Odstoupil od smlouvy, alza vratila prachy...
11. 8. 2020 22:51:25
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-2/#reply1459988
lada1979
verified
rating uzivatele
12. 8. 2020 08:38:18
Napsal Hagen;1593536
Soudní spor??? Cena kolem 50-70 tisíc Kč včetně odvolání a důkazní břemeno je na vás - pravděpodobnost výhry téměř 0. Pokud máte vlastního advokáta, tak bych zkusil, aby napsal ostřejší dopis e-shopu - pak záleží co udělá druhá strana u někoho to funguje u někoho ne...
Nevím, kde se soudíš a kdo tě zastupuje. Při ceně myčky řekněme do 20 tis. bude soud i s odvoláním na krajský stát max. do 20 tis.. Výhra skoro 100 %, přiznané náklady ??? Pořád platí, že prvního půl roku prokazuje prodejce a ten nic neprokazoval jenom zamítl. I v případě poškozeného zboží dopravou, máš zákazník právo na nepoškozené zboží a už vidím soudce co uzná, že jsi si to měl prohlédnout před převzetím. V českém spotřebitelském komunismu vyhrává prvního půl roku po prodeji prodávající opravdu těžko.
12. 8. 2020 08:38:18
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-2/#reply1459987
Hagen
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
12. 8. 2020 09:34:50
Napsal láďa1979;1593553
Nevím, kde se soudíš a kdo tě zastupuje. Při ceně myčky řekněme do 20 tis. bude soud i s odvoláním na krajský stát max. do 20 tis.. Výhra skoro 100 %, přiznané náklady ??? Pořád platí, že prvního půl roku prokazuje prodejce a ten nic neprokazoval jenom zamítl. I v případě poškozeného zboží dopravou, máš zákazník právo na nepoškozené zboží a už vidím soudce co uzná, že jsi si to měl prohlédnout před převzetím. V českém spotřebitelském komunismu vyhrává prvního půl roku po prodeji prodávající opravdu těžko.
My platíme za AK 2500 Kč za započatou hodinu - přijdeš konzultace - sepsání - predžalobní výzva - žaloba 10-15 - soud a teď záleží kolik stání plus konzultace a je tam 30 hned a odvolání podobně. Prodejce bude tvrdit své a 100% příjemce podepsal převzetí a souhlasil s OP přepravce. A na tom se celý soud otočí a skončí.
12. 8. 2020 09:34:50
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-2/#reply1459986
lada1979
verified
rating uzivatele
12. 8. 2020 10:36:46
ale u soudu můžeš uplatnit pouze počet úkonů a cenu dle tarifu. Za poslední prohraný soud o 14 000 Kč, jsem platil asi 11 tis. za jedno stání u okresu, odvolání a jedno stání u Krajského, ale na druhou stranu protistrana se stání nezúčastnila, tak tam nejsou cestovní náhrady.
Neotočí jelikož tu máš jeden vztah kupující/prodávající a kupující má právo na dodání zboží bez vad a druhý prodávající/dopravce, kde kupujícího nezajímá poškození dopravou, zvláště pokud to reklamoval ihned a OP přepravce kupujícího nezajímají, jelikož s ním nemá žádný vztah.
12. 8. 2020 10:36:46
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-2/#reply1459985
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit