Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Fungují tady někomu PPC reklamy? Problematika konverzního poměru.

filihole
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
5. 8. 2020 14:31:47
Ahojte,
rád bych se pobavil na téma PPC reklam, které mi moc nefungují, a konverzního poměru.
Četl jsem na netu, že průměrný konverzní poměr je nějaké 1%. To znamená - na e-shopu nakoupí 1 zákazník ze 100. Obvykle jsou ceny za proklik dražší, než 3 Kč (ty 3 Kč by mohl být v tomto případě průměr).
Aby byl provozovatel na 0, musí být min. na marži 300 Kč (to ještě nepočítám náklady na zabalení, čas atp.).
Chápu např. přidanou hodnotu, že může nakoupit v budoucnu zase, ALE..vyplatí se to? Chci být na nule a dělat to vlastně k ničemu?
Vezměme si příklad. Provozujete internetový obchod s žádanými produkty (třeba kabelky), které mají pěkné fotografie, vlastní popisky, třeba i videa. Celý e-shop je velice přehledný a responzivní. Zapli jste PPC, remarketing atp. a dosahujete konverze (nákupu) 1 %.
Co byste dělali? Stačilo by Vám to být na nule? Je to obvyklé?
Zajímá mě konkrétní řešení zkušenějších, jaké by byly další kroky k lepším konverzím - lze to vůbec?
Děkuji za konkrétní odpovědi.
5. 8. 2020 14:31:47
https://webtrh.cz/diskuse/funguji-tady-nekomu-ppc-reklamy-problematika-konverzniho-pomeru/#reply1459422
Vůbec nerozumím tomu 1%. Proč vyvozuješ nějaký závěr z obecného tvrzení, které ve tvojí branži vůbec nemusí platit? :-) Někdo má konverzní poměr klidně 10% i víc. Nejen, že musíš mít dobrou kampaň, abys přitáhl relevantní návštěvnost, ale musíš ji na svém eshopu poslat i na správný obsah a trefit se jim do chuti. 1% mi přijde málo a zajímalo by mě, z jakého vzorku je vypočítáno a jakým způsobem.
5. 8. 2020 14:55:11
https://webtrh.cz/diskuse/funguji-tady-nekomu-ppc-reklamy-problematika-konverzniho-pomeru/#reply1459421
filihole
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
5. 8. 2020 15:03:56
Napsal Tomáš Maňhal;1592870
Vůbec nerozumím tomu 1%. Proč vyvozuješ nějaký závěr z obecného tvrzení, které ve tvojí branži vůbec nemusí platit? :-) Někdo má konverzní poměr klidně 10% i víc. Nejen, že musíš mít dobrou kampaň, abys přitáhl relevantní návštěvnost, ale musíš ji na svém eshopu poslat i na správný obsah a trefit se jim do chuti. 1% mi přijde málo a zajímalo by mě, z jakého vzorku je vypočítáno a jakým způsobem.
Protože mám Tome bohužel přesně takovou zkušenost. Nevím, jaké jsem udělal nedostatky s marketerem, ale nebylo to v zisku, bylo to na nule - a to proběhlo o Vánocích, od té doby se reklam bojím. Týkalo se to čistě PPC reklam. Na kabelky na PPC nevykouzlíš nic zajímavého. Cílili jsem na značky, na různé barvy a druhy, ale prostě to nebylo v plusu - mám hledat problém u sebe?
5. 8. 2020 15:03:56
https://webtrh.cz/diskuse/funguji-tady-nekomu-ppc-reklamy-problematika-konverzniho-pomeru/#reply1459420
Těžko říct. Možná je problém v tom vnímání PPC jako stroj na výdělek. Utopíš v tom i něco na brand, což je prostě výdaj s investicí do budoucna. Možná to chce zjistit, co těch 100 lidí, kteří přijdou, na eshopu dělá, že jenom jeden z nich nakoupí. Předpokládám, že všechny zajímala nějaká kabelka nebo značka uvedená v reklamě. Odcházejí z produktů? Odcházejí z košíku? V jaké fázi košíku? Nebo odcházejí hned jak přijdou? Možná je potřeba víc analyzovat chování na webu a snažit se je tam udržet a dohnat ke konverzi. Nedělám si iluze, že řada jde po ceně a jde za levnější variantou, ale že by až tolik, to se mi nechce moc věřit.
Třeba se tu vyjádří někdo další přímo z podobného segmentu.
5. 8. 2020 15:09:48
https://webtrh.cz/diskuse/funguji-tady-nekomu-ppc-reklamy-problematika-konverzniho-pomeru/#reply1459419
kolousek
verified
rating uzivatele
5. 8. 2020 16:12:20
U kabelek bych se ani nedivil, že většina ženskejch se bude jen dívat :) To je stejný jako když vidíte reklamu na super sporťák, tak 99,9999% chlapů se bude jen dívat. Proto reklamy na sporťáky nejsou. Přišli by na buben.
5. 8. 2020 16:12:20
https://webtrh.cz/diskuse/funguji-tady-nekomu-ppc-reklamy-problematika-konverzniho-pomeru/#reply1459418
filihole
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
5. 8. 2020 16:29:53
To nezní tedy moc optimisticky.
5. 8. 2020 16:29:53
https://webtrh.cz/diskuse/funguji-tady-nekomu-ppc-reklamy-problematika-konverzniho-pomeru/#reply1459417
Boomer13
verified
rating uzivatele
5. 8. 2020 17:10:12
Je to jak píše kolousek
Máš špatný konverzní poměr? Chce to zkoušet jiné kanály a/nebo máknout na sortimentu/cenách a/nebo máknout na webu+předvedení produktů
5. 8. 2020 17:10:12
https://webtrh.cz/diskuse/funguji-tady-nekomu-ppc-reklamy-problematika-konverzniho-pomeru/#reply1459416
filihole
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
5. 8. 2020 17:25:30
A co vy. Jste na tom lépe?
5. 8. 2020 17:25:30
https://webtrh.cz/diskuse/funguji-tady-nekomu-ppc-reklamy-problematika-konverzniho-pomeru/#reply1459415
lada1979
verified
rating uzivatele
5. 8. 2020 22:21:31
Pokud ti ppc fungují s konverzním poměrem 1%, tak je bud optimalizuj a nebo se na ně vykašli a nebo musíš zvýšit marži. Znám magory co prodávají stejné zboží, jeden prodá 10 kusů s marží 50% a druhý 100 kusů s marží 5% protože dává 45% marže do reklamy a je tak na tobě jakým způsobem to chceš dělat. Galanterii jsme nikdy nedělal, ale dělat obecně dejme tomu kabelky asi nemá moc smysl, chce to zaměření na nějakou značku, styl. Navíc ženské mají nepřekonatelné nutkání si všechno ošahat a vyzkoušet a proto pořád jenom prohlíží a prohlíží.
5. 8. 2020 22:21:31
https://webtrh.cz/diskuse/funguji-tady-nekomu-ppc-reklamy-problematika-konverzniho-pomeru/#reply1459414
filihole
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
5. 8. 2020 22:31:10
Michale Kubíčku - vidím, že si čteš příspěvek a četl jsem dost tvůj obsah, co jsi kde psal. Prosím, vyjádříš se také? Děkuji.
5. 8. 2020 22:31:10
https://webtrh.cz/diskuse/funguji-tady-nekomu-ppc-reklamy-problematika-konverzniho-pomeru/#reply1459413
Mame ctyri eshop s podobnym zbozim ve trech zemich. Konverzni pomer je u noveho eshopu 0.4, u zavedeneho 3.5 oba meji stejny sortiment a design, jde o jazykove verze v ruznych zemich. V jedne zemi mame PNO 9 - 20% a v dalsi 203% PNO. Jsou to reálná cisla a dava ti to smysl? Ne. Protoze bez znamosti konkretnich okolnosti nelze obecne prenaset jedny hodnoty na jine situace a jine eshopy...
5. 8. 2020 22:33:15
https://webtrh.cz/diskuse/funguji-tady-nekomu-ppc-reklamy-problematika-konverzniho-pomeru/#reply1459412
filihole
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
5. 8. 2020 22:49:16
Napsal Michal Kubíček;1592912
Mame ctyri eshop s podobnym zbozim ve trech zemich. Konverzni pomer je u noveho eshopu 0.4, u zavedeneho 3.5 oba meji stejny sortiment a design, jde o jazykove verze v ruznych zemich. V jedne zemi mame PNO 9 - 20% a v dalsi 203% PNO. Jsou to reálná cisla a dava ti to smysl? Ne. Protoze bez znamosti konkretnich okolnosti nelze obecne prenaset jedny hodnoty na jine situace a jine eshopy...
Rozumím ti, co mi tím chceš říct.
Jaký by měl být tedy podle tebe můj další postup, prosím? Měl bych v první řadě investovat asi do SEO, co? Vím, že PPC je jen jedna z možností..
5. 8. 2020 22:49:16
https://webtrh.cz/diskuse/funguji-tady-nekomu-ppc-reklamy-problematika-konverzniho-pomeru/#reply1459411
1) zvyseni konverzniho pomeru
2) prirozena navstevnost
3) retence zakazniku
4) placena reklama
Anebo pokud mas penize klidne zacni bodem 4) a 1), zalezi kolik a jak slouho jsi ochoten dotovat
Me se zacaly eshopy opravdu vracet po cca 4-5 letech.
6. 8. 2020 07:50:31
https://webtrh.cz/diskuse/funguji-tady-nekomu-ppc-reklamy-problematika-konverzniho-pomeru/#reply1459410
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
6. 8. 2020 08:19:21
Konverzní poměr je sekundární veličina, nejdůležitější jsou tržby, PNO a zisk. I při avizovaném konverzním poměru 1 % to může fungovat, když ten člověk udělá velkou objednávku.
Příspěvky na mě působí stylem, že jste používali obyčejné search reklamy - ty nám pro eshopy dělají třeba 5-10 % výkonu a už delší dobu hlásám (Větrovka promine), že jsou dost za zenitem. Hlavní výkon dělají Google Nákupy a obsah.
Když mám zboží s přísným PNO požadavkem, začínám na Heurece/Zboží (pokud to není unikátní/vlastní značka), v Google Nákupech a všude s dynamickým remarketingem.
Obecně jde provozovat PPC třeba s PNO 10 %, ale trvá 3 roky se tam dostat.
6. 8. 2020 08:19:21
https://webtrh.cz/diskuse/funguji-tady-nekomu-ppc-reklamy-problematika-konverzniho-pomeru/#reply1459409
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit