Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Problematika prostrednika vyberu penez (platebni brana)

David Musil
verified
rating uzivatele
(68 hodnocení)
7. 7. 2020 12:43:15
Ahoj,
aktualne konzultujeme s pravniky se zamerenim na online problematiku prostrednika vyberu penez.
Vysvetlim ve zkratce: provozovatel zarizeni (fitko, kosmeticky salon, bazen) ma na webu rezervacni formular pro zakazniky. Zakaznik vyplni rezervacni form (nase platforma), vybere konkretni sluzbu a je ihned presmerovan na platebni branu (ta je nase) a tam zaplati. My odesleme provozovateli zarizeni informaci, ze jsme platbu obdrzeli a treba na konci mesice mu prespoleme takto vybranou castku odectenou o predem domluvenou provizi.
Mate s timhle zkusenosti, ze jste v podstate jen vyberci penez tak, abyste pouze poskytli technicke reseni, ale soucasne se chcete vzdat jakejsi pozice dozorciho a neresit problemy, ze treba byl problem s uplatnenim sluzby na strane zarizeni, kam byla rezervace odeslana? Nerikam, ze se ke vsemu otocim zady, ale predstava, ze mi vola kazdy den 20 lidi, ze nekde neco nedostali, nebo to dostali v nizsi kvalite me dost desi.
Pravnici po dvou konzultacich rikaji, ze dnes je to hodne postavene ve prospech spotrebitele. Takze pokud nas subjekt tu platbu vybere, tak opravdu pak musi resit pripadne stiznosti, reklamace, apod.
Diky za informace a postrehy z teto oblasti.
7. 7. 2020 12:43:15
https://webtrh.cz/diskuse/problematika-prostrednika-vyberu-penez-platebni-brana/#reply1456823
lada1979
verified
rating uzivatele
7. 7. 2020 13:16:08
Tak samozřejmě spotřebitel reklamuje tam, kde uzavřel smlouvu, takže je otázkou v jakém jste skutečně postavení, takže předpokládám, že jste smluvní stranou a necháváte si za to zaplatit. Zase pokud byste to dělali jako skutečné zprostředkování musely by peníze chodit dodavateli a ne vám.
Jediné asi správné řešení je to dělat jako zástupce na základě smlouvy a plné moci s tím, že celou částku okamžitě převádíte a reklamace řeší dodavatel a následně vyplácí provizi. Otázkou je zda to tohoto chcete až tak zasvěcovat zákazníka. Myslím, že takto to má i slevomat.
7. 7. 2020 13:16:08
https://webtrh.cz/diskuse/problematika-prostrednika-vyberu-penez-platebni-brana/#reply1456822
David Musil
verified
rating uzivatele
(68 hodnocení)
7. 7. 2020 14:02:01
Napsal láďa1979;1589765
Tak samozřejmě spotřebitel reklamuje tam, kde uzavřel smlouvu, takže je otázkou v jakém jste skutečně postavení, takže předpokládám, že jste smluvní stranou a necháváte si za to zaplatit. Zase pokud byste to dělali jako skutečné zprostředkování musely by peníze chodit dodavateli a ne vám.
Jediné asi správné řešení je to dělat jako zástupce na základě smlouvy a plné moci s tím, že celou částku okamžitě převádíte a reklamace řeší dodavatel a následně vyplácí provizi. Otázkou je zda to tohoto chcete až tak zasvěcovat zákazníka. Myslím, že takto to má i slevomat.
Ano, Slevomat to ma tak, ze to vybere za klienta a potom to (treba po castech) odesle prave provozovateli. My bychom to chteli delat asi takhle:
Zakaznik zaplati 1000 na nasi platebni brane a my pote preposleme treba 950 provozovateli (50 je nase provize).
Takze jde vlastne jen o to, jak jen logicky vysvetlit situaci, ze my jsme jen poskytli platebni nastroj, aby mohlo dojit k rezervaci, ale dal si to spolu resi provozovatel a zakaznik uz sami.
Napsat podminky, kde my se od te zaruky distancujeme sice napsat jdou, ale dva pravnici se prave vyjadrili, ze to v pripade sporu neuspeje, protoze je zkratka chraneny vyhradne spotrebitel a rozhoduje to, jakemu subjektu clovek zaplatil.
Ucetne s tim neni problem, protoze zakaznik dostane fakturu na zaplacenych 1000 od provozovatele a my vystavime fakturu provozovateli na provizi. Problem je opravdu spis pravni a nikoli ucetni. A nevim, zda-li nam to pravnici vysvetluji dobre...
7. 7. 2020 14:02:01
https://webtrh.cz/diskuse/problematika-prostrednika-vyberu-penez-platebni-brana/#reply1456821
lada1979
verified
rating uzivatele
7. 7. 2020 14:11:19
Podívej se na podmínky užití slevomatu a klidně to "opiš", myslím, že to budou mít dobře sepsané. Je to samé jako když provozuješ zásilkovnu nebo parcel shop jednáš jejich jménem a problémy přehazuješ na ně. Ale samozřejmě pokud tam budeš mít svůj telefon, tak někteří budou volat tobě v mylném domnění, že jsi přece to fitko co si zaplatil, tomu se asi nevyhneš:)
7. 7. 2020 14:11:19
https://webtrh.cz/diskuse/problematika-prostrednika-vyberu-penez-platebni-brana/#reply1456820
David Musil
verified
rating uzivatele
(68 hodnocení)
7. 7. 2020 14:13:47
Napsal láďa1979;1589769
Podívej se na podmínky užití slevomatu a klidně to opiš, myslím, že to budou mít dobře sepsané. Je to samé jako když provozuješ zásilkovnu nebo parcel shop jednáš jejich jménem a problémy přehazuješ na ně. Ale samozřejmě pokud tam budeš mít svůj telefon, tak někteří budou volat tobě v mylném domnění, že jsi přece to fitko co si zaplatil, tomu se asi nevyhneš:)
To mi nevadi, omyl vysvetlit dokazu :) Spis mi jde o tu skutecnou zaruku, co z toho pry mozna plyne. Ona situace je takova, ze Slevomat to prave ale s nespokojenymi zakazniky resi. Tam proste napises, ze ti 3x provozovatel zrusil rezervaci a oni ti pak ty penize vrati. Coz na jednu stranu je pochopitelne a uz je to dost jasny pripad, kdy ma k vraceni dojit. Ale takovych pripadu nebo mene zavaznych budou dalsi desitky. A tam uz na to asi nebudu mit silu a nechci si hrat na soud...
7. 7. 2020 14:13:47
https://webtrh.cz/diskuse/problematika-prostrednika-vyberu-penez-platebni-brana/#reply1456819
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
7. 7. 2020 14:18:05
Pravnici po dvou konzultacich rikaji, ze dnes je to hodne postavene ve prospech spotrebitele. Takze pokud nas subjekt tu platbu vybere, tak opravdu pak musi resit pripadne stiznosti, reklamace, apod.
myslis ze na webtrhu ti niekto poradi lepsie nez pravnik? :D
7. 7. 2020 14:18:05
https://webtrh.cz/diskuse/problematika-prostrednika-vyberu-penez-platebni-brana/#reply1456818
David Musil
verified
rating uzivatele
(68 hodnocení)
7. 7. 2020 14:25:45
Napsal node;1589773
myslis ze na webtrhu ti niekto poradi lepsie nez pravnik? :D
Ptal jsem se na vlastni zkusenosti. Ty jsou pro me nyni take dost dulezite. Pravnik udava jen predpis. Mne zajima i realne praxe.
7. 7. 2020 14:25:45
https://webtrh.cz/diskuse/problematika-prostrednika-vyberu-penez-platebni-brana/#reply1456817
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
7. 7. 2020 14:45:31
to co riesis som tu uz davnejsie riesil ja, resp. dost podobne nieco. problem je ze je to velmi niche zalezitost. tu ludia nerobia velke projekty. vecsinou len "blbe" webiky. skusenosti s niecim takym ma v celej kraine len hrstka ludi, tu asi len tomasx. ale aj ten ti skor povie len nieco k technickemu nez prevadzkovemu rieseniu. takze skratka tu proste s takymito "velkymi" vecami nepochodis. toto nie je silicon valley, bohuzial. pravnici ti dali vyjadrenie a tam to proste konci :)
7. 7. 2020 14:45:31
https://webtrh.cz/diskuse/problematika-prostrednika-vyberu-penez-platebni-brana/#reply1456816
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
7. 7. 2020 16:23:04
v tomhle modelu fungují jednak už zmíněné slevové portály, tak i aukro (faktura mi dokonce příjde od prodejce), mall/amazon partners, tipsport/ticketportal atd. Tvrzení, že ručí ten, kdo bere peníze je trochu nesmysl, to by odpovědnost nesla platební brána, fakticky jí se platí.
Důležité je, jaký subjekt se zákazníkem uzavírá smlouvu. Můžeš vystupovat jako zprostředkovatel a uzavírat smlouvu jménem dodavatele, tak to dělají třeba slevové portály, amazon partners a další. Tobě jako zprostředkovateli ani ty peníze nevstupují do účetnictví jako tvůj příjem/obrat, vstupuje tam pouze ta provize. Zákazník reklamace řeší s poskytovatelem služby, takhle jsme to řešili v slevových portálech, vlastní zkušenost. Daňový doklad poté musí vystavit až dodavatel služby.
Důvod proč všichni tihle zprostředkovatelé mají nějakou podporu a umí i vracet peníze je snadný, potřebuji si zachovat důvěru u uživatelů, uživatel je oprávněně považuje za smluvní partnery a jsou ti první, které kontaktuje, tak mu jdou na ruku a řeší to za tu třetí stranu.
Takhle třeba vypadala před 2 roky zprostředkovatelská smlouva se Slevomatem https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/2137926/Slevomat%2010.3.17.pdf, takhle to má Slevomat popsatné na stránkách https://www.slevomat.cz/partner/manual a tam tvrdí:
Ze zprostředkovatelské smlouvy vyplývá, že Slevomat.cz je pouze zprostředkovatelem, který nemůže vystavovat daňové doklady pro koncového zákazníka, to musí udělat poskytovatel služby.
Tohle je reálná praxe, řešili jsme to již s řadou právníků a nikdy nebyl větší problém, všichni tenhle způsob spolupráce znali. Můžeš to celé postavit tak, že i obsah webu, popisu služby, loga, kontaktní informace má na starosti dodavatel a on si sám za ně zodpovídá. Je ale těžké se zřeknout jakéhokoliv kontaktu se zákazníky, protože budou volat na ten nejviditelnější kontakt, nikoliv podle toho, co máš v podmínkách. Stejně tak budeš zodpovědní za věci třeba kolem praní špinavých peněz, zneužití platebních karet atd.
7. 7. 2020 16:23:04
https://webtrh.cz/diskuse/problematika-prostrednika-vyberu-penez-platebni-brana/#reply1456815
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit