Zadejte hledaný výraz...

Prosím o kritiku e-shopu diatop.cz

Boris Kalina
verified
rating uzivatele
4. 6. 2020 21:35:28
Dobrý den, poprosím Vás o kritiku našeho e-shopu, teprve začínáme. Web byl vytvořen na Shoptetu. Trápí nás nízká míra konverze 0.7%.
Předem děkuji za Vaše názory :)
4. 6. 2020 21:35:28
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-e-shopu-diatop-cz/#reply1453999
lada1979
verified
rating uzivatele
4. 6. 2020 21:41:17
zaprvé 0,7% je skoro normální a zadruhé, když hodinu hledám tlačítko Obchod, které je malé a splývá, tak se není čemu divit.
4. 6. 2020 21:41:17
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-e-shopu-diatop-cz/#reply1453998
Napsal láďa1979;1586375
zaprvé 0,7% je skoro normální
Nepochybuji, že se to liší obor od oboru, ale nesetkal jsem se s e-shopem, kde by byly konverze tak slabé a považovalo se to za normální. Domníval jsem se, že normální je tak 1.5-2%, což je minimálně dvojnásobek.
Co říct k webu... absolutně neznám cílovku, konkurence asi bude velká a nejsem si jistý, zda je tohle potenciál na nějakou speciálku s 20 produkty. Každopádně šablona je vybraná dost mimo a obávám se, že asi i dost rozbitá - vypadá strašně jak na desktopu, tak na mobilu (tam to procházet je obzvlášť radost), takže bych řekl, že těch 0.7% je ještě dobrých na to, v jakém stavu ten web je.
4. 6. 2020 21:57:50
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-e-shopu-diatop-cz/#reply1453997
Pavel.Mahler
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
4. 6. 2020 22:20:01
Můžu poradit následné:
1. První načtení stránky je 5Mb. To je příliš pro např. mobilní nebo slabší připojení.
2. Chybí call-to-action. Čtu informace a nevím kde to tedy můžu koupit. V USA je zvykem všude cpát tlačítka "Buy now". Chápu, že není vkusn jich mít 20 na stránku, nicméně 0 je taky blbě.
3. Chybí kontext. Přijdu na stránku. Přečtu nadpis. "BIO POTRAVINY Z TOPINAMBURU ZNAČKY".
a. Nevím co je Topinkabuřt. Jsem nakrklý a okamžitě zavírám.
b. Ta věta není dokončená. (já vím, že to pokračuje jinou barvou pod tím, ale tam se nedostanu)
c. Nevím proč by mě měla zajímat nějaká blbost nějaké značky.
To se dělá takto:
Předpokládám, že návštěvník o Topinkabuřtu nikdy neslyšel. Proto IHNED na začátek vysvětlím proč by mě to mělo zajímat. Bude mi po tom hezky stát? Proč tu informaci nedát rovnou nedat na začátek?
4. Obrázky na hlavní stránce zabírají velký prostor a nic neříkají. Vidím: batáty, tortily, květ, zápisník. K čemu to tam je, kromě toho že je to všechno žluté?
5. Pro sekci "PROČ TOPINAMBUR?" musím skrolovat, což z výše uvedených důvodů neudělám.
6. Web působí jako ezopí*ovina. Důvěryhodný informační zdroj vypadá jinak, viz příklady níže.
7. Žluté písmo na bílém pozadí není nejčitelnější.
Teď jak to dělat jinak:
Kozí Kolostrum Betula Pendula (60 tb.) | Colostrium.com
- tady si můžeme všimnout, jak do 10-ti sekund vím co to je kolostrum /což jsem taky netušil/ a proč by mě to mělo zajímat. Bez skrolování na první pohled.
Wobenzym | proti zánětům, otokům a poruchám imunity
- Netuším co je Vobenzín, ale okamžitě mi padne oko na to, jak systematicky používají slovní spojení "Lék Wobenzym". Taky si můžeme všimnout jak cílí na PROBLÉMY uživatele "Léčbu lze účinně posílit" a "Léčbu lze zkrátit!", včetné vyjmenování konkrétních problémů. Pokud něco z toho řeším, třeba "Zánět močových cest", mají moji pozornost a budu číst dál.
PENOXAL | Doplněk stravy
- Tady hezky použili obrázek chlapa v bílém plášti. Je to psychologická zkratka bílý plášť=doktor=důvěryhodný. Ještě jsem nepřečetl ani písmenko, už tomu webu věřím.
- První véta kterou čtu je "Nastartujte svůj imunitní systém". OK, super, pokud mám problém s imunitou, vím že budu číst dál.
- Pěkně pracují s emocema. Věta "přispívá k detoxikaci organismu" je blbina bez významu (k detoxikaci přispívá kde co, třeba i čistá voa z kohoutku) nicméně dává to dobré emoce.
- Kolik tam mají textu a kolik ty?
Aronie & Rakytník & Jahoda (Ovocné čaje porcované) , Valdemar Grešík
- i bylinky se dají vkusně prodat
4. 6. 2020 22:20:01
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-e-shopu-diatop-cz/#reply1453996
Napsal Pavel.Mahler;1586382
2. Chybí call-to-action. Čtu informace a nevím kde to tedy můžu koupit. V USA je zvykem všude cpát tlačítka "Buy now". Chápu, že není vkusn jich mít 20 na stránku, nicméně 0 je taky blbě.
Nesouhlasím, řekl bych hodně zdramatizovaný názor, který se zastával tak před 15 lety. Člověk může naházet na e-shop tlačítko koupit, ale pokud e-shop reálně neprodává věci, u kterých zákazníci nebudou nic blíže zkoumat (jako kancelářské potřeby apod., věci co se kupují hromadně a opakovaně), tak to nemá valné praktické využití. A to se na to dívám z praktického hlediska, už vůbec nemluvím o tom, že porovnávat to s různými landing pages je nereálné. Ještě podotknu, že domněnka "čtu informace a nevím kde koupit" je také nepravdivá, lidé se tak nechovají. Podobně jako naprostá většina lidí je zvyklá scrollovat, tak naprostá většina lidí klikne na zboží/článek/obrázek i bez nějakého malého tlačítka.
Napsal Pavel.Mahler;1586382
To se dělá takto:
Předpokládám, že návštěvník o Topinkabuřtu nikdy neslyšel
Tohle není úplně zlá myšlenka, ale rozvedu to v praxi: Pokud dělám web za účelem zisku, tak minimálně v první řadě řeším kanály, kterými se na web zákazník dostane. Pokud jsou některé z nich "osvěta o topinkabuřtu", tak proč ne, na to slouží články, pokud ten web není koncipovaný jako landing page, což by v tomto případě klidně mohl být. Ale u e-shopů bývájí 2 hlavní zdroje návštěvnosti, reklama a vyhledávání. Lidé tam jdou po konkrétních věcech, doby, kdy někdo náhodně klikat na weby z nudy, jsou dávno minulé. To, co je na webu má reflektovat to, po čem lidé jdou a co hledají. Není dobře ani nemít na webu žádný obsah, ani ho zaplnit hromadou obsahu (jakkoliv kvalitním, pokud o to není zájem, tak je to jedno).
Nicméně bych se přimlouval, aby někdo začal prodávat produkt Topinkabuřt, budu jedním z prvních zákazníků!
4. 6. 2020 22:31:26
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-e-shopu-diatop-cz/#reply1453995
Boris Kalina
verified
rating uzivatele
4. 6. 2020 22:39:24
Mockrát Vám děkuji za kritiku.
4. 6. 2020 22:39:24
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-e-shopu-diatop-cz/#reply1453994
Pavel.Mahler
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
4. 6. 2020 22:47:32
Napsal Petr Široký;1586385
Nesouhlasím, řekl bych hodně zdramatizovaný názor, který se zastával tak před 15 lety.
Já to taky moc rád nemám, je to takové hyper-americké. Když jde ale o business, snažím se dohledat čísla a vycházím ze studií které prokazují, že CTA funguje. Třeba tady je jich pár pěkně shrnuto:
7 Call to Action Case Studies: Conversion-Boosting Insights - FunnelEnvy
4. 6. 2020 22:47:32
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-e-shopu-diatop-cz/#reply1453993
Já tohle nevnímám jako nějakou "americkou fintu", CTA je u webů normální od nepaměti a i u nás se takové věci berou jako normální už dlouho, nevšiml jsem si nějaké revoluce, co by k nám ještě nedošla. Ale rozlišujme praktické použití, které je u landing pages úplně odlišné než u e-shopů. Nikde jsem netvrdil, že by CTA byla mrtvola.
S ohledem na to, že tenhle e-shop je něco na pomezí, když si i dokážu představit, že by to byla jednostránková prezentace, tak to beru, ok, ale jinak se ujišťuji, že jsi ten odkazovaný článek opravdu četl a že bys nezkoušel přirovnávat klasický e-shop k 37signals a basecampu? V těm případových studiích není jediný e-shop a pokud se podíváš na ty weby, tak jsou často úplně redesignované a třeba vůbec neodpovídají tomu, co se tam tvrdí (jeden z příkladů je barva tlačítka, teď mají prostě černé, takže buď prodává nejlépe, nebo zjistili, že v barvě to fakt není).
Obecně, testování webů je věda, ale některé věci co jsi napsal prostě nejsou "tak samozřejmé", nebo jsou vyloženě chybné domněnky mimo určitý specifický okruh webů, kde dávají smysl.
Dovolím si sdílet svůj oblíbený článek ohledně testování, který bych doporučil každému přečíst (nemusím souhlasit se vším, co je tam řečeno, ale základní myšlenka je dobrá): https://kadavy.net/blog/posts/aa-testing/
4. 6. 2020 23:04:06
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-e-shopu-diatop-cz/#reply1453992
Pavel.Mahler
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
4. 6. 2020 23:53:44
Zrovna ten 37-signals mi prijde relevantni. Stejne jako v pripade Topinkaburtu, ma omezeny screen prostor a cas uzivatele na to, aby presvedcil o sve uzitecnosti a svedl pomoci call-to-action k nakupu, odberu novinek, cokoliv. Pokud nekdo duveryhodny dosahne modifikaci CTA 200% narustu registraci, pak dava smysl se tim zabyvat a minimalne tam "nejake CPA" hodit.
Nepodeziram tazatele z hluboke znalosti problematiky, proto se cele tema snazim redukovat a podat srozumitelne. Pro Tebe to muze byt az moc trivialni.
Clanek z kadavy.net je fajn, a lze s nim souhlasit. Ja vytahuji ty studie abych podporil myslenku, ze CTA neni mrtvola jak naznacujes.
Jeste k tomu co jsi psal:
"Pokud dělám web za účelem zisku, tak minimálně v první řadě řeším kanály, kterými se na web zákazník dostane. Pokud jsou některé z nich "osvěta o topinkabuřtu", tak proč ne, na to slouží články, pokud ten web není koncipovaný jako landing page, což by v tomto případě klidně mohl být. "
Naprosto souhlasim. Ja bych doplnil ke kanalum Awareness ladder (https://istec.us/ben-hunts-customer-awareness-ladder-how-to-use-it-for-boosting-sales/) Jenomze z urovne webu dovozuji, ze rozvijet tady to tema je predcasne, diplomaticky receno. Proto jsem to cele umyslne trivializoval a redukoval na (pro tazatele) nejaky prakticky uchopitelny koncept. Jinak se dostavame ke knizeci rade pro tazatele "Zaplat si nekoho kdo tomu rozumi, cele to vyhod a zacni greenfield". To mi zas prislo nefer k tazateli.
4. 6. 2020 23:53:44
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-e-shopu-diatop-cz/#reply1453991
Puzzle
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 6. 2020 07:49:37
Pár postřehů k webu:
Když skroluji jakýkoli obsah dolů, tak se horní menu schová a neobjeví se dokud neskroluji zpět nahoru - není šance kliknout na OBCHOD.
Na FB stránce po kliknutí na tlačítko KOUPIT jsem přesměrován na homepage. Možná by bylo lepší přesměrovat rovnou na eshop.
Na blogu https://www.diatop.cz/rubriky/blog/topinambur---skvela-pochoutka-plna-zdravi/ je na konci příspěvku odkaz na jiný eshop na Slovensku. https://sunroot.eu/shop/
U receptu na palačinky odkaz na konci na Eshop nefunguje - chybí URL. Stejna chyba u receptu na květákový krém.
5. 6. 2020 07:49:37
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-e-shopu-diatop-cz/#reply1453990
lada1979
verified
rating uzivatele
5. 6. 2020 08:32:14
Napsal Petr Široký;1586376
Nepochybuji, že se to liší obor od oboru, ale nesetkal jsem se s e-shopem, kde by byly konverze tak slabé a považovalo se to za normální. Domníval jsem se, že normální je tak 1.5-2%, což je minimálně dvojnásobek.
Co říct k webu... absolutně neznám cílovku, konkurence asi bude velká a nejsem si jistý, zda je tohle potenciál na nějakou speciálku s 20 produkty. Každopádně šablona je vybraná dost mimo a obávám se, že asi i dost rozbitá - vypadá strašně jak na desktopu, tak na mobilu (tam to procházet je obzvlášť radost), takže bych řekl, že těch 0.7% je ještě dobrých na to, v jakém stavu ten web je.
Píši skoro normální a máš pravdu, většina eshopů s mým zbožím, ke kterým mám přístup a nic se s nimi nedělá, ale jsou uživatelsky příznivější než tento, mají dnes v mimosezoně kolem 1%. JInak samozřejmě souhlasím, že obecně se mluví o 2%, ale to bude asi jako s průměrným platem.
5. 6. 2020 08:32:14
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-e-shopu-diatop-cz/#reply1453989
Boris Kalina
verified
rating uzivatele
5. 6. 2020 13:51:28
Napsal Puzzle;1586406
Pár postřehů k webu:
Když skroluji jakýkoli obsah dolů, tak se horní menu schová a neobjeví se dokud neskroluji zpět nahoru - není šance kliknout na OBCHOD.
Na FB stránce po kliknutí na tlačítko KOUPIT jsem přesměrován na homepage. Možná by bylo lepší přesměrovat rovnou na eshop.
Na blogu https://www.diatop.cz/rubriky/blog/topinambur---skvela-pochoutka-plna-zdravi/ je na konci příspěvku odkaz na jiný eshop na Slovensku. https://sunroot.eu/shop/
U receptu na palačinky odkaz na konci na Eshop nefunguje - chybí URL. Stejna chyba u receptu na květákový krém.
Děkuji za přínosnou recenzi :)
5. 6. 2020 13:51:28
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-e-shopu-diatop-cz/#reply1453988
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit