Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Multijazykový web

oliver.es
verified
rating uzivatele
5. 5. 2020 11:33:55
Ahoj, koukám na WPML plugin pro Wodpress, ale tvůrce tak trochu varuje před používáním automatické detekce jazyka, že prý to může mít vliv na indexování Googlem. To mě trochu děsí. Chci na jedné doméně mít CZ i EN verzi a aby se zobrazovala podle jazyka prohlížeče. Nevím jestli je lepší mít virtuální adresáře /en/ a /cz/ nebo fyzicky 2 weby v těchto adresářích. Chci se vyhnou úvodní stránce kde by si návštěvník ručně vybíral jazyk. Poradí někdo?
5. 5. 2020 11:33:55
https://webtrh.cz/diskuse/multijazykovy-web/#reply1450898
To adresářové řešení pro více jazykových verzí je naprosto běžné, tam se nemáš čeho bát. Samozřejmě je tu i řešení na dvou doménách s koncovkami určenými danému státu. Pro Němce může být důvěryhodnější *.de a pro Čechy zase *.cz.
Hlavně si ale pohlídej hreflangy ve vztahu k vyhledávačům. Jestli ty jazyky budeš přepínat na webu pomocí lokality nebo jazyku prohlížeče už je spíš UX. Ale hlavní je aby vyhledávač měl jasno na které jazykové verzi je a uměl ji tedy i relevantně hodnotit. Dost často totiž někdo na web nasadí automatický překlad a hreflangy nemá nebo má v kódu jazyk jako češtinu přestože se na to kouká Němec. To je prostě technicky špatně.
5. 5. 2020 11:38:39
https://webtrh.cz/diskuse/multijazykovy-web/#reply1450897
oliver.es
verified
rating uzivatele
5. 5. 2020 11:44:33
Napsal Tomáš Maňhal;1582524
To adresářové řešení pro více jazykových verzí je naprosto běžné, tam se nemáš čeho bát. Samozřejmě je tu i řešení na dvou doménách s koncovkami určenými danému státu. Pro Němce může být důvěryhodnější *.de a pro Čechy zase *.cz.
Hlavně si ale pohlídej hreflangy ve vztahu k vyhledávačům. Jestli ty jazyky budeš přepínat na webu pomocí lokality nebo jazyku prohlížeče už je spíš UX. Ale hlavní je aby vyhledávač měl jasno na které jazykové verzi je a uměl ji tedy i relevantně hodnotit. Dost často totiž někdo na web nasadí automatický překlad a hreflangy nemá nebo má v kódu jazyk jako češtinu přestože se na to kouká Němec. To je prostě technicky špatně.
Rozumím, každopádně mám pouze 1 doménu. Když budu mít fyzicky 2 Wordpressy ve 2 adresářích /cz/ a /en/, co pak dát do kořenové složky? Nelíbí se mi ty weby, kde si člověk ručně na mapě světa vybírá lokalitu, nebo jazyk. V podvědomí mám, že velká spousta webů zobrazuje jazyky automaticky a správně, po zadání něco.com se to automaticky přesměruje do něco.com/cz/
Snažím se porozumět tomu jak to dělají profíci.
5. 5. 2020 11:44:33
https://webtrh.cz/diskuse/multijazykovy-web/#reply1450896
Nemusíš mít dva Wordpressy. Pojedeš na jednom a právě WPML ti vytvoří pro ty další jazykové verze specifické URL a hodí je do adresářů a detekuje i ten jazyk prohlížeče. Tím bys měl být ve vztahu k vyhledávačům v pohodě. Jen pak překontroluješ, zda je tam správně nastavený jazyk. V rámci WPML není ani problém s indexací těch jazykových verzí. Tady máš pak info o využití WPML a YOAST pro SEO https://wpml.org/documentation/related-projects/using-wordpress-seo-with-wpml/
5. 5. 2020 11:51:10
https://webtrh.cz/diskuse/multijazykovy-web/#reply1450895
Pavel Mareš
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
5. 5. 2020 11:52:53
Běžná praxe, co dělám (Polylang, ne WPML):
1) nastavím základní jazyk ... tzn domena.com / domena.cz má nějaký základní jazyk (CZ třeba)
2) dodám další, kdy pak jednotlivé jazyky jsou domena.com/de/ nebo domena.cz/de/
3) google z webu ví, jaký jazyk má stránka a chová se dle toho a doporučuje
A tedy teď otázka, jak řešit když Němec přijde na domena.cz místo domena.cz/de/ ... možnosti:
1) automatická detekce jazyka + přesměrování (google s tím problém nemá, mám to na hromadě webů a nic)
2) automatická detekce jazyka, ale "popup" s možností změny jazyka ... ten popup může být jak chceš nadesignovanej
3) nechat to být, ať si to uživatel změní ... ale musí vidět jasně přepínač
PS: Automatická detekce je hrozná sračka z mého pohledu ... já mám systém + prohlížeč v EN a když mě stránka nutí nějaký jazyk, tak bych zabíjel ... protože si chci zvolit sám.
5. 5. 2020 11:52:53
https://webtrh.cz/diskuse/multijazykovy-web/#reply1450894
oliver.es
verified
rating uzivatele
5. 5. 2020 12:06:52
Takže nejlepší řešení tedy bude mít 1 Wordpress s WPML a 2 jazyky v /cz/ a /en/ virtuálních adresářích, na venek se to bude chovat jako 2 weby. A v root doméně bude automatické přesměrování podle jazyka prohlížeče do příslušného adresáře. Pro CZ a SK to bude /cz/ a pro zbytek světa /en/. Pokud detekce neproběhne správně, což by se vlastně vůbec stát nemělo, tak se zobrazí úvodní stránka s ručním výběrem jazyka. S tímto bude Google v pohodě?
5. 5. 2020 12:06:52
https://webtrh.cz/diskuse/multijazykovy-web/#reply1450893
Pozor na tu CZ a SVK mutaci. Pro Google je slovenština a čeština rozdíl, přestože pro nás je to skoro stejný jazyk. Technicky vzato jsou to tedy rozdílné jazyky a Google k nim tak bude přistupovat. Takže ti WPML vytvoří i SVK verzi, tipuju.
5. 5. 2020 13:02:13
https://webtrh.cz/diskuse/multijazykovy-web/#reply1450892
Martin Balko
verified
rating uzivatele
5. 5. 2020 17:37:28
potom hlavne pozor na správne nastavenie hreflang tagu:
Hreflang: The Easy Guide for Beginners
5. 5. 2020 17:37:28
https://webtrh.cz/diskuse/multijazykovy-web/#reply1450891
Záleží na typu webu, pokud je to web přímo cílený na dané země (že tam jsou zásadní konverzní akce), tak bych šel cestou přímo lokálních domén spojených třeba ve WP multisite.
Pokud je to jen nějaký prezentační web, kde jsou pro druhý jazky pouze "statické" informace, tak bych volil "adresářové" řešení.
Zrovna jsem to řešil pro https://www.delamcomuzu.cz/, tam je lokalizace řešená přímo hierarchií stránek ve WP bez velkých pluginů. Máme na to jednoduché řešení v NášWP WordPress Kitu https://naswp.cz/predstaveni-naswp-wordpress-kitu/, které pro jiný jazyk pouze změní lokalizaci WP, přehodí menu a přehází widgety.
Automatické přesměrování na "správnou" jazykovou verzi s sebou nese spousty potenciálních problémů, kdy přesměrovává v nevhodných případech, brání správnému cachování, a myslím si, že je často i zbytečné. V naprosté většině případů se totiž návštěvník na web dostane z nějakého linku - a ten pravděpodobně povede už na správnou verzi, protože daným jazykem mluví i ten, kdo link vytvořil, nebo z vyhledávače, který také návštěvníka na správnou jazykovou verzi navede. Osobně mám nejraději řešení, kdy javascript detekuje, že jazyk nesedí a nabídne návštěvníkovi přesměrování a uloží si jeho volbu do cookie, aby ho s tím příště neotravoval.
6. 5. 2020 11:48:59
https://webtrh.cz/diskuse/multijazykovy-web/#reply1450890
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit