Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Vyhodnocení brandovky – Analytics?

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
2. 4. 2020 08:44:39
Zdravím, jak vyhodnocujete brandovku, jaká je její úspěšnost? Dá se v Analytics nějak změřit u konverzí, kteří lidé ji před nákupem viděli a kteří ne a změřit konverzní poměr?
2. 4. 2020 08:44:39
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-brandovky-analytics/#reply1446081
Petr_Fajkus
verified
rating uzivatele
2. 4. 2020 09:10:46
Dobrý den, brandové kampaně se obecně nevyhodnocují přes okamžité konverze. Tam bude často nulový efekt. Obecně by KPI měly být stanoveny před akcí, tedy stanovit si cíle a určitě bych jako cíl neřešil inkrement nárůstu konverzí, k tomu jsou zde jiné formy reklamy. U brandové reklamy bych určitě řešil spíše nárůst znalosti značky/produktu ať TOM nebo spontánní či podpořeno. Určitě lze vyhodnotí brand awareness apod.
Záleží také na typu kampaně a kde je komunikováno. Pár zdrojů má i vlastní systémy měření upliftu, brand liftu apod. Např. YouTube.
Pokud chcete tedy “budovat brand” tak bych neřešil Google analytics a to, zda brandová kampaň nyní přinesla obrat, ale zvolil bych si jiná KPI, která bych sledoval v čase a vyhodnocovat, zda se zlešují. Bohužel k tomu jsou třeba jiné formy zjišťování.
2. 4. 2020 09:10:46
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-brandovky-analytics/#reply1446080
Ono by se taky dal vliv brandových kampaní "doměřit" na odchylkách od běžného stavu u návštěvnosti a konverzí z prodeje. Porovnat období bez brandovky s brandovkou. Zkusit brandovku třeba na 14 dní vypnout a sledovat co to udělá s konverzním poměrem. I tyhle dopady se dají zkoumat a měřit.
2. 4. 2020 09:14:23
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-brandovky-analytics/#reply1446079
Petr_Fajkus
verified
rating uzivatele
2. 4. 2020 09:24:50
Problém tohoto testu je pouze v tom, že je složité zachovat v čase stejné podmínky u sebe a trhu, aby změny nešlo přisoudit vývoji trhu, ale pouze kampani. Navíc u podobných měření je třeba, aby kampaň byla opravdu velká a měla opravdu velký zásah. Pokud se bavíme o malých kampaních, lokálních apod. Tak doměřit podobný efekt je v podstatě nemožné.
2. 4. 2020 09:24:50
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-brandovky-analytics/#reply1446078
Napsal Petr_Fajkus;1577092
Problém tohoto testu je pouze v tom, že je složité zachovat v čase stejné podmínky u sebe a trhu, aby změny nešlo přisoudit vývoji trhu, ale pouze kampani. Navíc u podobných měření je třeba, aby kampaň byla opravdu velká a měla opravdu velký zásah. Pokud se bavíme o malých kampaních, lokálních apod. Tak doměřit podobný efekt je v podstatě nemožné.
To je pravda no.
2. 4. 2020 09:36:21
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-brandovky-analytics/#reply1446077
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit