Kupte si prémiovou propagaci a toto místo bude vaše.
Zobrazují se odpovědi 1 až 17 z 17

Konkurence inzeruje na náš brand

  1. Zdravím,
    jak byste řešili případ, kdy konkurence inzeruje na váš brand v PPC kampaních. Příklad:
    <název našeho produktu> software | Začněte ještě dnes

    Když zadám do vyhledávání název našeho software, tak vyskočí PPC reklama s titulkem uvedeným výše. Jde o přímou konkurenci a považuji takové jednání za nepřijatelné.

    Je potřeba mít ochrannou známku, aby člověk dokázal zakročit nebo se dá bojovat i bez toho?
    Chápu, že na frázi inzerovat může kdokoliv, ale mít konkurenční název přímo v titulku té reklamy mi už přijde dost za hranou.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Chtěli by to víc podrobností...

    A) buď prodává to co máte
    Nebo
    B) máte unikátní produkt a tím pádem u nich zakaznik nenajde co hledal.

  4. Citace Původně odeslal josef.jebavy Zobrazit příspěvek
    Chtěli by to víc podrobností...

    A) buď prodává to co máte
    Nebo
    B) máte unikátní produkt a tím pádem u nich zakaznik nenajde co hledal.
    Problém bude v tom, když bude mít podobný statek, resp. substitut.

  5. Tohle je šedá zóna. Poznatky níže vycházejí z mých zkušeností a nemají právní hodnotu.

    1. začnu je přehazovat, ať jsem nahoře já (to je prostě praktické krátkodobé řešení, zatímco dělám další kroky)

    2. text vaší značky nemá v reklamě být nikdy, tady by mělo stačit napsat na podporu Googlu.

    Může být trochu problém, pokud používají dynamickou reklamu - buď přes {Keyword:} dosazují vyhledávací dotazy do reklamy a nebo to jsou rovonu dynamické reklamy ve vyhledávání. u obojího můžou argumentovat, že to dělá Google a ne oni.

    3. Pokud nemáte ochrannou známku, můžou klidně inzerovat na jakékoli klíčové slovo (pokud tedy nemají vaši značku v reklamě).

    4. Pokud máte ochrannou známku, relativně nově je možné je napadnout a zkusit zablokovat, aby na to inzerovali.

    Tohle je ale potřeba brát s velkou rezervou - dělat si právní tahanice kvůli třeba 20 vyhledáváním měsíčně vůbec nemá cenu.

  6. Text značky - to nemusí být jednoznačné. Pokud někdo pojmenuje firmu úplně obecně, tak že vám na to neschválí ani ochrannou známku, tak co s tím? Asi pech. Ale asi bych jim napsal, protože u Googlu to může být ta dynamika, tak se domluvte, ať si to vyloučí.

  7. tohle může být nekalá obchodní praktika a jednoznačné porušené zákona (řešit lze přes ČOI a soud), jak už ale psali ostatní, záleží jak máte produkt vlastně pojmenovaný, jestli to je obecné slovo nebo unikátní či se jedná o přímo název vaší firmy, ochranná známka být nemusí.

    Dokud nenapíšeš nic konkrétní, lze pouze poradit se obrátit na Google, obrátit se na tu firmu, podat podnět k ČOI, poslat předžalobní výzvu atd.

  8. Být vámi bych se s nimi nejdřív spojil, protože tohle se před pár lety začalo objevovat s tou dynamikou na Googlu. Já mám taky spuštěné dynamické generování inzerátů úplně na všechny projekty a že jich je fakt hodně a je to blbě uhlídatelné. Kde jsme nějak domluveni, tak mám klíčová slova vyloučena, ale ten Google tam každou chvilku mrskne něco, co by tam nemělo být. Takže já to řeším i z té druhé strany, že se občas také dostanu na stranu toho hříšníka. Ale po upozornění není nikdy problém doplnit klíčová slova napříč celým účtem.

    A nebo pak zařídit tu ochrannou známku, zařídit si na Googlu i Seznamu ochranu viz. https://napoveda.sklik.cz/pravidla/ochranne-znamky/ a máte to vyřešené.

  9. Ochranná známka není vždy třeba, pouze ulehčuje možnosti ochrany. Seznam i Google mají pro případy OZ systém, jak neumožní na kW OZ ani inzerovat, případně zajistí, že se dané KW OZ nebude zobrazovat v textu inzerátu, ale jiné inzeráty se na dané kW budou zobrazovat.
    Dále záleží na tom zda se jedná o situaci v ČR nebo jiné zemi EU. Jsou země EU, kde se nemůže inzerovat ani na kW konkurentů nebo produktů, pokud je daný subjekt neprodává.

    V obecné rovině to má znaky nekalé soutěže, ale nekalá soutěž je poměrně složitá na prokázání, protože je třeba tam splnit vícero věcí. Osobně bych, pokud tedy subjekt produkty dané značky neprodává, zaslal výzvu, aby se zdrželi tohoto chování, protože nese znaky nekalé soutěže. Pokud nemáte OZ pak na seznamu a Google neuspějete a musel byste se dát cestou právní. Policie toto neřeší, to je “občasnká” záležitost.

  10. V obecné rovině sice možná, ale výsledek bez OZ bude, že není ničím chráněno, tak se nic nestalo.

  11. K tomu, aby došlo k poškození práv soutěžitele (k nekalé soutěži, případně k porušení zákona o ochraně spotřebitele) není třeba mít OZ. A možnosti obrany jsou v podstatě totožné. OZ přináší určité ulehčení a má určité benefity. V popisovanému případně je chybějící OZ naprosto nepodstatná.
    Osobně mám ovšem za to, že to není téma na poradnu webtrhu, ale práce pro někoho, kdo se zabývá obchodním právem. Postup je zde poměně jednoduchý. Od výzvy, přes předběžné opatření až po náhradu škody, která by se zde docela složitě prosazovala. Takže bych se spokojil s tím, že daný subjekt upustí od této činnosti.

    Velmi často se i stává, že v tom není úmysl daného subjektu, jen tím, jak se PPC docela dost automatizují, tak vznikají inzeráty tohoto typu.

  12. ono pokud tu nikdo ten brand nezná, tak je skoro zbytečné se o tom bavit, tedy snad kromě těch kampaní. Jinak asi primárně by se to mělo řešit na úrovni parazitování na ...než nekalá soutěž natož ochrana spotřebitele, ale bez toho brandu a co nabízí konkurence to fakt nejde.

  13. Problém je ten, že přímo v reklamě zmiňují náš brand. Tj. vydávají náš software za jejich, zákazník tak může být oklamán. Zákazník si myslí, že jde o náš software, ale jde o jejich. Náš brand je unikátní, tj. nemůže dojít k záměně a ani brand není žádné obecné slovo, je to složeno zkratkou ze slov.

  14. Jak jsem již uvedl, zde to nevyřešíte. Můžete začít prostým oslovením konkurenta, aby od toho upustil. To vás nebude nic stát a uvidíte výsledek. Pokud to nepomůže, tak jiná, než právní cesta nebude.

    Pokud se někdo tváří a nějak to komunikuje, že oni jsou ti, co ten SW tvoří, tak to má naprosto jasné znaky daného chování. Ale samozřejmě je to o tom, kolik energie investovat do dalších kroků, pokud by pomohly nějaké základní. Případný spor by určitě nevedl ke zbohatnutí.

  15. já bych začal tím, že si to regnu jako ochrannou známku, je pak daleko jednodušší vyjednávání nápravy, stojí to 5 tisíc na 10 let + nějaký právní servis, pokud to nezvládnete sami, takže je to skoro zadarmo

    on je totiž ještě jeden problém, když si to zaregistruje někdo druhý jako ochrannou známku, tak Vy pak musíte prokazovat a soudit se, aby došlo k výmazu, stojí to pak zbytečně hodně starostí i peněz

  16. Citace Původně odeslal Whispere Zobrazit příspěvek
    Problém je ten, že přímo v reklamě zmiňují náš brand. Tj. vydávají náš software za jejich, zákazník tak může být oklamán. Zákazník si myslí, že jde o náš software, ale jde o jejich. Náš brand je unikátní, tj. nemůže dojít k záměně a ani brand není žádné obecné slovo, je to složeno zkratkou ze slov.
    by ma zaujimalo jak si si isty ze zakaznik si mysli ze ich soft je tvoj ? :)

  17. Citace Původně odeslal bormino Zobrazit příspěvek
    já bych začal tím, že si to regnu jako ochrannou známku, je pak daleko jednodušší vyjednávání nápravy, stojí to 5 tisíc na 10 let + nějaký právní servis, pokud to nezvládnete sami, takže je to skoro zadarmo

    on je totiž ještě jeden problém, když si to zaregistruje někdo druhý jako ochrannou známku, tak Vy pak musíte prokazovat a soudit se, aby došlo k výmazu, stojí to pak zbytečně hodně starostí i peněz
    Registrace přes agenturu - reg + platba agentuře vyjde celkem na 10 táců a má to člověk z krku. Nemusí řešit nic.

  18. S tym nic neurobis. Pokial je to cez PPC na Google Ads tak to moze byt aj aplikacia nejaka ktora im to automaticky upravuje a publikuje priamo v kampani. My ked robime promo, tak dost casto sa s tymto stretavame u konkurencie.

Hostujeme u Server powered by TELE3