Zadejte hledaný výraz...

Dálniční známky – eshop

https://prasek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=742663
Pracuje tady někdo také na této akci?
18. 1. 2020 09:00:45
https://webtrh.cz/diskuse/dalnicni-znamky-eshop/#reply1433466
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
18. 1. 2020 09:28:02
mám trochu pocit, že tyhle lidi nečetli ani ty fragmenty zadání co se objevily veřejně a netuším co chtějí dělat.
V těch 400 milionech je i 4 letý provoz a platy za nonstop infolinku ve 3 jazycích, to naprogramují také za víkend? :)
Samotný eshop byl odhadnut na lehce přes 100 milionů a obsahuje lahůdky v napojení na desítky státních systémů, podle referencí společnosti NetDirect nikdy nedělali státní projekt a neznají tato api.
Nevím co tím chtějí dokázat, úvodní informace jsou nepřesné a vypadá to spíše jako jejich reklama než snaha něco vyřešit. Rozhodně to ale zaujme média a bude se o tom mluvit :). Já se účastnit nebudu a ani nikdo z týmů, s kterými pracuji zájem neprojevil.
18. 1. 2020 09:28:02
https://webtrh.cz/diskuse/dalnicni-znamky-eshop/#reply1433465
Napsal TomášX;1564795
mám trochu pocit, že tyhle lidi nečetli ani ty fragmenty zadání co se objevily veřejně a netuším co chtějí dělat.
V těch 400 milionech je i 4 letý provoz a platy za nonstop infolinku ve 3 jazycích, to naprogramují také za víkend? :)
Samotný eshop byl odhadnut na lehce přes 100 milionů a obsahuje lahůdky v napojení na desítky státních systémů, podle referencí společnosti NetDirect nikdy nedělali státní projekt a neznají tato api.
Nevím co tím chtějí dokázat, úvodní informace jsou nepřesné a vypadá to spíše jako jejich reklama než snaha něco vyřešit. Rozhodně to ale zaujme média a bude se o tom mluvit :). Já se účastnit nebudu a ani nikdo z týmů, s kterými pracuji zájem neprojevil.
tak vysvětli co v tom teda je?
desítky státních systémů! jakých?
18. 1. 2020 12:19:13
https://webtrh.cz/diskuse/dalnicni-znamky-eshop/#reply1433464
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
18. 1. 2020 12:39:40
Jen pokud vezmu ty, co MS zveřejnilo ve smlouvách, tak tam je ISDS, ISZR, NIA, základní registry, RSV, Spisová služba, systémy od PČR (kontroly na dálnicích, kamery, SPZ, body), EDAZ (resp. upload z venku do eshopu), poté napojení na účetnictví, statistiky kamer, dohledové služby (podle zákona o kybernetické bezpečnosti), terminály na benzinkách a prodejci jsou už jen maličkost. Řada endpointů není jeden systém, ale celá rodina, ty dokumentace a rozsahy podkladů k tomu jsou značné a stojí to dost úsilí, již jsem tu čest měl.
Řada systémů poté není obyčejné oauth api, ale potřebuij kryptografické podepisování komunikace nebo obsahu podle zákonů, viz třeba ISDS (datové schránky), NIA (portál národního bodu) a k tomu je potřeba nějaký ten správný HW a uložení klíčů či čtečku na občanky a to máme další systém k integraci.
Nezpochybňuji, že nacenění od Asseco je dost vysoké, ale tahle aktivita mi připadá až příliš naivní, zejména, když nevidím, že by kdokoliv kdo za organizací stojí s tímhle nějak dělal. Můžeme zpochybňovat také zadání, proč stát tam tolik věcí chce a je-li to vůbec potřeba, ale to bez plného zveřejnění jejich zadání není možné.
18. 1. 2020 12:39:40
https://webtrh.cz/diskuse/dalnicni-znamky-eshop/#reply1433463
Napsal TomášX;1564815
takže místo toho, aby se to zařadilo pod mýtný systém se vymyslí další kravina, co se bude muset dělat od začátku?
a protože za 4roky nikdo nebude schopný rozjet svůj systém, bude tato firma stát vydírat
18. 1. 2020 13:40:02
https://webtrh.cz/diskuse/dalnicni-znamky-eshop/#reply1433462
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
18. 1. 2020 14:02:46
ano, dělá se to kompletně od začátku jako celý nový systém se spoustou požadavků. Doteď tohle zajišťoval provozovatel mýta, nově to chce mít stát pod sebou. Osobně nerozumím, proč je potřeba kvůli elektronickému prodeji dělat tak monstrózní systém, stejně tak nerozumím potřebě mít 24/7 nonstop podporu v několika jazycích, to kvůli objednávkám v eshopu? On to není jen eshop, ale zároveň kontrolní systém na zakoupené známky, realtime má sledovat auta na placeních úsecích a z kontrol (přes api PČR a provozovatele mýta) a párovat to se zakoupenými el. známkami a zajišťovat automatické hlášeních těch jezdících bez známky. Tohle není běžný eshop a nelze to vytvořit za víkend jak Tomáš Vondráček prezentuje.
Jako obranu vendor locku a možnosti být vydíratelný dodavatelem se teď pojistili, že chtějí mít zdrojové kódy k dispozici, stejně tak chtějí mít na sebe napsané všechny nakoupené licence na dobu provozu (4 roky s max. prodloužením o rok). Za mě by to měli dělat koncepčněji než takhle v jediném projektu, tyhle náklady by se měly sdílet.
Teď ale vypadá, že se něco děje a povede se diskuze, proč systém musí být v režimu utajení, celý problém tvoří auta tajných služeb, které se v zákoně vymohly výjimku z placení dálničních známek. Kvůli tedy pár stovkám tisíc za známky pro státní služby se tady dělá systém za stovky milionů, nepoměr. Možná se tohle změní novelizací a poté tahle celá šaráda může být levnější. Stát si na sebe ušil bič v podobě spouštění k 1.1.2021, to si dal jako pevný termín do zákona, pak se nemůžeme divit, že vzniká tohle.
18. 1. 2020 14:02:46
https://webtrh.cz/diskuse/dalnicni-znamky-eshop/#reply1433461
Nad vysokou částkou se však i přes vysvětlení odborníci pozastavují. „Nemyslitelně šílené, velká krádež,“ reagoval podle Forbes zakladatel e-commerce agentury Inveo Michal Menšík s tím, že odhaduje cenu maximálně v rozmezí 70–100 milionů.
Šéf platformy Shoptet Miroslav Uďan podle Forbesu řekl: „Mně to nepřijde šílené. Pokud tedy ten e-shop bude léčit rakovinu a tisknout létající jednorožce.“ Sám odhaduje výši celé zakázky na dva až tři miliony.
Elektronické dálniční známky mají nahradit dosavadní papírové kupony. Stát si od nich slibuje snížení nákladů na provoz systému. Elektronické známky budou navázány na registrační značku auta. Oproti současnosti budou roční známky platit celých 365 dní bez ohledu na kalendářní rok.
Elektronické známky fungují i v okolních státech, mimo jiné na Slovensku nebo v Maďarsku. V Rakousku platí současně papírové i elektronické známky. Například slovenská verze e-shopu a systému Eznamka.sk stála tři miliony eur (75 milionů korun) a za roční provoz potom Slovensko utratí 300 tisíc euro (zhruba 7,5 milionu korun).
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/dalnicni-znamka-web-alza-sami-babis-kremlik-online-prodej-ministerstvo-dopravy.A200118_093515_ekonomika_lre
18. 1. 2020 14:19:04
https://webtrh.cz/diskuse/dalnicni-znamky-eshop/#reply1433460
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
18. 1. 2020 15:23:38
Jezis, z toho se tady furt rozfoukava nejake mega dilema.
Proste napiste, ze vas strasne sere a zavidite, ze to nekdo bude delat za 401M bez DPH. Vsichni uplne stejni, kdyby se nekomu z komentujicich dostatla tato poptavka, tak by byli priposrani a taky nacenili poradne.
Vemte si, ze maji 3 jazyky, na kazdy jazyk dejme tomu 10 pracovniku, kazdy z nich za 30k mesicne (english, deutsche, cestina). 30 pracovniku x 30k mesicne = 10 800 000 rocne jen tento support za rok, za 4 roky je to 43 200 000,- system a ruzne kktiny kolem, dejme tomu 150M, provozovat to cele v realtime cca 150M, nejake licence apod, kktiny kolem administrativa, vydaje apod. Hrube to je 343 200 000.
Kam tech 57 800 000 jde nevim asi jsem na neco zapomnel.
Jako nejlevnejsi by to ovsem bylo pres studenty na WooCommerce postavit s napojenim na Stripe, ze jo? Nebo pres Simply Shop nebo Shoptet?
18. 1. 2020 15:23:38
https://webtrh.cz/diskuse/dalnicni-znamky-eshop/#reply1433459
Ulan
verified
rating uzivatele
18. 1. 2020 15:45:25
Napsal Oleg;1564831
Jezis, z toho se tady furt rozfoukava nejake mega dilema.
Proste napiste, ze vas strasne sere a zavidite, ze to nekdo bude delat za 401M bez DPH. Vsichni uplne stejni, kdyby se nekomu z komentujicich dostatla tato poptavka, tak by byli priposrani a taky nacenili poradne.
Vemte si, ze maji 3 jazyky, na kazdy jazyk dejme tomu 10 pracovniku, kazdy z nich za 30k mesicne (english, deutsche, cestina). 30 pracovniku x 30k mesicne = 10 800 000 rocne jen tento support za rok, za 4 roky je to 43 200 000,- system a ruzne kktiny kolem, dejme tomu 150M, provozovat to cele v realtime cca 150M, nejake licence apod, kktiny kolem administrativa, vydaje apod. Hrube to je 343 200 000.
Kam tech 57 800 000 jde nevim asi jsem na neco zapomnel.
Jako nejlevnejsi by to ovsem bylo pres studenty na WooCommerce postavit s napojenim na Stripe, ze jo? Nebo pres Simply Shop nebo Shoptet?
Ale hovno, jen nechcem aby zakázka spadla konkurenci do klína jen tak.
18. 1. 2020 15:45:25
https://webtrh.cz/diskuse/dalnicni-znamky-eshop/#reply1433458
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
18. 1. 2020 15:52:50
Napsal Ulan;1564832
Ale hovno, jen nechcem aby zakázka spadla konkurenci do klína jen tak.
Tak to potom jo...
18. 1. 2020 15:52:50
https://webtrh.cz/diskuse/dalnicni-znamky-eshop/#reply1433457
Olegu to že hájíš své zájmy....
ale já zlodějinu platit nechci
jinak za ty 4 roky 267 000 řidičů s roční známkou zaplatí za provoz systému
mýto má systém vyřešený,už teď načítají SPZ + mají hotový systém Platba - Provoz
18. 1. 2020 17:14:31
https://webtrh.cz/diskuse/dalnicni-znamky-eshop/#reply1433456
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
18. 1. 2020 21:52:27
Tak nekupuj dalnicni znamku, stejne ty dalnice jsou na dve veci.
Jednoduse, ta cena je vicemene opodstatnena a 267k ridicu zaplati za rok, to je fajn ne? Zvlast kdyz zde jezdi bambilion cizincu, takze cechu to zaplati v realu tak o 50% mene. Takze uplne plivnuti do more.
18. 1. 2020 21:52:27
https://webtrh.cz/diskuse/dalnicni-znamky-eshop/#reply1433455
kolousek
verified
rating uzivatele
19. 1. 2020 00:27:50
Nesmysl. Stát se poučil a nebude to stát desítky miliard navíc, ale jen jednotky miliard. Vidíte jen to negativní.
19. 1. 2020 00:27:50
https://webtrh.cz/diskuse/dalnicni-znamky-eshop/#reply1433454
kolousek
verified
rating uzivatele
23. 1. 2020 11:34:36
Video dole je TOP:
Dodavatel IT pro dálniční známky odstoupí od smlouvy. Babiš chce kvůli zakázce…
V zakázce je 60 policejních aut, protože aby se mohla vybrat pokuta za jízdu bez dálniční známky, musí řidiče chytit policie. Takže policajti budou stát u mýtné brány, brána jim oznámí, že auto nemá známku a oni musí jet za ním a dát mu pokutu. Zákon předložený a schválený vládou minulý rok.
23. 1. 2020 11:34:36
https://webtrh.cz/diskuse/dalnicni-znamky-eshop/#reply1433453
rooibosman
verified
rating uzivatele
25. 1. 2020 06:18:52
Napsal kolousek;1565616
Video dole je TOP:
Dodavatel IT pro dálniční známky odstoupí od smlouvy. Babiš chce kvůli zakázce…
V zakázce je 60 policejních aut, protože aby se mohla vybrat pokuta za jízdu bez dálniční známky, musí řidiče chytit policie. Takže policajti budou stát u mýtné brány, brána jim oznámí, že auto nemá známku a oni musí jet za ním a dát mu pokutu. Zákon předložený a schválený vládou minulý rok.
tohle přece už dávno měla na starorosti celní správa, dále se změnou provozovatele mýta přibily na dálnici další vozy s nápisem MÝTO a teď chtěli další auta?Jaký na nich plánovali nápis? e-známka?
25. 1. 2020 06:18:52
https://webtrh.cz/diskuse/dalnicni-znamky-eshop/#reply1433452
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit