Zadejte hledaný výraz...

Esportový tým jako marketingový potenciál

kubri
verified
rating uzivatele
6. 1. 2020 15:23:04
Dobrý den,
možná to zakládám do nesprávné sekce, čímž se omlouvám adminům. Každopádně už nějaká léta jsem členem jednoho z nejúspěšnějších aktuálně týmů u nás na československé esportové scéně a poslední dobou se rozmáhá trend, kdy například čeští miliardáři investují nemalé prostředky právě do esportových týmů a stejně tak se s nimi začínají sdružovat i stálé kluby z fotbalu nebo hokeje.
Pár odkazů:
Nový gigant vstupuje na domácí CS:GO scénu! | PLAYzone.cz
https://www.playzone.cz/cs/clanky/rozhovor-s-petrem-andryskem-prvnim-domacim-investorem-do-herni-organizace-brute
Fotbalista Jakub Jankto postavil za 30 milionů korun první gaming house v…
https://www.playzone.cz/cs/clanky/ac-sparta-praha-spojuje-sily-s-tymem-esuba
Moje otázka do diskuze zní. Myslíte, že to má smysl a případně kam byste se ubírali vy? My se momentálně snažíme do týmu dostat nový impuls, protože nechceme aby nám ujel vlak, když jsme 7 let budovali značku a určitý respekt, popularitu, fanouškovskou základnu.
Stejně tak je otázka, zdali vás nenapadá například i společnost, tým, který by rád skrze esport vstoupil do těchto vod, ale neví, jak to uchopit.
Díky za slova do pranice :)
6. 1. 2020 15:23:04
https://webtrh.cz/diskuse/esportovy-tym-jako-marketingovy-potencial/#reply1431731
lada1979
verified
rating uzivatele
6. 1. 2020 16:42:18
Toto asi není forum fyzických miliardářů a ani neuvádíš žádné informace. Z mého pohledu fanouškovská základna asi nebude naším cílovým zákazníkem. Nevím kam chcete jako tým směřovat a zda se zabývat pouze reklamou čí i výchovou a prodejem hráčů a už vůbec si nedovedu představit co provoz takového týmu stojí byt na amatérské bázi natož profesionální. Takže tvá otázka, kdo by chtěl vstoupit je vzhledem absenci jakýchkoliv informací předčasná.
Tak co webtrhžníci, sraz před námi, co si udělat ještě esport tým?
6. 1. 2020 16:42:18
https://webtrh.cz/diskuse/esportovy-tym-jako-marketingovy-potencial/#reply1431730
Jestli jste jedni z nejúspěšnějších a ještě vám nikdo nenalil prachy, tak je to divný, nicméně vrchol to teprve zažije (u nás), takže bych nevěšel hlavu, hry jsou o skillu, ne o penězích, ve finále ani sponzora nepotřebujete, když vyhrajete pár turnajů, ne?
6. 1. 2020 16:48:47
https://webtrh.cz/diskuse/esportovy-tym-jako-marketingovy-potencial/#reply1431729
toothless
verified
rating uzivatele
6. 1. 2020 17:15:01
Napsal vodička;1562645
Jestli jste jedni z nejúspěšnějších a ještě vám nikdo nenalil prachy, tak je to divný, nicméně vrchol to teprve zažije (u nás), takže bych nevěšel hlavu, hry jsou o skillu, ne o penězích, ve finále ani sponzora nepotřebujete, když vyhrajete pár turnajů, ne?
Neni uplne pravda, ze sponzor neni treba.. Vem si kolik stoji poradny pc a monitor.. Pro hrace je to otazka od 30k nahoru (osobne si myslim ze tak kolem 50k je optimal) a to v kapse nema kazdy. Hodne turnaju se nehraje na lance, ale doma pres net a tam potrebujes komp, potrebujes zazemi, kde se tym sejde, podiva na videa a rozebere se taktika.. esport uz fakt neni jen to hranicko doma, ale profi sport se vsim vsudy..
6. 1. 2020 17:15:01
https://webtrh.cz/diskuse/esportovy-tym-jako-marketingovy-potencial/#reply1431728
MarvinDela
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
6. 1. 2020 17:17:36
A proč vlastně neoslovit třeba Alzu nebo podobný firmy? napadá mě třeba JRC ještě.
6. 1. 2020 17:17:36
https://webtrh.cz/diskuse/esportovy-tym-jako-marketingovy-potencial/#reply1431727
Už 6 let jsem výkonný důstojník ve World of Tanks. Berete mě?
6. 1. 2020 17:27:13
https://webtrh.cz/diskuse/esportovy-tym-jako-marketingovy-potencial/#reply1431726
lada1979
verified
rating uzivatele
6. 1. 2020 17:27:17
ti už své týmy myslím mají pár let
6. 1. 2020 17:27:17
https://webtrh.cz/diskuse/esportovy-tym-jako-marketingovy-potencial/#reply1431725
kubri
verified
rating uzivatele
6. 1. 2020 18:08:33
Já teda jen upravím tady ty odpovědi. My sponzory máme a takhle doposud celý systém byl nastavený. Nikde jsem nepsal, že nejsou peníze. Otázka zněla, co si myslíte o vstupu těchto velkých investorů, co to berou jako investici. Takže.. abych to nějak upřesnil - ze systému, kdy se shání peníze na provoz, se stává věc byznysu, který má vydělávat v nejbližších letech peníze. A sponzoři jsou důležití. Na vrcholné úrovni vás vyjde provoz klubu ročně na 400 - 800 tisíc.
---------- Příspěvek doplněn 06.01.2020 v 18:10 ----------
Napsal MarvinDela;1562647
A proč vlastně neoslovit třeba Alzu nebo podobný firmy? napadá mě třeba JRC ještě.
To je problém celého tohoto byznysu - ano, esport je prostě byznys. Alza a spol už svoje týmy dokonce měly. Pro ně je ale jednodušší financovat ligu, sponzorovat turnaje. Tím sice moc nepomáhají rozvoji, protože se rozvíjí jen jedna firma u nás, která tyhle eventy pořádá.
--------------------------
Ještě pro doplnění k té jedné odpovědi, už nevím, jaká to byla. Jak tu někdo psal, že to není forum pro miliardáře. Esportový tým je silný marketingový nástroj. Protože většina vyspělých týmů nesdružuje jen hráče, ale mají i základnu influencerů, youtuberů, streamerů apod.. Spíše jsem to psal, jestli tu třeba není nějaký markeťák, který hledá i formu tohoto sdělení.
---------- Příspěvek doplněn 06.01.2020 v 18:15 ----------
Napsal vodička;1562645
Jestli jste jedni z nejúspěšnějších a ještě vám nikdo nenalil prachy, tak je to divný, nicméně vrchol to teprve zažije (u nás), takže bych nevěšel hlavu, hry jsou o skillu, ne o penězích, ve finále ani sponzora nepotřebujete, když vyhrajete pár turnajů, ne?
Ono.. hraní je o skillu, ale abys mohl hrát, musíš mít super vybavení a to bez sponzorů nebo investora nejde. Profi mašina na nenáročný CSGO vyjde na 40 tisíc. A to nemluvím o monitoru (12 tisíc výš) nebo příslušenství (sluchátka 3000 výš, myš 2 tisíce výš, klávesnice 2 tisíce výš). A prizemoney z turnajů? V Německu, v Polsku, a ve vyspělých státech (co se týče esportu) dostaneš na opravdu kvalitním turnaji za 1. místo klidně i 1 milion. Na světových turnajích se tohle počítá v milionech dolarů. V ČR je to třeba směšných 70 tisíc a to se bavím o největší akci u nás.
6. 1. 2020 18:08:33
https://webtrh.cz/diskuse/esportovy-tym-jako-marketingovy-potencial/#reply1431724
Ok, ty prize money u nas jsem netusil, to je slabota no. Ja myslim, ze je to proste dalsi novej trh, kde se budou tocit prachy, je asi jen otazka casu, nez to i u nas zacnou brat vazne, takze zajem investoru je logickej.
6. 1. 2020 19:03:53
https://webtrh.cz/diskuse/esportovy-tym-jako-marketingovy-potencial/#reply1431723
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
6. 1. 2020 19:53:20
...Esportový tým je silný marketingový nástroj. ...
Nie je. Spravte si jednoduchu analyzu, marketingovy potencial nula nula nic. Velke firmy a miliardari vedia pocitat peniaze radovo lepsie ako male/stredne firmy, prave preto su tam kde su. A divili by ste sa ze miliardari riesia "tisicikorunu" viac ako vy. Preto su miliardari.
Pokial to beriete ako "charitu" - vid poznamka o "pomahani rozvoji" tak to tiez takto nefunguje. Tzv. "charita" tiez nie je charita, ale marketingova, dobre premyslena akcia. Naozajstna charita je to vtedy ak to netlacite do medii ;) A verte, ze tisic korun venovanych psickarom, macickam alebo postihnutym ma radovo lepsi marketingovy potencial ako statisice na "hranie".
Takze, nerad vam beriem iluzie, ale biznis is biznis. Skor sa skuste zamerat na stredne velke firmy, kde osobne poznate majitela (level milionar/multimilionar v Kc), tam mate omnoho vacsiu sancu uspiet, specialne ak to bude "fanda".
6. 1. 2020 19:53:20
https://webtrh.cz/diskuse/esportovy-tym-jako-marketingovy-potencial/#reply1431722
kubri
verified
rating uzivatele
6. 1. 2020 20:09:21
Napsal igor;1562682
Nie je. Spravte si jednoduchu analyzu, marketingovy potencial nula nula nic. Velke firmy a miliardari vedia pocitat peniaze radovo lepsie ako male/stredne firmy, prave preto su tam kde su. A divili by ste sa ze miliardari riesia "tisicikorunu" viac ako vy. Preto su miliardari.
Pokial to beriete ako "charitu" - vid poznamka o "pomahani rozvoji" tak to tiez takto nefunguje. Tzv. "charita" tiez nie je charita, ale marketingova, dobre premyslena akcia. Naozajstna charita je to vtedy ak to netlacite do medii ;) A verte, ze tisic korun venovanych psickarom, macickam alebo postihnutym ma radovo lepsi marketingovy potencial ako statisice na "hranie".
Takze, nerad vam beriem iluzie, ale biznis is biznis. Skor sa skuste zamerat na stredne velke firmy, kde osobne poznate majitela (level milionar/multimilionar v Kc), tam mate omnoho vacsiu sancu uspiet, specialne ak to bude "fanda".
Dovolím si s vámi nesouhlasit. Ten marketingový potenciál tam je. Naši hráči jsou využíváni (zneužíváni? :D) na reklamní akce, mají fanoušky - tisíce lidí na IG každý, stovky sledujících na twitchi, mixeru, týmy jdou vidět v dnešní době už i v televizi (Nova, Prima). Články přebírají už i velká média.. takže potenciál je.
6. 1. 2020 20:09:21
https://webtrh.cz/diskuse/esportovy-tym-jako-marketingovy-potencial/#reply1431721
Tak proč tu řešíš sponzoring, když se všichni máte tak skvěle?
6. 1. 2020 20:29:50
https://webtrh.cz/diskuse/esportovy-tym-jako-marketingovy-potencial/#reply1431720
kubri
verified
rating uzivatele
6. 1. 2020 20:52:25
Napsal Wladass;1562689
Tak proč tu řešíš sponzoring, když se všichni máte tak skvěle?
Tak je to forma sponzoringu, za oplátku dostávají sponzoři slušný dosah na konkrétní cílovou skupinu. Takhle to snad funguje ve všech sportech a nečekal bych, že to budu muset na webtrhu zrovna vysvětlovat. Proč sponzorují fotbalové týmy, hokejové, florbalové, zápasníky MMA? Protože ten sport jako takový má určitý dosah - propaguje partnery.
6. 1. 2020 20:52:25
https://webtrh.cz/diskuse/esportovy-tym-jako-marketingovy-potencial/#reply1431719
Asi by sis měl zjistit, jak takový "sponzoring" ve velkým funguje. Tady vůbec nejde o dosah a nebo o cílovou skupinu. A kdyby jo, tak si myslíš, že by měl wedos reklamu zrovna na hokeji, jako ji má teď? Nebuď bláhovej.. Tady jde úplně o jiný věci.
6. 1. 2020 21:33:38
https://webtrh.cz/diskuse/esportovy-tym-jako-marketingovy-potencial/#reply1431718
lada1979
verified
rating uzivatele
6. 1. 2020 22:45:44
Napsal Kubri;1562693
Tak je to forma sponzoringu, za oplátku dostávají sponzoři slušný dosah na konkrétní cílovou skupinu. Takhle to snad funguje ve všech sportech a nečekal bych, že to budu muset na webtrhu zrovna vysvětlovat. Proč sponzorují fotbalové týmy, hokejové, florbalové, zápasníky MMA? Protože ten sport jako takový má určitý dosah - propaguje partnery.
No tak miliardář tu asi fakt není žádný a tvůj úvod byl miliardáři investují. Je ale miliardář a miliardář typu Bakala a s těmi chceš soupeřit jak. Jinak jak jsem psal příznivci esportu nejsou naše cílová skupina. Na druhou stranu, když dám třeba do fotbalu těch tebou udávaných 400-800 tis. (což mi na opravdu profi tým přijde málo) budu stříbrným možná i zlatým partnerem, kde kromě přenosů na internetu i několikrát v celostátním vysílání mi dá daleko větší záběr.
---------- Příspěvek doplněn 06.01.2020 v 22:47 ----------
Napsal Wladass;1562699
Asi by sis měl zjistit, jak takový "sponzoring" ve velkým funguje. Tady vůbec nejde o dosah a nebo o cílovou skupinu. A kdyby jo, tak si myslíš, že by měl wedos reklamu zrovna na hokeji, jako ji má teď? Nebuď bláhovej.. Tady jde úplně o jiný věci.
Sice máš pravdu, ale většina menších sponzorů jenom sponzoruje:)
6. 1. 2020 22:45:44
https://webtrh.cz/diskuse/esportovy-tym-jako-marketingovy-potencial/#reply1431717
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit