Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jak zpoplatnit službu 24/7

Drahomir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 1. 2020 17:53:58
Ahoj,
pro klienta se starám o úpravy a provoz eshopu. Poslední dobou to zachází až do takové míry, že musím být neustále k dispozici pro případné rychlé řešení problémů aby se minimalizovaly ztráty nějakou nefunkčností či nedostupností webu. Případný zásah si samozřejmě naúčtuji ale nevím jak ocenit to, že jsem v podstatě nonstop k dispozici a řeším vše ihned, třeba o víkendu nebo ve tři ráno. Což mě i docela hodně omezuje, např pokud chci někam vyrazit, musím být schopen pracovat mobilně nebo zajistit kolegu, který v tu dobu bude mít čas.
Chtěl bych se tedy zeptat na vaše zkušenosti, dáváte li např nějaký měsíční paušál, případně kolik je podlé vás adekvátní částka.
Za vaše názory a připomínky předem děkuji.
5. 1. 2020 17:53:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zpoplatnit-sluzbu-24-7/#reply1431533
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
5. 1. 2020 18:09:58
Bral jsem fixni priplatek, ktery me osobne daval smysl s prihlednutim na to zda jsem v te pozici ze si muzu ten priplatek nauctovat aniz bych toho klienta ztratil. Myslim ze budes muset podobne zvazit svou pozici.
5. 1. 2020 18:09:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zpoplatnit-sluzbu-24-7/#reply1431532
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 1. 2020 18:16:25
mohu mluvit ze své praxe projektů na klíč, jsou dvě sazby, za podporu k pracovní době a mimo pracovní dobu, k tomu se uvádí reakční doba na incident a doba, do kdy je problém vyřešen. Zároveň se může počítat určité penále za nedodržení minimální dostupnosti služby v měsíci (např. 99,93 %).
Za podporu v pracovní době (tzv. 8/5) s reakční dobou do 2h se často platí 1/5 úvazku. Za podporu mimo pracovní dobu s reakční dobou do 4h to je 1/3 úvazku. Poté za řešení každého incidentu se platí běžná hodinová sazba, záleží ale jaký je typ spolupráce.
Ceny za nonstop podporu nejsou levné a řada klientů si raději připlatí za implementaci vysoké dostupnosti, failoveru či jiné redundance. Doby kdy jsem to dělal také zadarmo, aby klient byl spokojený jsou ta tam a zbav se toho, nemáš z toho nic.
Pokud po tobě bude chtít klient krytí ztrát, přistupuj k tomu jako k pojištění, tj. je maximální plnění např. 1M a každý měsíc za to klient platí třeba 7 % z max. jištění. V opačném případě to je nesmysl, nemůžeš za tohle ručit bez protihodnoty.
5. 1. 2020 18:16:25
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zpoplatnit-sluzbu-24-7/#reply1431531
Neznam konkretni stav/pripad - ale spise me to zavani jako ten styl, kdys udelal nekomu web a on si z tebe udelal full support, protoze si nedokazal za vcasu stanovit nejaky hranice ... na tohle opravdu pozor, a pokud to neni tvoje hlavni obziva a chces resit i nejaky klienty, dal bych tomu jasny striktni pravidla a nebo spolupraci ukoncil.
V minulosti jsem mel klienty co byly schopny volat ve dve hodiny rano s tim ze nutne potrebuji zalozit email, a ze zrovna nejsou na pocitaci ale je to pro ne zivotne dulezity ... tohle dokaze znicit cloveka, i jeho okoli (vztah) pokud se tomu jasne nepostavi.
Kdyz se pak uz zavazes na 24/7 nezapomen na: nemoc, dovolena, obcas nejaky rande, oslava, ... takze spise nez resit "kolik za to" bych resil jestli ti to vubec za to stoji. A nikdo nemuze zaplatit 24/7 jednoho cloveka (nepredpokladam ze ses fima) takze musis resit i kolegy/ostatni co Te zaskoci kdyz proste nebudes moci.
Take jednoznacne pokud na neco takovyho pristoupis doporucuju hodne detailni smlouvu s jasnym vymezenim co znamena 24/7 support a za jakych okolnosti. Ono je neco poskytovat support 24/7 jakoze pohotovost v rozsahu X-hodin mesicne a neco jinyho je poskytovat 24/7 kdy si klient mysli ze te ma kdykoliv si usmysli ...
5. 1. 2020 18:26:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zpoplatnit-sluzbu-24-7/#reply1431530
dusivk
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 1. 2020 19:20:59
Každý "zaměstnavatel" si musí uvědomit, že si kupuje pracovní čas člověka, ne člověka samotného. Takže pracuji za dohodnutoou sumu od 7 do 15. Zbytek je můj.
5. 1. 2020 19:20:59
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zpoplatnit-sluzbu-24-7/#reply1431529
lada1979
verified
rating uzivatele
6. 1. 2020 08:30:49
Napsal Drahomir;1562434
Ahoj,
pro klienta se starám o úpravy a provoz eshopu. Poslední dobou to zachází až do takové míry, že musím být neustále k dispozici pro případné rychlé řešení problémů aby se minimalizovaly ztráty nějakou nefunkčností či nedostupností webu. Případný zásah si samozřejmě naúčtuji ale nevím jak ocenit to, že jsem v podstatě nonstop k dispozici a řeším vše ihned, třeba o víkendu nebo ve tři ráno. Což mě i docela hodně omezuje, např pokud chci někam vyrazit, musím být schopen pracovat mobilně nebo zajistit kolegu, který v tu dobu bude mít čas.
Chtěl bych se tedy zeptat na vaše zkušenosti, dáváte li např nějaký měsíční paušál, případně kolik je podlé vás adekvátní částka.
Za vaše názory a připomínky předem děkuji.
Sice nerozumím tomu proč bys měl pracovat/držet pohotovost prakticky nonstop noci, ale v tomto případě záleží zda si chceš klienta udržet, udržet to v rozumných mezích a nebo o něho přijít. Zrovna mám na stole letošní ceník našeho správce.
Základní sazba v pracovní době 8-16 h
Přirážka za požadavek mimo pracovní dobu v pracovní dny 16,00-24,00 +50%
Práce mimo uvedené doby +100%.
V případě zamýšlené práce mimo základní pracovní dobu přirážka k paušálu 25%, což odpovídá pracovní pohotovosti.
Naše základní hodinová sazba je 1200 Kč bez DPH.
Taky jsem si rozmyslel chtít něco dělat mimo pracovní dobu:(
Ještě před 2 roky si to nedovolili účtovat a ani to neměli v ceníku.
Jinak jednoduché řešení na noc vypnout telefon, taky máš právo na soukromí a odpočinek.
6. 1. 2020 08:30:49
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zpoplatnit-sluzbu-24-7/#reply1431528
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit