Frontend developer externista
Zobrazují se odpovědi 1 až 8 z 8

Vypnutí PPC přes svátky

  1. Vypínáte PPC reklamy přes vánoční svátky a silvestr pokud neposíláte zboží, nebo to necháváte běžet? Spíš otázka na specialisty jestli to nemám nějaký negativní vliv?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    Jergi prodává: Predám rozpracovaný e-shop
    Ondřej Doskočil poptává: Nemáte někdo svou výplatní pásku?
    Tomkol123 prodává: EscortSluzby.cz a Escort-Sluzby.cz
  3. Zdravím, jak u kterého shopu. U svých projektů to nechávám běžet, u většiny klientů také, ale u těch co to mají všechno na hraně, to vypínáme. Může to mít negativní vliv, u retargetingu tam bude 14ti denní díra, sice se publika sbírají i nadále, ale pokud shodíte traffic na 20% normálu, tak vám to pak bude chybět. Pokud bidujete ručně, tak to není zas takový problém, ale u automatických strategií ano, dost těžko s tím pracují. Toto září odjel jeden z majitelů jednoho shopu na dovolenou a nenabil si kredit - 14ti denní výpadek, strategie ROAS totálně po nabití zkolabovala a dávalo se to do kupy měsíc. A to byl shop, který má u každé kampaně ne destíky, ani stovky, ale tisíce konverzí. 3 roky nazpět, žádný výpadek, žádné nesplnění cílů ... a tohle nám málem nabouralo celou sezonu.

  4. přesně, ale dost záleží jak to máš nastaveno. My už roky posíláme objednávky došlé koncem roku až první úterý v lednu od dodavetelů co mají inventury i později a kupodivu si zatím nikdo nestěžoval, většina lidí to pochopí. Spíše to omezujeme tak kolem 15.12., když je vidět, že by se to nestihlo odeslat s doručením do vánoc, ale to i kombinujeme se zvýšením ceny. Jinak samozřejmě pokud máš nastaveny remarketingové/retargetingové inzeráty s krátkou dobou tvorby seznamu, tak bud je asi lepší toto prodloužit.

  5. Jak píše láďa, pokud tam máte nějakou jednodenní kosu, nebo týdenní publika tak o to přijdete, ale týden člověka nezabije. Když se omezuje nebo vypíná, tak to většinou dáváme od 20.prosince do 28.prosince, právě kvůli těm pubikům. od toho 28 do 3 ledna se lidé postupně rozkoukají, něco se nasbírá a může se jet. Blbé třeba je, pokud je velikost shopu taková, že jste na hraně min. požadavku na počet členů v tom konkrétním publiku. Např. když jedete 30ti denní okna na návštěvy, tak to je většinou v pohodě, ale když jste menší shop a jedete 30-ku na opuštěný košík, nebo na opuštěný druhý či třetí krok v košíku a nebo nějaké úplně šílené zpřesňující kombinace, tak tam bojujete o každého jednoho člena. Tady vám to pak taky může nabourat chod po novém roce.

    Pozn: není myšleno, že by se přestaly sbírat publika, ale jde o nějaké radikální snížení trafficu, které způsobí, že vám i přes nákupní košík bude proudit o dost méně lidí a ta publika díky tomu prostě nenasbíráte a nepůjde pak s tím pracovat.

    No a pak mě ještě napadlo, pokud používáte nějaké cyklení pro zachytávání klientů, na které už nemáte cookies a nebo nejste dost velký, abyste přes Google mohli cílit na maily a cílíte na ty, které přišli přes konkr. retargeting. kampaně (víte, že to byl zákazník a nemůžete na něj cílit jinak). Pak se ty dlouhodobé výpadky prostě mohou promítnout v širším měřítku. Vypadne vám jedna kampaň, bude to mít vliv na další atd.

  6. Ads + Fb omezit (třeba budgetem), nevypínat. Sklik klidně vypnout, tam je to jedno.

  7. Pokud je to u Skliku (myslím mimo retargeting) jedno, proč se po opětovném zapnutí či dobití kreditu, kdy to třeba 7-14 dnů stálo, zvýší cena za proklik a pak trvá cca 2-3 týdny než se vrátí na úrověň před vypnutím, což stojí cca 20-30% za měsíc navíc? Omlouvám se za hloupý dotaz jsem samouk:)

  8. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    Pokud je to u Skliku (myslím mimo retargeting) jedno, proč se po opětovném zapnutí či dobití kreditu, kdy to třeba 7-14 dnů stálo, zvýší cena za proklik a pak trvá cca 2-3 týdny než se vrátí na úrověň před vypnutím, což stojí cca 20-30% za měsíc navíc? Omlouvám se za hloupý dotaz jsem samouk:)
    To není hloupý dotaz, já mám také ledacos jen vypozorováno, protože do algoritmů nevidíte. Ale v Skliku když si reklama "sedne" tak prostě drží - pro nového interenta, který se snaží prosadit pod stejným KW je mnohem těžší se dostat do pozice. Nemám to nikde vyčtené, jen pozorování. Ale pro hovoří i to, jak samotní Seznamáci nastavují kampaně - ala při spuštění nasadit vysoké CPC, aby se dostali na rozumnou pozici, nechat to chvíli tak a poté postupně s CPC sjet níže na normální úroveň.
    Co mě však překvapilo a opět to trošku umožnilo nahlédnout pod pokličku byla poslední Sklikácká chyba v dynamickém retargetingu. Jak se jim teď před pár měsíci rozsypaly na některých účtech kampaně a díky té jejich geniální logice jim už neumožnilo se dostat zpět. Takže tam proběhl nějaký hlubší propad trafficu a co radili? Buď to tam pořádně na nějaký čas napálit a nebo a to bylo zajímavé, bez nějaké další změny pouze přezaložit kampaně. To přezaložení kampaní bylo opravdu hodně zajímavé protože pak se naskýtá otázka, jak ty algoritmy mají napsané a jak přesně fungují, když umožní takovouhle mistake, kdy řešením je přezaložit kampaň. Tohle mi udělat GAds, kde ta kampaň jede třeba 5 let a je tam nasbírané obrovské množství dat, které mi samozřejmě dává konkurenční výhodu ...
    Jinak otázka zní, proč ta stará kampaň nešla vytáhnout normálním způsobem a proč u přezaložené kampaně si s tím šlo poradit? A co třeba úplně přesně nevím je, jak se kampaň chová po vybití/nabití (mám vypozorováno zhruba to, co píše Láďa) a jak se chová při založení nové kampaně? Mám pocit, že u těch nových kampaní, dokud nejsou ještě kostky vrženy, je tam systém benevolentnější a umožní se snadněji prosadit. Ale zase nelze jen tak rušit a zakládat kampaně jako na běžícím páse, protože by zase chyběla data. Někdy by mě zajímalo, jak je to přesně napsáno a jaké změny se tam v pozadí dějí.

    Ale u toho proč ta dynamika spadla mi to přijde něco podobného, jako zhruba před pár lety ta chyba s automatickými pravidly. Když to zaváděli, zase tam nasekali hromadu chyba a některé kombinace způsobily zacyklení a najednou během pár dnů se CPC-čka dostaly až úplně na dno - dvaceťák. To jsem se navztekal. Zase tam někdo určitě něco neošetřil a určitě se jim to zacyklilo a snižovalo to výkon až na dno. Klasika.

  9. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    To není hloupý dotaz, já mám také ledacos jen vypozorováno, protože do algoritmů nevidíte. Ale v Skliku když si reklama "sedne" tak prostě drží - pro nového interenta, který se snaží prosadit pod stejným KW je mnohem těžší se dostat do pozice. Nemám to nikde vyčtené, jen pozorování. Ale pro hovoří i to, jak samotní Seznamáci nastavují kampaně - ala při spuštění nasadit vysoké CPC, aby se dostali na rozumnou pozici, nechat to chvíli tak a poté postupně s CPC sjet níže na normální úroveň.
    Co mě však překvapilo a opět to trošku umožnilo nahlédnout pod pokličku byla poslední Sklikácká chyba v dynamickém retargetingu. Jak se jim teď před pár měsíci rozsypaly na některých účtech kampaně a díky té jejich geniální logice jim už neumožnilo se dostat zpět. Takže tam proběhl nějaký hlubší propad trafficu a co radili? Buď to tam pořádně na nějaký čas napálit a nebo a to bylo zajímavé, bez nějaké další změny pouze přezaložit kampaně. To přezaložení kampaní bylo opravdu hodně zajímavé protože pak se naskýtá otázka, jak ty algoritmy mají napsané a jak přesně fungují, když umožní takovouhle mistake, kdy řešením je přezaložit kampaň. Tohle mi udělat GAds, kde ta kampaň jede třeba 5 let a je tam nasbírané obrovské množství dat, které mi samozřejmě dává konkurenční výhodu ...
    Jinak otázka zní, proč ta stará kampaň nešla vytáhnout normálním způsobem a proč u přezaložené kampaně si s tím šlo poradit? A co třeba úplně přesně nevím je, jak se kampaň chová po vybití/nabití (mám vypozorováno zhruba to, co píše Láďa) a jak se chová při založení nové kampaně? Mám pocit, že u těch nových kampaní, dokud nejsou ještě kostky vrženy, je tam systém benevolentnější a umožní se snadněji prosadit. Ale zase nelze jen tak rušit a zakládat kampaně jako na běžícím páse, protože by zase chyběla data. Někdy by mě zajímalo, jak je to přesně napsáno a jaké změny se tam v pozadí dějí.

    Ale u toho proč ta dynamika spadla mi to přijde něco podobného, jako zhruba před pár lety ta chyba s automatickými pravidly. Když to zaváděli, zase tam nasekali hromadu chyba a některé kombinace způsobily zacyklení a najednou během pár dnů se CPC-čka dostaly až úplně na dno - dvaceťák. To jsem se navztekal. Zase tam někdo určitě něco neošetřil a určitě se jim to zacyklilo a snižovalo to výkon až na dno. Klasika.
    Jelikož jsem věčný pesimista, tak algoritmy jsou jasné vydělat Seznamu co nejvíc a nás neodradit od dalšího nabití. A i proto asi mojí současné optimalizátorce od Seznamy přijde PNO 25-30% po třech měsících kampaně jako úžasné.

    ---------- Příspěvek doplněn 05.12.2019 v 08:34 ----------

    A našel jsem další algoritmus. Na Skliku mi klesl kredit pod nastavenou mez a místo hlášky klesl kredit už třetí den svítí :

    V Peněžence došel kredit
    V Peněžence došel kredit, vaše reklama se proto přestala zobrazovat. Pro další zobrazování vaší reklamy dobijte kredit.


    Dle podpory na tom už 3 dny pracují, tak to musí být opravdu velký problém, když to nejsou schopni opravit a to nechápu co se na tom mohlo pokazit:)

Hostujeme u Server powered by TELE3