Komunitní web pro každé město
Zobrazují se odpovědi 1 až 18 z 18

Re-design - vhodně napsaná smlouva

  1. Zdravím, poslední dobou žasnu, kolik lidí je naprosto nešťastných z toho, že mi nemohou pomoci zlepšit můj web. Tolik lidí má tak velké srdíčko, tolika lidem záleží na dobru jiných a "nic" za to nechtějí. Chtějí jen pomoci. Chodí mi hromady mailů, jak má v dnešní době vypadat eshop, prosí mě, abych je nechal udělat re-design. Samozřejmě po různých AB testech co nám jedou všechny radikální úpravy vychází spíše hůře než lépe co se týče konverzních poměrů, takže raději do toho moc nehrabu, i když samozřejmě nad tím přemýšlím.
    Pokud bych se nechal ukecat, jak v takových případech udělat smlouvu. Vzhledem k tomu, že nevhodně udělaný design může zhoršit výkon webu, tak bych to viděl jako na jeden možný bod ve smlouvě. Pokud jsou to všechno takoví profíci jak píší a dělají práci tak kvalitně jak píší, tak bych to viděl domluvit se na nějaké částce za re-design a smluvní pokutě 100k, když dojde ke zhoršení konverzního poměru. Je to blbost? Mě to připadá jako fér, když všichni argumentují tím, že udělají takový face, který povede ke zvýšení konverzního poměru.
    Co myslíte?
    Stejně mi připadá vtipné, kolik lidí vůbec nemyslí na sebe, kolik webových mágů se budí hrůzou, protože Beraniště má starý web. To budou asi ty Vánoce.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?

  3. Blbost to není, ale kdo ti na to přistoupí. Na druhou stranu je ale 100k málo nemyslíš. Mě když jistá slovutná firma dělala re-design a současně SEO, tak se web zhoršil natolik, že by 100k měli platit měsíčně. A výsledek - jejich SEO mág co navrhl všechny změny, řekl že jsme si to zkazili sami a máme to smazat a začít znovu. K těm webovým mágům je zajímavé proč oslovují zrovna před vánocemi a vůbec jim nevadí, že ten špatná web co chtějí upravit je krabice, takže je zřejmé, že web ani neviděli a jenom spamují a čekají, že s nadějí zisků o vánocích rychle kývneš.

  4. Je to fer, ale nepocital bych s tim, ze to nekdo podepise.

  5. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    Blbost to není, ale kdo ti na to přistoupí. Na druhou stranu je ale 100k málo nemyslíš. Mě když jistá slovutná firma dělala re-design a současně SEO, tak se web zhoršil natolik, že by 100k měli platit měsíčně. A výsledek - jejich SEO mág co navrhl všechny změny, řekl že jsme si to zkazili sami a máme to smazat a začít znovu. K těm webovým mágům je zajímavé proč oslovují zrovna před vánocemi a vůbec jim nevadí, že ten špatná web co chtějí upravit je krabice, takže je zřejmé, že web ani neviděli a jenom spamují a čekají, že s nadějí zisků o vánocích rychle kývneš.
    Je to malo při nasazení na tvrdo. Kdyby to ale šlo jen na část lidí, omerilo se to, tak by to alespoň částečně mohlo pokrýt ztrátu.

  6. Můžeš zkusit týdenní test designu, ale zbytečně si to nezpřehledníš.

    Osobně bych neřešil nabídky, pokud ty sám nemáš pocit, že je čas na redesign.

  7. Kvalitní expert ti vždy udělá výstup, který zvýší konverze. Neexistuje možnost failu :D on totiž vychází z reálných dat. Z dotazníků, z chování uživatelů na tvém webu (dobře nastavený analytics,..), z heatmap atd. Maximálně se tam ve finále poupraví pár prvků na základě A/B testování.

    Takže tvůj nejtěžší úkol je sehnat opravdu kvalitního člověka. A to je nejsložitější.

    S 95% designerů u nás to bude vždy bude pokus omyl. Možná to co udělají bude fungovat, možná ne. Je to jak otočit kolem štěstí ;) Takový člověk může udělat výstup pro e-shop A a konverze se zvýší. Pak může dělat výstup pro e-shop B a konverze se sníží. Protože prostě pracuje na základě svého pocitu a ne reálných dat. Ovšem kvalitní lidi jsou zaneprázdněni a za druhé chtějí fakt rakety za svou práci.

    Nikdo nepodepíše takovou pokutu.

    ---------- Příspěvek doplněn 20.11.2019 v 19:24 ----------


    Osobně bych neřešil nabídky, pokud ty sám nemáš pocit, že je čas na redesign.
    Majitel je většinou laik a nedokáže jednoduše poznat jestli má dobré nebo špatné řešení. Ani z Analytics. Konverze se mu můžou zdát dobré, ale reálně můžou být ještě lepší. Pro to potřebuješ vědomosti a praxi. Tu majitel nemá protože není designer/konzultant.

    Ale souhlas, nabídky neřeš. Nikdo kdo Ti sám od sebe nabízí služby, nedělá svou práci dobře. Nemá zakázky a takhle je shání tzn. není kvalitní. Kvalitní člověk nikoho nespamuje, lidi spamují jeho ;)

  8. Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek

    Majitel je většinou laik a nedokáže jednoduše poznat jestli má dobré nebo špatné řešení. Ani z Analytics. Konverze se mu můžou zdát dobré, ale reálně můžou být ještě lepší. Pro to potřebuješ vědomosti a praxi. Tu majitel nemá protože není designer/konzultant.
    Asi tak, jenže na minely nemám nervy.

  9. Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek
    Kvalitní expert ti vždy udělá výstup, který zvýší konverze. Neexistuje možnost failu :D on totiž vychází z reálných dat. Z dotazníků, z chování uživatelů na tvém webu (dobře nastavený analytics,..), z heatmap atd. Maximálně se tam ve finále poupraví pár prvků na základě A/B testování.

    Takže tvůj nejtěžší úkol je sehnat opravdu kvalitního člověka. A to je nejsložitější.

    S 95% designerů u nás to bude vždy bude pokus omyl. Možná to co udělají bude fungovat, možná ne. Je to jak otočit kolem štěstí ;) Takový člověk může udělat výstup pro e-shop A a konverze se zvýší. Pak může dělat výstup pro e-shop B a konverze se sníží. Protože prostě pracuje na základě svého pocitu a ne reálných dat. Ovšem kvalitní lidi jsou zaneprázdněni a za druhé chtějí fakt rakety za svou práci.

    Nikdo nepodepíše takovou pokutu.

    ---------- Příspěvek doplněn 20.11.2019 v 19:24 ----------




    Majitel je většinou laik a nedokáže jednoduše poznat jestli má dobré nebo špatné řešení. Ani z Analytics. Konverze se mu můžou zdát dobré, ale reálně můžou být ještě lepší. Pro to potřebuješ vědomosti a praxi. Tu majitel nemá protože není designer/konzultant.

    Ale souhlas, nabídky neřeš. Nikdo kdo Ti sám od sebe nabízí služby, nedělá svou práci dobře. Nemá zakázky a takhle je shání tzn. není kvalitní. Kvalitní člověk nikoho nespamuje, lidi spamují jeho ;)
    Beraniste si může zkusit najmout projectového manžéra, který mu udělá souhrnný report s doporučením atd. Jenže najít kvalitního manažéra není snadné.

    Nejhorší rozhodnutí je podle názoru jiných, kterých se to nedotkne.


  10. Díky za tip. Ono těžko říci, záleží na co ti lidé mají. Já jsem ochotný investovat do čehokoliv s návratností do 6ti měsíců, takže si myslím, že to je dostatečný budget. Projel jsem si ty jejich reference a nevypadá to vůbec zle. Ale pochybuji, že budou mít čas, jak to tak bývá.

  11. zrovna čtu "Dobrý designer to všechno ví" - zajímavý čtení.

    Jinak zrovna Řezáčovi maj jeden produkt, jmenuje se to něco jako "zkontrolujeme vám web a navrhneme řešení" za cca 30k + DPH. (https://www.houseofrezac.com/audit-webu)

    Nicméně jak psal někdo tady hore, redesignovat bys měl, když to myslíš ty.

  12. Citace Původně odeslal classic Zobrazit příspěvek

    Nicméně jak psal někdo tady hore, redesignovat bys měl, když to myslíš ty.
    Já na to tak nějak nespěchám, protože jsou jiné věci, které mají mnohem větší dopad na konverzní poměr - jako výběr samotného produktu, cenotvorba, dobře vedené kampaně apod. Vím, že design by tomu pomohl, ale tak nějak pocitově stále jsou jiné lepší možnosti, kam lít peníze.

  13. Tak pokud mně sledování domácí scény z dlouhodobého hlediska neklame, tak špička na UX by měl být Ondra Ilinčev
    ILINCEV scientific marketing

    Sleduju ho už dlouho i přes externí zdroje a ještě jsem neviděl, že by někde udělal nějaký fail.

  14. Ondru Ilinčeva znám a rozhodně to bude jeden z nejlepších UXáků u nás, ale prezentuje se i jako UI designér a dle referencí co má na webu nejsem přesvědčen o tom jestli je dobrý UI designer. Osobně bych ho zařadil čistě jako CRO/UX experta, který ti pomůže s optimalizací konverzí a A/B testováním.

    Zajímaly by mě nějaké jeho aktuálnější UI výstupu CZ projektů/e-shopů na kterých se podílel.

    Viděl jsem řadu jeho přednášek a neříká nic co by nevěděla většina kvalitnějších CZ/SK UXáků. Určitě je to člověk, který umí prodat své služby jestli mu opravdu platí 2,5k/h. To je také umění a ne každý to umí ;) ta vysoká cena paradoxně v praxi přitáhne pozornost velkých firem.

  15. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    Já na to tak nějak nespěchám, protože jsou jiné věci, které mají mnohem větší dopad na konverzní poměr - jako výběr samotného produktu, cenotvorba, dobře vedené kampaně apod. Vím, že design by tomu pomohl, ale tak nějak pocitově stále jsou jiné lepší možnosti, kam lít peníze.
    Hlavně to zvaž ještě z hlediska stálých starších zákazníků, pokud to překopeš moc ti starší se v tom budou ztrácet a bohužel taky odcházet. Dle GA nás třeba přechod z FASTCENTRIK1 na 3 stál 20% vracejících a to ještě někteří byli aspoň tak ochotní, že nás upozornili, že se v tom novém neorientují jestli jim nemůžeme pomoci.

  16. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    Hlavně to zvaž ještě z hlediska stálých starších zákazníků, pokud to překopeš moc ti starší se v tom budou ztrácet a bohužel taky odcházet. Dle GA nás třeba přechod z FASTCENTRIK1 na 3 stál 20% vracejících a to ještě někteří byli aspoň tak ochotní, že nás upozornili, že se v tom novém neorientují jestli jim nemůžeme pomoci.
    No právě. Proto jedeme AB testy a vidím, že každá užitečná funkcionalita nese kladný výsledek, ale když se pokusím o cokoliv radikálnějšího, vždy to nedopadne dobře. Lidi mají své cestičky, jsou zvyklí na to, kde co najdou. A co si budeme povídat, mohou odejít kamkoliv, konkurence je tady hodně. To není jako když se změní Google Ads, tam se to musíme naučit :-)

  17. Tak tohle jsou vyloženě spameři, ne? Co přesně ti píšou? Je to alespoň personalizované? A neposílají ti rovnou náhled tvého nového super webu? :D

Hostujeme u Server powered by TELE3