Zadejte hledaný výraz...

Kritika webu půjčovny

Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
20. 11. 2019 16:24:10
Ahoj,
každý rád kritizuje, proto bych do placu rád hodil web své půjčovny GoPro kamer. Na chvilku zapomeňte, že děláte weby a že jste v tom nejlepší. Přepněte do režimu normálního smrtelníka, který si chce půjčit na dovolenou kameru včetně nějakého příslušenství.
Zkuste na ten web prosím mrknout a napsat mi, co vám na webu třeba chybí, případně jestli je pro vás něco zbytečné, jestli je rezervační formulář až moc obsáhlý, případně co byste chtěli jinak.
Adresa webu je www.gopropujcovna.cz
Pusťte se do mě. Díky
20. 11. 2019 16:24:10
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-webu-pujcovny/#reply1424935
Takhle se SEO nedela pane Jílku!
20. 11. 2019 16:53:28
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-webu-pujcovny/#reply1424934
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
20. 11. 2019 16:57:05
Pokud nechceš komentář od člověka, co se tvorbou webů živí, ale zákazníků, nebylo by lepší je zkusit obeslat a domluvit si s nimi přímo na nějakém jednoduchém dotazníku? Dostaneš relevantní odpovědi od lidí, co se o to opravdu zajímají. Já ti bohužel mohu nabídnout jen věcnou kritiku, jako potenciální návštěvník i web designér.
Při prvním vstupu jsou animované obrázky velmi nepříjemné - nebylo by lepší tam hodit nějaké video, když už chceš navozovat atmosféru blízkou tomu, co nabízíš? Pokud to nejde, určitě bych tu animaci vyhodil. Dále, chybí tam jakýkoliv úvod, CTA, něco víc než obrázek - proč? Přijdu na web a jedinou relevantní věc, kterou vidím, je menu. Jinak jsou tam jen generické obrázky o ničem. Tu cenovou nabídku bych rovnou ukázal, není důvod k ní scrollovat, když před scrollováním není vidět nic.
Hlavní navigace je taková rozstřelená, jsou podmínky důležitější než rezervace? Nebylo by lepší přejmenovat Podporujeme na Spolupráce, nebo tak něco? Podporujeme zní spíš jako charita. Může se ti to zdát jako maličkosti, ale tohle vychází z toho, jak je naplánovaná samotná struktura webu, měl bys to mít logicky rozvržené podle důležitosti, aby to tvořilo určitou strukturu a menu by tomu mělo odpovídat.
Podmínky v této podobě jsem v životě neviděl, přijde mi to spíš, že je sepisoval někdo, kdo si ulevil od svých problémů, ale mě jako zákazníka nezajímá, jaké problémy byznys má, já mám svých problémů dost. Není to profesionální, o tom se vůbec nemá smysl dohadovat a osobně by mě to odradilo, kdybych je viděl v této podobě na jakémkoliv webu. Nech to přepsat, ať se zachová původní znění, ale ať to působí trochu profesionálně. Nejsme na webtrhu, nabízíš služby lidem.
Na stránce rezervace bych rovnou ukázal ceník a vlastně tam může být prakticky vše, co je nad objednávkou - ideální by bylo, kdyby to bylo na rozbalování přes záložky, bylo by to mnohem příjemnější. Ono by to celé vlastně mohla být jednostránková prezentace, vydělal bys na tom, že udržíš lidi na jednom místě, takže víc udrží pozornost. Pokud bys našel šablonu, která tohle splňuje, doporučoval bych to vyzkoušet.
Až předěláš podmínky, bylo by dobré je mít jako rozbalovací nabídku při samotné objednávce, přijde mi pozoruhodné, že když sám nevyvinu aktivitu, abych si je v menu přečetl, tak mě na ně při objednávce nikdo neupozorní. Klidně na ně dát extra zaškrtnutí, že si je lidé přečetli a souhlasí s nimi, je to přeci důležitá informaci a souvisí s objednávkovým procesem.
Objednávkový formulář je katastrofa. Tady se naráží na limity šablony, je to obrovské a neefektivní jak na desktopu, tak na mobilu. Na mobilu jsou třeba hned ty obrázky toho, co dostanu zdarma nad popiskem co dostanu, takže než k popisku doscrolluji, tak ani nevidím, k čemu se ty obrázky vážou. Navíc ten celý blok je tam dvakrát, alespoň na mobilu bych jeden schoval. Blok s příslušenstvím navíc je na mobilu opět obrovský, možná by stačilo je tam mít jen textově na rozbalení, z názvu a popisku je jasné, o co jde, obrázek a input tam automaticky být nemusí, až když člověk projeví zájem. A i kdyby to tam mělo zůstat, může to být menší.
Inputy na mobilu: https://i.imgur.com/aZzQdXP.png
Desktop: https://i.imgur.com/ctONx5d.png - na tohle nepotřebuješ názor odborníka, abys viděl, že by se to mělo upravit.
20. 11. 2019 16:57:05
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-webu-pujcovny/#reply1424933
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
20. 11. 2019 17:00:04
Napsal vodička;1554685
Takhle se SEO nedela pane Jílku!
:D o linkbuilding v tomto případě nestojím :)
20. 11. 2019 17:00:04
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-webu-pujcovny/#reply1424932
ne
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
20. 11. 2019 17:04:06
ten uvod je (tie animovane obrazky)... skoro som dostal epilepticky zachvat :/
aj tie parallax pozadia, ja neviem ale strasne to vyrusuje - skor by som ich dal staticke
tiez to, ze kontajner je tak siroky - pri ultrawide monitore je horor citat take stranky
z rezervacneho formulara by som vyhodil duvod zapojceni - co ta do toho, naco si to poziciavam :D
20. 11. 2019 17:04:06
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-webu-pujcovny/#reply1424931
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
20. 11. 2019 17:07:06
Petr Široký - díky za tvůj čas! Zaměřím se na to.
20. 11. 2019 17:07:06
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-webu-pujcovny/#reply1424930
Hagen
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
20. 11. 2019 17:17:57
Mě tam chybí jedna věc jasné sdělení k čemu kamera je zda na dovolenou nebo na videoklip - podvodu nebo přidělat na sebe. Neznám gopro kamery podle tipu. A tu holčinu na kajaku bych dal pryč, tak to vidim na mobilu.
20. 11. 2019 17:17:57
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-webu-pujcovny/#reply1424929
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
20. 11. 2019 17:35:11
Mě tam chybí ceník. Vidím cenu na den - OK, ale výslednou už si musím sám vynásobit počtem dní.
20. 11. 2019 17:35:11
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-webu-pujcovny/#reply1424928
BENQ
verified
rating uzivatele
20. 11. 2019 18:03:31
Po grafické stránce takové neslané nemastné.
- head grafika OK (přidal bych více na transition-delay) - možná přidal text "super zážitky, ostrý obraz xxx pixelů" apod.
- zapati fix grafika - neba
- celková bílo/černá grafika - proč?
- v responzivitě prvky zabíhají do kraju - hnus
- poptávkový formulář - chvíli mi tvralo se zorientovat
- po marketingové stránce bych přidal nějaký boom - dnes sleva x%
- jako zázaník bych přívítal nějaká videa na ukázku
20. 11. 2019 18:03:31
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-webu-pujcovny/#reply1424927
Tomáš Marek
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
20. 11. 2019 18:34:50
Z pohledu UX ti můžu dát nějaké základní rady/doporučení.
1) S videem mají ostatní pravdu. Pokud zákazník přijde na web, je víc než ideální, aby hned viděl konkrétní produkty. Sníží se ti míra okamžitého opuštění a máš šanci upoutat zákazníka produktem.
Máš 2 možnosti jak to udělat
a) Video/slider dát úplně pryč a začínat hned produkty. Nějak takhle https://i.imgur.com/OUrcYp6.png
b) A nebo tam mít na 100vh například 40% nějaký slider (v něm např nějakou poutavou fotku s dobře napsaným titlem/reklamní sdělení) a na 60% samotné produkty. Nějak takhle https://i.imgur.com/rg1UUCS.png
To video, které zabírá 100% výšky okna je total fail. Nic konkrétního neříká a zákazníka nevede k žádné akci. Jako souhlas, bliká to moc a také z toho mám náběh na epilepsii, ale myslím si, že ať bys tam měl jakékoliv video, tak to není ideální.
2) Objednávkový proces opět nevede zákazníka, laika k akci na první dobrou. Nikdo nemá rád scrollování a opět budeš přispívat míře okamžitého opuštění. Možností je hodně, ale jedno takové uživatelsky ověřené je např. to, že máš 2 sloupce a vlevo je ten konkrétní produkt, který objednává a vpravo hned formuláře s CTA Buttonem vedoucí k akci viz. https://i.imgur.com/6BP57aQ.png
Máš tam strašně moc políček na vyplnění, divný spacing, oko mi lítá ze strany do strany, kontrast otřes a je vidět, že to nedělal žádný super designer a nemá to žádný řád a smysl. Obecně se u e-shopů snažíš minimalizovat počet kroků objednávky, ale tady bych se upřímně vůbec nebál mít třeba 3 roky (jakoby 3 odlišné stránky procesu objednávky). 1) Info o rezervaci / 2) Tady by ses zeptal na další příslušenství navíc (otázkou je jestli je to doplněk, který ovlivňuje zdali si kameru zákazník rezervuje nebo ne. Neznám tvé zákazníky a nemám data z dotazníků. Pokud to neovlivňuje klidně až v kroku 2, pokud to ovlivňuje je lepší to dát do kroku 1, čímž bys redukoval 1 krok. Měl bys 1) rezervaci/doplňky a na 2) kontaktní a fakturační údaje.
Samozřejmě jde ten objednávkový proces kvalitně udělat jako one-page, ale muselo by to být opravdu přehledné a musel by to dělat nějaký designer.
Dál jsem to nesledoval, jsou to jen info strany ne? To UI jako takové není prostě nic moc co si budem. Nevidím tam nějakou extra yikes chybu v UI, ale je staré, jsou špatně zvoleny barvy, špatný spacing, typografie je špatně, atd. Dej to nějakému designérovi a nebudeš litovat ;) jo a nepoptávej na webtrhu, ale třeba na https://navolnenoze.cz/katalog/ux/
Snad jsem poradil.
20. 11. 2019 18:34:50
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-webu-pujcovny/#reply1424926
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
20. 11. 2019 19:16:54
Díky za kritiku a váš čas, se vším souhlasím.
---------- Příspěvek doplněn 20.11.2019 v 19:19 ----------
Napsal hampl.david;1554704
Mě tam chybí ceník. Vidím cenu na den - OK, ale výslednou už si musím sám vynásobit počtem dní.
Tady mám zkušenost už od půjčovny telefonů, že 139 Kč za den je v pohodě, ale 1390 Kč za 10 dní je už moc.
---------- Příspěvek doplněn 20.11.2019 v 19:21 ----------
Napsal Hagen;1554696
Mě tam chybí jedna věc jasné sdělení k čemu kamera je zda na dovolenou nebo na videoklip - podvodu nebo přidělat na sebe. Neznám gopro kamery podle tipu. A tu holčinu na kajaku bych dal pryč, tak to vidim na mobilu.
Díky za tip, já to beru "profesně" jakože ten kdo chce tu kameru půjčit, tak ji zná, ale pravdou je, že hodně lidí se ptá jestli to je vodotěsný :)
20. 11. 2019 19:16:54
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-webu-pujcovny/#reply1424925
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 11. 2019 08:32:55
Mne nebolo jasné, čo za tovar požičiavate.
Až z toho vlákna som sa dozvedel že sú to kamery.
Podľa fotky som to typoval na foťáky.
Myslím že to je veľký problém toho webu.
21. 11. 2019 08:32:55
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-webu-pujcovny/#reply1424924
Zapdox
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
21. 11. 2019 09:35:10
Přidám jen maličkost... "Pořizovat tuto kameru kvůli pár dnem v roce je tak finančně nezajímavé." Vím, že půjčujete kamery a ne pravidla pravopisu, ale tohle mě vyloženě praštilo do očí.
21. 11. 2019 09:35:10
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-webu-pujcovny/#reply1424923
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
21. 11. 2019 09:46:30
Napsal Gabonator;1554779
Mne nebolo jasné, čo za tovar požičiavate.
Až z toho vlákna som sa dozvedel že sú to kamery.
Podľa fotky som to typoval na foťáky.
Myslím že to je veľký problém toho webu.
Díky za připomínku. Určitě to chce zacílit i na lidi, kteří tu techniku neznají a seznámit je s ní.
---------- Příspěvek doplněn 21.11.2019 v 09:46 ----------
Napsal Zapdox;1554781
Přidám jen maličkost... "Pořizovat tuto kameru kvůli pár dnem v roce je tak finančně nezajímavé." Vím, že půjčujete kamery a ne pravidla pravopisu, ale tohle mě vyloženě praštilo do očí.
Díky, chybička se vloudila :)
21. 11. 2019 09:46:30
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-webu-pujcovny/#reply1424922
Tomáš Vachuda
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
21. 11. 2019 11:41:49
GoPro je registrovaná textová značka. Umístění do domény, pokud nejsi oficiální distributor, spadá pod nekalou soutěž (za kterou padají slušné sankce) a porušuje autorský zákon (za což může hrozit i zákaz činnosti). Možná ti to nějaký čas bude procházet, ale jednoho dne můžeš tvrdě narazit, jakmile tě někdo nahlásí. Zjevně je nutné vyměnit advokátní kancelář (zmíněnou v patičce), protože o tom, že tohle se nesmí, by měl vědět každý. Kdyžtak si můžeš má slova ověřit u e-legal či u specialistky na ochranné známky.
Pokud ale jste oficiální distributoři a máte od GoPro povolené mít tuto doménu, tak se za nařčení omlouvám. V opačném případě doporučuji doménu co nejdříve změnit. Zahráváte si.
21. 11. 2019 11:41:49
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-webu-pujcovny/#reply1424921
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit