PártyObličej.cz - malování na obličej • Prodej celého projektu vč. kompletního vybavení • Možnost okamžitě začít s podnikáním
Zobrazují se odpovědi 1 až 14 z 14

Jakou nabídnout provizi prodejci (dropshipping) za prodej našich výrobků

  1. Zdravím,

    Hledám možnosti a rady, jak to spočítat ekonomicky, ale i jestli to má smysl takhle udělat.

    Dovážíme dřevěné obklady a chtěl bych cca 10 firmám (v každém okrese jednoho, možná dva) nabídnout, že bychom jim dodali vzorníky obkladů a mohli by nám je prodávat. Na tyto prodejce bychom odkazovali zákazníky, kteří obklady chtějí vidět na živo. I takový se najdou.


    Dělají to tak i ty co dováží obklady do koupelen, klinker, cihly a kámen, atd.


    1, Jakou nabídnout marži? Počítám, že 10% je nejmíň. Sám na tom mám 22% (po odečtení nákladů za dopravu do ČR). Průměrně stojí 1m2.........1000Kč

    2, Udál bych to formou dropshippingu.

    3, Má to cenu dělat: ubrat si 10%. Navýší se prodeje?
    (Asi se to vyplatí, jinam by to ostatní výrobci nedělali a nebylo tolik showroomu a stavebnin).

    4, Kdo hradí balení a dopravu k zákazníkovi? Dopravu naúčtuji prodejci (ten si jí určitě naúčtoval taky)?

    Je tu někdo kdo si tím prošel a poradí? Na co jsem zapomenul?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    PetrBoril poptává: Nákup na allegro.pl
    Fanhob poptává: Spolupráce mezi weby
    LukasP poptává: Vlastní shortcode ve Wordpressu
  3. Má to smysl, pokud se neumíte sami prosadit. Ale jinak formou dropshopu to není úplně bez práce. Já bych si ujasnil, čeho chci dosáhnout. Pokud to bude objem, min. rizika co se týče marketingu, proč ne, ale pokud je vaší prioritou např. produktivita práce, tak dropshop nebude zrovna nej. Mám zkušenosti s tím i oním ze všech stran. Je třeba si uvědomit, že se budete dělit o provizi s partnery a přitom vy budete balit a posílat (takže značná část nákladů vám zůstane) a zároveň partneři vás musí nějak propagovat a díky tomu, že jim zbude jen část z marže, protože se o ni dělíte, bude pro ně hodně těžké se prosadit. Pokud je zkrouhnete na 10%, tak ti dobří, co investují do práce a propagace se tam nemají šanci vejít a nikdy by se jim to nevyplatilo. Ale jako dá se to dělat jak pro vás, tak pro partnery, ale počítejte s tím, že pokud nemáte originální sortiment a partneři budou navíc muset bojovat s konkurencí, tak je deseti procenty prostě zašlápnete do země. Pokud máte origoš sortiment, dejte si tam větší marži a jim větší provizi.
    Jinak se zamyslete, zda by nebyl lepší klasický VO. Jasně v dnešní době, kdy už nejsou náklady na merketing kde byly všichni vymýšlí co s tím. VO chtějí dělat maloobchod, maloobchodníci vidí spásu ve VO, zkouší co se dá a žádný svatý grál nenachází. VO ale není úplně špatná varianta. Můžete odpálit nerentabilní sortu zákazníků min. objednávkou, což v MO ne vždy jde. MO co se týče ehsopů hodně často trpí příliš nízkou objednávkou a pokud tam navíc není marže, je to v háji. Když potřebujete šetřit, přeci jen jsou menší náklady na marketing, a nebo se mnohem snáze tlumí aniž byste přišly ze dne na den o padesát procent objednávek. Zákazníci nakupují pravidelně a nemusíte stále hledat nové a nové, což je dost nákladná záležitost.
    Za mě pokud nemáte dostatečné marže, šel bych do klasického VO, dropshipping vás nezachrání, fungovat to nebude. Partneři taky musí z něčeho vařit.

  4. Citace Původně odeslal mar39 Zobrazit příspěvek
    Zdravím,

    Hledám možnosti a rady, jak to spočítat ekonomicky, ale i jestli to má smysl takhle udělat.

    Dovážíme dřevěné obklady a chtěl bych cca 10 firmám (v každém okrese jednoho, možná dva) nabídnout, že bychom jim dodali vzorníky obkladů a mohli by nám je prodávat. Na tyto prodejce bychom odkazovali zákazníky, kteří obklady chtějí vidět na živo. I takový se najdou.


    Dělají to tak i ty co dováží obklady do koupelen, klinker, cihly a kámen, atd.


    1, Jakou nabídnout marži? Počítám, že 10% je nejmíň. Sám na tom mám 22% (po odečtení nákladů za dopravu do ČR). Průměrně stojí 1m2.........1000Kč

    2, Udál bych to formou dropshippingu.

    3, Má to cenu dělat: ubrat si 10%. Navýší se prodeje?
    (Asi se to vyplatí, jinam by to ostatní výrobci nedělali a nebylo tolik showroomu a stavebnin).

    4, Kdo hradí balení a dopravu k zákazníkovi? Dopravu naúčtuji prodejci (ten si jí určitě naúčtoval taky)?

    Je tu někdo kdo si tím prošel a poradí? Na co jsem zapomenul?
    Ad2,3) Nevím jaké jsou marže v tomto oboru, ale dle mě ji máte strašně nízko. Pokud někoho najdete za těch 10% což pochybuji, tak hrubě matematicky, když se droppem zdvojnásobí tvůj obrat, tak jsi ziskem tam, kde jsi ted. Takže aby to mělo pro tebe smysl musí se obrat ztrojnásobit či čtyřnásobit, myslíš, že to je reálné?
    Ad4) dle dohody, ale nevím jestli to ještě s dopravou a balným bude chtít někdo kupovat, měl bys to mít v ceně.

  5. Ad4) většinou se to odesílá od vás, je to asi nejjednodušší a nejlepší, pokud máte ovšem dobré ceny dopravy. Cenu dopravy/balného platí zákazník, ale záleží na tom, jak se to udělá. Tu cenu většinou stanovuje dropshipper, může ji stanovit tak, jak je vám reálně účtována od dopravce, takže nikdo na tom nebude nijak bitý. Nebo stejně jako si dropshipper může stanovit jiné ceny produktů, tak si může zvolit jinou strategii co se týče dopravy (může ji dát úplně zdarma, nebo naopak dráž) a pak budete řešit rozdíl.

  6. Dropsipping…………………..Alza má 10%, Svět cukrářu má 7-10%, kokiska 8%, megapixel 5%, … atd


    10% …….Dropshipping- posílám já na adresu zákazníka nebo prodejny.
    15%........VO- si proto přijedou, aby to pak mohli sami odeslat
    Jestli si proto mají přijet za 15% nebo jim to odešlu za 10%........tak to vychází nastejno.10% lepší….je to bez práce.


    Jak fungují všechny ty showroomy (vzorkovny) s dlažbami, obkladovými cihlami, obkladačkami, koupelnový centra, atd? V každém městě je prodejna s koberci či podlahami.

    3, Nevím, jestli tato matika je správná. Pokud bych hledal eshopy, tak by to tak bylo- to mi dává logiku.
    Ale asi nehledám eshopy, ale prodejny. Řekněme 8 krajů, takže 7 prodejen (jeden kraj je náš). Řekněme, že vezmou celkem 25% objednávek. Takže by se musel obrat z 1,5 násobit- a to bych řekl, že reálný je.

  7. Porovnáváš neporovnatelné, obklad si kupuji 1-2 za život na rozdíl od zboží na Alze a Cukrářů, navíc od nich dostanu vše potřebné pro propagování a hlavně nemusím mít žádný showroom se všemi náklady s tím spojenými. Za 10% by se žádné studio neuživilo, však někam zajdi a nabídni jim to. 8 prodejen je málo, nikdo nepojede třeba 100 km do prodejny, to by muselo být opravdu něco extra.

  8. Citace Původně odeslal mar39 Zobrazit příspěvek
    Dropsipping…………………..Alza má 10%, Svět cukrářu má 7-10%, kokiska 8%, megapixel 5%, … atd


    10% …….Dropshipping- posílám já na adresu zákazníka nebo prodejny.
    15%........VO- si proto přijedou, aby to pak mohli sami odeslat
    Jestli si proto mají přijet za 15% nebo jim to odešlu za 10%........tak to vychází nastejno.10% lepší….je to bez práce.


    Jak fungují všechny ty showroomy (vzorkovny) s dlažbami, obkladovými cihlami, obkladačkami, koupelnový centra, atd? V každém městě je prodejna s koberci či podlahami.

    3, Nevím, jestli tato matika je správná. Pokud bych hledal eshopy, tak by to tak bylo- to mi dává logiku.
    Ale asi nehledám eshopy, ale prodejny. Řekněme 8 krajů, takže 7 prodejen (jeden kraj je náš). Řekněme, že vezmou celkem 25% objednávek. Takže by se musel obrat z 1,5 násobit- a to bych řekl, že reálný je.
    Alza má 10 %, ale podívej se na jakém sortimentu.Na mobilech,počítače,elektronika...máš 1-2%.

  9. Já osobně bych měl strach skončit s 10% +/- marží, musely by se točit moc vysoké obraty, aby to mělo smysl.
    Každopádně pokud budete dávat vzorníky firmám okrese, pak to spíše vypadá na offline business, tímpádem bych šel do VO (předpokládám, že firmy mají širší záběr vč. montáže a dodávají koncákům).

    Drop by se spíš hodil do online businessu s tím, že do toho jdou pak lidi, kteří nechtějí / nemohou řešit logistiku, což opět případ těch firem asi nebude.

  10. Spíše to je offline byznys. A počítám s tím, že prodejny, který to budou chtít, tak už budou mít i jiný výrobky (dlažby, obklady, klinker , atd). Budeme pouze doplněk a rozšíříme jim prodej o zajímavé výrobky, které nikdo nemá. A ano, májí širší záběr vč montáže a dodávají koncákům.

    Zákazníci k nám jezdí i 150 km.

    Takže jak nastavit VO?

  11. Kdybyste me oslovil s 10%, tak byste se ke me ani nedostal. Min. 30% rabat, protoze jinak se to snad ani neda delat ziskove. Neprodaval bych pro vás za těchto podmínek.
    Drop ano, ale přes kamenak určitě ne.

  12. Citace Původně odeslal mar39 Zobrazit příspěvek
    Spíše to je offline byznys. A počítám s tím, že prodejny, který to budou chtít, tak už budou mít i jiný výrobky (dlažby, obklady, klinker , atd). Budeme pouze doplněk a rozšíříme jim prodej o zajímavé výrobky, které nikdo nemá. A ano, májí širší záběr vč montáže a dodávají koncákům.

    Zákazníci k nám jezdí i 150 km.

    Takže jak nastavit VO?
    Upřímně nechápu proč, když to nikdo nemá a je to zajímavé máš na tom jenom 22%? Mluvil jsem mezitím se známým co dodává nábytek do koupelnového studia a studio si na jeho ceny dává 100% a ani mu nedovolí si to po montáži vyfotit.

    Ještě jsem se podíval na pár studií a prodejců, třeba Koupelny Jas jedou přirážku 50%, takže...

  13. Citace Původně odeslal mar39 Zobrazit příspěvek
    Spíše to je offline byznys. A počítám s tím, že prodejny, který to budou chtít, tak už budou mít i jiný výrobky (dlažby, obklady, klinker , atd). Budeme pouze doplněk a rozšíříme jim prodej o zajímavé výrobky, které nikdo nemá. A ano, májí širší záběr vč montáže a dodávají koncákům.

    Zákazníci k nám jezdí i 150 km.

    Takže jak nastavit VO?
    Tak pokud tam budete chtít VO marži, budete muset zvednout ceny, udělat si průzkum, jaké jsou obvyklé ceny, a pokud je tam nějaké plus - kvalita / záruka / služby extra, tak se nebát jít nad. Vždycky se dá udělat ceník pro stálé zákazníky, kde už se nemusí zohledňovat náklady na jejich akvizici.

  14. I přesto, že to nikdo nemá a je to zajímave, tak....

    Máme 3 cenové relace:
    - okolo 900 -1000 kč ..........zde nakupuje 98,9% zákazníků
    - okolo 1000- 2000 kč .......... zde nakupuje 1%
    - okolo 3500 Kč .......... zde nakupuje 0,1 %

    A když to zdražím dostanu se nad 1000 Kč a jsem u 1% zákazníků.

    Možná je to i tím, že je to nové/neznámé, tak to moc lidí nehledá a ani neví, že to existuje. Tady vyšlapávám cestičku a tolik na marketing nemám. A když už se k tomu dostanou, z jistí, že je to drahé a koupí si raději levnější obklad ze sádry či betonu.

  15. podívej málokterá firma má dnes režii pod 20%, takže nemůže prodávat zboží s nižší marží a ještě to propagovat, takže tudy cesta asi nevede. Tak se do toho obuj a co jsi chtěl dát firmám dej na marketing.

Hostujeme u Server powered by TELE3