Vyladění Wordpressu (rychlost, bezpečnost, SEO) + vánoční bonus
Zobrazují se odpovědi 1 až 14 z 14

Dramatický pokles produkce v atomotiv

  1. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/...ce-z-internetu

    ty čísla jsou hrozivá..proto se ptám, hrozí vám v budoucnu druhotná platební neschopnost v případě, že by vám zústali zákazníci ze dne na den "viset"? U maloprodejců se sice "pouze" zavře krám, ale fixní náklady můžou požrat rezervy, co pak? Přemýšlíte o hororových scénářích? Já se přiznám, že ano.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. No, po pravdě to víte že se bojím. Já na tom pracuji již několik let - efektivita práce, automatizace, snižování nákladů. Tak uvidíme, jestli to bude stačit. O hororových scénářích přemýšlím, mám rezervy na nějakých 3-5 let, což by snad mohlo vyřešit problém. Za poslední roky nejsou vůbec žádné příležitosti k investicím, spíše se toho co mám zbavuji. Teď se mi vůbec zdá, že ten obchod nějak netáhne jako předchozí roky a náklady se teda moc nesnižují. Rozhodně alespoň u nás se nůžky rozevírají, protože dodavatelé různých služeb zdražují rychleji než my a rozhodně rychleji, než jak nám zvyšuje ceny inflace. Dodavatelé a výrobci už také skřípou zuby. Ptají se, proč neodebíráme tolik a někteří nám brečí před dveřmi. Nechápou že zvýšení cen během 3 let o 50% a více není přirozené a diví se, když nám to takhle napálili že nebereme jako předtím, nebo i více. Divná logika některých lidí. Pro nás zásadní - doprava, opět růst rychlejší než inflace. Nájmy, to samé. Zvyšování platů, opět díky nízké nezaměstnanosti to samé. Do nekonečna to prostě nepůjde.

  4. co jsme zasevali, to sklidime. Snad jste zasevali dobre...

  5. mě neděsí ani tak pokles výroby, který je přirozený po letech růstu, ale nelogičnost sledu událostí jako je např. pumpování peněz do spotřeby, zadlužování mladé generace (vesměs finančně negramotných) a růst platů neproduktivních lidí v eráru..to se potom špatně poslouchají zprávy o poklesu výroby tahounů ekonomiky..je jasné že musí přijít průser ve formě platební neschopnosti..protože banky to potom zaříznou stejně jako u poslední krize..a to mě se týká, poněvadž nějaký "groše" mi mezi zákazníky kolují.

  6. Zlatý maloobchod, tam ta druhotka nehrozí, ale všechno má své. Jsou velkoobchody, které po poslední krizi už na fakturu nedají.

  7. Tak ono pokud máte několik let po sobě třeba 10 % růst, pak pokles i o 20 % neznamená nic jiného, než že se máte jako před rokem a půl. Spíš je to signál, že byste měli změnit strategii. Co se aut týče, změní se v tom segmentu celé přemýšlení o tom, jak auto používat, jak ho kupovat a jak udržovat. Je možné, že se budou měnit jen některé části vozu, které budou jeho zcela jiným způsobem využívání, zatěžované, zatímco některé části se nebudou šrotovat, ale ve vozu budou zůstávat. Jen je to jako s každou revoluční novinkou... Kdo to nepochopí, zkrachuje.

  8. Citace Původně odeslal bartos Zobrazit příspěvek
    Tak ono pokud máte několik let po sobě třeba 10 % růst, pak pokles i o 20 % neznamená nic jiného, než že se máte jako před rokem a půl. Spíš je to signál, že byste měli změnit strategii. Co se aut týče, změní se v tom segmentu celé přemýšlení o tom, jak auto používat, jak ho kupovat a jak udržovat. Je možné, že se budou měnit jen některé části vozu, které budou jeho zcela jiným způsobem využívání, zatěžované, zatímco některé části se nebudou šrotovat, ale ve vozu budou zůstávat. Jen je to jako s každou revoluční novinkou... Kdo to nepochopí, zkrachuje.
    No jasně, nač kupovat novou kastli, ta mi STK-čkem vždycky projde, nové sedačky taky nepotřebuji, ostatně jako voňavý interiér. Takže jestliže přijedu jednou za 6 let do obchodu, tam mi hydraulikou sundají kastli a nasadí ji na nový podvozek s motorem a všemi díly, které se nějak opotřebovávají, tak za to klidně zaplatím 200t. místo 300t.

  9. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    No jasně, nač kupovat novou kastli, ta mi STK-čkem vždycky projde, nové sedačky taky nepotřebuji, ostatně jako voňavý interiér. Takže jestliže přijedu jednou za 6 let do obchodu, tam mi hydraulikou sundají kastli a nasadí ji na nový podvozek s motorem a všemi díly, které se nějak opotřebovávají, tak za to klidně zaplatím 200t. místo 300t.
    to je ale uplně mimo současný trend, kdy ti nepasuje kryt zracátka z minulého ročníku na současný. Facelit je součástí prodejní strategie, je to stejné jako tlak na universální materiály u výrobců obalů..nedaří se to.

  10. Lidi jsou v prdeli totalne, jen se moc nenosi to priznavat. Jedine co ted vali jsou nemovitosti, nove stavby, rekonstrukce, ale do nekonecka to nepujde, bude zas na par let pruser, pak zas bude dobre.

    Umele zvysovani cen vseho vzdy nese za nasledek tyto ptoblemy.

  11. Dobrý den,
    v čem vidíte ten "průser", co bude s nemovitostmi zas na pár let?
    Děkuji

    Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    Lidi jsou v prdeli totalne, jen se moc nenosi to priznavat. Jedine co ted vali jsou nemovitosti, nove stavby, rekonstrukce, ale do nekonecka to nepujde, bude zas na par let pruser, pak zas bude dobre.

    Umele zvysovani cen vseho vzdy nese za nasledek tyto ptoblemy.

  12. Citace Původně odeslal petcool Zobrazit příspěvek
    Dobrý den,
    v čem vidíte ten "průser", co bude s nemovitostmi zas na pár let?
    Děkuji
    Dobry den,
    berte to, prosim, jako ciste muj osobni pohled a vzadnem pripade ho neprebirejte a neaplikujte u sebe nebo jinych, je to ciste individualni.

    Pruser je v tom, ze je extremni mira zadluzenosti napric vsim (obcan/firma). Extremni zvysovani cen, ktere nejde ruka v ruce s inflaci dale pak virtualnim zvysovanim mezd v porovnani s realnym zvysovanim mezd.

    Jednoduchy priklad. Inflace 2019 = 2,6 % a realny rust mensi nez realny Zdrazeni zbozi nebo sluzeb o jednotky nebo desitky procent vice nez ten realne rust mezd.
    Pojdme se podivat na priklad, toto jsme jsme dostali zacatkem roku 2019:



    Co to ve vysledku znamena? Napriklad pro obcana to znamena, ze z prikladu vyse zaplati realne vice penez za stejnou sluzbu a pritom to navyseni nemuze pokryt ze sveho realneho platu. Pro firmu to znamena, ze musi vydat vice penez, logicky teda musi zdrazit svoje sluzby/vyrobky tak aby toslo k vyrovnani. Je to proste kolecko.

    Mnoho lidi si navic neumi realne predstavit a vyhodnotit pojem "cena vs hodnota".
    Spotrebni zbozi a vetsina sluzeb ma vyssi cenu, ale hodnotu mnohonasobne nizsi nebo nezmenenou napric casem.

    Je pro Vas cena spotrebniho zbozi adekvatni jeho hodnote? Napriklad mobilni telefon. Jakou ma pro Vas hodnotu v porovnani napriklad s prackou nebo chladnickou? Jakou hodnotu ma napriklad nemovitost (byt/dum/pozemek) v porovnani s jeho cenou?

  13. u investic do nemovitostí je problém v tom, že se na ně nahlíží jako na investice s krátkodobou, max. střednědobou návratností, což tak v historii nikdy a nikde nebylo a logicky se tedy očekává vyšší přidaná hodnota v relativně krátkém čase, přičemž reálná amortizace nemovitostí vzhledem k výkonu naší ekonomky (příjmům většiny), předpokládaným cyklům recesí by měla být asi 3x vyšší (čistě můj odhad).

  14. Reálný pokles v automotive je ke konci září 2019, oproti stejnému období 2018, 50%. A to je už docela velké číslo.
    Na druhou stranu, např. Škoda auto, i kdyby šly objednávky na nulu, tak ze starších objednávek pojede ještě tři roky.

  15. Citace Původně odeslal jaropok Zobrazit příspěvek
    Reálný pokles v automotive je ke konci září 2019, oproti stejnému období 2018, 50%. A to je už docela velké číslo.
    Na druhou stranu, např. Škoda auto, i kdyby šly objednávky na nulu, tak ze starších objednávek pojede ještě tři roky.
    takže do tří let už nebude líp? Já dávám bolševikovi rok max. dva.

Hostujeme u Server powered by TELE3