DigitalUP.cz - praktické školení online marketingu pro podnikatele
Zobrazují se odpovědi 1 až 10 z 10

Dodavatel z Německa - reklamace dodaného zboží

  1. Ahoj,
    prosím, jestli by mi někdo neporadil. Začal jsem brát část sortimentu ze zahraničí - EU Němcko.
    Je to teď krátce, ale už jsem narazil na potřebu reklamace zboží, co se mi vrátilo od zákazníka. Dodavatel se ale začal kroutit, že dělá B2B (přičemž nechápu, co je to za argument) a že reklamace vyřizovat nebude, že si opravu musím uhradit...

    Já v tom právně nejsem zběhlý, ale předpokládal bych, že v rámci EU jsou regule všude +/- stejné.
    Když jsem podobnou věc řešili v Rakousku, tak tam prostě "jasně, máte dva roky záruku, to je samozřejmé"...

    Mohu požádat moudřejší o radu?

    díky moc.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Zakony toto resi pouze za koncove spotrebitele. To Ty nejsi. Predpoklada se (nechame stranou, jak moc je to spravny predpoklad), ze podnikatele vi, co delaji a umi se vzajemne dohodnout.

    Soucasti dohody je i reseni reklamaci

    My napr. meli od FR partnera vycoslenou slevu 2 procenta na tyto ucely.

    Jestli sis to nedohod, Tvuj problem.

    Pores to ze sve marze.

  4. teď to vyreklamuj penězi, raději jít do mínusu. Hlavně aby se reklamace vyřídila ku prospěchu zákazníka.

    Ty jsi dovozce v Čr importér. Ty to máš řešit. Takže teď si to vyříkej s Němci. Buď budou férově jednat nebo...

    Takže buď bude řešit reklamace (když ti to prádává za stejnou cenu jako v DE) nebo ti dá slevu 3% a více.

  5. Citace Původně odeslal aheadnology Zobrazit příspěvek
    Zakony toto resi pouze za koncove spotrebitele. To Ty nejsi. Predpoklada se (nechame stranou, jak moc je to spravny predpoklad), ze podnikatele vi, co delaji a umi se vzajemne dohodnout.

    Soucasti dohody je i reseni reklamaci

    My napr. meli od FR partnera vycoslenou slevu 2 procenta na tyto ucely.

    Jestli sis to nedohod, Tvuj problem.

    Pores to ze sve marze.
    Díky za komentář. Ano samozřejmě, jak jsem psal - pouze jsem něco naivně předpokládal
    a byla to chyba a samozřejmě i můj problém. Aktuálně jsem tedy vyjednal slevu 5%
    a ve smyslu výše uvedeného je tedy jasné, že to je tak vše, co můžu čekat..a i třeba být rád.

    ---------- Příspěvek doplněn 16.07.2019 v 20:14 ----------

    Citace Původně odeslal ehw Zobrazit příspěvek
    teď to vyreklamuj penězi, raději jít do mínusu. Hlavně aby se reklamace vyřídila ku prospěchu zákazníka.

    Ty jsi dovozce v Čr importér. Ty to máš řešit. Takže teď si to vyříkej s Němci. Buď budou férově jednat nebo...

    Takže buď bude řešit reklamace (když ti to prádává za stejnou cenu jako v DE) nebo ti dá slevu 3% a více.
    To je jasné, zákazník vždy dostal ihned nové zboží, tam jsem nechtěl nic riskovat a čekat,
    než si to s němci vyřídíme. Jen že se ty případy začaly množit, tak jsem to začal řešit
    s dodavatelem a pak byl překvapený :)

  6. [QUOTE=Fajan;1536072]Díky za komentář. Ano samozřejmě, jak jsem psal - pouze jsem něco naivně předpokládal
    a byla to chyba a samozřejmě i můj problém. Aktuálně jsem tedy vyjednal slevu 5%
    a ve smyslu výše uvedeného je tedy jasné, že to je tak vše, co můžu čekat..a i třeba být rád.[COLOR="Silver"]

    Zaprvé by sis měl přečíst jeho obchodní podmínky a zadruhé co si nedomluvíš to nemáš a u Němců pokud to není zrovna textil je běžné, že reklamace se jim moc nechtějí řešit, když to s nimi nepořešíš předem.

  7. [QUOTE=láďa1979;1536080]
    Citace Původně odeslal Fajan Zobrazit příspěvek
    Díky za komentář. Ano samozřejmě, jak jsem psal - pouze jsem něco naivně předpokládal
    a byla to chyba a samozřejmě i můj problém. Aktuálně jsem tedy vyjednal slevu 5%
    a ve smyslu výše uvedeného je tedy jasné, že to je tak vše, co můžu čekat..a i třeba být rád.[COLOR="Silver"]

    Zaprvé by sis měl přečíst jeho obchodní podmínky a zadruhé co si nedomluvíš to nemáš a u Němců pokud to není zrovna textil je běžné, že reklamace se jim moc nechtějí řešit, když to s nimi nepořešíš předem.
    ...hele, takovouhle obecnou omáčku si domyslím sám, takže díky za tvůj čas, ale zajímaly mě komentáře s trošku větší hloubkou, pa

  8. [QUOTE=Fajan;1536088]
    Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek

    ...hele, takovouhle obecnou omáčku si domyslím sám, takže díky za tvůj čas, ale zajímaly mě komentáře s trošku větší hloubkou, pa
    V tom případě nevím jakou radu jsi čekal při hloubce tvých uvedených informacích. Ani v Česku v B2B žádnou záruku ze zákona nemáš. Jinak pokud jsi vydyndal slevu 5% tak se hlavně ujistit, zda to náhodou nedávají všem za platbu předem nebo za zkrácenou dobu splatnosti, což by mělo být v jejich OP a hlavně u opravdu velkých kluků pokud je ta sleva skutečně na reklamace tak většinou platí, že pokud je objem reklamací větší než ta poskytnutá sleva, tak dodavatel reklamace řeší. Jinak samozřejmě stojí i za zvážení zda při cenách poštovného do DE stojí vůbec za to něco reklamovat. Takže příště radši nemysli a požaduj VOP pro B2B.

  9. Lada pravdu hovoří, koukni se na fakturu. Dává se často 1,5-3% za včasnou platbu.
    Sleva 5% na vrátky ok, ale někdy se dává 10%. Samozřejmě si dohovoř jestli bude u něčeho zmetkovost větší než 5%, tak se to bude řešit. Stalo se, že přišla partie na prd a zmetkovost byla 25% a potom je to špatný...

    ---------- Příspěvek doplněn 17.07.2019 v 07:39 ----------

    Lada pravdu hovoří, koukni se na fakturu. Dává se často 1,5-3% za včasnou platbu.
    Sleva 5% na vrátky ok, ale někdy se dává 10%. Samozřejmě si dohovoř jestli bude u něčeho zmetkovost větší než 5%, tak se to bude řešit. Stalo se, že přišla partie na prd a zmetkovost byla 25% a potom je to špatný...

  10. [QUOTE=láďa1979;1536093]
    Citace Původně odeslal Fajan Zobrazit příspěvek

    V tom případě nevím jakou radu jsi čekal při hloubce tvých uvedených informacích. Ani v Česku v B2B žádnou záruku ze zákona nemáš. Jinak pokud jsi vydyndal slevu 5% tak se hlavně ujistit, zda to náhodou nedávají všem za platbu předem nebo za zkrácenou dobu splatnosti, což by mělo být v jejich OP a hlavně u opravdu velkých kluků pokud je ta sleva skutečně na reklamace tak většinou platí, že pokud je objem reklamací větší než ta poskytnutá sleva, tak dodavatel reklamace řeší. Jinak samozřejmě stojí i za zvážení zda při cenách poštovného do DE stojí vůbec za to něco reklamovat. Takže příště radši nemysli a požaduj VOP pro B2B.
    vidíš to, kdybys napsal toto předem, tak bych si mohl já odpustit kecy o omáčkách... ale chápu, že WT poslední dobou funguje
    jako hřiště na přeměřování pindíků a "velcí kluci" si rádi zamachrujou a obsah přitom nula. Takže já příště budu nemyslet
    a ty příště zkus opak.

  11. [QUOTE=Fajan;1536110]
    Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek

    vidíš to, kdybys napsal toto předem, tak bych si mohl já odpustit kecy o omáčkách... ale chápu, že WT poslední dobou funguje
    jako hřiště na přeměřování pindíků a "velcí kluci" si rádi zamachrujou a obsah přitom nula. Takže já příště budu nemyslet
    a ty příště zkus opak.
    no příště se drž hesla na BLBOU otázku BLBÁ odpověd a nenavážej se do těch, co ti chtějí pomoci, protože jediná relevantní odpověď na tvou otázku byla, že záruku nemáš, tak když sis to domyslel sám, nemusel ses ptát. Pokud chceš větší hloubku je třeba to v otázce specifikovat, protože nikdo tady se zase nebude domýšlet co chceš vlastně vědět. Takže můj opak příště bude, že nenapíši nic.

Hostujeme u Server powered by TELE3