Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Dodavatel z Německa – reklamace dodaného zboží

Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
16. 7. 2019 19:24:48
Ahoj,
prosím, jestli by mi někdo neporadil. Začal jsem brát část sortimentu ze zahraničí - EU Němcko.
Je to teď krátce, ale už jsem narazil na potřebu reklamace zboží, co se mi vrátilo od zákazníka. Dodavatel se ale začal kroutit, že dělá B2B (přičemž nechápu, co je to za argument) a že reklamace vyřizovat nebude, že si opravu musím uhradit...
Já v tom právně nejsem zběhlý, ale předpokládal bych, že v rámci EU jsou regule všude +/- stejné.
Když jsem podobnou věc řešili v Rakousku, tak tam prostě "jasně, máte dva roky záruku, to je samozřejmé"...
Mohu požádat moudřejší o radu?
díky moc.
16. 7. 2019 19:24:48
https://webtrh.cz/diskuse/dodavatel-z-nemecka-reklamace-dodaneho-zbozi/#reply1408843
aheadnology
verified
rating uzivatele
16. 7. 2019 19:46:52
Zakony toto resi pouze za koncove spotrebitele. To Ty nejsi. Predpoklada se (nechame stranou, jak moc je to spravny predpoklad), ze podnikatele vi, co delaji a umi se vzajemne dohodnout.
Soucasti dohody je i reseni reklamaci
My napr. meli od FR partnera vycoslenou slevu 2 procenta na tyto ucely.
Jestli sis to nedohod, Tvuj problem.
Pores to ze sve marze.
16. 7. 2019 19:46:52
https://webtrh.cz/diskuse/dodavatel-z-nemecka-reklamace-dodaneho-zbozi/#reply1408842
ehw
verified
rating uzivatele
16. 7. 2019 19:59:45
teď to vyreklamuj penězi, raději jít do mínusu. Hlavně aby se reklamace vyřídila ku prospěchu zákazníka.
Ty jsi dovozce v Čr importér. Ty to máš řešit. Takže teď si to vyříkej s Němci. Buď budou férově jednat nebo...
Takže buď bude řešit reklamace (když ti to prádává za stejnou cenu jako v DE) nebo ti dá slevu 3% a více.
16. 7. 2019 19:59:45
https://webtrh.cz/diskuse/dodavatel-z-nemecka-reklamace-dodaneho-zbozi/#reply1408841
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
16. 7. 2019 20:10:46
Napsal aheadnology;1536068
Zakony toto resi pouze za koncove spotrebitele. To Ty nejsi. Predpoklada se (nechame stranou, jak moc je to spravny predpoklad), ze podnikatele vi, co delaji a umi se vzajemne dohodnout.
Soucasti dohody je i reseni reklamaci
My napr. meli od FR partnera vycoslenou slevu 2 procenta na tyto ucely.
Jestli sis to nedohod, Tvuj problem.
Pores to ze sve marze.
Díky za komentář. Ano samozřejmě, jak jsem psal - pouze jsem něco naivně předpokládal
a byla to chyba a samozřejmě i můj problém. Aktuálně jsem tedy vyjednal slevu 5%
a ve smyslu výše uvedeného je tedy jasné, že to je tak vše, co můžu čekat..a i třeba být rád.
---------- Příspěvek doplněn 16.07.2019 v 20:14 ----------
Napsal ehw;1536069
teď to vyreklamuj penězi, raději jít do mínusu. Hlavně aby se reklamace vyřídila ku prospěchu zákazníka.
Ty jsi dovozce v Čr importér. Ty to máš řešit. Takže teď si to vyříkej s Němci. Buď budou férově jednat nebo...
Takže buď bude řešit reklamace (když ti to prádává za stejnou cenu jako v DE) nebo ti dá slevu 3% a více.
To je jasné, zákazník vždy dostal ihned nové zboží, tam jsem nechtěl nic riskovat a čekat,
než si to s němci vyřídíme. Jen že se ty případy začaly množit, tak jsem to začal řešit
s dodavatelem a pak byl překvapený :)
16. 7. 2019 20:10:46
https://webtrh.cz/diskuse/dodavatel-z-nemecka-reklamace-dodaneho-zbozi/#reply1408840
lada1979
verified
rating uzivatele
16. 7. 2019 20:42:41
Napsal Fajan;1536072
Díky za komentář. Ano samozřejmě, jak jsem psal - pouze jsem něco naivně předpokládal
a byla to chyba a samozřejmě i můj problém. Aktuálně jsem tedy vyjednal slevu 5%
a ve smyslu výše uvedeného je tedy jasné, že to je tak vše, co můžu čekat..a i třeba být rád.
Zaprvé by sis měl přečíst jeho obchodní podmínky a zadruhé co si nedomluvíš to nemáš a u Němců pokud to není zrovna textil je běžné, že reklamace se jim moc nechtějí řešit, když to s nimi nepořešíš předem.
16. 7. 2019 20:42:41
https://webtrh.cz/diskuse/dodavatel-z-nemecka-reklamace-dodaneho-zbozi/#reply1408839
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
16. 7. 2019 22:05:59
Napsal láďa1979;1536080
Napsal Fajan;1536072
Díky za komentář. Ano samozřejmě, jak jsem psal - pouze jsem něco naivně předpokládal
a byla to chyba a samozřejmě i můj problém. Aktuálně jsem tedy vyjednal slevu 5%
a ve smyslu výše uvedeného je tedy jasné, že to je tak vše, co můžu čekat..a i třeba být rád.
Zaprvé by sis měl přečíst jeho obchodní podmínky a zadruhé co si nedomluvíš to nemáš a u Němců pokud to není zrovna textil je běžné, že reklamace se jim moc nechtějí řešit, když to s nimi nepořešíš předem.
...hele, takovouhle obecnou omáčku si domyslím sám, takže díky za tvůj čas, ale zajímaly mě komentáře s trošku větší hloubkou, pa
16. 7. 2019 22:05:59
https://webtrh.cz/diskuse/dodavatel-z-nemecka-reklamace-dodaneho-zbozi/#reply1408838
lada1979
verified
rating uzivatele
16. 7. 2019 23:13:48
Napsal Fajan;1536088
Napsal láďa1979;1536080
...hele, takovouhle obecnou omáčku si domyslím sám, takže díky za tvůj čas, ale zajímaly mě komentáře s trošku větší hloubkou, pa
V tom případě nevím jakou radu jsi čekal při hloubce tvých uvedených informacích. Ani v Česku v B2B žádnou záruku ze zákona nemáš. Jinak pokud jsi vydyndal slevu 5% tak se hlavně ujistit, zda to náhodou nedávají všem za platbu předem nebo za zkrácenou dobu splatnosti, což by mělo být v jejich OP a hlavně u opravdu velkých kluků pokud je ta sleva skutečně na reklamace tak většinou platí, že pokud je objem reklamací větší než ta poskytnutá sleva, tak dodavatel reklamace řeší. Jinak samozřejmě stojí i za zvážení zda při cenách poštovného do DE stojí vůbec za to něco reklamovat. Takže příště radši nemysli a požaduj VOP pro B2B.
16. 7. 2019 23:13:48
https://webtrh.cz/diskuse/dodavatel-z-nemecka-reklamace-dodaneho-zbozi/#reply1408837
ehw
verified
rating uzivatele
17. 7. 2019 07:39:20
Lada pravdu hovoří, koukni se na fakturu. Dává se často 1,5-3% za včasnou platbu.
Sleva 5% na vrátky ok, ale někdy se dává 10%. Samozřejmě si dohovoř jestli bude u něčeho zmetkovost větší než 5%, tak se to bude řešit. Stalo se, že přišla partie na prd a zmetkovost byla 25% a potom je to špatný...
---------- Příspěvek doplněn 17.07.2019 v 07:39 ----------
Lada pravdu hovoří, koukni se na fakturu. Dává se často 1,5-3% za včasnou platbu.
Sleva 5% na vrátky ok, ale někdy se dává 10%. Samozřejmě si dohovoř jestli bude u něčeho zmetkovost větší než 5%, tak se to bude řešit. Stalo se, že přišla partie na prd a zmetkovost byla 25% a potom je to špatný...
17. 7. 2019 07:39:20
https://webtrh.cz/diskuse/dodavatel-z-nemecka-reklamace-dodaneho-zbozi/#reply1408836
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 7. 2019 09:29:33
Napsal láďa1979;1536093
Napsal Fajan;1536088
V tom případě nevím jakou radu jsi čekal při hloubce tvých uvedených informacích. Ani v Česku v B2B žádnou záruku ze zákona nemáš. Jinak pokud jsi vydyndal slevu 5% tak se hlavně ujistit, zda to náhodou nedávají všem za platbu předem nebo za zkrácenou dobu splatnosti, což by mělo být v jejich OP a hlavně u opravdu velkých kluků pokud je ta sleva skutečně na reklamace tak většinou platí, že pokud je objem reklamací větší než ta poskytnutá sleva, tak dodavatel reklamace řeší. Jinak samozřejmě stojí i za zvážení zda při cenách poštovného do DE stojí vůbec za to něco reklamovat. Takže příště radši nemysli a požaduj VOP pro B2B.
vidíš to, kdybys napsal toto předem, tak bych si mohl já odpustit kecy o omáčkách... ale chápu, že WT poslední dobou funguje
jako hřiště na přeměřování pindíků a "velcí kluci" si rádi zamachrujou a obsah přitom nula. Takže já příště budu nemyslet
a ty příště zkus opak.
17. 7. 2019 09:29:33
https://webtrh.cz/diskuse/dodavatel-z-nemecka-reklamace-dodaneho-zbozi/#reply1408835
lada1979
verified
rating uzivatele
17. 7. 2019 11:19:32
Napsal Fajan;1536110
Napsal láďa1979;1536093
vidíš to, kdybys napsal toto předem, tak bych si mohl já odpustit kecy o omáčkách... ale chápu, že WT poslední dobou funguje
jako hřiště na přeměřování pindíků a "velcí kluci" si rádi zamachrujou a obsah přitom nula. Takže já příště budu nemyslet
a ty příště zkus opak.
no příště se drž hesla na BLBOU otázku BLBÁ odpověd a nenavážej se do těch, co ti chtějí pomoci, protože jediná relevantní odpověď na tvou otázku byla, že záruku nemáš, tak když sis to domyslel sám, nemusel ses ptát. Pokud chceš větší hloubku je třeba to v otázce specifikovat, protože nikdo tady se zase nebude domýšlet co chceš vlastně vědět. Takže můj opak příště bude, že nenapíši nic.
17. 7. 2019 11:19:32
https://webtrh.cz/diskuse/dodavatel-z-nemecka-reklamace-dodaneho-zbozi/#reply1408834
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit