Zadejte hledaný výraz...

Mazda se vrací od dotykových obrazovek zpět k mechanickým knoflíkům

Podle průzkumů Mazdy řidič při ovládání dotykových obrazovek déle kouká mimo silnici a navíc téměř vždy začne sjíždět vozidlem z pruhu.
Proto v nových modelech budou odstraňovat dotykové obrazovky a vrací se zpět k mechanickým knoflíkům a táhlům. Nejdůležitější informace jako aktuální rychlost budou promítat přímo do čelního skla.
Why Mazda is purging touchscreens from its vehicles
“Doing our research, when a driver would reach towards a touch-screen interface in any vehicle, they would unintentionally apply torque to the steering wheel, and the vehicle would drift out of its lane position,” said Matthew Valbuena, Mazda North America’s lead engineer for HMI and infotainment.
“And of course with a touchscreen you have to be looking at the screen while you’re touching...so for that reason we were comfortable removing the touch-screen functionality,” he added.
20. 6. 2019 16:40:03
https://webtrh.cz/diskuse/mazda-se-vraci-od-dotykovych-obrazovek-zpet-k-mechanickym-knoflikum/#reply1406143
-pavel-
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 6. 2019 20:16:30
Ještě že jsem si nekoupil nový auto. Takhle budu in i s tím starým
20. 6. 2019 20:16:30
https://webtrh.cz/diskuse/mazda-se-vraci-od-dotykovych-obrazovek-zpet-k-mechanickym-knoflikum/#reply1406142
Jezdil jsem předminulý léto s více autama a nejlepší ovládání měly jednoznačně auta bez dotykových displejů (vzhledem ke kvalitě grafiky jednoznačně Audi).
Nastavovat klimu a sílu větráku dotykem (Citroen Cactus) je naprostej nesmysl, nic nefunguje tak dobře a spolehlivě jako kolečko. Ten trend je možná i ekonomickej, jedna obrazovak stojí míň, než XY tlačítek, ale budu tomu vzdorovat co to půjde.
Navíc k mazdě a jejich postoji k downsizingu to skvěle ladí a dělá to tu značku výjimečnou.
20. 6. 2019 20:52:52
https://webtrh.cz/diskuse/mazda-se-vraci-od-dotykovych-obrazovek-zpet-k-mechanickym-knoflikum/#reply1406141
112tomas
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
20. 6. 2019 22:00:57
Jednoznačne je to správny krok sám totiž na sebe vidím ako strácam pozornosť keď sa snažím niečo prepnúť na dotykovej ploche lebo bez toho aby som sa na to pozrel to nejde
20. 6. 2019 22:00:57
https://webtrh.cz/diskuse/mazda-se-vraci-od-dotykovych-obrazovek-zpet-k-mechanickym-knoflikum/#reply1406140
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
21. 6. 2019 07:43:32
Zase nelze opomíjet vývoj různých asistentů. Systém udržování v pruhu, adaptivní tempomat, asistent v koloně. Pokud člověk začne něco ladit na obrazovce v přehledných místech, auto mu jízdu pohlídá. Zároveň ale souhlasím s vodičkou ohledně té klimy.
21. 6. 2019 07:43:32
https://webtrh.cz/diskuse/mazda-se-vraci-od-dotykovych-obrazovek-zpet-k-mechanickym-knoflikum/#reply1406139
rooibosman
verified
rating uzivatele
21. 6. 2019 07:48:52
Napsal hampl.david;1532874
Zase nelze opomíjet vývoj různých asistentů. Systém udržování v pruhu, adaptivní tempomat, asistent v koloně. Pokud člověk začne něco ladit na obrazovce v přehledných místech, auto mu jízdu pohlídá. Zároveň ale souhlasím s vodičkou ohledně té klimy.
tak to jsou funkce pro úplný nemehla, kteří by v podstatě ani neměli dostat řidičák
21. 6. 2019 07:48:52
https://webtrh.cz/diskuse/mazda-se-vraci-od-dotykovych-obrazovek-zpet-k-mechanickym-knoflikum/#reply1406138
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
21. 6. 2019 08:07:16
rooibosman: Ano, tak je to správně! Do kolon jedině auto s manuálem, na dálnici auto bez tempomatu, ve městech pouze bez posilovače! Ženský ať si nechají zdát o parkovacích kamerách a senzorech. A o víkendu na cyklo výlet jedině na "Ukrajině". Hipsterům se povoluje kolo Sobi 20.
21. 6. 2019 08:07:16
https://webtrh.cz/diskuse/mazda-se-vraci-od-dotykovych-obrazovek-zpet-k-mechanickym-knoflikum/#reply1406137
rooibosman
verified
rating uzivatele
21. 6. 2019 08:29:14
Napsal hampl.david;1532876
rooibosman: Ano, tak je to správně! Do kolon jedině auto s manuálem, na dálnici auto bez tempomatu, ve městech pouze bez posilovače! Ženský ať si nechají zdát o parkovacích kamerách a senzorech. A o víkendu na cyklo výlet jedině na "Ukrajině". Hipsterům se povoluje kolo Sobi 20.
hele, vážně ... všecky ty technologie které "myslí" za účastníky silničního provozu a které eliminují selhání lidského smyslu jsou super s jednou vyjímkou, a tou je dementní řidič, rychlokvaška (což je dnes, odhaduji tak polovina řidičů), který bude např počas posouvání v koloně streamovat na FB (protože ono to řídí samo) a mezitím je za ním kolona hasičů a sanitek a čekají až udělá uličku. Dokud tady nebude dohled na autoškolama a řidičáky na zkoušku s "dovýchovou" řidičů jako v Rakousku, tak raději žádná technika, která řidiči umožní odpoutávat pozornost od dění na silnici.
21. 6. 2019 08:29:14
https://webtrh.cz/diskuse/mazda-se-vraci-od-dotykovych-obrazovek-zpet-k-mechanickym-knoflikum/#reply1406136
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
21. 6. 2019 08:37:36
Tak samozřejmě, že kdo na všechno tohle slepě spoléhá je blbec. Když jsou asistenty využívány s rozumem (a fungují jak mají), nemohu si je vynachválit. Třeba i ve chvíli, kdy mě auto "nutí" něco nastavit přes displej.
21. 6. 2019 08:37:36
https://webtrh.cz/diskuse/mazda-se-vraci-od-dotykovych-obrazovek-zpet-k-mechanickym-knoflikum/#reply1406135
Musím také souhlasit. Sám mám nové auto s fyzickými tlačítky (sice menším displayem, ale 60K za větší display a navigaci co nebudu používat jsem jim fakt nedal) a když dostanu ze servisu náhraní s dotykáčem, jsem vždy stašně rád když dostanu zpět svoje. Nedokážu si představit že bych v tom několik let jezdil, ikdyž by si člověk asi zvykl. Nejhorší je že není žádná haptická zpětná vazba že jsem opravdu kliknul, což některé automoiblky myslím mají, či na tom pracují.
Napsal hampl.david;1532874
Zase nelze opomíjet vývoj různých asistentů. Systém udržování v pruhu, adaptivní tempomat, asistent v koloně. Pokud člověk začne něco ladit na obrazovce v přehledných místech, auto mu jízdu pohlídá. Zároveň ale souhlasím s vodičkou ohledně té klimy.
Asisteny jsou dobré, ale je trošku průser že to zatím nemají úplně všechny auta. Třeba zrovna Mazda má asistenta jizdních pruhů nic moc, auto to vždy vrátí až když se dostane úplně k pruhu a jízda pak vypadá tak že auto jede od středového pruhu ke krajici, pak opačně a takto stále dokola. U hondy kterou mám já to funguje úplně jinak, auto se drží vždy na stejné dráze v pruhu a dokáže to vybrat i poměrně prudkou zatáčku (mazda a kia by to se mnou nabořili do svoditel, škodovka funguje skoro stejně dobře jako Honda, jiný jsem nezkoušel). Automatické brždění je taky paráda, už mě to asi 2x zachránilo, ikdyž bych to v těch situacích asi stihl i tak, ale počítač byl prostě rychlejší.
Z tohoto ale dle mého pramení jeden velký problém, tyhle asisteny mají fungovat tak, že zasáhnou když je nějaký problém, člověk by je neměl používat jako důvod k menší pozornosti - ale se přesně to děje. Vidím to na sobě, ale i na jiných. Prostě na to až moc spolehám. Kamarád vyprávěl že už se bojí jezdit se šéfem, protože pořád čumí do mobilu a už se 2x stalo že auto muselo použít nouzové brždění, protože řidič vůbec nedával pozor, nešlo o situaci kdy by byla reakce řidiče o sekundu pomalejší, kdyby automat nezareagoval, prostě by to narvali ve stovce do stojícího auta před nima, vždy při automatickém bržední vše co nebylo připoutáno letěno na čelní sklo. Představte si že takovej člověk sende po pár letech na jednu jízdu do auta, které toto mít nebude. Přinuťte mozek najednou fungovat jinak, než fungoval pár let.
Něco podobného se stalo známému, zkolaboval v autě a přejel do protisměru (naštěstí ve městě), místo toho aby to narval do svodidel a nic moc se nestalo (zrovna vyjížděl z kruháče) tak ho auto vyrovnalo a drželo se v pruhu, bohužel v protisměru. Měl automat, nohu asi na plynu takže si to pelášil v protisměru než to po pár desítkách metrů narvat čelně do auta naproti, vůbec žádná brzdná dráha, takže automatické brždění zrovna asi spalo. Naštěstí se nikomu nic vážného nestalo. Stát se to někde na rychlostce ve 100km rychlosti, dopadlo to úplně jinak. Osobně bych raději skončil někde mimo silnici než to čelně narvat do protijednoucího auta.
21. 6. 2019 09:31:40
https://webtrh.cz/diskuse/mazda-se-vraci-od-dotykovych-obrazovek-zpet-k-mechanickym-knoflikum/#reply1406134
rooibosman
verified
rating uzivatele
21. 6. 2019 10:17:59
Tolicek: ano tohle jsem měl na mysli, dobře jsi to popsal na příkladu. Všechny ty autonomní vozidla budou nepoužitelná, pokud nebudou jezdit v 100 % autonomním prostředí. Mimochodem po dokončené uzavírce někdy zůstavají na vozovce "falešné" pruhy, jak si s tímto pradí asistent, pokud se najde dement který nechá řídit vozidlo i při nájezdech a sjedech:)
asi parkovací asistent:) https://www.novinky.cz/krimi/508331-audi-skoncilo-po-nehode-v-praze-prevracene-na-strechach-zaparkovanych-aut.html
21. 6. 2019 10:17:59
https://webtrh.cz/diskuse/mazda-se-vraci-od-dotykovych-obrazovek-zpet-k-mechanickym-knoflikum/#reply1406133
rooibosman: u mě to pozná žlutej pruh a upřednostní ho to, většinou :-D Ono je to podstatně lepší než má třeba zmíněná mazda nebo kia, ale pořád to zdalena není autopilot, jako třeba v tesle. Když to neví co to má dělat, tak se to prostě vypne a klidně tě to pošle do svodidel :-D
Jinak k tématu, mazda má ovládání obrazovky hezky vyladěný, používá se to dobře, tuším že je to podobný princip jako má Audi, točení kolečkem. Headup display ukazující rychlost se mi hodně líbil. Bohužel to funguje tak, že se obraz promítá z docela velké plochy ležící na palubce za volantem, takže každé smítko prachu se na sklo promítne spolu s rychlostí a je to docela vidět, nemluvě o tom že v určitém počasí je vidět i celý ten promítaci čtverec, nejen rychlost. Utírat prach tedy budete ještě častěji než doma. Snad se tohle podaří nějak poladit.
21. 6. 2019 13:28:36
https://webtrh.cz/diskuse/mazda-se-vraci-od-dotykovych-obrazovek-zpet-k-mechanickym-knoflikum/#reply1406132
lada1979
verified
rating uzivatele
21. 6. 2019 13:38:21
No mě by zajímalo v kterém pruhu by to auto drželo v Ostravě u ZOO, kde navzdory všem předpisům zůstal pruh pro auta o šíři 1,5m aby tam mohl být pruh pro cyklisty viz.https://www.google.com/maps/@49.8425204,18.3201307,3a,75y,304.37h,92.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAiPDbegH_HIzh4y3qC-1bw!2e0!7i13312!8i6656
21. 6. 2019 13:38:21
https://webtrh.cz/diskuse/mazda-se-vraci-od-dotykovych-obrazovek-zpet-k-mechanickym-knoflikum/#reply1406131
láďa1979: jednodužše, nikde :-D Ono primárně slouží hlavně pro rychlostní komunikace, kde to má zasáhnout pokud by chtěl člověk přejet do protipruhu bez blinkru (z nepozornosti), někteří výrobci však šli ještě trošku dál a opravdu není třeba nějakou dobu na volant vůbec šáhnout, aniž by člověk jezdil od jedné čáry ke druhé, pak se ale ozve upozornění a je třeba volantem trošku pohnout. Ve městě (celkově při nižších rychlostech) se to vůbec pruhu nechytne, tedy jak kdy. S tím co posíláš teď hodně bojují výrobci plně autonomních "autopilotů". Sám jsem zvědav kdy budeme mít první auto které bude mít povolení jezdit opravdu samo, bez zásahu řidiče.
21. 6. 2019 13:45:26
https://webtrh.cz/diskuse/mazda-se-vraci-od-dotykovych-obrazovek-zpet-k-mechanickym-knoflikum/#reply1406130
lada1979
verified
rating uzivatele
21. 6. 2019 14:00:36
No já ti nevím, sám to a autě mám, ale nemám odvahu to zapnout, po tom co mi to rvalo volant v zatáčce, kde jsem říznul čáru. JInak na tom místě se jezdí docela rychle, podle údajů z radaru co to tam monitoruje 2 roky je tam průměr skoro 80 km/h. Tyhle ty udělátka sice mohou pomoci, ale od doby co jsou za to body v testech a cpou to i do levných aut je to dost problém, jelikož v těch levných autech to jaksi nefunguje jak by mělo. Takže jak píše někdo výše u některých lidí co se na to plně spoléhají to může být docela problém. A když se vrátím do minulosti, kdy se všichni divili proč na té zasněžené silnici vyletěli do lesa, když mají ABS a ESP nechci vidět ty výmluvy dnes. To bude asi něco ve smyslu jel jsem stovkou v obci a ten asistent střetu s chodcem to neubrzdil.
21. 6. 2019 14:00:36
https://webtrh.cz/diskuse/mazda-se-vraci-od-dotykovych-obrazovek-zpet-k-mechanickym-knoflikum/#reply1406129
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit