360° fotografie pro Váš Eshop z Vaší vlastní fotokomory. Ušetřete, foťte a upravujte 360° obrázky IN-HOUSE
Zobrazují se odpovědi 1 až 13 z 13

Vliv šablony eshopu na konverzní poměr

  1. Mám několik eshopů na jen lehce upravených základních šablonách Prestashopu, které takto, nebo jen s malými funkčními a grafickými úpravami jedou už pár let. V případě https://www.my-hobby.cz/ se teď dost zapracovalo na SEO a začíná to být vidět na návštěvnosti. Vím, že eshop teď vypadá jako z roku raz dva, ale zisky mám z něj poměrně zajímavé i tak. Nicméně konverzní poměr se pohybuje pod 1%, což bude dáno cenami, poměrně velkým procentem návštěv z vyhledávačů, ale předpodkládám že právě i vzhledem.
    V minulosti jsem se změnami designu laboroval víc a došel jsem více méně k tomu, že pro menší eshopy nemá snad ani smysl se nějak výrazně snažit- časové a finanční náklady nejsou malé a vliv na konverze byl vždycky minimální.
    Nedávno jsem četl ale jednu případovku, kde překopáním šablony zvedli údajně konverzní poměr o více než 60%, což už je hodně zajímvé číslo.
    Zajímalo by mě, jaké máte s těmito úpravami vzhledu zkušenosti a jestli má vůbec smysl se do nich pouštět a co to může reálně přinést (momentálně se hýbu v případě tohoto eshopu někde okolo 8 tis. UIP/měsíc a obrat lehce přes 200tis./ měsíc).
    Pokud by mi chtěl dát někdo nabídku na překopání šablony tak, aby ten eshop vypadal moderně ideálně i s nějakými referncemi svém práce, tak sem s ní.
    Naposledy upravil Martin S : 14.05.2019 v 09:55

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. 8 UIP/měsíc?

  4. Citace Původně odeslal tallpa Zobrazit příspěvek
    8 UIP/měsíc?
    8 tis. - opraveno.

  5. az take zle to nie je, aby ma to odradilo od nakupu, ale mozno to nieco pomoze ak sa prepracuje trochu dizajn

  6. Za mě taky OK. Ono rozdíl 60%, to už by ta šablona musela být sakra zmršená.

  7. zyvšít o 60% to jde, otzaka z ni z čeho. Ale obecně když se divám na tvuj web, tak neni to žadná vymazlenost, ale taky vubec mi to nepripadá odpudivé a ani UX žadná velká prasárna tam neni ba onaopak to hlavni z pohldu UX tam más. Osobně si myslim zlepšení šablony moc už velkého posunu nedosáhnes, ale spíše bych ocenil vice fotek (vlastních, občas je más) popřípadě videa, přece jen když si mam koupuit https://www.my-hobby.cz/produkt/umel...245135403.html tak by mi ta jedna fotka nestačila.

  8. - logo na mě působí dost lacině (možná by stačilo odmazat ten stín)
    - zkus sladit velikosti a typy písma, hlavně hlavní stránka působí nevyrovnaně
    - u tlačítka "Přidat do košíku" bych přesunul kód produktu a info o záruce; imho můžeš zbytečně ztrácet lidi tím, že si dají hledat kód produktu a najdou ho jinde levnějc

    Jinak na svém eshopu jsem ladil desítky věcí, ale u výsledek se těžko měří, jelikož tam hraje roli bambilion vlivů a u 10-20 obj. denně jsou procentuální výkyvy velký.

  9. Tohle se nedá zevšeobecnit, já nedávno narazil na eshop jak řikáš vzhledově z roku raz dva. Šlo o rodinnou firmu co dělá ovocný vína a líbila se mi sekce " O NÁS" , že jsem od nich a radostí nakoupil a to přitom už roky beru na rybízák.cz který je proti nim gigant. O vzhledu to dle mě neni.
    edit: porovnej sám http://www.pankovo.cz/ https://www.rybizak.cz/ a bylo to rybízáku prd platný, že jsou víc profi , šel jsem jinam.
    edit 2: tak jsem si je připomněl a hned vzal 6 láhví :)

  10. MarvinDela: jak to maji chutove ty pankovo? me ty vina z rybizaku nejak moc nezaujala, jedine co delaji relativne dobre je ten rybizak, ale jinak fakt slabota...

  11. Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    MarvinDela: jak to maji chutove ty pankovo? me ty vina z rybizaku nejak moc nezaujala, jedine co delaji relativne dobre je ten rybizak, ale jinak fakt slabota...
    Hele jako jsou to spíš takový limonády, když přijde návštěva tak si dáme ochutnávku a víš, že se nezduníš. Ted jsem třeba vzal poprvý tu malinu, předtím nám nejvíc chutnala jahoda a štrúdlový, zajímavý je i višeň s čokoládou. Zkus je :)

  12. Citace Původně odeslal Martin S Zobrazit příspěvek

    Nedávno jsem četl ale jednu případovku, kde překopáním šablony zvedli údajně konverzní poměr o více než 60%, což už je hodně zajímvé číslo.
    Záleží, čeho se to týkalo. Nezlepšili třeba responzivitu?

    Osobně bych nejvíc sázel, že poladili UX. To si myslím, že může mít nejlepší vliv. Ale to musíš vědět Ty, tys to četl ;-)

    Krásu designu bych nepřeceňoval. To neznamená, že by eshop neměl být vymazlený. Ale občas to hezčí není konverznější. Kdysi (patnáct let zpět??) jsem procházel nějaké klasické publikace o webu a v jedné z nich jim z nějakého A/B testování vycházela líp míň hezká varianta:

    Konkrétně u dané ukázky tam šlo myslím o vertikální rytmus, kde víc "nahňahňané" prvky měli lepší konverzi, a to přesto že s designérského hlediska to nahňahňání nebylo hezké - asi ten pocit nepříjemna nutil uživatele, aby co nejdříve klikli na tlačítko vyzývající k akci (jež tam bylo centrálně umístěné).

    Už si nevpomínám přesně, v jakém textu jsem to našel (offline? online?), ale možná někdo z přítomných bude mít nějakou referenci na něco takového.

    P.S. Zaujali mne poličky na 20 kg
    3 ks moderní nástěnná police, imitace dřeva, hnědočerná - My-hobby.cz
    Opravdu to unesou? Nebo to je kumulovaná hmotnost? Dívám se na to schválně teď z PC, protože na mobilu, když jsem hledal, jak je to upevněné na zeď, tak jsem tam viděl jen odkaz na podrobný popis a v "podrobném popisu" samozřejmě kulový...

    P.P.S. A jinak, když děláš teď to seo - jaká slova sem potřebuješ naházet :-)))

    ---------- Příspěvek doplněn 14.05.2019 v 17:33 ----------

    Citace Původně odeslal MarvinDela Zobrazit příspěvek
    Hele jako jsou to spíš takový limonády, když přijde návštěva tak si dáme ochutnávku a víš, že se nezduníš. Ted jsem třeba vzal poprvý tu malinu, předtím nám nejvíc chutnala jahoda a štrúdlový, zajímavý je i višeň s čokoládou. Zkus je :)
    Na jejich webu:

    "Z herbáře:
    Povídání o ovoci či bylině tady dle platných směrnic nesmí být, a proto jsme je odstranili."

    Ten pocit, že ty směrnice máme trochu přehnané a jestli to není úředníkům blbý mne nutit, abych takovouto webovou stránku četl za použití archive.org ... (a spolulítost, že si autoři webu dali práci s vytvořením obsahu, který pak museli zase sestřelit)

  13. Díky všem za info- přece jen člověk to celé vnímá trochu jinak, když na to kouká pravidelně. Trochu si s tím vyhraju, odladím logo, písma apod. a prozatím to nechám jet víceméně tak, jak to jede.

  14. Já bych v tom velkou vědu nehledal. Je to pořád dokola a stokrát popsané. Zkrátka, zvláště v Česku kde každý hledí hlavně na slevy, musí mít člověk pocit, že se jedná o výhodný nákup. Osobně ho nemám. Stačí k tomu často maličkost. Banner na úvodní straně kde bude na jeden produkt 50% sleva. To se pak "nějak" přenese do pocitu z celého webu. Stačí potom u pár dalších položek mít zase nějakou "jakoby" slevu a člověk je spokojený, že ušetřil.

    Pomáhá také nějaká fotografie prodejce a hodně výrazné telefonní číslo, aby se zvýraznil osobní přístup. Zvláště ženy to oceňují. Chtějí si před nákupem o zboží trochu popovídat. Tím se sníží nejistota před nákupem.

    Zkrátka, stejně jako v kameném obchodě, nejvíc zabírá znalost lidské psychologie.

    Jinak investicí za pár korun by byl modul, která odmazává čísla z URL stránek. Prý je to pro SEO lepší.

Hostujeme u Server powered by TELE3