Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Expanze na zahraniční trh – pomáhal Vám někdo?

uzivatel1
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
2. 4. 2019 10:26:36
Jsme těsně před spuštěním expanze na zahraniční trh do Polska. Pořád Váháme nad tím, jestli oslovit nějakou agenturu nebo vše zajišťovat sami jako na tuzemském trhu.
Mohl by se někdo podělit o zkušenosti (vyjma expanze ČR -> SK a opačně)?
Pokud má někdo zkušenosti, tak může říct zdali využil nějakou českou agenturu, která pomáhá s expanzí do zahraničí nebo oslovil agenturu ze zahraničního trhu, která byla otevřená komunikace v anglickém jazyce (= chovala se jako při spolupráci s klientem na daném trhu ale komunikovala anglicky)?
Můžete i případně sdělit s čím Vám agentura pomohla? Například zda Vám pomáhala s UX eshopu přizpůsobenému lokálnímu trhu, s reklamou nebo Vám jen dodala strategii jaké služby do eshopu začlenit, jak rychle zboží dodávat, které přepravce použít, apod.?
Zkoušeli jsme například kontaktovat expandeco.com, ale v podstatě jsme se nic nedozvěděli, pouze nám nabízeli fullfilment a zajištění zákaznické podpory, ale my máme zájem především o strategii. Chceme aby nás polský zákazník považoval za polský eshop (Polská firma, polský sklad, polský účet, apod.) + abychom znali hlavní zdroje zákazníků a nevíme jak toho docílit, protože to co považujeme za standard v ČR může být úplně jinak v Polsku.
PS: články a rozhovory na internetu jsme samozřejmě četli
2. 4. 2019 10:26:36
https://webtrh.cz/diskuse/expanze-na-zahranicni-trh-pomahal-vam-nekdo/#reply1395479
aheadnology
verified
rating uzivatele
2. 4. 2019 10:37:38
Radili nám, že český obchodní zástupce tam nemá šanci.
Tak jsme zkusili zaměstnat Poláka. Jsme blízko hranic. Na uvedený termín pohovoru nedorazil ani jeden člověk z asi deseti ohlášených.
Nakonec nás známý nakontaktoval na lidi z Polska, kteří už mají nějaký svůj malý jiný byznys a zaujali jsme je, tak nám dělají importéra.
Funguje to výborně (teda výborně - no, na poměry v Polsku výborně)
---------- Příspěvek doplněn 02.04.2019 v 10:40 ----------
Jo, neděláme eshopy, ale offline.
Web se samozřejmě využívá. V Polsku samozřejmě všichni jedou přes Allegro, že jo.
2. 4. 2019 10:37:38
https://webtrh.cz/diskuse/expanze-na-zahranicni-trh-pomahal-vam-nekdo/#reply1395478
Polsko a Cesko funguje dost podobne, tam nehledejte zasadni rozdily. Jsou mirne nacinalisticti na "dobre bo Polskie" ale jinak v obecne rovine funguje to, co funguje u nas. Jinak zapomente na agenturu, co vam pripravi funkcni strategii pro expanzi. To si musite udelat proste sami, nebo najit nekoho, kdo to realne a uspesne udelal u nejakeho subjektu. Agentura vam pripravi maximalne nejaky komunikacni mix apod. v tabulkove forme. Nic prevratneho necekejte co opet sami nevymyslite.
2. 4. 2019 10:41:16
https://webtrh.cz/diskuse/expanze-na-zahranicni-trh-pomahal-vam-nekdo/#reply1395477
uzivatel1
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
2. 4. 2019 10:49:54
Děkuji oběma za odpovědi.
Napsal Radek O.;1520132
Polsko a Cesko funguje dost podobne, tam nehledejte zasadni rozdily. Jsou mirne nacinalisticti na "dobre bo Polskie" ale jinak v obecne rovine funguje to, co funguje u nas. Jinak zapomente na agenturu, co vam pripravi funkcni strategii pro expanzi. To si musite udelat proste sami, nebo najit nekoho, kdo to realne a uspesne udelal u nejakeho subjektu. Agentura vam pripravi maximalne nejaky komunikacni mix apod. v tabulkove forme. Nic prevratneho necekejte co opet sami nevymyslite.
U Vás to bude asi kompletně odlišné a hned najímáte lidi v Polsku, ale to jste třeba vůbec neřešili, že polští zákazníci jsou zvyklí používat tyto platební metody, jsou zvykli hledat informace o spolehlivosti eshopu na tomto a tomto webu (ekvivalent Heuréky) apod.? nebo že častěji objednávají přes telefon a je potřeba všude cpát telefonní kontakt atd.? Jde nám o tyto drobnosti, které dělají celek. Když se najde mnoho odlišností, tak pak může zákazníkovi začít vrtat hlavou zdali se jedná o polský eshop.
2. 4. 2019 10:49:54
https://webtrh.cz/diskuse/expanze-na-zahranicni-trh-pomahal-vam-nekdo/#reply1395476
Napsal uzivatel1;1520134
Děkuji oběma za odpovědi.
U Vás to bude asi kompletně odlišné a hned najímáte lidi v Polsku, ale to jste třeba vůbec neřešili, že polští zákazníci jsou zvyklí používat tyto platební metody, jsou zvykli hledat informace o spolehlivosti eshopu na tomto a tomto webu (ekvivalent Heuréky) apod.? nebo že častěji objednávají přes telefon a je potřeba všude cpát telefonní kontakt atd.? Jde nám o tyto drobnosti, které dělají celek. Když se najde mnoho odlišností, tak pak může zákazníkovi začít vrtat hlavou zdali se jedná o polský eshop.
my nemame zadne lidi v zahranici a ani jsme nikdy nemeli a krom asi par mesicni zkusenosti s "poslskym kolegou" jsem ani nikoho na to menemli. Na trh jsme navic vstupovali v dobe, kdy nas bylo ve firme tusim 8 a byl rok 2006.
V objedanvani se chovaji podobne jako nasi zakaznici, samozrejem nemaji heureku, ale ceneo a opineo, byt ti nemaji takove postaveni jako Heureka u nas. Zaroven porad je tam silny nakupni portal v podobe Allegra. Vladne tam google, portaly jsou od 10 k 5. V podstate tam neni ani silna dvojka jako u nas Seznam. Lokalni portlay jsou pomerne male jako na Slovensku.
Ano, maji v oblibe paczkomaty (alza boxy) a to hodne. Przelewy 24 jsou taky oblibene.
Jinak velky pozor na email marketing. Jejich portaly jsou neskutecne striktni a protlacit tam rozesilky neni vubec jednoduche. Lamou si na tom zuby mnozi poskytovatele emailoveho reseni.
2. 4. 2019 10:59:34
https://webtrh.cz/diskuse/expanze-na-zahranicni-trh-pomahal-vam-nekdo/#reply1395475
uzivatel1
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
2. 4. 2019 11:03:41
Napsal Radek O.;1520140
my nemame zadne lidi v zahranici a ani jsme nikdy nemeli a krom asi par mesicni zkusenosti s "poslskym kolegou" jsem ani nikoho na to menemli. Na trh jsme navic vstupovali v dobe, kdy nas bylo ve firme tusim 8 a byl rok 2006.
V objedanvani se chovaji podobne jako nasi zakaznici, samozrejem nemaji heureku, ale ceneo a opineo, byt ti nemaji takove postaveni jako Heureka u nas. Zaroven porad je tam silny nakupni portal v podobe Allegra. Vladne tam google, portaly jsou od 10 k 5. V podstate tam neni ani silna dvojka jako u nas Seznam. Lokalni portlay jsou pomerne male jako na Slovensku.
Ano, maji v oblibe paczkomaty (alza boxy) a to hodne. Przelewy 24 jsou taky oblibene.
Jinak velky pozor na email marketing. Jejich portaly jsou neskutecne striktni a protlacit tam rozesilky neni vubec jednoduche. Lamou si na tom zuby mnozi poskytovatele emailoveho reseni.
Myslel jsem, že v Polsku máte obchody (výdejní místa)? Viz.:
https://www.iperfumy.pl/punkty-odbioru-osobistego/
Zákaznickou podporu Vám taktéž musí někdo zajišťovat? Nebo jsou všichni polští operátoři u Vás v ČR?
2. 4. 2019 11:03:41
https://webtrh.cz/diskuse/expanze-na-zahranicni-trh-pomahal-vam-nekdo/#reply1395474
Ano mame v Polsku obchody, ale ti lidi co tam pracuji obsluhuji zakazniky v obchode, nejsou to nejakci nasi THP pracovnici :)
CC jsme vzdy meli u sebe doma. Jen na spicky Vanoc vyuzivame externi CC, ale opet, nedelaji pro nas nejakou praci jinou, nez obsluhu zakazniku. Ale je to tim, ze ono sehnat 50 lidi na sezonu je problem, jinak mame vlastni.
Vzdy jsme sli vlastni in house cestou. Jedine tak mate plnou kontrolu nad tim, jak fungujete.
2. 4. 2019 11:08:53
https://webtrh.cz/diskuse/expanze-na-zahranicni-trh-pomahal-vam-nekdo/#reply1395473
lada1979
verified
rating uzivatele
2. 4. 2019 21:00:51
Napsal Radek O.;1520132
Polsko a Cesko funguje dost podobne, tam nehledejte zasadni rozdily. Jsou mirne nacinalisticti na "dobre bo Polskie" ale jinak v obecne rovine funguje to, co funguje u nas. Jinak zapomente na agenturu, co vam pripravi funkcni strategii pro expanzi. To si musite udelat proste sami, nebo najit nekoho, kdo to realne a uspesne udelal u nejakeho subjektu. Agentura vam pripravi maximalne nejaky komunikacni mix apod. v tabulkove forme. Nic prevratneho necekejte co opet sami nevymyslite.
Polsko a Česko funguje podobně to jako myslíte vážně. Možná ve vašem zboží, ale globálně to nelze říci. Své o tom mohou vyprávět třeba Mall, AAA auto či Netdirect a nebo naopak polský Redcart, který má třeba podle mě nejlepší krabicový eshop a i přes velice nízkou cenu na to co to umí se v Česku nechytl.
Prostě zvyk, chutě, vkus mohou být u jednotlivého sortimentu naprosto odlišné a u různých generací obzvlášť.
2. 4. 2019 21:00:51
https://webtrh.cz/diskuse/expanze-na-zahranicni-trh-pomahal-vam-nekdo/#reply1395472
enzo
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
2. 4. 2019 21:06:32
AAA auto ma nejaky problem v polsku(nebo problem s rozjezdem)? Kamarad tam u nic pracuje v PL vlastne od úplného počátku a rikal co vím pravý opak. Ted prave v Dubnu otevirali v Bial.Biala další pobočku...
V Polsku se AAA Auto rozhlíží po vhodných místech pro pobočky v hlavních městech jednotlivých vojvodství. „Pobočky by měly nabízet již od začátku minimálně 300 vozů s potenciálem dalšího růstu. Těchto 16 měst bychom rádi obsadili do konce roku 2024,“ uvedla Topolová. Dvě další pobočky by se měly v Polsku otevřít během několika týdnů.
2. 4. 2019 21:06:32
https://webtrh.cz/diskuse/expanze-na-zahranicni-trh-pomahal-vam-nekdo/#reply1395471
Napsal láďa1979;1520278
Polsko a Česko funguje podobně to jako myslíte vážně. Možná ve vašem zboží, ale globálně to nelze říci. Své o tom mohou vyprávět třeba Mall, AAA auto či Netdirect a nebo naopak polský Redcart, který má třeba podle mě nejlepší krabicový eshop a i přes velice nízkou cenu na to co to umí se v Česku nechytl.
Prostě zvyk, chutě, vkus mohou být u jednotlivého sortimentu naprosto odlišné a u různých generací obzvlášť.
Mate za to ze kdyz nekde ceska firma neuspeje tak je to tim ze se tam chovaji lide jinak?
Opravdu nedelejme ze zahranici bubaky. Bez ohledu na sortiment lidi kupuji a chovaji se velmi podobne. Evropa neni zadny extrem a stredni uz vubec ne.
Lide chteji nakoupit chytre, za dobrou cenu. Cekaji dobry a kvalitni zakaznicky servis. Eshopy hledaji vetsinou na vyhledavacich a porovnavacich apod.
Jen si musi ceska firma uvedomit ze tam zacina od nuly. Asi jako kdyz cizi subjekt prijde k nam. Taky se z nej nikdo neposadi na zadej jen proto ze je jednickou v nejake zemi.
2. 4. 2019 21:44:32
https://webtrh.cz/diskuse/expanze-na-zahranicni-trh-pomahal-vam-nekdo/#reply1395470
honziceks
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 4. 2019 22:15:09
Já myslím, že podobné věci si musíte udělat sami. To Vám nikdo moc neřekne. Na druhou stranu jak píše Radek lidé ve střední Evropě mají podobné chování. Do Polska nic nevyvážíme, ale v HU nebo RO je to dost hodně podobné jako u nás. My třeba nemáme ani nikoho kdo mluví HU nebo RO, nemáme telefonickou podporu (tu nemáme ani v ČR) a fungujeme celkem bez problémů. Na emaily odpovídáme prostřednictvím překladatele, máme tabulku s nejčastějšími odpověďmi , kterou automaticky posíláme zpět zákazníkům atd. Nesmí se z toho dělat moc věda. Vše expedujeme z ČR, prostřednictvím kurýrních služeb.
Základem je, uvádět pravdivé informace, mít vše skladem , zákazníkům neslibovat nesplnitelné a nelhat. Samozřejmě nabízet plnohodnotný servis , vycházet zákazníkům vstříc atd. Zákazník v pondělí objedná a ve středu / čtvrtek má zboží (pro HU,RO). A to je podle mne základ.
2. 4. 2019 22:15:09
https://webtrh.cz/diskuse/expanze-na-zahranicni-trh-pomahal-vam-nekdo/#reply1395469
lada1979
verified
rating uzivatele
2. 4. 2019 22:51:19
Napsal Radek O.;1520285
Mate za to ze kdyz nekde ceska firma neuspeje tak je to tim ze se tam chovaji lide jinak?
Opravdu nedelejme ze zahranici bubaky. Bez ohledu na sortiment lidi kupuji a chovaji se velmi podobne. Evropa neni zadny extrem a stredni uz vubec ne.
Lide chteji nakoupit chytre, za dobrou cenu. Cekaji dobry a kvalitni zakaznicky servis. Eshopy hledaji vetsinou na vyhledavacich a porovnavacich apod.
Jen si musi ceska firma uvedomit ze tam zacina od nuly. Asi jako kdyz cizi subjekt prijde k nam. Taky se z nej nikdo neposadi na zadej jen proto ze je jednickou v nejake zemi.
A čím je tedy podle vás zapříčiněný neúspěch, když ne jiných chováním se lidí, tedy pokud vyloučíme řežim či daně či náklady na expanzi. Sice vás chápu, ale zřejmě to berete z hlediska svého sortimentu a tam předpokládám, že parfém prodávaný ve Francii bude stejný jako ten v Polsku a u parfému si i dovedu představit, že si koupí ten samý několikrát po sobě. Bohužel u jiného sortimentu mají Poláci zvyk nekoupit si 2x stejnou věc, takže třeba u nás mají sešity 3 roky stejnou obálku, polský výrobce musí mít najednou 10-20 obálek a co půl rok je měnit. Stejně tak mentalita a vstřícnost lidí z východu nebo západu Polska, na východě stačí klidně i ruština a podání ruky, na západě někdy nestačí angličtina s němčinou a 20 stránková smlouva.
Nedělám z nikoho bubáky ani extrem, ale to že tam nakráčíte a ted opravdu přeháním s Paczkomatem a na Allegro opravdu nestačí. A protože předpokládám, že zase budete mít odpověď, že nic není problém, tak mi vysvětlete proč tam třeba neuspěla Kofola. Doporučuji zhlédnout pár dílů polské Dáma a vesničanka, je to sice reality show, ale v pozadí je krásně vidět lesk a bída, takže mi nechtějte tvrdit, že vesničanka co žije jak v minulém století bude mít stejné zvyklosti jako modelka z Varšavy.
---------- Příspěvek doplněn 02.04.2019 v 22:58 ----------
Napsal uzivatel1;1520127
Jsme těsně před spuštěním expanze na zahraniční trh do Polska. Pořád Váháme nad tím, jestli oslovit nějakou agenturu nebo vše zajišťovat sami jako na tuzemském trhu.
Mohl by se někdo podělit o zkušenosti (vyjma expanze ČR -> SK a opačně)?
Pokud má někdo zkušenosti, tak může říct zdali využil nějakou českou agenturu, která pomáhá s expanzí do zahraničí nebo oslovil agenturu ze zahraničního trhu, která byla otevřená komunikace v anglickém jazyce (= chovala se jako při spolupráci s klientem na daném trhu ale komunikovala anglicky)?
Můžete i případně sdělit s čím Vám agentura pomohla? Například zda Vám pomáhala s UX eshopu přizpůsobenému lokálnímu trhu, s reklamou nebo Vám jen dodala strategii jaké služby do eshopu začlenit, jak rychle zboží dodávat, které přepravce použít, apod.?
Zkoušeli jsme například kontaktovat expandeco.com, ale v podstatě jsme se nic nedozvěděli, pouze nám nabízeli fullfilment a zajištění zákaznické podpory, ale my máme zájem především o strategii. Chceme aby nás polský zákazník považoval za polský eshop (Polská firma, polský sklad, polský účet, apod.) + abychom znali hlavní zdroje zákazníků a nevíme jak toho docílit, protože to co považujeme za standard v ČR může být úplně jinak v Polsku.
PS: články a rozhovory na internetu jsme samozřejmě četli
Sice neuvádíte ani náznakem sortiment, ale pokud chcete vypadat opravdu polsky mohlo by být řešením koupit polský eshop, případně mu nabídnout spolupráci.
2. 4. 2019 22:51:19
https://webtrh.cz/diskuse/expanze-na-zahranicni-trh-pomahal-vam-nekdo/#reply1395468
Napsal láďa1979;1520291
A čím je tedy podle vás zapříčiněný neúspěch, když ne jiných chováním se lidí, tedy pokud vyloučíme řežim či daně či náklady na expanzi. Sice vás chápu, ale zřejmě to berete z hlediska svého sortimentu a tam předpokládám, že parfém prodávaný ve Francii bude stejný jako ten v Polsku a u parfému si i dovedu představit, že si koupí ten samý několikrát po sobě. Bohužel u jiného sortimentu mají Poláci zvyk nekoupit si 2x stejnou věc, takže třeba u nás mají sešity 3 roky stejnou obálku, polský výrobce musí mít najednou 10-20 obálek a co půl rok je měnit. Stejně tak mentalita a vstřícnost lidí z východu nebo západu Polska, na východě stačí klidně i ruština a podání ruky, na západě někdy nestačí angličtina s němčinou a 20 stránková smlouva.
Nedělám z nikoho bubáky ani extrem, ale to že tam nakráčíte a ted opravdu přeháním s Paczkomatem a na Allegro opravdu nestačí. A protože předpokládám, že zase budete mít odpověď, že nic není problém, tak mi vysvětlete proč tam třeba neuspěla Kofola. Doporučuji zhlédnout pár dílů polské Dáma a vesničanka, je to sice reality show, ale v pozadí je krásně vidět lesk a bída, takže mi nechtějte tvrdit, že vesničanka co žije jak v minulém století bude mít stejné zvyklosti jako modelka z Varšavy..
Cim je tedy zapricineno, ze v Cesku, kde mame vsichni stejne zakazniky, nekdo uspeje a nekdo ne?
Mate za to, ze iphone prodavany v Cesku neni stejny jako ten v Polsku? Myslite, ze LG pracka je v Polsku jina, nez v Cesku?
Ano, bude sortiment vice lokalizovany o tom zadna. Treba o vyzivovych doplnku a leku je to hodne jine, ale v beznem sortimentu spotrebniho kose jsou rozdily minimalni. A ze neuspela Kofola? Smankote, naprosto lokalni produkt neuspeje na trhu, kde jsou obdobne lokalni produkty? Myslite, ze kdyz by k nam prisla nejaka polska Kofola, tak by u nas uspela? V zadnem pripade, protoze ten trh by to nepobral a byl by to pro ni dalsi z rady produktu.
Ja nerikam, ze rozdily nejsou zadne, ale nejsou takove, aby se na to dalo vymlouvat, ze "diky polske mentalite jsme neuspeli". Zkuste zapremyslet co vsecho muze byt duvodem neuspechu. To, ze je firma u nas dlouhe roky a je tu znama prece neznamena, ze kdyz vstoupi nekde jnde, tak uspeje. U nas nekdy zacinala, budovala roky svuj byznys a je otazkou, kdyby dnes ten byznys zacala, zda by byla tam kde je. Treba by taky neuspela na danem trhu.
Takze ne, duvodem neuspechu mnohych subjektu v Polsku (Ale i v jine zemi v EU) neni primarne odlisne chovani spotrebitelu. Pokud nema opravdu vybrany produkt, kde je to o lokalnosti (zminena kofola apod.) tak to neni nikdy tim, ze by ten zakaznik chtel najednou neco uplne jineho apod. Mozna kdyz se budeme bavit o UK, tak bych tech rozdilu nasel vice.
Jo a kdyby neco, tak mam polskou zenu, tak ty rozdily a nerozdily mam z prvni ruky ;)
3. 4. 2019 08:38:38
https://webtrh.cz/diskuse/expanze-na-zahranicni-trh-pomahal-vam-nekdo/#reply1395467
lada1979
verified
rating uzivatele
3. 4. 2019 12:01:46
Napsal Radek O.;1520324
Cim je tedy zapricineno, ze v Cesku, kde mame vsichni stejne zakazniky, nekdo uspeje a nekdo ne?
Mate za to, ze iphone prodavany v Cesku neni stejny jako ten v Polsku? Myslite, ze LG pracka je v Polsku jina, nez v Cesku?
Ano, bude sortiment vice lokalizovany o tom zadna. Treba o vyzivovych doplnku a leku je to hodne jine, ale v beznem sortimentu spotrebniho kose jsou rozdily minimalni. A ze neuspela Kofola? Smankote, naprosto lokalni produkt neuspeje na trhu, kde jsou obdobne lokalni produkty? Myslite, ze kdyz by k nam prisla nejaka polska Kofola, tak by u nas uspela? V zadnem pripade, protoze ten trh by to nepobral a byl by to pro ni dalsi z rady produktu.
Ja nerikam, ze rozdily nejsou zadne, ale nejsou takove, aby se na to dalo vymlouvat, ze "diky polske mentalite jsme neuspeli". Zkuste zapremyslet co vsecho muze byt duvodem neuspechu. To, ze je firma u nas dlouhe roky a je tu znama prece neznamena, ze kdyz vstoupi nekde jnde, tak uspeje. U nas nekdy zacinala, budovala roky svuj byznys a je otazkou, kdyby dnes ten byznys zacala, zda by byla tam kde je. Treba by taky neuspela na danem trhu.
Takze ne, duvodem neuspechu mnohych subjektu v Polsku (Ale i v jine zemi v EU) neni primarne odlisne chovani spotrebitelu. Pokud nema opravdu vybrany produkt, kde je to o lokalnosti (zminena kofola apod.) tak to neni nikdy tim, ze by ten zakaznik chtel najednou neco uplne jineho apod. Mozna kdyz se budeme bavit o UK, tak bych tech rozdilu nasel vice.
Jo a kdyby neco, tak mam polskou zenu, tak ty rozdily a nerozdily mam z prvni ruky ;)
No vidím, že tvá zarputilost je pořád stejná, tak jenom poslední poznámka at se pořád nedohadujeme a neničíme tím forum. Kofola v době, kdy se tam pouze dovážela patřila mezi nejoblíbenější nápoje po západních značkách, takže možná by bylo dobré si najít nějaké další firmy co neuspěly a proč.
A nemám nic proti tvojí polské ženě, ale v principu jsou dva typy, jedny co se starají o rodinu, umí podojit krávu, ví co je kvásek a umí upéct chleba a klidně může být i z Varšavy a ten druhý je co si celý den lakuje nehty a prohlíží časopisy, mimo své bydliště znají tak akorát Sopoty, Gdaňsk, na zimu případně Karpacz a ty většinou o těch druhých třeba z Tarnowa nic neví.
Samozřejmě vymlouvat se po neúspěchu, že díky "polské mentalitě jsme neuspěli", ale většina co neuspěla to formuluje, že polskou mentalitu neznala nebo ji podcenila jako třeba AAA, které se to ani nestyděli říci.
3. 4. 2019 12:01:46
https://webtrh.cz/diskuse/expanze-na-zahranicni-trh-pomahal-vam-nekdo/#reply1395466
Napsal láďa1979;1520373
No vidím, že tvá zarputilost je pořád stejná, tak jenom poslední poznámka at se pořád nedohadujeme a neničíme tím forum. Kofola v době, kdy se tam pouze dovážela patřila mezi nejoblíbenější nápoje po západních značkách, takže možná by bylo dobré si najít nějaké další firmy co neuspěly a proč.
A nemám nic proti tvojí polské ženě, ale v principu jsou dva typy, jedny co se starají o rodinu, umí podojit krávu, ví co je kvásek a umí upéct chleba a klidně může být i z Varšavy a ten druhý je co si celý den lakuje nehty a prohlíží časopisy, mimo své bydliště znají tak akorát Sopoty, Gdaňsk, na zimu případně Karpacz a ty většinou o těch druhých třeba z Tarnowa nic neví.
Samozřejmě vymlouvat se po neúspěchu, že díky "polské mentalitě jsme neuspěli", ale většina co neuspěla to formuluje, že polskou mentalitu neznala nebo ji podcenila jako třeba AAA, které se to ani nestyděli říci.
Divejte se je mi uplne jedno na co to budou firmy shazovat, ze neuspely. Mozna jen potrebuji nejaky duvod, aby si opsravedlnili, ze to neumi a kdyz se budou vymlouvat na mentalitu, tak jim to vsichni odkyvou ze to tak je. Vzdy je treba si rici, proc ve stejne mentalite jini uspeli, zrejme to pujde.
Byl a jsem ucasten u spousty expanzi spousty firmy. At z Ceska do jinych zemi, nebo z jinych zemi do Ceska, nebo i z jinych zemi do jinych zemi. A nikdy to neskoncilo na jinosti zakaznika. Tim nerikam, ze to nemuze nastat, ale naprosto vyjimecne u specialnich produktu. U bezneho spotrebniho sortimentu ani omylem. Ale samozrejme muzete se na to vymlouvat a urcite najdete spoustu zastancu.
A za ten prostredni odstavec dekuji. Ono je vzdy dobre, kdyz se lide vice odhali, jen skoda, ze to umite jen anonymne, v osobni rovine bych si toho vice vazil.
3. 4. 2019 12:35:20
https://webtrh.cz/diskuse/expanze-na-zahranicni-trh-pomahal-vam-nekdo/#reply1395465
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit