Prodej projektu Duchod.cz - cena 550 tis Kč. Dále MojeFinance.cz, DuchodovaReforma.cz
Zobrazují se odpovědi 1 až 7 z 7

Google nákupy na druhou?

  1. Dobrý den,

    mám na Vás poměrně zajímavou otázku...

    Jedná se nám o Google nákupy.

    Vzhledem k tomu, že máme přes 1000 produktů, tak máme poměrně rozsáhlý seznam klíčových slov, na který se naše produkty zobrazují.

    V případě, že se klíčová slova přestanou vyplácet, tak je vylučujeme. Tudíž máme i poměrně velký seznam klíčových slov, které jsou vyloučené (řekněme něco kolem 700 kw). To znamená, že následné pouštění vyloučených klíčových slov je poměrně časově náročné a nezkušený člověk ani přesně neví, která klíčová slova fungují v daném období a podobně.

    Na základě výše zmíněných procesů, které jsme "nuceni" dělat téměř každý týden, jsme se rozhodli vymyslet nový systém... bohužel si nejsme zcela jisti, jak toto implementovat do Google Ads a jestli je to vůbec možné.

    Popíšu naší představu

    Máme hlavní kampaň, kde je nastavená strategie na ROAS... v této kampani je vše standardní jako doteď.

    Pak si představujeme vytvořit ještě další 3 kampaně, které by byly nastaveny na strategii CPC a v těchto kampaních by byly pouze ty klíčová slova na která se chceme zobrazovat.

    Představa je taková, že při vyloučení klíčového slova z hlavní kampaně, která je nastavená na strategii ROAS by se dané klíčové slovo přesunulo do kampaně nastavené na strategii CPC...

    Jedna kampaň optimalizovaná na CPC by měla nastaveno maximálně 9 Kč za proklik, další pak 6 Kč a poslední 3 Kč.

    Tím pádem bychom docílili toho, že na dané klíčové slovo nezaplatíme za proklik více než je nastaveno v té jedné dané sadě.

    Třešničkou na dortu by pak byla automatizace, kdy by se dané klíčové slovo (v případě že nebude fungovat v hlavní kampani) přesunulo do kampaně CPC s maximální útratou za proklik 6 Kč - pakliže by fungovalo, přesunulo by se do CPC s maximální útratou za proklik 9 Kč a následně po dalším úspěšném (například) týdnu by se kw přesunulo opět zpět do hlavní kampaně.

    Problémy které řešíme

    V případě kampaní s nastavenou strategií CPC bychom potřebovali v podstatě otočit výběr klíčových slov - ty co přidáme, tak na ty má kampaň zelenou začít zobrazovat relevantní produkty, ale ty klíčová slova, která nejsou přidaná - tak na ty se produkty zobrazovat nebudou.

    Pakliže by toto nikterak nešlo zajistit, pak nás napadla varianta, kdy bychom vyloučili všechny dosavadní klíčová slova, která máme k dispozici... a v kampani bychom pouze povolovali ty, které budeme chtít. Samozřejmě se budeme zobrazovat na nové a nové dotazy, ale to by šlo každý den rychle projet a klíčová slova vyloučit.


    Co si o této myšlence myslíte? Je to reálné nějak zprovoznit, nebo je to naprostý nesmysl?

    Předem vám mnohokrát děkuji.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Hledejte Bloomarty :) Celkem jednoduše se to nastavuje pomocí priorit a seznamů vylučujících KW

  4. Dobrý den,

    moje chyba, že jsem ještě neupřesnil varianty, které jsme v minulosti již zkoušeli. Bloomarty jsme již zkoušeli a bohužel se nám to moc neosvědčilo, respektive vůbec.

    Jedna velká kampaň Google nákupy nastavená na ROAS udělala mnohem zajímavější čísla, než ty tři rozdělené kampaně dle priorit.

    Asi nejzásadnější otázkou je, jestli nějakým způsobem lze vytvořit kampaň pro Google nákuoy, do které půjdou přidat jenom ty klíčová slova, na která bude mít kampaň zelenou se zobrazovat.

    Děkuji :).

  5. Jinak než právě přes vyloučení/priority to není možné. Roli KW plní v Google Nákupech produkty a ty ještě Google asociuje s různými frázemi podle svého uvážení.

  6. Pres priority, easy

  7. Tak trochu mě pobavilo, že se 1 000 produktů považuje za rozsáhlé - staráme se i o Nákupy s 500k položkami :D

    Že by se vám slova automaticky přesouvala, to dost těžko - ledaže byste si nechali napsat skript na míru.

    Jinak tohle dělení na priority kdysi fungovalo dobře, ale teď už je CPC traffic z Nákupů docela shit. Imho to nepřinese kýžené výsledky.

  8. To si nemyslím, co píšete OndrejDyrka. Někde to může být shit, ale v zásadě je to opačné. Google naproti Seznamu více tlačí právě produktovky, Seznam to má zatím naopak, ale myslím, že to nebude dlouho trvat a bude to jako na Googlu. Nám jedou Nákupy dobře téměř všude, co dobře, lépe než kdy jindy. Až na poslední shop, kterému jsem to nastavoval, kde jsem se s tím vůbec nedokázal poprat. Ale nemohly za to nákupy, ale celý model toho prodeje. Extrémně nízká objednávka a konverzní poměr, který nedovolil zvednout CPC na přiměřenou mez, od které se kampaně chytají. A to jsem mohl segmentovat, jak jsem chtěl. Ale kde není marže ani obrat, ani smrt nebere.

Hostujeme u Server powered by TELE3