Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Nejčastější chyby a domněnky e-shopařů

Dobrý den, čím dál tím víc se setkávám s problémem a doměnkama e-shopařů, kteří se obracejí na mě, že mají špatně nastavený google ads, nebo případně špatně nastavený sociální sítě. Jednoduše celkově online marketing.
Proto by rádi chtěli nastavit google ads nově, nebo případně kampaně na sociální síti a spousty dalšího.. Ale jako poslední mi příjde, že už neřeší to, jak vypadá jejich e-shop jestli tam je správné zacílení na zákazníka k nákupu.
Často si myslí, že to vyřeší lepší reklama na googlu či někde jinde.
Dneska jsem se setkal s krásným příkladem přišel za mnou klient říká mám e-shop a myslím si, že je špatně nastavená reklama na googlu protože nemám tolik objednávek.
Z Google analytics jsem vyzjistil, že reklama za pakatel mu přinesla xx xxx prokliků na e-shop. Ale že ten e-shop jako takový už neřeší zacílení na zákaznika k tomu aby nakoupil buďto designem, po technologické stránce nebo po copywritové stránce .
Rád bych sdělil to, že marketing jako takový není jenom o jednom segmentu buďto o SEO, nebo PPC reklam případně Soc sítích nebo jenom o webu. Všechno na sebe navazuje.
Dám příklad Mám skvěle nastavenou reklamu vyskakuju v první top 5 reklam na googlu a furt na fb či instagramu mám xx xxx prokliků na web ale špatný e-shop a zákazník už na webu nestráví dostatečný počet času k tomu, aby nakoupil protože odejde ihned a už se nevrátí. Protože e-shop příjde nezajímavý textem, designem nebo je špatně naprogramovaný nebo nakódovaný.
Nebo případně naopak. Mám super e-shop ale špatně nastavený reklamy. Což je ten snažší způsob k nápravě.
Tenhle topic jsem přidal z důvodu toho. Abych se pokusil e-shopařům objasnit to, že není důležité investovat do reklamy jednotné ale do celkového segmentu od E-shopu až po reklamu.
A zároveň bych podotkl ceny za správu kvalitního marketingu.
Cena kvalitního makretingu se pohybují klidně v řádech desetitísíců až po miliony což záleží samozřejmě na tom v čem podnikáte a jakých výsledků chcete dosáhnout.
Protože to je jako s autem buď můžete koupit ojetou fábku nebo porsche
Každý auto vás dostane z bodu A do bodu B ale buďto za horších podmínek a nebo lepších a kvalitnějších podmínek.
Rád bych se s dovolením zeptal na to jak vidíte vaší správu e-shopu vy případně marketérů na zkušenostni :-).
Přeji hezký zbytek dne a večera.
Haterům na tento topic ZDAR :-)
PS: Neházím všechny do jednoho pytle.
21. 2. 2019 21:07:36
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-a-domnenky-e-shoparu/#reply1389452
Ja se priznam ze jsem poitnu nepochopil :)
21. 2. 2019 21:51:19
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-a-domnenky-e-shoparu/#reply1389451
Napsal Radek O.;1513147
Ja se priznam ze jsem poitnu nepochopil :)
Nevadí pointa je v tom, že by eshopaři neměli investovat pouze do jednoho segmentu ale i do vývoje eshopu a neřešit vše novýma kampaněma.
A zároveň zaplatit seriózně marketery
21. 2. 2019 21:57:22
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-a-domnenky-e-shoparu/#reply1389450
Tak sam jsem marketak tak budu podporovat tuto myslenku :)
21. 2. 2019 21:58:37
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-a-domnenky-e-shoparu/#reply1389449
lada1979
verified
rating uzivatele
21. 2. 2019 22:31:34
no některým hlavně ani nevysvětlíš, že spustit jenom eshop z krabice nestačí a že objednávky nezačnou chodit hned druhý den, zvláště u vysoce konkurenčního zboží.
21. 2. 2019 22:31:34
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-a-domnenky-e-shoparu/#reply1389448
Napsal láďa1979;1513154
no některým hlavně ani nevysvětlíš, že spustit jenom eshop z krabice nestačí a že objednávky nezačnou chodit hned druhý den, zvláště u vysoce konkurenčního zboží.
To je pak kapitola sama o sobě ale jinak souhlasím
21. 2. 2019 22:37:17
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-a-domnenky-e-shoparu/#reply1389447
veronika29
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
21. 2. 2019 23:08:58
Ano,je to složité, většinou má eshopař názor - zaplatil jsem reklamu a nefunguje to, ale že by mohl od základu začít něco dělat a vyladit eshop, to ho nenapadne nebo je hlavně líný něco dělat, vše přece zařídí markeťák.
21. 2. 2019 23:08:58
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-a-domnenky-e-shoparu/#reply1389446
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
22. 2. 2019 01:47:06
Zrovna dnes jsem se v hospodě bavil s elektrikářem, který mi říkal, že online marketing nefunguje a že nemá cenu do to ho dávat peníze.Když jsem se ho ptal, jak na to přišel, vylezlo z něho, že mu to přes x lety říkal jeden truhlář. Že ten truhlář do toho dal 8000 a nic z toho neměl.
Ale přiznám se, neměl jsem sílu to dál rozebírat a raději jsem to ukončil :-)
22. 2. 2019 01:47:06
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-a-domnenky-e-shoparu/#reply1389445
Bogdan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
22. 2. 2019 04:56:44
Napsal Martin Kejzlar;1513164
Zrovna dnes jsem se v hospodě bavil s elektrikářem, který mi říkal, že online marketing nefunguje a že nemá cenu do to ho dávat peníze.Když jsem se ho ptal, jak na to přišel, vylezlo z něho, že mu to přes x lety říkal jeden truhlář. Že ten truhlář do toho dal 8000 a nic z toho neměl.
Ale přiznám se, neměl jsem sílu to dál rozebírat a raději jsem to ukončil :-)
:D
22. 2. 2019 04:56:44
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-a-domnenky-e-shoparu/#reply1389444
SHOPSTATS.cz
verified
rating uzivatele
22. 2. 2019 05:59:26
Nelze než souhlasit. Díky relativně snadné dostupnosti "udělat si PPC nebo zasponzorovat FB" se řada lidí vysloveně opřela pouze do těchto možností. Zcela se zapomnělo, že dostat lidi na e-shop není vše a teprve až v tomto okamžiku začíná ten skutečný boj o zákazníka.
22. 2. 2019 05:59:26
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-a-domnenky-e-shoparu/#reply1389443
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
22. 2. 2019 07:33:32
Tak ono PPC nemusí být udělané zrovna mistrovsky, stejně jako eshop nemusí být úplně dokonalý a může to všechno v pohodě fungovat. Největší chybu vidím v práci se sortimentem a vůbec obchodní politikou. Lidé si myslí, že domluví nějakého dodavatele, natáhnou to na shoptet a markeťák udělá zbytek. Nebo že přivezou kontejner šrotu z Číny a prodává se. Oni vlastně ani neřeší, co lidé chtějí, dělají to naopak. Něco koupí a chtějí to do nich naprat. Pak to ještě zabijí průměrnou objednávkou 250Kč při marži 20% a diví se, proč to nejde. Smutné.
Za tento rok jsem viděl dost účtů a zajímavé je, že tak 90% byla stoprocentně ztrátových a z toho zbytku co jsem vzal pod sebe, tak se pohybovali na hraně ziskovosti právě z těch výše uvedených důvodů. Nj, jenže zase to není o marketingu, ale o tom, že si dotyčný musí vše srovnat v hlavě a prostě to začít dělat jinak. A to je těžké. Sám vím, co bych potřeboval a sám sebe nejsem schopen dostat ze zajetých kolejí, natož se snažit předělat někoho jiného. A je to běh na dlouhou trať.
22. 2. 2019 07:33:32
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-a-domnenky-e-shoparu/#reply1389442
bormino
verified
rating uzivatele
22. 2. 2019 09:41:49
Napsal beraniste;1513176
Tak ono PPC nemusí být udělané zrovna mistrovsky, stejně jako eshop nemusí být úplně dokonalý a může to všechno v pohodě fungovat. Největší chybu vidím v práci se sortimentem a vůbec obchodní politikou. Lidé si myslí, že domluví nějakého dodavatele, natáhnou to na shoptet a markeťák udělá zbytek. Nebo že přivezou kontejner šrotu z Číny a prodává se. Oni vlastně ani neřeší, co lidé chtějí, dělají to naopak. Něco koupí a chtějí to do nich naprat. Pak to ještě zabijí průměrnou objednávkou 250Kč při marži 20% a diví se, proč to nejde. Smutné.
Za tento rok jsem viděl dost účtů a zajímavé je, že tak 90% byla stoprocentně ztrátových a z toho zbytku co jsem vzal pod sebe, tak se pohybovali na hraně ziskovosti právě z těch výše uvedených důvodů. Nj, jenže zase to není o marketingu, ale o tom, že si dotyčný musí vše srovnat v hlavě a prostě to začít dělat jinak. A to je těžké. Sám vím, co bych potřeboval a sám sebe nejsem schopen dostat ze zajetých kolejí, natož se snažit předělat někoho jiného. A je to běh na dlouhou trať.
s tímto naprosto souhlasím, dneska si každý myslí, že když ví co je alibaba a nebo, že si dokáže objednat přes aliexpress, tak už obchoduje s Čínou a je největší borec, pak si na to přirazí nula nula nic jak píšeš a jak to asi může dopadnout...
zrovna s tou Čínou to není žádná pohoda, pokud chce někdo dělat opravdu kvalitu, tak najít schopného dodavatele je běh na hodně dlouhou trať, já u jednoho sortimentu vystřídal asi 15 továren, než mě zůstal jeden s kterým se nechá něco dělat a jeden od kterého je sice kvalita dobrá, ale je bohužel tak velký, že těch 8 kontejnerů ode mě ho nevytrhne a mám u něj problémy s dodací lhůtou
a to jsem všechny ty továrny měl ověřené z veletrhu, zboží jsem viděl, měl i vzorky, ale realita masové produkce pak byla úplně jiná, nejhorší bylo, že jsem vždycky pak už musel vzít aspoň malý kontejner (velký beru až když je to na 100% ověřeno) a pak teprve zjistil, že vzorky na výstavě a vzorky co mi poslaly byly o úplně jiné kvalitě než masová produkce, u některých to šlo poznat už z fotek, takže tam jsem raději obětoval zálohu a u toho co přišlo jsem to pak rozprodával jako bazarovku, abych si nezkazil jméno, plácal jsem se v tom rok, než jsem to všechno odladil a zbavil se toho co mi přišlo a těch peněz co to stálo, ale tohle si nikdo neuvědomuje, každý si myslí najdu si to na alibabě, objednám a už prodávám...
možná to někdy vyjde a nebo je to jedno u těch co je jim nevadí, že prodávají totální šunt a pak se hádají se zákazníkem o každou reklamaci, protože mají tak malou marži, že ani nejsou schopni tu reklamaci vyřídit ve prospěch zákazníka a vymýšlejí jak se z toho vyzout - takových dotazů tady také poslední dobu vidím docela dost
22. 2. 2019 09:41:49
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-a-domnenky-e-shoparu/#reply1389441
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit