Kto nam vytvori eshopy v 3. krajinach s API napojenim na dodavatela?
Zobrazují se odpovědi 1 až 8 z 8

Osvč nejasné dotazy

  1. Dobrý den,
    tento měsíc jsem si založil živnostenské oprávnění pro poskytování IT služeb. Protože budu mít velmi malé náklady, tak určitě pojedu paušálem 60%. Zatím plánuji být neplátcem DPH.

    Z toho mě plyne pár dotazů, které mně nejsou jasné:

    1) budu mít účet u banky, na který budu přijímat platby. Z toho účtu však budu platit i nějaké služby k podnikání (telefonní paušál, program na faktury). Je to takto možné? Platit tyto služby z účtu ačkoliv tyto přijaté faktury nebudu nikde vykazovat (pojedu paušálem)?

    2) Je nějaký rozdíl pro příjem plateb na bankovní účet vs. příjem platby v hotovosti?

    3) Pokud přijde kontrola z úřadu, co jako neplátce dph budu muset vše dokládat? Stačí si držet přijaté
    (telefon, program na faktury) a vydané (mé služby) faktury? Nebo ještě něco?

    4) Pokud přijde kontrola z FÚ musí se nějak odůvodňovat provedené platby z účtu? (otázka tak nějak souvisí s bodem 1), případně přijaté platby? Co když na účtě budu mít přijatou platbu ale k ní žádnou vystavenou fakturu, vadí to něčemu, nebo je to FÚ jedno?

    Je ještě něco na co bych si měl dát pozor?

    Pokud si najde někdo čas na zodpovězení těchto otázek, velmi ocením.

    Předem děkuji

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. 1) Ničemu nevadí
    2) Ano, v hotovosti kromě účetního zápisu musíš vystavit EET
    3) U paušálu dokazuješ vydané faktury, přijaté pak nikoho nezajímají
    4) Rozhodně, proto se doporučuje oddělit osobní a podnikatelský účet

  4. Zadne EET.

    V 1. fázi se EET týká UBYTOVÁNÍ, STRAVOVÁNÍ a POHOSTINSTVÍ, ve 2. fázi následuje segment MALOOBCHODU a VELKOOBCHODU, a ve 3. fázi od 1. 3. 2018 se měly podle textu zákona zapojit další činnosti jako doprava či zemědělství. Jako poslední se od 1. 6. 2018 měly zapojit výrobní činnosti vybraná řemesla či služby. Náběh 3. a 4. fáze EET však byl zrušen rozhodnutím Ústavního soudu.

  5. Citace Původně odeslal FunTomas Zobrazit příspěvek
    1) Ničemu nevadí
    2) Ano, v hotovosti kromě účetního zápisu musíš vystavit EET
    3) U paušálu dokazuješ vydané faktury, přijaté pak nikoho nezajímají
    4) Rozhodně, proto se doporučuje oddělit osobní a podnikatelský účet
    ad 3: přijaté faktury nikoho nezajímají přestože jsou vystavené na mé IČO? Raději se ujišťuji, nerad bych udělal malér hned na začátku.

    Děkuji

  6. Ad. 3. Ano přijaté faktury nikoho nezajímají. Pro zjištění výdajů budeš používat výdajový paušál. Tyto faktury nemusíš nijak archivovat. Co musíš evidovat a archivovat jsou tebou vystavené faktury.
    Ad. 4. V případě použití výdajových paušálů ti nikdo nikdy nebude kontrolovat co a kam z účtu posíláš. Jediné co by mohlo případnou kontrolu zajímat, jaké platby jsi na účet přijal. Nic víc. Dokonce ani nemusíš mít podnikatelský účet, stačí zcela normální osobní.

    Doporučuji si najít účetní. Pokud to bude doopravdy malý rozsah, bude chtít účetní cca 300 Kč / měsíc. To nikomu kapsu neutrhne. Ještě dodám, pokud budeš mít podnikání jako hlavní činnost, musíš odvádět pravidelné zálohy na sociální a zdravotní pojištění. V prvním roce podnikání v zákonem stanovené minimální výši.

  7. abych nezakládal nové téma tak se zeptám zde. Otevírám eshop a krom platby na ucet bych chtěl mít i platební terminál (konkrétně SumUp), který umí posílat účtenky na mail či smsky. Úplně se neorientuju v rozdílech pokladních dokladů a faktur. Když člověk platí na účet, vystavím mu fakturu, pokud zaplatí při převzetí přes terminál, vystavím mu účtenku..a pak jsem se setkal ještě s příjmovým pokladním dokladem... (ten je pouze pro platbu v hotovosti?) budu tím pádem evidovat dvě skupiny dokladů? Každé jinak číslované? díky

  8. alfstar: ano

  9. Citace Původně odeslal alfastar Zobrazit příspěvek
    abych nezakládal nové téma tak se zeptám zde. Otevírám eshop a krom platby na ucet bych chtěl mít i platební terminál (konkrétně SumUp), který umí posílat účtenky na mail či smsky. Úplně se neorientuju v rozdílech pokladních dokladů a faktur. Když člověk platí na účet, vystavím mu fakturu, pokud zaplatí při převzetí přes terminál, vystavím mu účtenku..a pak jsem se setkal ještě s příjmovým pokladním dokladem... (ten je pouze pro platbu v hotovosti?) budu tím pádem evidovat dvě skupiny dokladů? Každé jinak číslované? díky
    Fakturu můžeš vystavit ve všech případech - jen zúčtování bude jiné. Příjmový pokladní doklad je například i účtenka, ale jen v pevné (hmotné) kase.

    Platba kartou není platba hotovostní, ale bezhotovostní. Nemá s pokladnou / kasou nic společného. Z toho důvodu také nepodléhá EET.

    Platby přes platební termínál nejdou na pokladnu, ale na účet tzn. zúčtování není na základě nějaké účtenky z terminálu (to je jen potvrzení uskutečnění platby), ale na základě bankovního výpisu.

    Pro zaúčtování platby jsou potřeba vždy dva doklady. Jeden potvrzuje nákup zboží (žádost o platbu) a druhý potvrzuje přijetí peněz (vyúčtování platby) - např.:

    Platba bankovním převodem:
    Faktura a Bankovní výpis

    Platba kartou:
    Faktura a Bankovní výpis

    Platba hotově:
    Faktura a Příjmový pokladní doklad

Hostujeme u Server powered by TELE3