JEN TENTO TÝDEN: Každému Webtržníkovi 1 000 Kč na publikaci článků a napsání textů s garancí 5 000 Kč na PlaCla.cz
Zobrazují se odpovědi 1 až 19 z 19

Jak se vyhnout poplatkům za příchozí platby?

  1. Zdravím,
    hledal sem všude možně, ale zdá se že tuto problematiku nikdo neřeší.

    Mám eshop, kde nabízím služby a zboží již od nějakých 30Kč.
    V současné době nabízím platbu kartou a platbu bankovním převodem na CZK účet (IBAN neuvádím).
    Chtěl bych přidat i platbu na EURO účet, kde platba ze Slovenska je zdarma, ze zbytku eurozóny 20 Kč, zbytek světa 100 Kč.

    U platby kartou předpokládám, žádné větší rozdíly mezi platbou z České republiky a ze zahraničí nejsou. Když tak mě opravte.

    Ale jak na platbu bankovním převodem? Pochopil jsem, že i když neuvádím u CZK účtu IBAN, tak ten lze snadno zjistit a může tedy někdo třeba ze Slovenska zaplatit 30 Kč za službu, ale mě to bude stát (100 Kč), což je samozřejmě nesmyslný model. Když dotyčný zaplatí na euroúčet, tak to zadarmo bude jen ze Slovenska.

    Lze nějakým způsobem zablokovat platby v nějakých měnách (jiných než EURO), platby ze zemí mimo Slovensko, tak aby je banka odmítala a nic mě to nestálo? Případně lze udělat, aby platby byly jen v režimu (myslím, že jde o OUR), kdy poplatek platí jen plátce? Tím by se nemuselo řešit, odkud platba je. Nebo je nějaké řešení, jak se vyhnout poplatkům za platbu ze zahraničí? Taková objednávka bude prodělečná sice i pro plátce, ale stejně někdo platbu může provést a já ji pak budu muset zadotovat.

    Jak to řešíte, případně jaké jsou možnosti?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. keď generujete informácie o platbe tak Slovákom ukážte iba ten euro účet + kartu, Čechom zasa český účet+ kartu a zbytku sveta iba kartu. myslím že to podľa adresy nebude veľký problém odfiltrovať.

  4. To je dobrý nápad, nicméně teoreticky to řeší problém jen částečně. Například Slovák žijící v České republice, uvede českou adresu, ale zaplatí na CZK účet (IBAN si zjistí) z EURO účtu ze Slovenska. V tu chvíli platím 100 Kč poplatek a objednávku musím zadotovat.

  5. Teoreticky to možné je ale prakticky Slovák žijúci v ČR bude mať aj český účet, prípad ktorý popisuješ bude možno aj menej ako 1% a ak nerobíš miliónové obraty tak sa to neoplatí riešiť.

  6. Milionové obraty nemám, ale mám hodně plateb řádově v desetikorunách, proto se snažím najít řešení, jak se těmto poplatkům vyhnout. Ignorovat to nechci. Tedy pokud to není tak, že to řešení nemá, což se mi nechce věřit.

    Spoléhat se na to, že někdo použije ten správný účet je až to poslední co bych chtěl. Nehledě na to je to trochu divný systém, kdy si nemůžu určovat za jakou službu chci platit. Já nechci platit poplatky (zpoplatnit zpoplatněné platby nejde), ale nemůžu ani nepřijmout platbu / objednávku, která na mě ten poplatek uvalí. To je jako by byly zpoplatněné příchozí hovory, ale nebylo by možné hovor nepřijmout.

  7. Můžete si otevřít účet u banky Monese. Zdarma jsou až dva účty, jeden EURO a jeden klasický účet v librách. Všechny příchozí i odchozí platby jsou zdarma. Pokud ty účty budete používat jen pro příjem plateb a občas si peníze přepošlete třeba na český účet, tak vám stačí i ty účty zdarma. Ty placené účty jsou lepší pokud platíte nebo vybíráte z bankomatu kartami k účtu. Protože oni jinak za konverzi měn do CZK účtují poplatek. Na EURO účet je možné přijímat pouze platby SEPA, na librový účet odkudkoliv ze světa. Jedná se o klasické bankovní účty, ne žádné virtuální nebo sběrné jako třeba u Revolutu a tudíž každá přichozí platba může mít libovolný variabilní symbol (poznámku). Tudíž každý účet má svoje číslo, účty mají pouze limit 60 000 liber zůstatku na účtu, více tak v jednu chvíli mít nemůžete, vše se ovládá pouze z mobilu a je to česky. https://monese.com/

  8. Zajímavá alternativa, díky za tip. Škoda, že nelze nějak regulovat na klasickým účtu jaké platby a z jakých zemí lze přijmout.

  9. To bohužel myslím nastavit nejde, nicméně do dvou let bude v platnosti nařízení EU o tom, že banky nesmějí za příchozí a odchozí platby SEPA účtovat vyšší poplatek, než který účtují za běžný převod v rámci země, kde je účet zřízen.

  10. To není zrovna tržmí řešení. Bohatě by stačilo, kdyby poplatek platil, ten kdo službu iniciuje (tedy plátce) nebo by bylo možné si bankovní účet nakonfigurovat, tak aby nechodily "nevyžádané platby".

  11. fio banka ma prichozi platby z sk zdarma

  12. To já vím, uváděl jsem na začátku, že platka z SK je zdarma (ikdyž jsem neuved, že jde o FIO). O to nejde, jde o to, ze se poplatky lisej a není způsob jak je přenést na plátce. Jediný co můžu je zpoplatnit platbu převodem. To je ale nefér (+ to zbytecne zdrazi sluzbu) vůči tomu kdo zaplatí z CZK uctu na CZK ucet nebo ze Slovenska na EUR účet. Potřebuji naúčtovat němci 20Kc (tech 20Kc muze byt i 80% z placene castky) pri platbe na euro ucet a americanovi 100kc pri platbe na euro ucet. A to nejde.

  13. Citace Původně odeslal tomasr Zobrazit příspěvek
    To já vím, uváděl jsem na začátku, že platka z SK je zdarma (ikdyž jsem neuved, že jde o FIO). O to nejde, jde o to, ze se poplatky lisej a není způsob jak je přenést na plátce. Jediný co můžu je zpoplatnit platbu převodem. To je ale nefér (+ to zbytecne zdrazi sluzbu) vůči tomu kdo zaplatí z CZK uctu na CZK ucet nebo ze Slovenska na EUR účet. Potřebuji naúčtovat němci 20Kc (tech 20Kc muze byt i 80% z placene castky) pri platbe na euro ucet a americanovi 100kc pri platbe na euro ucet. A to nejde.
    Proc by to neslo? Me dodavatele vzdycky u castky pocitaj jen s tim co prislo fyzicky. Takze vsude pisou ze platba musi byt OUR typu nebo holt doplatit

  14. Takze vsude pisou ze platba musi byt OUR typu nebo holt doplatit
    Zajímavá myšlenka, to mě vůbec nenapadlo. Díky za ni.
    Nicméně píšete dodavatelé (tam se predpokladaji urcite znalosti), tohle jsou koneční zákazníci. Je to v souladu s legislativou? Pak jde jeste o to, ze nekdo zaplatí a o OUR nema ani tuseni a kdyz mu napisu, ze krome 30 Kc musi zaplatit jeste poplatek 100 Kc, tak se bude cukat a bude chtit vratit penize. Ale to uz nepujde, protoze ja ho budu muset zaplatit a stejne budu 70 Kč v minusu, ktery z nej nedostanu + me bude oznacovat za podvodnika, protoze mu nevratim puvodnich 30 Kc. Budu si teda moc vybrat byt v minusu 100 Kc a mit cisty stit nebo 70 Kc a byt vydavan za podvodnika. To co navrhujete tedy asi uplne neni reseni nebo jsem to spatne pochopil?

  15. na male veci se mezistatni prevody vuebc nevyplati... Zacit brat karty, paypal nebo pod. ono to s temi poplatky taky nebude nejruzovejsi, ale to si rozpustite do ceny zbozi... A pro zakaznika je to nejprijatelnejsi, ja bych treba v obchode ktery by chtel poslat penize na bankovni ucet ani nenakoupil... Je to krome toho ze musim delat neoc co vetsina lidi nikdy nedelala (zahranicni platba je dneska relativne vyjimecna) i nebezpecnejsi, u karet jsem aspon kryty pokud by zbozi nedorazilo, ale u prevodu jsem v haji...

  16. Jasne, platbu kartou mame. Jde o to, ze lidi (zrejme Ti co kartu nemaji) pouzivaji bankovni prevod (dokonce i složenku) a tem ho brat nechci.

    Eliminovat bankovni prevod ze zahranici bohuzel nejde, respektive nikdo se nevyjadril, že by to slo. Nechci ani takovy objednavky, ale poplatky musim platit.
    Chtel jsem zakaznikum ze Slovenska pridat moznost platit na EURO ucet (zdarma), ale tim se to jeste cele komplikuje, protoze tam uz je videt rovnou IBAN a tak muze zaplatit kdokoliv. Bohuzel ani ten cesky ucet neni chranen, protoze IBAN lze zjistit a platba na nej i ze Slovenska jiz je zpoplatnena. Řeknete si proc by to nekdo delal, ale zakaznici tomu casto nerozumi.

    PS: Zahranicni bankovni prevod je nebezpecnejsi nez platba kartou na zahranicni eshop? Zil jsem v domneni, ze je to presne naopak. Vzdyt pokud nejste z branze, tak nemuite poznat, ze platebni brana je podvodna nebo spatne implementovaná. A kryti u nedoručených objednavek pri platbe kartou? To take slysim poprve.
    Naposledy upravil tomasr : 11.02.2019 v 14:37

  17. tomasr: samozrejme, karta se pouziva a ma vyhodu prave v tom, ze jsou platby na ni snadno reklamovatelne a banka poctive vraci, pokud jde o reklamaci opravnenou... Takze i pochybne podvodne brany nevadi - tu platbu vam banka na 100% vrati a brana velmi rychle skonci (karetni spolecnosti hodne tlaci na to aby kazdy poskytovatel bran hlidal chargebacky a aktivne zaviral brany co jich maji vic)...

    Zahranicni prevod nikdo nevrati jen tak... A jak poznate komu platite? Ze to cislo neni podvodne a misto toho to neskonci v rukou nejakyho somalskyho prince? Tam si muzete podavat reklamace jak chcete, ale kdyz prijemce nesouhlasi s vracenim tak se nic nekona...

    nicmene se omlouvam za trochu ot, pokud tohle implementovane mate a resite spis jak nabidnout i bankovni prevod, tak jsem asi moc nepomohl...
    Naposledy upravil Aleš Jiříček : 11.02.2019 v 16:01

  18. V pohode, to sem treba nevedel, ze banka si pri platbe kartou muze vzit penize treba po mesici zpet.
    Nikdy jsem nic takoveho nezazil. Navic pouzivame branu, kde si muzete penize hned prevest k sobe, tak nevim jak by to ta banka delala, platila ze svého? Nebo ta brana ty bance, aby ji karetni spolecnost "nezavrela"?

    Nabizime platbu kartou i prevod a u prevodu jsem narazil na tyhle problemy, tak zkousim zda to nema nejake reseni. Nikde se to v podstate nerozebira.

  19. tomasr: zalezi jakou mate smlouvu, ale uricte tam neoc o tom jak bude probihat chargeback bude ;) Ale nebojte, pokud zbozi opravdu dodate, tak se vetsinou chargeback v prospech klienta nekona... U online sluzeb je to trochu slozitejsi, u nasi online sluzby mame uspesnost u chargebacku jen neco kolem 10%, takze 90% plateb ktere lidi vyreklamuji, opravdu banka vrati (samozrejme si to vezme z budoucich transakci - pokud delate obraty, nepredpoklada se ze by se obcasny chargeback nezaplatil)

  20. Aha, nam jeste platbu za sluzbu takto nikdo nevyreklamoval, tak jsem o teto moznosti vubec nevedel.

Hostujeme u Server powered by TELE3