JEN TENTO TÝDEN: Každému Webtržníkovi 1 000 Kč na publikaci článků a napsání textů s garancí 5 000 Kč na PlaCla.cz
Zobrazují se odpovědi 1 až 22 z 22

Hledáme eshopové řešení - rozpočet do 1mil.

  1. Dobrý den, rád bych požádal zkušené lidi z oboru o cenou radu nebo doporučení.

    Provozuji eshop (eshop.thechillidoctor.cz), který se stavěl před 4 lety na starší verzi prestashopu 1.6.. Za těch pár let jsme jednak sami přidávali několik modulů a zároveň se na eshopu vystřídali 2 programátoři, kteří dělali různé úpravy. Výsledkem je neaktualizovaný pomalý eshop, který má spoustu chyb a pěkně nás potrápil při vánočním náporu. Pro představu průměrně 300 objednávek denně.

    Proto hledám nové řešení, na kterém eshop postavit. Zároveň v tuto chvíli expandujeme do dalších 5 zemí, takže to nové řešení musí zohledňovat.

    Moje představa je postavit a odladit eshop pro ČR a následně udělat kopie a doladit individuální úpravy pro jednotlivé země. Každá země funguje odděleně, řídí ji jiný člověk, má oddělený sklad, jiný účetní systém, takže eshopy nemusí být nijak propojeny.

    Design máme komplet hotový. Pro ty které by zajímalo rozložení a funkce: https://drive.google.com/open?id=15r...VVZowq0AJy5hIO

    Mé postřehy a nad čím uvažuji:
    1) Shoptet – volil bych nejspíš kdybychom potřebovali eshop jen pro ČR.
    2) Shopsys – profesionální řešení na míru, ale začínají na 2,5mil co jsem se s nimi bavil na Reshoperu. Staví na vlastní open-source platformě shopsys Framework, která je údajně špičková.
    3) Najít firmu pracující s platformou shopsys Framework, kteří by eshop postavili za zlomek.
    4) Eshop na míru od „nějaké firmy“ – obávám se vendor lock-in situace.
    5) Prestashop od základu načisto s jedním programátorem, který by se staral o vše.

    Výsledkem chci rychlý, fungující eshop s moderním řešením, abych za 3 roky nehledal opět nové řešení. Nebýt závislý na jednom dodavateli. Vejít se do 1mil. vč. individuálních úprav všech zemí (pokud to není naivní).

    Budu moc vděčný za všechny postřehy, rady, doporučení a nejlépe osobní zkušenost. Jaké řešení byste volili? Mockrát děkuji

    S pozdravem Ondřej Zahradník
    ondrej@thechillidoctor.cz
    774 376 747

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Chci pochválit kvalitní design. Škoda, že většina provozovatelů e-shopů na podobné práce nemá finance, nebo je nechce vynaložit. Alespoň počet navržených obrazovek otevře některým oči a pochopí, že nelze navrhnout design e-shopu za 10 tis. CZK.

    K vaší otázce, pokud máte už design, tak bych žádnou českou firmu neoslovoval. Oni stejně většinou nabízejí kompletní tvorbu včetně designu a jednat pouze o systému by u těch lepších agentur bylo složitější. Nevyhnete se vendor lock-in. Požadavky na individuální změny budou drahé a pravděpodobně pomalu realizované.

    Na vašem místě bych složil tým 3 lidí, který by se staral o vše. Kvalitního Prestashop/Opencart/Magento programátora a člověka, který pomůže s výběrem a zprovozněním serveru. Najít schopné lidi také není žádná sranda.

    Další možnost je tvorba vlastního CMS na například frameworku Laravel nebo Nette (zde je lehčí sehnat developery v ČR). Na nette běží například https://www.glami.cz/ a využívá ho řada českých firem pro tvorbu vlastního CMS pro e-shopy. Myslím, že do 500 tis. CZK je to reálné postavit (30-40k design, 460k back-end). Toto je ale práce tak na 4-7 měsíců.

  4. Jeden klient s podobnou strategií jako vy jede na Magentu a týmu interních programátorů. Viděl jsem už spoustu řešení - Shoptety, upravené krabice na míru, systémy úplně na míru.

    Neodvratně to končí tak, že eshop začne být pro poskytovatele z nějakého důvodu otravný, přežitý, nebo poskytovatel příliš rychle expanduje a nabere nějaká nemakačenka, pro které je nasazení konverzního kódu Google Ads jak slezení Mount Everestu. Může to trvat rok, tři, nebo pět, ale nakonec to tak vždy dopadne.

    Ti týpci na Magentu s vlastním týmem to taky zdaleka nemají dokonalé, ale mají rozumnou reakční dobu od nápadu po realizaci a hlavně můžou tým pružně obměňovat a rozšiřovat dle vlastních potřeb - takže můžu doporučit tuhle cestu.

  5. Hmmm,

    do tak mrňavého eshop (počtom položiek) chcete vraziť milión?

    To nemôžete finančne utiahnuť v žiadno prípade.

  6. Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek
    Chci pochválit kvalitní design. Škoda, že většina provozovatelů e-shopů na podobné práce nemá finance, nebo je nechce vynaložit. Alespoň počet navržených obrazovek otevře některým oči a pochopí, že nelze navrhnout design e-shopu za 10 tis. CZK.

    K vaší otázce, pokud máte už design, tak bych žádnou českou firmu neoslovoval. Oni stejně většinou nabízejí kompletní tvorbu včetně designu a jednat pouze o systému by u těch lepších agentur bylo složitější. Nevyhnete se vendor lock-in. Požadavky na individuální změny budou drahé a pravděpodobně pomalu realizované.

    Na vašem místě bych složil tým 3 lidí, který by se staral o vše. Kvalitního Prestashop/Opencart/Magento programátora a člověka, který pomůže s výběrem a zprovozněním serveru. Najít schopné lidi také není žádná sranda.

    Další možnost je tvorba vlastního CMS na například frameworku Laravel nebo Nette (zde je lehčí sehnat developery v ČR). Na nette běží například https://www.glami.cz/ a využívá ho řada českých firem pro tvorbu vlastního CMS pro e-shopy. Myslím, že do 500 tis. CZK je to reálné postavit (30-40k design, 460k back-end). Toto je ale práce tak na 4-7 měsíců.
    3 lidi, 6 mesicu a 500tis? To mate ani ne 30k mesicne v superhrube. To tak 3x tolik.

    ---------- Příspěvek doplněn 04.02.2019 v 18:23 ----------

    Citace Původně odeslal Gabonator Zobrazit příspěvek
    Hmmm,

    do tak mrňavého eshop (počtom položiek) chcete vraziť milión?

    To nemôžete finančne utiahnuť v žiadno prípade.
    10000 objednavek mesicne nevydlea na eshop za 1,5 milonu?

    ---------- Příspěvek doplněn 04.02.2019 v 18:25 ----------

    Jinak u tak uzkeho sortimentu bych sel po nejake krabici uz proto ze servis bude zajistovat externi partner. Ono vybudovat interni tym co bude funkcni a schopny a trvaly neni zadna sranda.

  7. @Radek O. nikde netvrdím, že budou pracovat na realizaci 3 lidi 6 měsíců. Tým 3 lidí = jednatel, back-end programátor a někdo kdo zajistí server a bezpečnost.
    Tzn. zaplatí se člověk na pomoc se serverem 50-100k a 6 měsíců back-enďák při například 60-80k měsíčně.

  8. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    3 lidi, 6 mesicu a 500tis? To mate ani ne 30k mesicne v superhrube. To tak 3x tolik.

    ---------- Příspěvek doplněn 04.02.2019 v 18:23 ----------



    10000 objednavek mesicne nevydlea na eshop za 1,5 milonu?
    Pousmial som sa. Predávate 50,- korunové položky.

    Roky bežíte na najjednoduchšom eshope a stačí vám a teraz chcete riešenie za milióny,
    s tými pár položiek ktoré máte.

    to je akoby ste roky jazdili na trabante a odrazu si musíte kúpiť auto za milióny.
    Už to je choré a podozrivé.

    Predávate v česku, a odrazu už plánujete predávať v piatich krajinách, a to ste neskúsili žiadne zahraničie.

    Pre mňa to znamená že ste čudný? Chápem na začiatku nového roka každý plánuje expanziu.

  9. Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek
    @Radek O. nikde netvrdím, že budou pracovat na realizaci 3 lidi 6 měsíců. Tým 3 lidí = jednatel, back-end programátor a někdo kdo zajistí server a bezpečnost.
    Tzn. zaplatí se člověk na pomoc se serverem 50-100k a 6 měsíců back-enďák při například 60-80k měsíčně.
    I tak to bude dvojnasobek toho pul milionu. Schopny samostatny bekeneak nebude se vsim za 60-80.
    Navic staci ze se spatne vyspi odejde a ... a stoji se. V dobe horovych reseni bych takto nezacinal

  10. Proto se podepisují smlouvy Radku.

    @Gabonator Neviděl bych to tak černě. Když si pogooglíš zjistíš, že mají relativně velký sklad, firemní auta, dostali nějaké dotace od kraje a asi se jim opravdu daří. 1 mio. je v dnešní době nic.

  11. Bože, to jsou rady. Jedna aby zůstali u stejné srágory jako Presta, která je chcíplá a problematická už v základní instalaci a druhá, ať si místo prodeje zařídí vývojou firmu na eshopy! Navíc, když programátoři nejsou a ti co jsou, pod 100litrů měsíčně ani nezapnou nb. :D

    Něco reálného by jste tam neměli chlapci..?!

  12. Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek
    Proto se podepisují smlouvy Radku.

    @Gabonator Neviděl bych to tak černě. Když si pogooglíš zjistíš, že mají relativně velký sklad, firemní auta, dostali nějaké dotace od kraje a asi se jim opravdu daří. 1 mio. je v dnešní době nic.
    Pracujete s zivymi lidmi? To k tem smlouvam na hpp apod. Prijde prvni kepsi nabidka a vyvojar odchazi. Nerikam ze to nejde ale inhouse je zbytecny

  13. Citace Původně odeslal marat Zobrazit příspěvek
    Bože, to jsou rady. Jedna aby zůstali u stejné srágory jako Presta, která je chcíplá a problematická už v základní instalaci a druhá, ať si místo prodeje zařídí vývojou firmu na eshopy! Navíc, když programátoři nejsou a ti co jsou, pod 100litrů měsíčně ani nezapnou nb. :D

    Něco reálného by jste tam neměli chlapci..?!
    Došly nám naivní nápady. Naštěstí si přišel jako světlo z nebes a dokážeš panu Ondřeji Zahradníkovi poradit lépe. Koneckonců o to jde, poradit tázajícímu a ne jen kopat kolem ;)

    ---------- Příspěvek doplněn 04.02.2019 v 19:19 ----------

    Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    Pracujete s zivymi lidmi? To k tem smlouvam na hpp apod. Prijde prvni kepsi nabidka a vyvojar odchazi. Nerikam ze to nejde ale inhouse je zbytecny
    Mluvím o smlouvě o dílo. Ne o HPP.

    - Definice díla
    - Forma výplat/platby
    - Deadline
    - Ujednání smluvních pokut

    Na IČO, za předem stanovený budget. That's it.
    Naposledy upravil streetcz : 04.02.2019 v 22:37

  14. Ahoj Ondrej, mam skusenosti na strane zakaznik s eshopmi v takychto ciastkach je nutne aby si vypracoval detailnu funkcnu a technicku speficikaciu, nielen dizajn. Mozem ti s tym poradit, popr pomoct, kludne sa ozvi do sprav a poslytnem ti moj email kontakt/ whatsapp. Som zo Ziliny takze osobne stretko nedame. (PS: free, ziaden catch ) .. len nechcem aby sa supy zhrkli nad dalsim neviniatkom :)

  15. Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek
    Došly nám naivní nápady. Naštěstí si přišel jako světlo z nebes a dokážeš panu Ondřeji Zahradníkovi poradit lépe. Koneckonců o to jde, poradit tázajícímu a ne jen kopat kolem ;)

    ---------- Příspěvek doplněn 04.02.2019 v 19:19 ----------



    Mluvím o smlouvě o dílo. Ne o žádném HPP.

    - Definice díla
    - Forma výplat/platby
    - Deadline
    - Ujednání smluvních pokut

    Na IČO, za předem stanovený budget. That's it.
    Ale co si tim pomuze? Proc neco vyvijet s neznamym clovekem, ktery muze kdykolis koncit, s buh vi jakou kvalitou dokumentace a kodu, kdyz je to na trhu hotove s podporou apod.

  16. Z pohledu expanze vidím problém v nejednotném systému, to přinese spousty problémů. Jedna z klíčových věcí je právě interní systém, procesy, know-how, na kterém postavíte další provozovny. A když takový systém mám, pak nepotřebuji a ani bych neměl chtít nějaké samostatné eshop řešení. Protože polovina toho řešení je nějaký publikační systém s rozsáhlou administrací, který vůbec nepotřebuji, naopak je to zdroj dalších problémů a nákladů. Bavím se o situaci, kdy jsem na expanzi již připraven, tedy firma běží na něčem jako i6, Karat, ...

  17. Bohužel neporadím s výběrem konkrétního řešení, ale pokusím se alespoň přidat své dojmy a myšlenky. V minulosti jsem pracoval pro mnoho středních a menších e-shopů. Dlouhodobě s několika spolupracuji a pouze v jednom případě si vyvíjí vlastní řešení, protože mají mnoho výrobků od mnoha dodavatelů a vyplatí se jim mít extra 2 vývojáře čistě pro vývoj vlastního řešení. I tak je s tím spousta problémů, které jinde nejsou, protože u krabicových specializovaných řešení jsou mnohem dál a lépe připraveni. Spousta zbytečných problémů, které se jinde nikdy řešit nemusely, protože si je řeší poskytovatel služeb.

    Myslím že vyvíjet si vlastní řešení se vyplatí jen opravdu velkým e-shopům a naprosto nesouhlasím se streetcz - je snadné být akční a hned začít navrhovat sestavování týmu, ale u projektu tohoto rozsahu prostě nevidím důvod, je to vyhazování peněz. Ten interní tým stejně za stejné peníze nemá šanci vyvinout to samé, co dostanete za nesrovnatelně menší peníze v lepším balíčku. Máte v podstatě "pár produktů", takže se shoduji s Radkem, šel bych do nějakého krabicového řešení. Předpokládám že ideálně hledáte člověka, který má zkušenosti s expanzí e-shopů do dalších zemí, který by vám mohl sloužit jako mentor, ale obávám se, že najít někoho takového bude těžké.

    Jinak shoptet na blogu zmiňuje službu Expandeco, neznám je, ale mohlo by to být zajímavé: https://www.expandeco.com/cz

    Ještě jako alternativu k Shoptetu mohu zmínit https://www.simplia.cz/, se kterými mám dobré zkušenosti, běží na nich například Chyť a pusť, který jsem kreslil.

  18. Samožejmě nevím jak velká je firma The ChilliDoctor s.r.o.. Pokud však slyším o expandaci do 5 dalších zemí, tak automaticky předpokládám, že se jedná o větší firmu. Většina českých firem, které prodávají i na zahraničních trzích, mají své vlastní vývojářské týmy. Ať už velké nebo menší, ale mají.

    Jeden z hlavních požadavků byl, že nechce být vázán na jednu společnost a vystavit se proprietárnímu uzamčení (vendor lock-in). Tzn., když si například za 2 roky vymyslí modul, který by rád na e-shop implementoval, tak se mu nestane, že mu realizační firma řekne ''toto nepůjde''. Logicky cílem většiny těchto dodavatelů je zákazníka dostat do pozice, kdy je na dodavateli zcela závislý. Aby této situaci předešel neměl by volit krabicové řešení. Může to samozřejmě risknout, je tu řada ověřených dodavatelů jako zmíněná Simplia, Shoptet atd., ale i na ty jsem slyšel zákaznickou kritiku poukazující na dlouhodobé řešení banálních úprav, nekomunikaci atd.

    Dalším požadavkem je tvorba individuálních modulů pro každou jednotlivou zemi. Opravdu si nedokážu představit jak by nějaké krabicové řešení tohle dělalo.

    Jednoduše jsou 3 možnosti. Nelze jasně říct, která je správná protože neznám ekonomickou situaci Vaší firmy nicméně:

    1) Krabicové řešení (Shoptet, fastcentrik,...) - na 100% dojde k vendor lock-in a jakoukoliv změnu budeš muset řešit přes tohoto dodavatele. Budeš donucen souhlasit s cenou za práce a souhlasit s termínem dodání, který může být jakýkoliv. Bez možnosti s tím něco dělat. U krabičáků se jede především na kvantitu než kvalitu na to je potřeba myslet.

    2) E-shop na míru od nějaké digitální agentury - ve většině případech dostaneš i tu vendor lock-in. Většina těchto agentur má také vlastní CMS k jehož kódu také nemáš přistup ani licenci. Běží na jejich serverech a je spravován touto agenturou. Ve své podstatě je toto nejlepší řešení, které ti garantuje kvalitu, ale budeš platit šílený částky. Toto ti zajistí firmy jako https://www.praguebest.cz, https://www.shopsys.cz/ atd. u nás je opravdu řada hodně kvalitních digitálních agentur.

    3) Vlastní vývojářský tým - Drahé, Složité na organizaci, ale obrovskou výhodou je volnost.

    -----

    Pro ChilliDoctor bych tedy pravděpodobně doporučil možnost 2., což bude cesta nejmenšího odporu. Je to ale především na Vašem zdravém podnikatelském úsudku. Radit se s tímto na veřejných fórech většinou nemá smysl. Téměř vždy jsou z toho hádky lidí, kteří vždy přijdou a budou prosazovat ten svůj konkrétní produkt, nebo produkt se kterým mají osobní zkušenost.

  19. Drzal by som sa rad Radka. Empiricke skusenosti s nejednym eshopom, od najmensich po najvacsie ;)

  20. Dotknu se jen jediného bodu - pokud byste zůstal u Prestashopu, tak buď čistý 1.6.1.+ nebo zvážit thirty bees. PS 1.7 je průšvih. Verze 1.7.5 je sice už rozumně rychlá i v administraci a relativně stabilní, ale z hlediska struktury a tedy i údržby a adaptací je to stále hrůza.

  21. Mockrát děkuji všem za své postřehy a doporučení. Vážím si toho!

  22. Přidám jenom svůj postřeh, a souhlasím s Petr Široký nebo Radek O. Určitě je zbytečné dělat svůj vlastní tým. Práce s lidmi je "masakr" :)). Zároveň vytvářet si eshop u firmy jako shopsys - kde to bude stát 2,5 mil. a za 3 roky budete tuto investici opakovat není podle mě ideální u tohoto projektu. Shoptet nebo eshop rychle v tomto případě nelze nasadit, jelikož budete mít dost úprav na míru + vlastní grafika.

    Hledal bych řešení, kde vám tyto úpravy udělají v relativně krátkém čase a za rozumnou cenu. Simplia.cz - mi přijde velmi solidní, ale vyšší cena, alternativa je podle mě webmex.cz nebo upgates.cz

  23. Jak již bylo psáno výše... cestou člověka, který se o systém bude starat, bych se určitě nevydal. Jednak, než se to celé naučí, zaběhne, pořád jen něco budete řešit, budete na nervy.... nedejbože když dlouhodobě onemocní, zláme se na lyžích... :) Budete v háji...

    Řešením shoptet atd. si zavřete cestu pro dodělávky, funkce, úpravy na míru atd.

    Viděl bych to na bod 4) Eshop na míru od „nějaké firmy“. Tak jsem to udělal i já. Můžete kouknout na výsledek - www.kvalitnislunecniky.cz / www.kvalitnidestniky.cz. Vše běží na www.webmex.cz a toto řešení mohu doporučit.

Hostujeme u Server powered by TELE3