Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Vrácení a dopočítávání poštovného

Adela L
verified
rating uzivatele
4. 2. 2019 14:23:26
Dobrý den,
prosím o radu týkající se 2 otázek ohledně vrácení/ započítávání poštovného.
1. situace: Zákazník si objedná zboží, zaplatí poštovné, následně zboží mění (při výměně je také účtované nižší poštovné). Ve finále nakonec vše zákazník vrátí. Chtěla bych se zeptat, zda jsme povinni zákazníkovi vrátit obojí poštovné, které hradil?
2. situace: Zákazník si objedná zboží např. v hodnotě nad 5.000Kč. V eshopu je poštovné zdarma při nákupu nad 2.000Kč, takže poštovné nehradí. Ale poté zákazník vrátí část zboží a zůstane mu doma zboží v hodnotě 900Kč, takže by v tomto případě měl platit poštovné. Je korektní, z vrácené platby (za vrácené zboží) odečíst minimální náklady na poštovné?
Moc děkuji
Adéla L.
4. 2. 2019 14:23:26
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-a-dopocitavani-postovneho/#reply1386772
Kdyz nikdo neodpovedel, ja to zkusim. Neber to 100%, nedelam eshopy, ale postovny uz se tu resilo tolikrat, ze si troufam.
1. Vraceni postovnyho se tyka jen odstoupeni od smlouvy, tedy ne na vymenu zbozi, to je ciste tvoje dobra vule. Takze kdyby to bylo takhle: 1) Odstoupil by, 2) vratis postovny, 3) objedna znova, 4) odstoupi znova, 5) vratis postovny. Ciste logicky.
2. Odstoupit se da jen od smlouvy jako celku, ne? Takze bud vsechno, nebo nic. Tzn. v tvym pripade je opet tvoje vule to prijmout a pokud ponizis o postovny, je to zcela logickej krok, brano selskym rozumem.
4. 2. 2019 19:37:34
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-a-dopocitavani-postovneho/#reply1386771
Adela L
verified
rating uzivatele
4. 2. 2019 20:21:54
Napsal vodička;1510099
Kdyz nikdo neodpovedel, ja to zkusim. Neber to 100%, nedelam eshopy, ale postovny uz se tu resilo tolikrat, ze si troufam.
1. Vraceni postovnyho se tyka jen odstoupeni od smlouvy, tedy ne na vymenu zbozi, to je ciste tvoje dobra vule. Takze kdyby to bylo takhle: 1) Odstoupil by, 2) vratis postovny, 3) objedna znova, 4) odstoupi znova, 5) vratis postovny. Ciste logicky.
2. Odstoupit se da jen od smlouvy jako celku, ne? Takze bud vsechno, nebo nic. Tzn. v tvym pripade je opet tvoje vule to prijmout a pokud ponizis o postovny, je to zcela logickej krok, brano selskym rozumem.
Moc dekuji za odpoved :) A.
4. 2. 2019 20:21:54
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-a-dopocitavani-postovneho/#reply1386770
lada1979
verified
rating uzivatele
4. 2. 2019 20:45:53
Ad1) Čistě právně je výměna zboží posuzována jako nová smlouva, takže pokud odstoupí znovu vracíš.
Ad2) Pokud se něco nezměnilo i u vrácení části vracíš celé poštovné, takže i když poštovné původně neměl platit nemůžeš si po částečné vratce odečíst poštovné. Bohužel toto ustanovení je tak hloupě napsáno, že i kdyby odstoupil od smlouvy i na jednu věc ze sta má se vracet celé dopravné, ale většina eshopů to poštovné v případě částečného odstoupení nevrací, pokud se zákazník neozve. Jinak to co popisuješ je naprosto běžné pokud poskytuješ nějakou výhodu. Nakoupí nad limit a pak něco vrátí, je třeba toto ošetřit v obchodních podmínkách, že nad nějaký limit se poštovné zdarma poskytuje jako dárek a v případě vrácení má vrátit i dárek. Jinak jak ráda říká ČOI a spotřebitelské organizace, vše je tvoje podnikatelské riziko a máš to mít započtené v ceně.
4. 2. 2019 20:45:53
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-a-dopocitavani-postovneho/#reply1386769
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit