Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Kódovanie webstránok za referenciu

Cmorej
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
2. 2. 2019 21:56:31
Zdravím všetkých webtržníkov a online podnikavcov,
volám sa Andrej a už nejaký ten rôčik sa pohrávam s myšlienkou, že by som pracoval ako web developer. Každopádne na získanie dobrej práce potrebuje programátor kvalitné portfólio, čím sa aj dostávam k mojej ponuke.
Chcel by som vám ponúknuť tvorbu webstránok len za referenciu. Ponúkam kódovanie front-endovej časti web stránky, samozrejme responzívne, pričom používam technológie: HTML, SASS, Bootstrap, GULP, Twig, BEM, Javascript aj ES6, jQuery a taktiež VueJS. Kódujem metódou perfect pixel.
Bol by som rád, keby šlo o webstránky s počtom podstránok okolo 5, nakoľko si chcem rozšíriť portfólio a nerád by som strávil na jednom webdesigne celý mesiac. Moje časové možnosti sú 6 hodín denne.
Informácie o vašich projektoch mi môžete zaslať do správy alebo na e-mail: cmorej.a@gmail.com
Ďakujem za pozornosť a snáď som nikoho neurazil zaradením tejto ponuky do diskusie :-)
2. 2. 2019 21:56:31
https://webtrh.cz/diskuse/kodovanie-webstranok-za-referenciu/#reply1386597
Petr Kývala
verified
rating uzivatele
(45 hodnocení)
3. 2. 2019 00:16:25
Napsal Cmoro;1509805
Ďakujem za pozornosť a snáď som nikoho neurazil zaradením tejto ponuky do diskusie :-)
Nechci hejtit, ale bojím se že by tohle mohlo porušovat pravidla. Ale GL.
3. 2. 2019 00:16:25
https://webtrh.cz/diskuse/kodovanie-webstranok-za-referenciu/#reply1386596
Michal Jeřábek
verified
rating uzivatele
3. 2. 2019 08:50:09
Metodou pixel perfect nikdo nekóduje. Je to neefektivní (neekonomická) utopie. A to už jenom proto, že každý prohlížeč vykresluje věci jinak.
3. 2. 2019 08:50:09
https://webtrh.cz/diskuse/kodovanie-webstranok-za-referenciu/#reply1386595
Napsal mjerabek;1509824
Metodou pixel perfect nikdo nekóduje. Je to neefektivní (neekonomická) utopie. A to už jenom proto, že každý prohlížeč vykresluje věci jinak.
Souhlasím, že pixel perfect ideál je nereálné přesně dodržet. Také souhlasím, že je to časově náročnější pro front-end developera měřit každý pixel. Cílem je však co nejblíže se přiblížit návrhu webu/aplikace. To jde a respektuju každého front-enďáka, který na toto myslí.
Spacing společně s typografií je dle mého jeden z nějdůležitějších bodů kvalitního designu https://material.io/design/layout/spacing-methods.html#
Řada front-end developerů na tohle kašle. V nějakém jednoduchém one-page webu se to lehce ztratí a není to až takový problém. U komplexnějších designů (portály, e-shopy,..) to může dělat zásadní problém. Je tam řada prvků a když FE developer u každého prvku udělá spacing podle oka, tak je finální výsledek, dle osobní zkušenosti otřesný a ve své podstatě znehodnocuje práci designera.
U low-budget projektů je to asi standard, ale u větších projektů si tím FE developer zbytečně přidělává práci. Projekťák s designerem mu to stejně vrátí k opravě a přidělává práci jak sobě, tak celému týmu. Ve finále je to ekonomicky náročnější, než kdyby to udělal správně hned.
Většina FE si tím ''neefektivní neekonomická utopie'' obhajuje svou lenost a neschopnost dělat věci kvalitně. To tvůj případ není, máš kvalitní reference ;)
Tady je krásně prezentováno jaký to může být problém. Z pohledu UX je ukázka 1. velký problém. A bohužel existují FE, kteří z návrhu 2. udělají 1 a dokonce jsou vnitřně přesvědčeni, že je to jedno nebo dokonce, že návrh 1. je lepší. I bez znalosti UX a uživatelského testování.
3. 2. 2019 11:28:08
https://webtrh.cz/diskuse/kodovanie-webstranok-za-referenciu/#reply1386594
Michal Jeřábek
verified
rating uzivatele
3. 2. 2019 12:37:45
Tak určitě musíme přistupovat k práci grafika s respektem a taky tady v žádném případě nechci obhajovat dělání věcí od oka. Jenom mně ten termín "pixel perfect" trochu vadí, protože to v drtivé většině případů není pravda, a my ostatní, co nechceme oblbovat klienty, pak vypadáme, že děláme horší práci. Říkejme tomu raději 99,98% prefect.
Většina těch, co tvrdí, že to mají PP, stejně postupují tak, že si změří odsazení nadpisu od začátku sekce, kde jim vyjde přesně 100 px (protože grafik zarovnal nadpis k horní hraně, jako by tam nebylo žádné řádkování a pak dal 10x shift+šipka), a tak tam dají odsazení (margin) 100 px. Jenže i při řádkování 1 (což není vůbec dobré) to bude ve výsledku třeba 104 px.
PP se dalo dělat v době, kdy se grafika rozřezala a pak jenom vložila do HTML tabulky. Dneska se jednak snažíme obrázkům vyhnout a taky je potřeba to dělat responzivně / flexibilně. PP má řadu nevýhod, jakože když změníte obsah, tak musíte jít třeba daný prvek překódovávat, protože tam máte přesné rozměry apod. Také je to otázka udržovatelnosti — mnohdy je lepší nakódovat na jeden řádek "responzivní odsazení", než tam dávat 5x @media, ačkoliv se trochu minu od mobilního/tabletového návrhu. (Proto je také v dnešní době důležíté, aby měl kodér nějaký grafický cit.)
Samozřejmě bych to taky rád měl úplně přesně, ale pokud budu řešit každý pixel, tak to budu dělat dvakrát déle, ale hodnotu tomu nepřidám téměř žádnou (nikdo nepozná rozdíl). Je potřeba žít v realitě, kde jsou zdroje omezené. Když mi to ale někdo zaplatí, tak mu to tak rád udělám. :) Když jsem začínal, tak jsem to taky viděl tak, že správně je to jenom PP, ale po čase jsem prostě zjistil, že při (jakékoliv) práci musíte myslet ekonomicky.
(Pro jistotu dodávám, že tady mluvím převážně o odchylkách kolem 1-2 px.)
---------- Příspěvek doplněn 03.02.2019 v 12:39 ----------
Co se týká toho příkladu, tak samozřejmě takového člověka je potřeba vyrazit. :D
3. 2. 2019 12:37:45
https://webtrh.cz/diskuse/kodovanie-webstranok-za-referenciu/#reply1386593
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
3. 2. 2019 18:42:08
Tohle je nabídka a měla by samozřejmě patřit do nabídek, avšak se tady rozmohla diskuze, tak jí ponechávám.
Pixel perfect je mimochodem opak responzivního designu a typografie, jak už všichni píšete. Pochází z doby, kdy weby dělal grafik v bitmapovém editoru. S typografií je největší problém, na každé platformě existuje jiná sada písem s lehce jinými rozměry, nově se musí počítat i s exotikami typu ovládací panely v autech, televize, hodinky, grafiku již nelze připmo řezat, musí se projektovat na každé zařízení s rozmyslem.
3. 2. 2019 18:42:08
https://webtrh.cz/diskuse/kodovanie-webstranok-za-referenciu/#reply1386592
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit