WEDOS vítá e-migranty
Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 47

Vypnout PPC, když se nevyplácí?

  1. Ahoj.

    Klientka, pro kterou něco programuju, se mně ptala na nějaké věci ohledně PPC. Můj obor to není, ale nějaké základy mám. Řešili jsme např. že v jejím oboru je určité období, kdy se jí nevyplácí PPC, ale zbytek roku to vydělává. Že to zkoušelo ladit během let více lidí a dané období je pořád ztrátové. Řekl jsem jí, ať to prostě na tu dobu vypne. Jedná se o dobu 2-3 měsíce.

    A teď proč píšu. Klientkou mi bylo mi řečeno, že by se kampaně na delší dobu vypínat neměly. Že to škodí. Že prý jí to říkalo už víc lidí. Nějaké detaily proč jsem z ní nedostal. Je pravda, že i když řeším PPC s nějakým obchoďákem ze seznamu, tak tlačí, aby se dobíjelo hned.

    Chci se tedy zeptat. Je tento názor způsoben pouze tlakem obchoďáků na prodeje, nebo to má nějaké reálné opodstatnění?

    Díky za názor.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Normalne to vypnete a nic nicemu neskodi.

    Pravdepodobne by to chtelo zmenit strategii a v blbym obdobi pouzivat nejake jine reklamni formaty.

    A jaci lidi ji to rikali? Delala mestskou anketu na hlavni ulici nebo anketu na FB mezi fanousky? Ono totiz vetsina "radoby" expertu na PPC ma rado mnoho mluvit, ale malo z nich umi spravne optimalizovat celou, jakoukoliv reklamni kampan.

  4. Pokud se ppc vypnou a chvili nebezi je pak problem po restartu ze se jde v podstate od nuly a ziskane pozice skore apod jdou vnivec. Ve finale tak bude restart vyrazne drazsi nez kdyz to jede porad.
    Otazkou je co bude ve finale levnejsi. Jinak pokud ma opravdu tak sezonni zbozi je otazkou proc jej lidi hledaji a nekupuji apod. Treba to chce jen jinou stategii na ruzne obdobi sle uplne vypnuti bych automaticky nedoporucoval.

  5. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    Pokud se ppc vypnou a chvili nebezi je pak problem po restartu ze se jde v podstate od nuly a ziskane pozice skore apod jdou vnivec. Ve finale tak bude restart vyrazne drazsi nez kdyz to jede porad.
    Otazkou je co bude ve finale levnejsi. Jinak pokud ma opravdu tak sezonni zbozi je otazkou proc jej lidi hledaji a nekupuji apod. Treba to chce jen jinou stategii na ruzne obdobi sle uplne vypnuti bych automaticky nedoporucoval.
    Radku, jiste je to kopec drahe (pro nekoho), ale nemyslim si, ze do PPC leje tolik penez jako Notino. Takze pro ni bude urcite normalni vypnout PPC na blbe obdobi.

  6. Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    Radku, jiste je to kopec drahe, ale nemyslim si, ze do PPC leje tolik penez jako Notino. Takze pro ni bude urcite normalni vypnout PPC na blbe obdobi.
    Nechapu. To neni o vysi utraty ale co je efektivnejsi a je jedno zda utraci malo nebo ne.

  7. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    Nechapu. To neni o vysi utraty ale co je efektivnejsi a je jedno zda utraci malo nebo ne.
    Chapu. Ne, neni to jedno zda utraci malo neho hodne, proste to tak je. A vubec, muzeme tady o tom debatovat tak dlouho az muzeme udelat z toho plnohodnotny Case study na vlastni naklady. Kdyz nevyzkousi vypnout PPC tak nezjisti zda je to pro ni vyhodnejsi nez nechat to cele bezet v blbem obdobi. Navic tady chybi mnoho info o jaky byznys jde.

    To je lepsi se bavit o tom, ze v pulce 2019 prijde boom na Tetris (tak jako pred casem na Fidget Spinnery) :)

  8. Uprimen vas pristup nechapu. Proste vypnout-zapnout proc? Proc proste nemit to, co funguje lip. Cele je to o tom, zda pri zmene strategie nelze ziskat efektivitu i ve hluchem obdobi. Ano da se to vypnout a pak cekat a zpanout a zacinat od nuly, kdyz t oma byt ta spravna cesta

  9. Já to tlumím vše najednou v nastavení či v Gads scripty. Mnohem lepší tomu dát šanci za pár háků, než to úplně vypnout. A pokud to neuplatí ani tak, tak vypnout. Ale též se přikláním spíše k variantě nevypínat. Za prvé jsou tam nějaké asistence (což když někdo položí takovýto dotaz, tak asi neřeší) a za druhé u těchto shopů padá kvůli sezónnosti traffic po vypnutí klidně o 80 procent a více, což je problém. Nenasbírají se publika, která poté budou moci použít v sezóně. Takže když to jakštakš uplatí, já jsem také spíše pro nevypínat.

  10. Neříkám, že bych to vypnutí doporučoval nějak automaticky, ale dal jsem jí to jako variantu. Není to žádný velký business, aby byly peníze na nějaké velké výzkumy.

  11. Jak rikam, zalezi na rozsahu a kolik se do toho leje. Pokud by to byl velky byznys tak se nic takoveho neresi, protoze cely flow by byl pochopeny a mela optimalizovany cely PPC system.

  12. Ještě chci dodat. Jiné je to na Googlu a jiné na Seznamu. U Seznamu se dá při útlumu v klidu existovat a reklamy se vám zobrazují relativně dobře dál, ale Google ten vás prostě típne. Na Googlu poslední dobou je to skutečně buď jedete a nebo nejedete a primárně to ovlivňuje výše CPC. Ale nebývalo to tak ...

  13. Podnikám v oblasti financí jako matkeťák i jako obchodník - PPC kampaně využivám běžně na několik projektů. U nás je třeba nezajímavé obodobí od 1 - 15.dne v měsíci (hodně prokliků/nízká kvalita konverze). Na tyto dny reklamu běžně vypínám nebo omezim jen na vyhledávání/obsah nebo typ kampaně, případně snížim nabídku. Je to normální a určitě bych nepodléhal tlaku obchodníka ze Seznamu nebo Googlu - jsou placeni od toho, aby prodali a taky aby splnili prodejní plány.

    Je ale taky potřeba rozlišovat cenu za koverzi. V oblasti půjček máme cenu i o víc než 10krát více, než v jiných oblastí, takže tady je úspora na místě. V jiných oblastí bych při nízké ceně za získání návštěvníka/prokliku kampaň běžet nechal.

    Dostala se mi teď příložitost pro klienta postavit web a navrhnout kampaně v oblasti hubnutí (nyní aktuální téma), tak jsem zvědav na nové konkurenční prostředí.
    Naposledy upravil BENQ : 24.01.2019 v 11:25

  14. - Google - nevypínat
    - Seznam - je to jedno
    - FB - nevypínat
    - Zbožáky - je to jedno

    Hlavně pokud se v Googlu používá Smart Shopping nebo CPA/ROAS biddingy, tak je schopné to rozhodit i 10denní pauza během vánočního období, natož 3 měsíce.

  15. Jak ostatní radí, raději nevypínat. Omezit region atp aby to míň žralo, ale nevypínat. Zkušenost: Platíš google? Google tě má rád... Všechny nové weby alespoň na nějakou dobu zapnu na reklamu. Třeba ať na 40€ pořád lepší než čekat půl roku na google pavouka.

  16. Mozna to uplne nesouvisi, ale kdyz se resi PPC, tak se zeptam. Muze se vubec vyplatit PPC na produkty s marzi okolo 100 Kc?

  17. Ano.

  18. Citace Původně odeslal BENQ Zobrazit příspěvek
    Dostala se mi teď příložitost pro klienta postavit web a navrhnout kampaně v oblasti hubnutí (nyní aktuální téma), tak jsem zvědav na nové konkurenční prostředí.
    Tam je to se sezónou zábavné. Samozřejmě funguje novoroční předsevzetí a před létem do plavek. Obecně je ale poptávka celý rok kromě jednoho Vánočního týdne. Týden před Štědrým dnem vypni. Zapni znovu na Štědrý večer přesně v 18:00. Tehdy začínají objednávky lítat :D

  19. Ak pouzivate strategie zalozene na strojovom uceni (ci uz bidovanie, rotovanie reklam a pod.), na kratky cas sa to naozaj z nasich skusenosti nemusi vyplatit vypinat. Po spusteni mozete prist o vyhodu ziskanu predchadzajucim ucenim a znizit tak efektivitu na obdobie, kym G zas nazbiera dostatok dat, vyhodnoti ich a prisposobi nastavenia...

  20. Citace Původně odeslal Affilak.cz Zobrazit příspěvek
    Tam je to se sezónou zábavné. Samozřejmě funguje novoroční předsevzetí a před létem do plavek. Obecně je ale poptávka celý rok kromě jednoho Vánočního týdne. Týden před Štědrým dnem vypni. Zapni znovu na Štědrý večer přesně v 18:00. Tehdy začínají objednávky lítat :D
    Vážně už po Štědrém dni? :-D heh.
    Asi vážně platí, co se říká o "Ledňáčcích".
    Každopádně uvítám nějakou změnu - finance jsou fuckt vopruz (nejdražší konverze a klikaj na reklamu konkurenční obchodníci, lídaři a kdejaký zoufalec s exekucí)

    Oblast hubnutí je asi do budoucna dost perspektivní obor - moderni doba. všichni se ženeme za penězma, sedíme hodiny a hodiny na židli, rychle něco sezobnout k jídlu a zase do práce

  21. Taky mě to pobavilo, když jsem ty objednávky sledoval. Asi se lidi prostě přežerou u večeře a už začnou myslet na hubnutí :D

  22. Vypnout a zapnout Adwords vůbec nevadí, běží to pak zase normálně. Spíš je problém snížit max. útratu, to pak dlouho trvá než to běží zas normálně, protože google Vás chce donutit utrácet co nejvíce a nesnižovat, je to chytrý systém

  23. Citace Původně odeslal Jiří Hudec Zobrazit příspěvek
    Vypnout a zapnout Adwords vůbec nevadí, běží to pak zase normálně. Spíš je problém snížit max. útratu, to pak dlouho trvá než to běží zas normálně, protože google Vás chce donutit utrácet co nejvíce a nesnižovat, je to chytrý systém
    Jj a je to pěkný mizera. Zaprvé vás fakt nechá vycukat a za druhé proti sobě krásně staví konkurenční nabídky a snaží se nás donutit se bít navzájem na obecnějších KW, místo aby nám povolil zainzerovat na přesnější fráze. Dále nesnáším to, že při dobrých konverzích ušetřené prachy ihned vymlátí na totálně ujetých slovech. Já už mám fakt fobii z toho, že to časem posune k plné automatice a že si s námi bude dělat co chce. Taky už se chystám v další krizi nakoupit pořádný balík jejich akcií ... buď se bude dařit eshopům a nebo Googlu. Já z toho chci taky něco mít.

  24. Porad je google snesitelnejsi nez treba glami, to vas dokaze vycucnout mnohem okateji a rychleji.

  25. Citace Původně odeslal Jiří Hudec Zobrazit příspěvek
    Vypnout a zapnout Adwords vůbec nevadí, běží to pak zase normálně. Spíš je problém snížit max. útratu, to pak dlouho trvá než to běží zas normálně, protože google Vás chce donutit utrácet co nejvíce a nesnižovat, je to chytrý systém
    Vypinali jsme kampane necetnekrat. Zapnuti po vice jak tydnu uz znamenalo vzdy docasne zhorseni. Po zapnuti napr po mesici se to davalo do kupy nekolik tydnu.

  26. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    Vypinali jsme kampane necetnekrat. Zapnuti po vice jak tydnu uz znamenalo vzdy docasne zhorseni. Po zapnuti napr po mesici se to davalo do kupy nekolik tydnu.
    Tak otázka je jestli to nevypínat ani přes vánoce když npř. e-shop neposílá, na týden to určitě nevadí, na měsíc asi ano, protože už nedokáže tolik pracovat s personifikovanými daty a předhazovat reklamu správným zákazníkům, ale co je spíš zajímavý, tak vypnutí ppc kampaně má negativní liv na přirozené vyhledávání- osobně otestováno ted po vánocích

  27. Jakoze google ci seznam vas naschval ze neutracite tak oriznou v organicu?

  28. Ano, nevím jak seznam, ale u googlu to tak je, jelikož na jedno klíčové slovo které je vysoko propad o 2- 3 pozice, ihned po zapnutí ppc návrat. Ale nezkoumal jsem to podrobně nemám na to nástroj,takže jenom přes anonymní okno ve vyhledávačí

  29. Tomu sam neverite... tyhle konspiracni teorie koluji roky.

  30. Věřte- Nevěřte. Proč by google neměl mít zájem podporovat weby který si platí reklamu, nevidím na tom nic špatného

  31. A proč by ho dával výše a riskoval, že návštěvník klikne na organic a přijde o zisk?

Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Hostujeme u Server powered by TELE3