Prodej domén - mobilnipruvodce.cz, modernimesto.cz, moderniregion.cz a další
Zobrazují se odpovědi 1 až 8 z 8

Jak účetně řešit vratky?

  1. Dobrý den,

    jak prosím řešíte účetně vratky zboží z eshopu? Faktura vystavená a hlášená na FÚ, stačí v měsíci vratky vystavit storno fakturu (stejná s mínusovou částkou a popisem vratky?), či jiným způsobem? Plátce DPH (měsíční hlášení) - jestli to hraje roli.

    Díky za vysvětlení. Martin Rafaj

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Daňový dobropis...

  4. Citace Původně odeslal ramert Zobrazit příspěvek
    Dobrý den,

    jak prosím řešíte účetně vratky zboží z eshopu? Faktura vystavená a hlášená na FÚ, stačí v měsíci vratky vystavit storno fakturu (stejná s mínusovou částkou a popisem vratky?), či jiným způsobem? Plátce DPH (měsíční hlášení) - jestli to hraje roli.

    Díky za vysvětlení. Martin Rafaj
    Celkem bez debat dobropis, přesně tak. Nevadí když nebude ve stejném měsíci a budete v tom mít přehled.

  5. No, radí se zde dobropis... což není úplně správně, ale lze použít, jen si to člověk musí umět obhájit při kontrole FÚ... správně je Storno, tedy původní doklad je Stornovaný a vzniká doklad se stejnými údaji, jen mínusem jako Stornující, tedy stejně má i datumy včetně DUZP. Pokud je to po uzavření DPH, musí se tvořit opravné nebo dodatečné přiznání, dle toho, zda se oprava zasílá do 5 dnů, od 25. v měsíci.

    U dobropisu se je ta nevýhoda, že dobropis, nově ODD = Opravný daňový doklad, sebou nese povinnost, a to dodat jej klientovi a klient by měl správně potvrdit = napsat datum přijetí ODD a podepsat, a s tímto datumem to leze do DPH = Datum uplatnění, tedy tak no... tedy pokud se tvoří dobropisy = ODD musítě si umět obhájit to, že je nemáte poslané klientovi a od něj potvrzené.

    Tedy pokud je to vratka, že klient nepřevezme zboží dělal bych Storno... to se dá vše stihnout i z minulého měsíce do 25., tedy do DPH.
    Pokud jej vrací ve 14 denní lhůtě, tj. klient komunikuje, apod. použil bych dobropis a tím, že mu jej dodám a požádám o potvrzení převzetí.

  6. [mctrade]
    Ano, souhlasím. Výborně vysvětleno.

    Zrovna to dodělávám klientovi při importu faktur do Pohody z Prestashopu.

    Také dodělávám funkci, aby když dá jednou částečné vrácení, tak aby nemohl použít příznak storno a naopak, pokud zadá storno, aby nebylo možné již s objednávkou pracovat.

    Pak by při importu dokladů nevšímavé účetní mohlo toho hodně uniknout.

    Pokud se vrací část zboží, tak používám opravný daňový doklad (to se dá uhájit),
    pokud byl nastaven příznak STORNO, tak je v pořádku použít storno vydané faktury, ne dobropisovat nebo opravovat na celou fakturu.

  7. Radí se zde dobropis, protože ve většině případů to bude správné řešení. Pokud to budeme chtít řešit důsledně, tak začneme u smluv, kde se dozvíme detaily o tom kdy a za jakých podmínek nastalo zdanitelné plnění, od kterého se vše bude odvíjet. Dále pak uváděná nevýhoda je otázkou, protože je to pravda jen částečně. Záleží na tom, kdo byl příjemce dobropisu. Pokud se jedná o FO neplátce daně tak NENÍ vyžadováno zmíněné potvrzení. Jelikož si neumím představit v případě storna jaký doklad bych případně předal protistraně, pak jsem přesvědčen, že naopak za normální situace bude to ODD jediné správné řešení. Storno by se určitě dalo za jistých podmínek uhájit, ale opět - za normální situace odesláním zboží došlo ke zdanitelnému plnění, tedy nemůžu řešit vrácení zboží stornem, ale jen právě a výlučně ODD. Nemusím se zabývat žádnou lhůtou (někdo dává na vrácení zboží více než 14 dní) a to že případně nepodepíše ODD jistě ustojím pokud nepřevzal zásilku. Pokud ji převzal, nevrátím peníze dokud nedodá doklad. Jestliže platí se splatností, pak jsem si případně mohl vyrobit drobný problém, kde budu vše prokazovat vráceným zbožím a pokud mi nevrátí ani zboží, je to na jinou debatu :-) Takže naopak já bych se stornu vyhnul.

  8. Nerozumim tomu tolik jako ostatni, opravdu ne, ale obcas se mi stane, ze neco obchodnikum vracim a jeste se mi nestaloi ze by vydavali storno faktury... vzdycky mi do ruky davaji dobropis... a zadne podpisy nechteji...

  9. Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    Nerozumim tomu tolik jako ostatni, opravdu ne, ale obcas se mi stane, ze neco obchodnikum vracim a jeste se mi nestaloi ze by vydavali storno faktury... vzdycky mi do ruky davaji dobropis... a zadne podpisy nechteji...
    To je celkem jasná věc. Žádný doklad jako storno faktura nezname :-)

Hostujeme u Server powered by TELE3