Prodej projektu Duchod.cz - SLEVA
Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 46

Naplánovaná porucha produktu

  1. Řešil někdo z vás jak se dívá zákon na to, když zákazníkovi nějaký výrobek programově znefunkčním?

    - mohu takto ten výrobek zákazníkovi "vypnout" na dálku, když například nezaplatí fakturu za servis ? (zařízení je připojené k internetu)

    - musím to oznámit předem, že tam něco takového je? Nebo se může zařízení "pokazit" na základě toho, že nezaplatil fakturu?

    - jde mi o to, jestli by to nebylo klasifikováno jako podvod, nebo aby zákazník nemohl vymáhat například způsobenou škodu v důsledku toho, že dopředu nevěděl, že se to zařízení vypne.

    Vím že v tiskárnách a různých dalších zařízeních se tohle používá, ale všude se to dá nějak uživatelsky vynulovat, třeba za cenu ztráty záruky. Já bych ale potřeboval aby to mohl opravit jen výrobce.


    Díky za názory.

    EDIT : upravil jsem dotaz, jde mi hlavně o vypnutí zařízení když zákazník neproplatí fakturu za něj.
    Naposledy upravil helivrt : 20.12.2018 v 18:53

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Takovýto obchodní model se mi hnusí, jestli je to legální netuším, ale upřímně doufám že ne. Nechceš to radši třeba pronajímat?

  4. Citace Původně odeslal Krystof24 Zobrazit příspěvek
    Takovýto obchodní model se mi hnusí, jestli je to legální netuším, ale upřímně doufám že ne. Nechceš to radši třeba pronajímat?
    Mě se třeba hnusí když si mě někdo zavolá na servis, třeba o víkendu, nebo večer, já přijedu, zruším kvůli tomu veškeré své aktivity a on ptoom nechce zaplatit fakturu. Musím se s ním půl roku nahánět, až teprve se mu to pokazí a potřebuje mě, tak najednou zaplatí. Proto by bylo super, kdybych mu to jednoduše vypnul a dokud by nebyly peníze na účtu, tak by nefungoval.

    Jde mi o to, zda mě pak nemůže zažalovat že jsem mu způsobil škodu. Protože v tomhle státě mají zm*di a neplatiči oporu v zákoně, ale člověk co fakturuje může jen věřit a čekat.

    Ale o morálnosti diskutovat nechci, jde mi hlavně o to, zda je to legální.

  5. To je model padnuty na hlavu, a osobne si myslim, ze je minimalne na hrane zakona. Nacen produkt na vyssiu cenu bez servisnej zmluvy, a nizsiu z uzavretim servisnej zmluvy. Ak nebude plnit, tak zmluvna pokuta (ak sa jedna o zmluvu podnikatel - podnikatel).

    ---------- Příspěvek doplněn 20.12.2018 v 17:51 ----------

    Citace Původně odeslal helivrt Zobrazit příspěvek
    Mě se třeba hnusí když si mě někdo zavolá na servis, třeba o víkendu, nebo večer, já přijedu, zruším kvůli tomu veškeré své aktivity a on ptoom nechce zaplatit fakturu. Musím se s ním půl roku nahánět, až teprve se mu to pokazí a potřebuje mě, tak najednou zaplatí. Proto by bylo super, kdybych mu to jednoduše vypnul a dokud by nebyly peníze na účtu, tak by nefungoval.

    Jde mi o to, zda mě pak nemůže zažalovat že jsem mu způsobil škodu. Protože v tomhle státě mají zm*di a neplatiči oporu v zákoně, ale člověk co fakturuje může jen věřit a čekat.

    Ale o morálnosti diskutovat nechci, jde mi hlavně o to, zda je to legální.
    toto urcite nie je mozne, jedine v pripade, ak by si to mal tak s nim zmluvne dohodnute.. inak mu sposobis skodu.. ale na druhu stranu ta chapem

  6. Citace Původně odeslal ne Zobrazit příspěvek
    To je model padnuty na hlavu, a osobne si myslim, ze je minimalne na hrane zakona. Nacen produkt na vyssiu cenu bez servisnej zmluvy, a nizsiu z uzavretim servisnej zmluvy. Ak nebude plnit, tak zmluvna pokuta (ak sa jedna o zmluvu podnikatel - podnikatel).
    Proč je na hraně zákona? Jakého?

  7. Citace Původně odeslal helivrt Zobrazit příspěvek
    Mě se třeba hnusí když si mě někdo zavolá na servis, třeba o víkendu, nebo večer, já přijedu, zruším kvůli tomu veškeré své aktivity a on ptoom nechce zaplatit fakturu. Musím se s ním půl roku nahánět, až teprve se mu to pokazí a potřebuje mě, tak najednou zaplatí. Proto by bylo super, kdybych mu to jednoduše vypnul a dokud by nebyly peníze na účtu, tak by nefungoval.

    Jde mi o to, zda mě pak nemůže zažalovat že jsem mu způsobil škodu. Protože v tomhle státě mají zm*di a neplatiči oporu v zákoně, ale člověk co fakturuje může jen věřit a čekat.
    To ale mluvíš o dvou různých věcech.

    Jedna věc je, že ti někdo nezaplatí za práci/produkt a ty se pak chceš bránit tím, že mu takto neuhrazený produkt znemožníš používat. To bych ještě pochopil.

    Druhá věc je, že budeš člověka nutit platit ti za to, abys opravil škodu, kterou sám způsobuješ. Resp. bude ti platit za nic. Tohle určitě legální není a jedná se minimálně o podvod. U aut je pravidelný servis většinou podmínkou prodloužené záruky a u tiskáren se nic takového nedělá, protože by to nedávalo smysl - tam chceš aby lidem tiskárna běžela co nejdéle a kupovali toner/barvu. Nevydělává se na prodeji HW, ale na provozu.

    Ano, existující cesty, jak toto udělat, ale tvoje cesta je neetická a nelegální.

    Nabízí se dotaz, proč ten výrobek prodáváš pod cenou? Pokud neumíš vydělat na normálním servisu nebo dodávání "surovin" k provozu, tak nedotuj pořizovací cenu.

    ---------- Příspěvek doplněn 20.12.2018 v 17:57 ----------

    Citace Původně odeslal helivrt Zobrazit příspěvek
    Proč je na hraně zákona? Jakého?

    Trestní zákoník 40/2009 Sb.

    § 209 Podvod

    (1) Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci.

    ...

    (6) Příprava je trestná.

  8. Zeptejte se APPlu :-)

  9. Dobře, ten model ála přinutit někoho k servisu nechme stranou, to byl jen takový nápad a věc, která mě tolik nepálí.
    Horší jsou ty neproplacené faktury za servis, ty už mě docela se*ou. Můžu tedy do zařízení nahrát do SW část kódu, kterou to na dálku vypnu, dokud nezaplatí? Tajně asi ano, ale jde o to, zda se na to mohu odvolávat při vymáhání té částky. Prostě zaplať co dlužíš, jinak nezapnu?

    To stejné se děje při dodání. My to dodáme, spustíme a předáme koncovou fakturu. Hodně klientů je potom ve skluzu s placením, protože produkt mají, fungují a zaplatí zbytek třeba až se to pokazí a potřebují nás. A tady narážím na to, že oni si pozvou jiný servis a my tak přicházíme jak o doplatek, tak o možnost výdělku na servisu.

  10. Čo také ?
    Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    Zeptejte se APPlu :-)

  11. ad apple - nevím na co konkrétně míříš :-) Ale napadá mě jedno přirovnání. Koupím si mobil na splátky. Přestanu platit, tak mi ho prodejce na dálku vypne nebo zablokuje. Ne přístup do sítě, ale ten HW. Je to legální?

  12. Citace Původně odeslal helivrt Zobrazit příspěvek
    ad apple - nevím na co konkrétně míříš :-) Ale napadá mě jedno přirovnání. Koupím si mobil na splátky. Přestanu platit, tak mi ho prodejce na dálku vypne nebo zablokuje. Ne přístup do sítě, ale ten HW. Je to legální?
    Podle mě jo. Dokud to nesplatíš, tak není tvým majetkem, ne?

  13. Čistě nápad - co to dodávat jako službu, ke které patří hardware. Služba má prvních X dnů / týdnů (záleží na splatnosti faktur) "testovací režim", po kterém zákazník musí zapatit nebo mu bude zařízení na dálku odpojeno.

    To, že to má nějakou peridou zdarma a až po zaplacení se aktivuje režim, by jednu část vyřešilo.

    Jak řešit to, že si pozvnou někoho jinýho, je blbý, ale přeci jen, tohle se teď právě řeší s Applem. Kdy chtějí za opravu ulomené packy od konektoru displeje vyměnit celý notebook a přitom to borec na rohu může opravit za 500 Kč.

    Takže s tím servis bych podmínil periodou na smlouvu s pokutou, pokud na to sáhně někdo jiný, protože to bude po dobu smlouvy tvůj HW. Po ukočení HW vezmeš nebo si ho může odkoupit.

  14. To mi přijde strašně složité a bude k tomu potřeba podepsat x smluv. Ono se jedná o poměrně jednoduché zařízení a asi málo kdo bude chtít tohle podstupovat. Proto bych byl nejradši kdyby ten zákazník ani nevěděl že tam ta možnost je. Protože 90% jich je slušných, platí včas a není důvod toho využít. Ale když se najde hova*o co si něco objedná s úmyslem to nezaplatit, tak tohle by byl velice účinný způsob jak ho přinutit. Ale nechci aby mě pak takový vyčuránek zažaloval že jsem mu způsobil škodu.

  15. tak si nechavajte platit za servis na mieste.. resp. zvolte iny obchodny model..

    tym ze niekomu tajne znefunkcnis produkt, je to proste poskodzovanie cudzej veci (a z toho vyplyvaju dalsie problemy) a nezalezi natom, preco a z akych pohnutok si vychadzal.. ak teda ta vec je v majetku zakaznika..

    resp. aj podvod, ak sa tymto konanim obohacujes..

  16. Ten výjezd by pak mohl být podmíněn zaplacením na místě. V případě nezaplacení hardware odzvezeš např.

  17. Citace Původně odeslal Doctore97 Zobrazit příspěvek
    Ten výjezd by pak mohl být podmíněn zaplacením na místě. V případě nezaplacení hardware odzvezeš např.
    A to už je zase krádež cizí věci, ne? Když je ten produkt už v majetku zákazníka. S tím už jsem se setkal. Kamarád se pokusil namontované zařízení odvézt a majitel na něj zavolal policii za neoprávněný vnik na pozemek a poškození cizí věci. I když ten dobytek neměl zaplacenou ani korunu.

  18. Citace Původně odeslal helivrt Zobrazit příspěvek
    A to už je zase krádež cizí věci, ne? Když je ten produkt už v majetku zákazníka.
    V případě prodávání služby by nemělo být -> ale já nejsem právník, takže spíš jen házím nápady. Pointa je ta, že máš službu a za tu zákazník platí. To že dostane HW, je tvoje "know-how" a půjčuješ ho zákazníkovi na základě řádného placení.

    V podstatě jako jakýkoli software nebo služba. Pokud nezaplatíš, tak ti přístupy odeberou. Což je běžná věc. To, že je to HW, by nemělo hrát roli, pokud si vše dobře stanovíš.

  19. Doctore, já ti rozumím ale to se dá uplatnit na určitý okruh výrobků. Ten můj do toho nezapadá. Je to stejné jako bys pronajímal třeba službu kávovar. To je úplná kravina. Ale protože ten kávovar je chytrý a má přístup na internet tak ho dokážeš v případě že někdo za něj, nebo jeho servis nezaplatí vyřadit z provozu. Způsobená újma žádná - pan domácí si neuvaří kafe. Ale přinutíš dlužníka zaplatit, jinak bude mít nefunkční elektroodpad.

    Taky nejsem právník, ale domnívám se, že v tomto případě se neoobohatím, neboť ty peníze mi dluží za produkt, nebo provedený servis. Pouze se domůžu jejich navrácení.
    Ale potřebuju to potvrdit.

    ---------- Příspěvek doplněn 20.12.2018 v 18:24 ----------

    Je otázka jestli ten produkt musí mít nějaké tlačítko reset, kterým ho zákazník vrátí do továrního nastavení a funkčního stavu. Jestli mě k tomu někdo může přinutit.

  20. u aut to je z důvodu bezpečnosti, automobilka musí prokázat, že každý díl je testovaný na určitou zátěž a provádět pravidelné údržby. Aneb servisní zásah si dokáží solidně obhájit, ty to dokážeš taky?

    U laserových tiskáren má válec určitou životnost, víš to dopředu. Tiskárna je koncipována na určitý objem tisku, víš to z manuálu dopředu.

    Pokud výrobek prodáváš, vlastníkem se stává kupující. Pokud výrobek znefunkčníš, dopustil jsi se škody na cizím majetku, musel bys mít k tomu prokazatelný důvod, kterým jsi zabránil úrazu či vyšší škodě.

    Ty chceš k výrobku vnutit svoje placené služby v nedefinovaném rozsahu, měly by být součástí kupní smlouvy a vyčísleny, jinak se může jednat o nekalou obchodní praktiku. Pokud prodáváš spotřebiteli, tam ti zákon dokonce zakazuje, aby nebyla dopředu známá celková cena.

    Podobně to funguje u plynových kotlů, zákon vyžaduje pravidelnou kontrolu, ale dodavatel si jí nesmí vynutit jen na sebe, leda by to bylo součástí kupní ceny.

    To co chceš, znamená, že výrobek je neprovozuschopný po nějakém opotřebení, musel bys být schopný tohle objektivně obhájit před soudem a tam by se také mohlo řešit, proč jsi udělal výrobek schválně poruchový. Že na tom chceš vydělat není obhajoba.

    Buď máš špatný obchodní model nebo musíš počítat s tím, že někteří klienti nechtějí/nepotřebují tvoje služby.

    Umělé (a nedůvodné) omezování životnosti je samozřejmě také nejspíš nekalá obchodní praktika a pokouší se o to kdekdo.

  21. Taky nejsem právník, ale domnívám se, že v tomto případě se neoobohatím, neboť ty peníze mi dluží za produkt, nebo provedený servis. Pouze se domůžu jejich navrácení.
    Ale potřebuju to potvrdit.
    to je predsa nezmysel.. produkt predsa patri zakaznikovy (jeho nemusi zaujimat, ze je dotovany) a servis musi mat u teba objednany, aby ti nieco dlhoval..

  22. pokud ti někdo nezaplatil fakturu, nemůžeš mu to oplatit poškozením jeho věci, vydírat ho či jinak si svůj dluh vynucovat, to ti soud/policie rychle zatrhne, vždyť tohle je výpalné :).

    Stejně tak na dálku znefunkčnit výrobek, abys ho mohl jít opravit je podvod či poškození cizí věci, na tom nelze založit obchodní model.

  23. Citace Původně odeslal TomášX Zobrazit příspěvek
    pokud ti někdo nezaplatil fakturu, nemůžeš mu to oplatit poškozením jeho věci, vydírat ho či jinak si svůj dluh vynucovat, to ti soud/policie rychle zatrhne, vždyť tohle je výpalné :).
    To je zajímavý názor. To myslíš vážně?

    Je to poškození jeho věci, když mi ji nezaplatil? Nedá se to řešit klauzulí do úplného zaplacení zůstává majetkem firmy xyz? Pak by to poškození cizí věci nebylo?

  24. Hoši, jestli tohle neřešíte jen hypoteticky, kurňa proč si nevemete právníka. Já bych tohle teda asi sám neřešil.

  25. Za právníkem asi zajdu, šlo mi o to, jestli už to někdo nezkoušel. Přece tohle řeší asi každý druhý, problémy s neplatiči. V podstatě i když někomu uděláš web, on ti ho nezaplatí a ty mu ho přes nějaké API vypneš, je to asi to samé, ne?

  26. Jedina moznost je produkt pronajimat... Kdyz neni v jejich vlastnictvi, v podstate si s nim muzete delat co chcete (co si smluvne domluvite)...

  27. Jo to by asi šlo, ale to fakt není produkt ála web. Kde se dá domluvit pětistovka měsíčně a je to. To je jednorázová věc kterou tam tomu člověku namontuješ a fyzicky se k tomu už nedostaneš, když tě nepustí domů.

    Napadá mě podobnost s nějakým SW. Koupíš si SW a když ho do konce splatnosti FA nezaplatíš, tak ti to skrze nějaké ověření licence prodejce znefunkční. Taky poškození cizí věci? Podvod?

  28. Citace Původně odeslal helivrt Zobrazit příspěvek
    To je zajímavý názor. To myslíš vážně?

    Je to poškození jeho věci, když mi ji nezaplatil? Nedá se to řešit klauzulí do úplného zaplacení zůstává majetkem firmy xyz? Pak by to poškození cizí věci nebylo?
    V tom případě jsem správně nepochopil co píšeš, z tvých tedtů mám dojem, že jsi stroj prodal a teď chceš k němu poskytovat servis a nikoliv, že ti stroj ještě nezaplatili, pak je to na smluvním ujednání, kdy přechází majetková práva na kupujícího.

    S tím co je legální to poradí právník, jak píše Aleš, je to jeho práce.

  29. helivrt: To jsem z predchozi diskuse pochopil, ale fyzicke vybaveni se prece odjkaziva taky pronajima... Navic pdminky pronajmu i nejakych servisnich plateb muzete mit vsechny ve smlouve stejne jako byste mu to prodavali, jen to nebude prodej, ale pronajem (vc. smluvni pokuty pri nevraceni po neplaceni)... Samozrejem jde o to co si muzete k zakaznikum dovolit. Jetsli an to mate nebo nemate postaveni (treba v ramci konkurence)

  30. aha.. ak ti nezaplatil samotny produkt, tak napr. v OP mozes mat to, ze kupujuci nadobudne vlastnicke pravo k veci az zaplatenim celej dohodnutej (zmluvne) ceny produktu.. vtedy ho mozes kludne vypnut.. nezabudni vsak doplnit, ze nebezpecenstvo vzniku skody na tovare prechadza na kupujuceho bez ohladu na moment prechodu vlastníckeho prava k tomu produktu .. napr. prevzatim tovaru, pouzivanim atd..

  31. Hele, jak to měl ten Apple? Tak jistě to měl také smluvně ošetřené, ale k čemu vám to je. Dobře tak se vymaní z toho, že je to podvod, ale podívejte, kdo čte smlouvy a kdo jim rozumí? Prostě tohle není košér ani tam, kde to možné je a může to dost poškodit reputaci firmy, když se na to přijde.

Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Hostujeme u Server powered by TELE3