Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Heuréka chce vaše zákazníky

ráce eshopu by neměla skončit poskytnutím datového souboru. Podle zkušeností od eshopů víme, že konverzní poměr na objednávku je velice závislý na tom, jak obchod pracuje se svým zobrazováním a jak komunikuje s uživateli už na nákupním rádci. Pokud nedáte zákazníkovi všechny potřebné informace o nákupu předem, je následná konverze výrazně nižší.

Z rozhovoru s Tomášem Hodboděm o webu Heuréka.cz. T. Hodboď si myslí, že pro e-shop je užitečné, když s návštěvníky komunikuje na jiných webech (jmenovitě na Heuréce).
Některé e-shopy využívají službu Ověřeno zákazníky a dobrovolně provozovateli Heuréky odevzdávají informace o svých zákaznících (e-mail, velikost objednávky...).
Co si o tom myslíte? Nechali byste jako provozovatel e-shopu vstoupit cizí stránku do vaší komunikace se zákazníkem? Myslíte si, že to může být užitečné? Nebo by to naopak poškozovalo váš byznys?
13. 5. 2009 18:37:36
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/#reply303384
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
13. 5. 2009 19:03:43
Poskytovat třetí osobě údaje o objednávce od zákazníka je docela k ničemu. Můžete mít úspěšný eshop a tím jen odkryjete karty a můžete čekat konkurenci.
Pokud jde o ten projekt Ověřeno zákazníky, tak z určitého hlediska to nemá smysl. Pokud bych vážně chtěl mít eshop,ke kterému by lidí měli mít důvěru, tak bych chtěl certifikáty od kvalitních společnosti - něco jako http://www.spotrebitele.info/audit/ .
Podle mě je to celé snaha zviditelnit heureku.cz a jeji vyhledávač cen. Někteří lidé ho můžou používat, ale myslím, že většina zná dostatečné množství eshopu ze kterých lze porovnávat ceny.
13. 5. 2009 19:03:43
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/#reply303383
Najlepsie je si zabezpecit vlastny podporny web so sluzbou " Ověřeno zákazníky "... Na druhej strane jedna zla skusenost zakaznika moze odradit tisicky dalsich a pri tom nemusi ist o chybu prevadzkovatela eshopu!
Jednoznacne ale rychly a kvalitny support je obrovska vyhoda v akejkolvek oblasti...
13. 5. 2009 19:04:24
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/#reply303382
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
13. 5. 2009 19:04:33
Vyuzivame ich sluzby, ale ziaden realny prinos v CR a uz vobec nie v SR nevidime. Vysledky su uplne zanedbatelne (pocet objednavok radovo v jednotkach ks).
Nejaka komunikacia so zakaznikom cez ich server teda neprichadza do uvahy. Pokial by bol realny objemny prinos konvertujucich zakaznikov zo strany Heureky, dalo by sa o tom uvazovat (ale len u zakaznikov prislych cez Heureku).
13. 5. 2009 19:04:33
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/#reply303381
No certifikát ověřeno zákazníky podle mne poškozuje byznys shopu. Nejen, jak už bylo zmíněno, jde o odkrývání svých karet konkurenci, ale především je to ztráta důvěry klientů, kteří najednou zjistí, že jsou jejich osobní údaje (e-mail je dle mne v době spamu osobní údaj), předávány třetí straně bez jejich souhlasu. Kdo zaručí, že Miton nebude takto vytvořenou databázi e-mailů využívat pro své účely?
13. 5. 2009 19:07:54
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/#reply303380
Taky se mi ten projekt "Ověřeno zákazníky" moc nezdá. Kdyby mi po nákupu v nějakém e-shopu přišel emailem dotazník (zvláště od někoho jiného, než je sám e-shop) jak jsem byl spokojený s nákupem, tak bych ho velice pravděpodobně nevyplnil a ještě bych se divil tomu jak se dozvěděli, že jsem právě v daném obchodu nakoupil.
13. 5. 2009 19:16:24
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/#reply303379
Milan Kryl
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
13. 5. 2009 19:22:23
Jen doplnim, ze z vlastni zkusenosti Heureku pouziva napriklad Megapixel.cz trosku me to zarazilo jako zakaznika, ze jsem dostal email z Heureka.
Pokud jde o shop kvalitni, tak si na heureka udela dobrou reklamu. Nicmene je otazkou, jestli se projektu Heureka jako takovemu da sverit informace o vsech objednavkach...
Jako spravny paranoik bych toho nevyuzil (pokud bych eshop provozoval).
13. 5. 2009 19:22:23
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/#reply303378
BuBen
verified
rating uzivatele
(31 hodnocení)
13. 5. 2009 19:28:54
Eshopy ktoré sa nezapoja do tejto spovede budú na Heureke penalizované ?
Predpokladám že dotazník dostáva aj zákazník ktorý nepríde cez Heureku. Tzn, že tá zhromaždí kompletné údaje o eshope: počet zákazníkov, ich návratnosť, odhadované tržby... už mi chýba len prepojenie na daňový úrad ;)
13. 5. 2009 19:28:54
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/#reply303377
VlastimilVa
verified
rating uzivatele
13. 5. 2009 20:36:47
Ajaj...
Tak se mi zda, ze vetsina lidi, co o "Overeno zakazniky" mluvi s tim v praxi nepracovala.
Pouzivame to na svych eshopech a je to vyborna zpetna vazba od zakazniku. Delat vlastni podpurny webu kvuli recenzim, jak tady nekdo driv napsal, je pitomost.
Heurece se posila jenom email zakaznika. Nic dalsiho se posilat nemusi. Volitelne se muzou uvest nakoupene produkty. Jaka data tim sdelujeme konkurenci? Heureka pouze vi, ze clovek s nejakym emailem nakupuje na tom a tom serveru. Jak by toho mohla zneuzit nevim. Jasne...paranoici muzou rict, ze muzou prodat emaily nekomu...ze si muzou treba sami otevrit podobny byznys...to je paranoia...
13. 5. 2009 20:36:47
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/#reply303376
Napsal VlastimilVa;285441
Ajaj...
Tak se mi zda, ze vetsina lidi, co o "Overeno zakazniky" mluvi s tim v praxi nepracovala.
Pouzivame to na svych eshopech a je to vyborna zpetna vazba od zakazniku. Delat vlastni podpurny webu kvuli recenzim, jak tady nekdo driv napsal, je pitomost.
Heurece se posila jenom email zakaznika. Nic dalsiho se posilat nemusi. Volitelne se muzou uvest nakoupene produkty. Jaka data tim sdelujeme konkurenci? Heureka pouze vi, ze clovek s nejakym emailem nakupuje na tom a tom serveru. Jak by toho mohla zneuzit nevim. Jasne...paranoici muzou rict, ze muzou prodat emaily nekomu...ze si muzou treba sami otevrit podobny byznys...to je paranoia...
Ano, nepracovala. Svých zákazníků si vážím nehodlám předávat třetí straně o nich informace, které by mohly ve výsledku vést k jeho obtěžování (tímto neobviňuji heureku resp. miton z nekalých úmyslů).
13. 5. 2009 20:50:41
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/#reply303375
Doomm
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 5. 2009 20:51:04
no,
- ako zákazníkovi by sa mi to rozhodne nepáčilo (nepáči sa mi ani to, keď mi na môj mobil vyvolávajú reklamní partneri Orangeu a ponúkajú mi svoje služby - nezveril som im telefónne číslo, nechcem aby mi volali)
- ako prevádzkovateľovi eshopu sa mi takáto služba tiež nepáči - súhlasím s názorom, že e-mail je dosť osobná záležitosť a informácie o svojich zákazníkoch skrátka nepustím z ruky.
Nejde pritom o strach, že by boli zneužité konkurenciou.
Ide proste o normálnu ľudskú slušnosť - zákazníci mi ich zanechali preto, aby som s nimi mohol komunikovať ja (majiteľ eshopu), a tým mi taktiež zverili dôveru, že ich nebudem ďalej šíriť...
13. 5. 2009 20:51:04
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/#reply303374
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
13. 5. 2009 20:52:14
No jo, ale to, že email posíláš heurece musíš mít uvedeno v podmínkách, protože teoretický by tě mohli žalovat za šíření osobního údaje nebo za nedovolené šíření. Sice hodně lidí asi nečte podmínky, ale osobně bych nenakupoval někde, kde pošlou můj email třetí osobě, když si najdu jiný eshop.
13. 5. 2009 20:52:14
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/#reply303373
Doomm
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 5. 2009 21:04:45
z môjho pohľadu je dokonca úplne jedno, či je to pred zákonom čisté, alebo nie (ergo, či to je v podmienkach uvedené, alebo nie). Presne ako vraví Tomve - pôjdem nabudúce ako zákazník nakupovať inam, pretože tento eshop ma podrazil...
13. 5. 2009 21:04:45
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/#reply303372
Azu
verified
rating uzivatele
13. 5. 2009 21:35:57
V minulosti sem službu "ověřeno zákazníky" chvíli používal a i přesto, že sem měl jen samé kladné výsledky sem to ukončil a vlastně ukončil veškerou spolupráci s heureka.cz protože mně tam nesedělo hned několik věcí. Nevím jak je to tam dnes, ale tenkrát tam v administraci byla možnost vygenerovat si ID, které mam pak používat ve stránkách při předávání těch emailů z objednávek a nebyla zde již žádná jiná informace. Tak sem to začal používa, ale po pár dnech sem si řek, že to asi nebude zcela OK a tak sem se u Mitonu začal pídit co a jak a oni mně teprve pak řekli, že je potřbea s nima sepsat ješna na tuto službu smlouvu (úroven jakým byla smlouva sepsána, rozhodně neodpovídal tomu co by člověk očekával od takové firmy, ale spíš vypadala jako kdyby ji psal na rychlo nějaký jouda předchozí večer). Smlouvu sem sem tedy podepsal, přidal do obchodních podmínek informace co a jak se bude dít se zákazníkovým emailem a provozoval vše dál. Důvodem proč sem s tím skončil byla paranoia kdy sem si řek, že této velmi nevyspytatelné firmě s nejasnými plány a propojováním se s jinými subjekty nebude radno svá obchodní data svěřovat, protože zde není nejmenší jistota, že tyto informace o počtu objednávek jednotlivých obchodů nebudou později zneužity pro zřízení vlastních obchodů pod svou hlavičkou, nebo pravděpodobněji pod hlavičkou jiných spřátelných společností. Nevím jak se věci mají nyní, ale před pár lety sám Miton provozoval internetový obchod s fotoaparáty, takže bych se dále nedivil vůbec ničemu. Důvodem proč sem s heurekou skončil úplně i se zbožím, bylo že heureka nabízela možnost získávání zvolených produktů z XML konkurenčním firmám, pro které tak bylo snadné sledovat denně ceny zvoleného zboží konkurenčních obchodů. Tuto možnsot tam již na první pohled nevidím, tak je možné že to již nenabízí, ale u Mitonu si člověk nemůže být jist vůbec ničím.
---------- Post was amended at 21:44 ----------
Spíš by mně zajímalo jestli tomu co všude v rozhovorech Hodboď uvádí i skutečně věří a nebo se tomu jen snaží věřit, protože tak jak uvádí, se nakupující vůbec nechovají a už vůbec ne v zahraničí.
13. 5. 2009 21:35:57
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/#reply303371
Napsal VlastimilVa;285441
Tak se mi zda, ze vetsina lidi, co o "Overeno zakazniky" mluvi s tim v praxi nepracovala.
Pouzivame to na svych eshopech a je to vyborna zpetna vazba od zakazniku.
Proč nepoužíváš profesionální online dotazníkovou službu, třeba www.surveymonkey.com (kterou jsem nedávno využil k sociodemografickému průzkumu mezi návštěvníky Webtrhu)?
Data jsou jen tvá a jejich nástroje ti umožní dělat pokročilé analýzy.
Doprogramovat do e-shopu rozesílání pozvánek je asi tak složité jako zabudovat kód od Heuréky.
13. 5. 2009 21:50:38
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/#reply303370
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit