Velkoobchod TRADEL - produkty s vysokou marží pro obchodníky a e-shopy
Zobrazují se odpovědi 1 až 19 z 19

Pokuty od dopravců za špatně zabalené balíky

  1. Zdravím, poslední dobou se rozmohl nešvar dopravců střílet pokuty za balíky, jak je napadne. A to si myslím, že balíme hodně dobře, ale vždy se tam něco vyskytne a aniž by někdo řešil oprávněnost, už je to na faktuře. Tohle se mi ale hodně nelíbí. Považuji to za obdobné, jak bych já jim měsíčně automaticky vystavil fakturu za každý balík, kde se řidiči chovali k zákazníkům jako prasata a díky tomu jsme přišli o tržbu. Zdá se mi, že poslední dobou si fakt dělají co chtějí. Je to jen pocit, nebo obdobnou zkušenost. Jak to řešíte?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. zrovna dnes to řeším, jelikož nám za listopad PPL nastřílelo několik tisíc za atyp. Vždy se jedná cena za zásilku + příplatek atyp 250,- kč bez DPH
    příklad pán si objednal vysavač + vodováhu 1,4 metru, takže 2x 68,- + 2x 250,- jellikož i vysavač přesáhl na 125 cm. Vše balíme do krabic, ale tím že si PPL upravila podmínky od 1.11. na rozměr 120x60x60 tak se nemůžeme vejít. Díval jsem se že GEis má 200x80x60 takže prosím o zkušenosti s atypy u Geis.

  4. Pokud je vse v krabici jak dopravci ted pozaduji tak v cem je problem? Vse musi byt v krabici dle obch podmínek.

    Hlavne např. GLS hodne zdrazil, nikdo nechce brat vetsi zasilky nad 120cm delky jedne strany pokud berou tak jako atypicke priplatek +250 k zasilaci cene.
    Kdysi se rozmer moc neresul, zabaleni taky ne....ted musi byt vse v krabici.

    Mam velky problem zaslat vec ktera ma 130cm delky, vyška 60 až 80cm a šířka 20-22cm. Musim vozit na postu jelikoz kuryrem to vyjde na skoro 480,-s dph (300 atyp 180 zaslani u gls)
    Toptrans jsem zatím neresil ale asi by to vyslo obdobne jako kuryri.

    Na jedne strane je chapu ze jim velke baliky zabirali mista v kamione ale nemohu uctovat k veci za 800kč napr 480 zaslani uz tak dotuji balne, zakaznici pak nadavaji tady pulka republiky zije v presvedceni ze balik stoji 50 a jak to ze jim takto velkou vec na dobirku nezaslu do 100kč (100kč davam jen za krabici)...minule mi zenska psala zcela serione ze ona zasíla baliky pres postu za 40 více to nemuze stat :-) tak proc ja si uctuji 108 (bezna cena baliku na postu, kuryra platim 75+dph, myto, palivo)

    A myslím že brzy toto zprisni tyto velke zasilky nebo zdrazi i samotna posta jelikoz se jim presmeruje cast zakazniku z eshopu neco prejde k toptrans neco zacne zasilat postou a posta to zvedne....

  5. No my máme GEIS, ale je to vcelku jedno, protože se mi zdá, že se teď šéfové schází nějak častěji a že by se na to měl někdo podívat :-) Ten kartel je teď fakt silný a všichni nasazují prakticky stejné změny s prakticky stejným dopadem.

  6. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    No my máme GEIS, ale je to vcelku jedno, protože se mi zdá, že se teď šéfové schází nějak častěji a že by se na to měl někdo podívat :-) Ten kartel je teď fakt silný a všichni nasazují prakticky stejné změny s prakticky stejným dopadem.
    Tak to je stejné jako u benzínek. Jsou prostě domluvení aby udržovali nějakou úroveň trhu, která je pro všechny výhodná. Aby se udrželi všichni.

  7. oni si sedli(zastupci vsech dopr spolecnosti) a rekli takto ne panove, eshopy vydelavaji a my tady delame sluzbu kt se nam nevraci vsichni jednotne zdrazili a zprisnili zasilani, zkousel jsem to nacenit na zaslat ci kde a vyplivlo mi to ze to neodveze nikdo.....ale vidim ze nektere eshopy maji u takto velkych zasilek toptrans a maji vesmes cenu okolo 170,-

  8. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    Zdravím, poslední dobou se rozmohl nešvar dopravců střílet pokuty za balíky, jak je napadne. A to si myslím, že balíme hodně dobře, ale vždy se tam něco vyskytne a aniž by někdo řešil oprávněnost, už je to na faktuře. Tohle se mi ale hodně nelíbí. Považuji to za obdobné, jak bych já jim měsíčně automaticky vystavil fakturu za každý balík, kde se řidiči chovali k zákazníkům jako prasata a díky tomu jsme přišli o tržbu. Zdá se mi, že poslední dobou si fakt dělají co chtějí. Je to jen pocit, nebo obdobnou zkušenost. Jak to řešíte?
    A proč se rozčilovat. Hospodářství se pohybuje v cyklech, ten kdy se dopravci předháněli abys je používal je 3 roky pryč a dnes máme 2 roky kouzelné zaklínadlo pro zvyšování cen a zhoršování služeb - nejsou lidi. Stěžoval jsem si na poštu, z cen v nové smlouvě jsem jsem si sedl na zadek a jako bonus dokonce omezili počet křehkých balíků, no jako by za poslední 3 roky zaplatili aspoň něco z toho co rozbili. PPL to samé, co půl roku zdražují, prý peníze pro řidiče, řidiči to nikde nevidí. Mimochodem ty max. rozměry omezila už v říjnu, takže reklamovat a reklamovat. Ale že tu mám kamion zboží co mi dnes nevezmou, to je nezajímá a prý bude hůř, že od nového roku takové balíky budou vyřazovat z přepravy, takže dnes můžeme být rádi, že je letos vezmou za příplatek. Jinak označit i bílou plastovou obálku velikosti A4 za nadrozměr a po reklamaci se omlouvat, že prý byla černá a linka černé na černém špatně čte a ještě pošlou fotku té naší bílé, takže to chce klid. Chceš jít k jinému přepravci, nabídnou ti tak ceník a hmotnost do 20 kg, že ti hošíci za volantem víc neunesou. Všichni ví, že další dopravce tu nepřijde, nikomu se nechce investovat, takže jsme v rukou dopravců, což mi potvrdil i jeden ředitel za střízliva, po pár sklenkách at si trhnem nohou, že ted z nás sedřou kůži. Pro štouraly podotýkám, že mé zkušenosti vycházejí z počtu balíků, které my odešleme, pokud někdo odesílá řádově více bude mít zcela jistě zkušenosti jiné.

    Takže to chce klid, hlavně zdražit dopravné, uzpůsobit sortiment a jede se dál.

    ---------- Příspěvek doplněn 06.12.2018 v 17:24 ----------

    Citace Původně odeslal Tomáš Maňhal Zobrazit příspěvek
    Tak to je stejné jako u benzínek. Jsou prostě domluvení aby udržovali nějakou úroveň trhu, která je pro všechny výhodná. Aby se udrželi všichni.
    A proto se mi líbí, co se dnes děje ve Francii (tedy kromě vandalství a rabování) kvůli cenám nafty a benzínu, kdy Frantík se svým platem a 35 hod. týdně na to nemá. U nás každý pokrčí rameny a řekne a co mám dělat, když musím jezdit.

  9. Proč by se měli scházet? Na to snad stačí podívat se občas, co dělá ten druhý, ne? Vy snad svoji konkurenci taky sledujete a nescházíte se s nima.

    Ono když vidím, jak a kam jsou někteří i velcí odesílatelé schopni nalepit adresní štítek, tak se těm přepravcům fakt nedivím, že je to se*e a dávaj za balíky, co kvůli tomu neprojdou třídičkou, pokuty, protože kvůli nim se to musí úplně zbytečně třídit ručně a někdy najít štítek je skoro až detektivní práce. A pokud to vyžaduje zaměstnání další síly, aby se to všechno stíhalo, tak nevidím důvod, proč bychom se na tu sílu měli skládat my všichni, když s našimi balíky není problém.

  10. tak samorejme ze se nebudou fyzicky schazet, domlouvat, psano s nadsázkou..
    tak v lepeni stitku opravdu problem nebude, jde o to ze velke zasilky jsou pro ne nerentabilni, nezajimave....

    jinak geis taky nic neresi scita strany:
    2x výška + 2x šířka + délka < max.3 m....tedy vse co presahne tento rozmer jde paletovou prepravou a cena za nadrozmer je 250+dph jako jinde...25kg balik +nadrozmer = 511,- s dph

    posta scita kazdou stranu jen 1x

  11. Citace Původně odeslal boogey Zobrazit příspěvek
    Proč by se měli scházet? Na to snad stačí podívat se občas, co dělá ten druhý, ne? Vy snad svoji konkurenci taky sledujete a nescházíte se s nima.

    Ono když vidím, jak a kam jsou někteří i velcí odesílatelé schopni nalepit adresní štítek, tak se těm přepravcům fakt nedivím, že je to se*e a dávaj za balíky, co kvůli tomu neprojdou třídičkou, pokuty, protože kvůli nim se to musí úplně zbytečně třídit ručně a někdy najít štítek je skoro až detektivní práce. A pokud to vyžaduje zaměstnání další síly, aby se to všechno stíhalo, tak nevidím důvod, proč bychom se na tu sílu měli skládat my všichni, když s našimi balíky není problém.
    Ale jo, z tohoto důvodu to také chápu, ale nám neprojde 1 z 500ti. Doposavad jsme měli nastaveno bez pokut s tím, že my jim nebudeme dávat na reklamaci každou rozbitou konzervu a drobnosti. Protože administrativa je dražší, než se sraní s reklamací. Teď to bude vypadat tak, že oni nám to naúčtují, my jim to naúčtujeme a obě strany na tom vytečou. Ok, já s tím z logiky věci mám trochu problém, ale budiž.
    Ale jinak váš argument chápu. To není ale náš případ. Jenže to bohužel směřuje k nějaké systemizaci a není možné pak nějakých indivindi podmínek.

  12. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    Ale jo, z tohoto důvodu to také chápu, ale nám neprojde 1 z 500ti. Doposavad jsme měli nastaveno bez pokut s tím, že my jim nebudeme dávat na reklamaci každou rozbitou konzervu a drobnosti. Protože administrativa je dražší, než se sraní s reklamací. Teď to bude vypadat tak, že oni nám to naúčtují, my jim to naúčtujeme a obě strany na tom vytečou. Ok, já s tím z logiky věci mám trochu problém, ale budiž.
    Ale jinak váš argument chápu. To není ale náš případ. Jenže to bohužel směřuje k nějaké systemizaci a není možné pak nějakých indivindi podmínek.
    z logiky věci a obchodních podmínek bys možná ani konzervy neměl posílat, jelikož je to zboží co při rozbití a následném vytečení může poškodit ostatní zásilky. Sice jsem to nikdy neviděl použít v praxi, ale i na to možná dojde. Kdysi nám pošta dodala zabarvený a ohořelý balík, tak se ptala jedině na to zda ho převezmeme nebo ne o náhradě škody se vůbec nechtěli bavit. Jinak mě třeba PPL baví tím novým manuálem na balení, že balení musí být takové, aby balík unesl 5 stejných balíků na sobě, ale když zničí něco menšího, tak prý to bylo na podlaze kamionu a na něm nějaké větší balíky, takže v principu za to nemohou.

  13. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    z logiky věci a obchodních podmínek bys možná ani konzervy neměl posílat, jelikož je to zboží co při rozbití a následném vytečení může poškodit ostatní zásilky. Sice jsem to nikdy neviděl použít v praxi, ale i na to možná dojde. Kdysi nám pošta dodala zabarvený a ohořelý balík, tak se ptala jedině na to zda ho převezmeme nebo ne o náhradě škody se vůbec nechtěli bavit. Jinak mě třeba PPL baví tím novým manuálem na balení, že balení musí být takové, aby balík unesl 5 stejných balíků na sobě, ale když zničí něco menšího, tak prý to bylo na podlaze kamionu a na něm nějaké větší balíky, takže v principu za to nemohou.
    O tom můžeme polemizovat, protože řidiči by se měli k balíkům chovat tak, aby k tomu nedošlo. Pokud by bylíky neházeli, k žádnému poškození nemůže nikdy dojít. Nikdy!

  14. Nevím jestli bych to tu měl psát, ale tento týden jsou všichni řidiči spedicí takoví vysmátí, úsměv od ucha k uchu, v autech to vypadá jako by se 3x otočilo přes střechu, když máme obsazenou rampu, tak obálky s hadrama hážou přes auto a když se je zeptám na čem, že to jedou, tak prý na ničem, ale je pokutová ammnestie, aby měli více chuti do práce.

  15. Muj ridic min.tyden zpusobil nehodu, nedal prednost zene kt.do nej nabourala. Auto pul roku nove, bok docela dost rozbity a ridic se smal a jezdi autem dal. Jen rikal ze si musi dat trosku pozor. (vice ho znervozni to kt ceka u domu na zakaznika, nez to ze rozbil relativne novou dodavku) Celkove se zda ze maji letos docela prazdne auta... zatím, bud si lide kupovali dárky s predstihem nebo to teprve prijde ale kdyz predavam koukam do auta a ma jej vzdy docela poloprazdne, v nasem meste jezdi od teto prepravy stabilne 3 auta a kazde je v danou dobu okolo poledne celkem prazdne...(mozna je to tim ze jezdi tri, mesto cca 60tis.obyvatel)

  16. No, u nás dnes zastavilo DPD a rozhodně se nedá říci, že nepřetížené. Protože to bylo nabouchané od spodu až nahoru, takže kdyby neměl ty balíky popořadě, bude muset vyskládat celé auto. Ptal jsem se, kolik má stopek a dali mu jich na dnešek 188. Mi z toho málem vypadly oči.


  17. Nejen řidiči, ale i na fakturačním na něčem frčí. Já měl ve fakturaci na 11/2018 příplatek Atyp - 250 Kč (PPL) i za bublinkovou obálku :-) :-) :-) Ale zatím mi všechny Atypy dobropisují.

  18. Od našich dopravců, pokud vím, jsme pokutu žádnou zatím nedostali, a to posíláme fakt šílené zásilky (autodíly), které občas prostě "pěkně" zabalit nejde. Co víme, tak e-shopy s autodíly obecně přepravují přes dopravce i to, co by přepravováno nemělo být (například autokosmetika). Jediné, co fakt neprojde, jsou ne-gelové autobaterie. Tam už je to za hranou.

    Využíváme Zásilkovnu (malé zásilky), poštu, DPD + speciality posíláme přes Toptrans (extra nadrozměrné nebo nebezpečné, např. kapoty, autobaterie)

  19. Víte, já ani nevím, co si o nás myslí. Vždy když se mnou jednají o podobných věcech, tak si připadám jak odporný hmiz. Ale přitom mi obchoďáci několikrát řekli, že jsme jedni z nejchtěnějších zákazníků. Středně velký zákazník bez sezónních výkyvů, středně velké balíky stejných tvarů, rozumný zisk na balíku.

Hostujeme u Server powered by TELE3