Prodej projektů Duchod.cz, Duchodova-Reforma.cz a doména MojeFinance.cz
Zobrazují se odpovědi 1 až 7 z 7

Pomaly alebo rychlo

  1. Dobrý deň, veľa z vás tu prevádzkuje eshop a možno takýto "problém" už niekto riešil v začiatkoch a bude vedieť nasmerovať akou cestou sa vydať prípadne poradiť.

    V júni 2018 som spustil eshop v odvetví, ktorému sa venujem a baví ma. Našiel som si dodavateľa v zahraničí a keď niekto niečo u mňa objedná tak ja to objednám u dodávateľa (dodanie od dodavatela cca 3 dni na 4. deň to má zakaznik doma). Dodavateľ má určitý min. odber takže to niekedy trvá 2-3 dni kým ho naplním a následne objednám. Predavám klasické produkty v hodnote od 10-150€. Po prvom mesiaci už stúpol počet objednávok na 120-150 mesačne pri priem. hodnote objednávke 75€. A tu nastáva môj "problém" keďže mi to trošku prerástlo cez hlavu. Dodavateľ nemá xml feed takže väčšinou kontrolujem dostupnosť variant produktov cez script. (cca 1500 produktov) alebo ručne. Veľa krát sa teda stane, že idem objednať tovar no už nieje dostupný, prípadne ho hodím do košíka a po 1-2 dňoch, keď už sa to nazbiera a idem objednať sa medzi tým vypredá. Hlavne teraz, keď začína vianočná sezóna tak pri každej 3-4 objednávke sa stane, že už nejaký produkt dodavateľ nemá. Musím teda volať zakaznikovi ponuknuť mu iný, zrušiť objednávku, alebo občas kúpim za MO cenu u konkurencie. Môj najväčší problém sú teda skladové zásoby a ako ich vyriešiť ? Mňa napadajú tieto možnosti.

    1. Fungovať tak ako doteraz stým, že vždy niečo prihodím na vyše a pomaly budem budovať skladové zásoby. Vidim výhodu vtom, že nepotrebujem veľký budget na nakup tovaru, no žial nedostanem sa takýmto spôsobom na lepšie marže a zakaznici budú čakať na tovar 5-8 dní ak si neobjednajú niečo čo je skladom.

    2. Mám možnosť pribrať k sebe človeka, ktorý by investoval kapital 50 tis € (čo by stačilo na nákup tovaru) no okrem toho nevie nič o marketingu, predaji, budovania značky, nemá žiadne vízie takže mi žiadným spôsobom nepomôže. Požaduje 49% podiel vo firme. Výhoda by bola lepšie marže na tovar, odosielanie tovaru ihneď.

    3. Požičiať si peniaze z banky, nakúpiť tovar a pracovať na tom aby sa predaje len zvyšovali a dúfať, že nepríde žiadna kríza.

    Ako ste riešili vaše skladové zásoby vy ? Akým smerom sa vybrať ? Pomaly niečo budovať sam, alebo pribrať človeka k sebe, ktorý nič nevie, ale má peniaze ? Prípadne pôžičkou ? Ďakujem za každý tip, radu, inšpiráciu.

    Poprosim len o rozumné názory. Nikto učený z neba nespadol.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Já bych udělal něco mezi.

    Úvěr: vyběhal bych si nějaký provozní úvěr, aby mi byl k dispozici, ale asi bych jej první rok nevyužil buď vůbec či spíše na "zkoušku". Opravdu v malém - na mírné posílení aktuálního skladu.

    Osobně bych asi člověka, který má jen peníze nebral. Dle mne je firma "napůl" dobrá, když je to aspoň trochu vyrovnané co se týká schopností a aktivity. Viděl jsem a zažil sebe hodně firem, které začínaly ve dvou (ono v tom začátku, dokud dotyční nemají moc zkušeností s podnikáním, je to velice fajn) a když vyrostly nebo se unavily, tak se to dělilo.

    Netuším, jaký máš sortiment. V některých případech bych omezil sortiment. Ať už to jde nebo ne, tak bych vybral zboží, které by dle mě mělo jít nejlíp a to bych bral na sklad a současně bych jej samozřejmě nejvíc propagoval.

    Na začátku si musíš vystačit s odhadem, ale po pár měsících bys už měl mít nějaké statistiky a pomalu začít dělat ten výběr zboží podle reálných čísel (na čem máš největší zisk samozřejmě)

    Jinak tato Tvá otázka - no to je právě to hlavní, co musí člověk vyřešit, pokud chce být podnikatelem či obchodníkem (a ne jen prodavačem)

    P.S. Automatizace je nutná. Zvlášť při takových počtech produktů. Takže určitě skriptem aktualizovat stav na Tvém eshopu. A nějak lépe zařídit rezervaci/košík u Tvého dodavatele!!!

  4. já jsem to dělal tak, že jsem postupně bral na sklad nejprodávanější zboží, ze začátku jen po pár kusech a postupně co jsem vydělal, vrazil do skladu, nyní jsem na tom tak že nejprodávanější položky mám na skladě v množství které stačí třeba i na 1 rok a to z důvodu, že když něčeho vezmu paletu tak je mnohem lepší vyjednávací prostor ohledně cen než když vezmu 5ks každý týden...

    jediný rozdíl jsem měl v tom, že dodavatel mi dal limit na odběr ne na bázi jednoho nákupu v nějaké minimální hodnotě, ale musel jsem za měsíc odebrat za určitou částku, která naštěstí byla docela nízká, takže nebyl problém splnit...

    také jsem měl výhodu v tom, že jsem měl i jiné příjmy a vydělané peníze z eshopu jsem tedy nepotřeboval a mohl je všechny vrážet do skladu

    nabídka tvého "investora" zní lákavě, ale sakra bych si jí rozmyslel, to už je snad lepší nějakej kontokorent

  5. Určitě 49% jen za peníze bych nebral. Také se přikláním to dělat nějak rozumně. Něco ze svého, něco z malé půjčky a prostě to nějak zkusit ustát. Tak to nějakou dobu bude drhnout, ale jestli to není spotřebák pro který se lidé vracejí, tak to není takový průser. My máme cca 150 dodavatelů a jak bylo řečeno výše ... omezujeme sortiment, omezujeme ho tam, kde je to vyloženě problém (malá obrat + malá marže) a nakupujeme a nakupujeme. Snažíme se o měsíční obrátku, ale nějaké drobnosti bereme klidně na rok dopředu, ale dáváme tam vyšší marži. Postupně se vše zlepšuje.

  6. Pri obratu 10k € mesicne nemas na nakup zbozi na sklad? Investor ti da to, co otocis za pul roku, to je nesmysl za 49 %.

  7. Nakup na sklad

  8. Porozpravajte sa s niekym, kto dokaze optimalizovat tvorbu skladovych zasob. Ak su parametre pravdive, nemal by to byt problem.

Hostujeme u Server powered by TELE3