Prodej projektů Duchod.cz, Duchodova-Reforma.cz a doména MojeFinance.cz
Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 55

Zase ta Alza a problém s reklamací

  1. Ahoj, prosím o radu.

    V září jsme koupili v pos.. alze.cz synovi notebook do školy. Bohužel po 3 týdnech již nešel zapnout. Takže klasika, poslaná reklamace a nic, ticho po pěšině. Reklamaci převzali 26. 09. Dnes jsem se tedy s nimi řešil, že nestihli vyřešit do 30-ti dnů a chci tedy vrátit peníze. Hajzlové reklamaci zadali až 1.10 - což mě nezajímá, mám potvrzení že převzali 26.

    Po několika emailech, napsali že reklamace je zamítnuta viz jejich email:

    Vaše reklamace byla vyřízena zamítnutím.

    Důvodem zamítnutí: Neautorizovaný zásah - sjeté šroubky, vylomené packy na KB modulu, chybějící gumičky na speakrech , zlomená packa na spodním krytu.

    Produkt je již zabalen a bude Vám dnes, 29.10.2018 odeslán.

    ---------------------------------------------------------

    Jenom podotýkám že je toto nepravdivé a lživé tvrzení, opravdu jsme se v NT nehrabali.

    Celou dobu s námi nekomunikovali až po mém dotazu najednou zamítnuto - prý nejlepší e-shop.....


    Teď jenom potřebuji poradit, jestli zásilku přebírat, nebo ne, mám strach když převezmem tak se můžeme s NT rozloučit.

    Děkuji za radu.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Citace Původně odeslal B.Dušek Zobrazit příspěvek
    Ahoj, prosím o radu.

    V září jsme koupili v pos.. alze.cz synovi notebook do školy. Bohužel po 3 týdnech již nešel zapnout. Takže klasika, poslaná reklamace a nic, ticho po pěšině. Reklamaci převzali 26. 09. Dnes jsem se tedy s nimi řešil, že nestihli vyřešit do 30-ti dnů a chci tedy vrátit peníze. Hajzlové reklamaci zadali až 1.10 - což mě nezajímá, mám potvrzení že převzali 26.

    Po několika emailech, napsali že reklamace je zamítnuta viz jejich email:

    Vaše reklamace byla vyřízena zamítnutím.

    Důvodem zamítnutí: Neautorizovaný zásah - sjeté šroubky, vylomené packy na KB modulu, chybějící gumičky na speakrech , zlomená packa na spodním krytu.

    Produkt je již zabalen a bude Vám dnes, 29.10.2018 odeslán.

    ---------------------------------------------------------

    Jenom podotýkám že je toto nepravdivé a lživé tvrzení, opravdu jsme se v NT nehrabali.

    Celou dobu s námi nekomunikovali až po mém dotazu najednou zamítnuto - prý nejlepší e-shop.....


    Teď jenom potřebuji poradit, jestli zásilku přebírat, nebo ne, mám strach když převezmem tak se můžeme s NT rozloučit.

    Děkuji za radu.
    Asi ne
    byl NT v originálním obale? (jestli už ho někdo nevracel) :)
    požadoval bych foto těch vad co píšou. pokud je nemají jak dokážou že je neudělali oni :)

    ČOI
    LHŮTY PRO ROZHODOVÁNÍ O REKLAMACÍCH A PRO JEJICH VYŘIZOVÁNÍ
    V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší. O vyřízení reklamace je dle výkladu Ústavního soudu a Nejvyššího soudu povinen podnikatel spotřebitele vyrozumět. Podmínkou pro běh těchto lhůt však je, že spotřebitel k vyřízení reklamace poskytl prodávajícímu požadovanou potřebnou součinnost, tedy zejména, že umožnil prodávajícímu přezkoumat reklamovaný výrobek.

    ALZA
    IV. Vyřízení reklamace
    1. Kupující - spotřebitel

    V souladu s ustanovením § 2 odstavec 1, písmeno a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, je spotřebitelem fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.

    Je-li kupující-spotřebitel, prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.

    Reklamaci včetně odstranění vady Alza vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem – takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí lhůty resp. prodloužené lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

  4. Oni splnili co jim zakon uklada. Pokud nepreveznete je to vas problem. Pokud s vysledkem reklamace nesouhlasite muzete vyuzit dalsi vase prava.

  5. dost podobné :)

    VašeStížnosti.cz - Neuznaná reklamace

    ---------- Příspěvek doplněn 29.10.2018 v 19:09 ----------

    Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    Oni splnili co jim zakon uklada. Pokud nepreveznete je to vas problem. Pokud s vysledkem reklamace nesouhlasite muzete vyuzit dalsi vase prava.
    splnili? Vždyť to měli vyřešit do 26.10 ne?

  6. A neměl být aktuální stav popsán v tom průvodním dopise k reklamaci a taky v protokolu při převzetí Alzou? Tohle uvedené jsou viditelná poškození přece...Máte v ruce protokol?

  7. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    Oni splnili co jim zakon uklada. Pokud nepreveznete je to vas problem. Pokud s vysledkem reklamace nesouhlasite muzete vyuzit dalsi vase prava.
    Jak splnili co jim zákon ukládá? že do 30-ti dnů reklamaci nevyřídily?

  8. Citace Původně odeslal Tomáš Maňhal Zobrazit příspěvek
    A neměl být aktuální stav popsán v tom průvodním dopise k reklamaci a taky v protokolu při převzetí Alzou? Tohle uvedené jsou viditelná poškození přece...Máte v ruce protokol?
    Přesně :)
    já když posílal NT na reklamaci zapsali tam i drobnou oděrku na plastu. Kontrola všeho co šlo, i pečetí atd...

  9. Citace Původně odeslal Tomáš Maňhal Zobrazit příspěvek
    A neměl být aktuální stav popsán v tom průvodním dopise k reklamaci a taky v protokolu při převzetí Alzou? Tohle uvedené jsou viditelná poškození přece...Máte v ruce protokol?
    Od odeslání reklamace nikdo nekomunikoval a žádný protokol k dispozici není, proto mám strach převzít zásilku, kdo ví co s NT udělali. Pokud bylo (což samozřejmě nebylo) takto poškozeno, tak proč se neozvali dříve, prostě to jenom hajzlové zkouší.

  10. Citace Původně odeslal B.Dušek Zobrazit příspěvek
    Jak splnili co jim zákon ukládá? že do 30-ti dnů reklamaci nevyřídily?
    30 dnů ale neběží od chvíle co jsi jim to byl hodit na hlavu ;-) Mají právo si vzít nějakou lhůtu na posouzení, úměrně dlouhou, zda a jak lze produkt reklamovat.

    "Je-li kupující-spotřebitel, prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady."

    Čti, co se píše v podmínkách a nečerti se.

    Reklamuju vždy na pobočce a vždy si odnesu protokol o přijetí reklamace, kde je vše popsané.

  11. Citace Původně odeslal B.Dušek Zobrazit příspěvek
    Jak splnili co jim zákon ukládá? že do 30-ti dnů reklamaci nevyřídily?
    Toho terminu jsem si nevsiml. Nicmene mel byt dodan reklamacni protokol z jejich strany o prijeti. Do 30 dnu vyridit apod. Na tom je muzete utahnout ale dukazni bremeno je na vas.

    ---------- Příspěvek doplněn 29.10.2018 v 19:30 ----------

    Citace Původně odeslal Tomáš Maňhal Zobrazit příspěvek
    30 dnů ale neběží od chvíle co jsi jim to byl hodit na hlavu ;-) Mají právo si vzít nějakou lhůtu na posouzení, úměrně dlouhou, zda a jak lze produkt reklamovat.

    "Je-li kupující-spotřebitel, prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady."

    Čti, co se píše v podmínkách a nečerti se.

    Reklamuju vždy na pobočce a vždy si odnesu protokol o přijetí reklamace, kde je vše popsané.
    Lhuta bezi od prijeti reklamace. Zakladni lhuta jsou ony tri dny s tim ze jeli reklamace slozita ci nelze li ji vyridit lze ji prodlouzit na 30.

  12. Citace Původně odeslal B.Dušek Zobrazit příspěvek
    ...prostě to jenom hajzlové zkouší.
    Že se tě Alza snaží ojebat na reklamovaným NTB, je ovšem velmi hloupá představa. Spíš bych řešil, jak daná situace nastala a jak se tomu bránit. Nekupoval jsi to už jako použítý, rozbalený, či jakkoliv jinak tomu říkají?

  13. Citace Původně odeslal Registrace Zobrazit příspěvek
    Že se tě Alza snaží ojebat na reklamovaným NTB, je ovšem velmi hloupá představa. Spíš bych řešil, jak daná situace nastala a jak se tomu bránit. Nekupoval jsi to už jako použítý, rozbalený, či jakkoliv jinak tomu říkají?
    Tak spíš než "hloupá představa" je to hlavně pravdivá představa, ne bylo koupené jako nové a tak bylo taky dodané.

  14. ako vies ze ho prevzali 26.9? Kedy si ho zasielal a akym sposobom?

  15. Citace Původně odeslal B.Dušek Zobrazit příspěvek
    Tak spíš než "hloupá představa" je to hlavně pravdivá představa, ne bylo koupené jako nové a tak bylo taky dodané.
    Ne, je to hloupá představa :) Chápu, že tě sere rozbitej NTB a potencionálně vyhozený prachy, ale označovat hned někoho za podvodníky, je fakt docela mimo.

  16. Citace Původně odeslal ne Zobrazit příspěvek
    ako vies ze ho prevzali 26.9? Kedy si ho zasielal a akym sposobom?

    Geisem:

    Souhrn zásilky
    Datum odeslání
    25. 09. 2018
    Hmotnost
    4.75 kg
    Datum doručení
    26. 09. 2018
    Čas doručení
    10:26
    Převzal
    Nevsimal
    --------------------------------------------------
    Jejich systém:

    Datum 01.10.2018

    Místo výdeje

    Požadované řešení

    Poškozené zboží: Ne

    Popis závady Po zapnutí nesvítí display

    ---------- Příspěvek doplněn 29.10.2018 v 19:54 ----------

    Citace Původně odeslal Registrace Zobrazit příspěvek
    Ne, je to hloupá představa :) Chápu, že tě sere rozbitej NTB a potencionálně vyhozený prachy, ale označovat hned někoho za podvodníky, je fakt docela mimo.
    Já jsem psal hajzlové, ne podvodníci, i když vlastně jsou, když prokazatelně přijali 26,09 a jejich systém ukazuji 1.10

  17. tak v tom pripade to nie je tvoj problem, ale ich.. napis im, ze reklamacia nebola vybavena v zakonnej lehote 30 dni a pozadujes vymenu tovaru / opravu / vratenie penazi..

    ---------- Příspěvek doplněn 29.10.2018 v 19:59 ----------

    Pokud reklamaci zasíláte poštou, pak k uplatnění reklamace dojde, jakmile prodávajícímu váš dopis dorazí a bude mít možnost se s jeho obsahem seznámit. Není důležité, jestli to opravdu udělá. Stačí tedy, že zásilka došla do jeho poštovní schránky. Od této chvíle je možné počítat lhůtu pro uplatnění reklamace.

    ---------- Příspěvek doplněn 29.10.2018 v 20:05 ----------

    ked tak.. ty mozes tvrdit, ze pri notebooku bolo pribalene uplatnenie reklamacie, aby nedoslo k sporu, kedy lehota zacala.. oni opak nemaju ako dokazat, kedze moment dodania reklamovanej veci nastal skor, ako "uplatnenie v ich systeme".

  18. Citace Původně odeslal ne Zobrazit příspěvek
    tak v tom pripade to nie je tvoj problem, ale ich.. napis im, ze reklamacia nebola vybavena v zakonnej lehote 30 dni a pozadujes vymenu tovaru / opravu / vratenie penazi..

    ---------- Příspěvek doplněn 29.10.2018 v 19:59 ----------

    Pokud reklamaci zasíláte poštou, pak k uplatnění reklamace dojde, jakmile prodávajícímu váš dopis dorazí a bude mít možnost se s jeho obsahem seznámit. Není důležité, jestli to opravdu udělá. Stačí tedy, že zásilka došla do jeho poštovní schránky. Od této chvíle je možné počítat lhůtu pro uplatnění reklamace.

    ---------- Příspěvek doplněn 29.10.2018 v 20:05 ----------

    ked tak.. ty mozes tvrdit, ze pri notebooku bolo pribalene uplatnenie reklamacie, aby nedoslo k sporu, kedy lehota zacala.. oni opak nemaju ako dokazat, kedze moment dodania reklamovanej veci nastal skor, ako "uplatnenie v ich systeme".
    Tak to uplatnění tam bylo opravdu, reklamaci jsem zadal online v jejich systému, vytiskl a přiložil ke zboží.

  19. zasielku teda nepreber, a trvaj natom, ze reklamacia bola uplatnena 25.9, tovar prevzali 26.9, lehota zacala bezat od 27.9 a skoncila v piatok 26.10... teraz si mozu s ntb vylizat prdel :D

    inak mas stastie, lebo stacil by jeden den naviac, a lehota by koncila dnes, co by stihli..

  20. Citace Původně odeslal B.Dušek Zobrazit příspěvek
    Důvodem zamítnutí: Neautorizovaný zásah - sjeté šroubky, vylomené packy na KB modulu, chybějící gumičky na speakrech , zlomená packa na spodním krytu.
    Co je zas tohle za blbost? Sjetí šroubku porouchalo noťas? Od kdy sakra může prodejce zamítnout reklamaci spotřebiteli jen kvůli tomu, že se někdo podíval dovnitř? Koukám, že Alza má zase období, kdy se chovaj jako kur*y.

  21. Citace Původně odeslal ne Zobrazit příspěvek
    zasielku teda nepreber, a trvaj natom, ze reklamacia bola uplatnena 25.9, tovar prevzali 26.9, lehota zacala bezat od 27.9 a skoncila v piatok 26.10... teraz si mozu s ntb vylizat prdel :D

    inak mas stastie, lebo stacil by jeden den naviac, a lehota by koncila dnes, co by stihli..
    Upnne vidim jak se alza hrouti pod tou notou. Asi jako rusko po anexi krymu kdyz eu vyjadrila znepokojeni.

  22. malá poznámka k jejich důvodům zamítnutí reklamace, musí obhájit, že tyhle vady způsobily problém, který si reklamoval. Proběhlo i několik soudních sporů a v hlavě mám informaci, že prodávající nemůže zamítat reklamaci jen kvůli otevření výrobku (pokud to je běžně možné, což v případě šroubků možné je), stejně tak nemůže zamítat reklamaci jen kvůli protržení ochranné nálepky, u ulomených patiček a chybějící gumy zase musí obhájit/prokázat, že to způsobuje danou vadu (nefunkční displej), stejné to je i u jejich běžných kontrol, že výrobek byl vystaven vodě, opět to musí prokázat.

    To jestli výrobek převezmeš nebo ne podle mě nemá žádný význam, potřebuješ protokol z reklamace a až na základě něho můžeš něco řešit, Alza má občas tendenci takový protokol ti vůbec nedávat a někdy to stojí spousty emailů ho z nich dostat, asi ví proč. Můžeš se zkusit obrátit třeba na dtest, myslím, že mají online zdarma poradnu pro podobné případy.

  23. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    Upnne vidim jak se alza hrouti pod tou notou. Asi jako rusko po anexi krymu kdyz eu vyjadrila znepokojeni.
    hroutit se nemusi.. staci ked budu vidiet, ze nie je blby franta.. neobaval by som sa toho, ze mu notebook nevymenia (alebo nevratia peniaze)

    ---------- Příspěvek doplněn 29.10.2018 v 20:50 ----------

    ja by som ho radsej neprevzal.. mozu potom vymyslat, ze suhlasil z "vybavenim" reklamacie (napr. telefonicky), co bude potom zbytocna obtiaz.. zasielku si jednoducho neprevzal preto, pretoze nevedel co je jej obsahom, kedze reklamaciu pravom povazoval za nevybavenu..



    protokol z reklamacie mu netreba, tu bola nedodrzana lehota na vybavenie, on sa uz nemusi sporit s nimi ohladom stavu notebooku.. ten je uz teraz irelevantny

    im ostal cierny peter v rukach - dokazne bremeno ohladom vybavenia reklamacie, ktore nemaju ako uniest

  24. Citace Původně odeslal ne Zobrazit příspěvek
    hroutit se nemusi.. staci ked budu vidiet, ze nie je blby franta.. neobaval by som sa toho, ze mu notebook nevymenia (alebo nevratia peniaze)

    ---------- Příspěvek doplněn 29.10.2018 v 20:50 ----------

    ja by som ho radsej neprevzal.. mozu potom vymyslat, ze suhlasil z "vybavenim" reklamacie (napr. telefonicky), co bude potom zbytocna obtiaz.. zasielku si jednoducho neprevzal preto, pretoze nevedel co je jej obsahom, kedze reklamaciu pravom povazoval za nevybavenu..



    protokol z reklamacie mu netreba, tu bola nedodrzana lehota na vybavenie, on sa uz nemusi sporit s nimi ohladom stavu notebooku.. ten je uz teraz irelevantny

    im ostal cierny peter v rukach - dokazne bremeno ohladom vybavenia reklamacie, ktore nemaju ako uniest
    Ceske pravo neco jako souhlas ci nesouhlas s reklamaci nezna. Je uplne jedno jaky mate na proces a vysledek nazor na rozdil od Slovenska kde by mel zasadne jine postaveni je mic na strane spotrebitele. Mank tomu nastroje jak se domoci sveho.

    Ano poslani emailu s nesouhlasem je mozne. Treba to zapusobi treba ne. A i kdyby operoval se lhutou je to mozn pokus ale pokud vysledek neprijde protoze nemusi stejne by jej cekaly dalsi kroky.

  25. Suhlas zo sposobom vybavenia reklamacie som myslel... dohodnut sa mozes aj na predlzeni lehoty atd.. preto by som zasielku neprevzal.. len pre istotu

    On neriesi suhlas s vybavenim, resp. vysledkom reklamacie. Jeho zaujima len to, ci predavajuci dodrzal lehotu. Tu nedodrzal. To je vsetko.

    Vzniklo mu pravo na vymenu veci, zlavu alebo vratenie penazi. Nic viac a nic menej.

    On ma ako dokazat, kedy reklamovany tovar odovzdal predavajucemu. Alza bude musiet dokazat, ci do piatku reklamaciu vybavila. Celkom jednoduchy spor.

    ---------- Příspěvek doplněn 29.10.2018 v 21:34 ----------

    Resp. To zjednodusim takto.. jemu moze byt ukradnute co je s notebookom, co je v protokole atd.. jeho zaujima len to, ci bola lehota dodrzana..

  26. Ano. Dejme tomu ze eshop propasl lhutu. A eshop rekne ze jej to nezajima. Stejne nemate jinou sanci nez se branit napr az soudne pokud by na svem trval. Nicmene zde jsou vcelku dukazy takze to treba pujde lepe.

  27. Tak snad Alza tak daleko nezajde.. ja osobne som nikdy s nimi nemal problemy, a tiez som riesil dake reklamacky.. skor to vidim na zlyhanie ludskeho faktora (nezodpovedneho zamestnanca, ktory sa chce vyzut z problemu)

  28. Pominu-li, že nebyla splněna zákonná lhůta 30 dnů, tak reklamace byla do 6 měsíců od koupě, tedy dokázat, že notebook nebyl již takto poškozený při koupi (nebylo-li to napsané na kupní smlouvě) je na straně Alzáků (půjde jim to asi horkotěžko bez fotek). Napsal bych jim, že notebook jsem poslal v nepoškozeném stavu (pokud si, jak mají někteří zvykem, nenapišou do protokolu, oděrky, praskliny, opotřebení atd.), nesouhlasím s vyřízením reklamace a nepřeberu poškozený notebook.
    A pokud oděrky nemjí vliv na funkčnost zamítnutí neprojde. Celkově pokud prodejce do 6 měsíců zamítne reklamaci, měl by držet v ruce nejlépe vyjádření soudního znalce. Zde je spotřebitel ve značné výhodě.

  29. Citace Původně odeslal ne Zobrazit příspěvek
    ...(nezodpovedneho zamestnanca, ktory sa chce vyzut z problemu)
    Neviem si predstavit z akeho problemu by sa zamestnanec mal vyzuvat?

  30. Citace Původně odeslal igor Zobrazit příspěvek
    Neviem si predstavit z akeho problemu by sa zamestnanec mal vyzuvat?
    no napr. ze prijaty reklamovany tovar neriesil hned ako prisiel na prijem, a nechal ho tam nejaky cas lezat.. reklamacka sa nestihla vybavit.. prepisal termin uplatnenia v systeme a veri, ze zakaznik to nebude riesit - keby ho vyriesil hned ako prisiel, tak by sa napr. notebook stihol z opravy vratit, a preto sa boji problemu.. ale to je len moja hypoteza, pretoze moc neverim, zeby to alza (ako subjekt) robil takto bezne.. zamestnanci na podpore vidia termin uplatnenia 1.10 a preto sa zo zakaznikom bavia, tak ako sa bavia..

  31. neni lepsi koupit repasovany notas za levneji nez koupit pouzivany na alze? zaruka je vetsinou stejna a to 12 mesicu a vetsinou repas je vykonnejsi delo nez pouzity notas na alze. pokud to takto bylo od nakupu (poskozeni) bude problem to cele prokazat, je to srani na dlouhe casy.

    nebo kluk proste chtel doplnit ramky, padal mu a tak podobne, proste s kamosema to nejak posefoval.

    mozna nejde zapnout protoze je polity, nebo se podelal HDD, mozna je lepsi to dat servisakovi za 250,- zsjiti zavadu.

Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Hostujeme u Server powered by TELE3