Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Zlato ako dlhodobá investícia

Erik
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 10. 2018 10:54:37
Ahoj, Maďarsko zvýšilo svoje zlaté rezervy desaťnásobne na 31,5 tony. Z dlhodobého hľadiska je to najlepšia voľba akú mohlo spraviť pri momentálnej hospodárskej a politickej situácii. Premiér Maďarska už dlhšiu dobu hovorí otvorene o potrebe pripraviť sa na veľkú ekonomickú krízu - tak asi bude mať nejaké zákulisné informácie.
Nedávno tiež stiahlo svoje zlaté rezervy z Londýna do Maďarska:
Maďarská banka doviezla z Londýna takmer tri tony zlata
Maďarská národná banka zdesaťnásobila zlaté rezervy - Ekonomika - Správy…
---------- Příspěvek doplněn 17.10.2018 v 10:55 ----------
Otázka kedy príde kríza v roku 2019? 2020? Niečo už visí vo vzduchu....
17. 10. 2018 10:54:37
https://webtrh.cz/diskuse/zlato-ako-dlhodoba-investicia/#reply1369981
dusivk
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
17. 10. 2018 11:29:51
Zo zlata si neodhryzneš, keď budeš hladný. No zato si za jednu uncu možno kúpiš košík zemiakov ;)
Takže zlato má význam pre ľudí, čo nič nevlastnia, nemajú výrobné prostriedky, len poskytujú "služby" a "obchodujú".
Z tohto pohľadu sa mi viac pozdávajú investície do pozemkov. Pôda je totiž jediná investícia, ktorá nestráca na hodnote (resp. stojí vždy rovnako vo vzťahu k práci a jej výsledkom bez ohľadu na to, ako banksteri nastavia hodnotu peňazí) a súčasne je schopná produkovať zisk. Či už za prenájom alebo pri obrábaní.
Štát však nemôže nakupovať pôdu (ak tým nemyslíme nákupy jednotlivých občanov v cudzine), tak nakupuje zlato. A mať ho uložené kdesi za morom, kam nemôžem kedykoľvek prísť, je asi zbytočné. Takže sa Orbánovi nečudujem, zrejme nechce štát ožobračený a nesebestačný, ako to robia politici nepochádzajúci zo štátotvorného národa v iných krajinách.
17. 10. 2018 11:29:51
https://webtrh.cz/diskuse/zlato-ako-dlhodoba-investicia/#reply1369980
Erik
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 10. 2018 11:53:39
Ahoj, to máš pravdu, že zo zlata si neodhryzneš. Ale je stále lepšie keď štát svoju menu chráni zlatom, ako keby bola tá mena nekrytá ničím. A zlato sa už od pradávna používa garant hodnoty. Tiež máš pravdu s tou pôdou. No ešte dobre, že sa pôda nedá prenášať za hranice, lebo niektorí by aj tú pôdu rozpredali :-)
17. 10. 2018 11:53:39
https://webtrh.cz/diskuse/zlato-ako-dlhodoba-investicia/#reply1369979
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
17. 10. 2018 12:11:12
Jen bacha aby tě pak nezaskočili šikovní chemici... ;-)
Splněný sen alchymistů - proměna rtuti ve zlato - Bejvávalo.cz
17. 10. 2018 12:11:12
https://webtrh.cz/diskuse/zlato-ako-dlhodoba-investicia/#reply1369978
Jiří Wolf
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
17. 10. 2018 12:34:37
Chci se zeptat chlapi, existuje možnost jak si ověřit kvalitu zlata? Vím že jí lze koupit z ofiko mincoven atd., kde člověk dostane papír od státu. Nicméně když nebudu věřit ani papír od státu a budu si to chtít nějak ověřit, existuje taková možnost? Budu rád za jakoukoliv radu.
17. 10. 2018 12:34:37
https://webtrh.cz/diskuse/zlato-ako-dlhodoba-investicia/#reply1369977
Adam Gajdečka
verified
rating uzivatele
(47 hodnocení)
17. 10. 2018 12:39:56
Napsal Warendo;1490380
Chci se zeptat chlapi, existuje možnost jak si ověřit kvalitu zlata? Vím že jí lze koupit z ofiko mincoven atd., kde člověk dostane papír od státu. Nicméně když nebudu věřit ani papír od státu a budu si to chtít nějak ověřit, existuje taková možnost? Budu rád za jakoukoliv radu.
Jde to. Jen ten zlatý slitek znehodnotíš (když jej vybalíš z toho plastového obalu s certifikátem)
17. 10. 2018 12:39:56
https://webtrh.cz/diskuse/zlato-ako-dlhodoba-investicia/#reply1369976
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
17. 10. 2018 12:48:31
ten kdo pracuje se zlatem (ať už šperky nebo různé mince či cihličky) musí na výrobek dávat "punc" s buď ryzostí (číselná stupnice) nebo čistotou (karáty). Punc ale může být zfalšovaný, existují firmy, které ověřují na specializovaných přístrojích "kvalitu" zlata. Jsou nedestruktivní metody měření podle váhy nebo spektrometrem, váha se dá zfalšovat, spektrometr měří pouze zevnějšek. Destruktivní metoda je nutnost zlato buď roztavit a taveninu podrobit zkouškou měření váhy a spektrometrem nebo chemickým testem, kdy zlato mohu rozdrobit na prášek a zalít kyselinou dusičnou, ta nechává zlato na pokoji, vše ostatní se jí nelíbí :).
Obecně investiční zlato zůstává pod dozorem bank a pod jejich kontrolou, málokdo si ho nakupuje domů, je pak problém právě s ověřením pravosti.
17. 10. 2018 12:48:31
https://webtrh.cz/diskuse/zlato-ako-dlhodoba-investicia/#reply1369975
dusivk
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
17. 10. 2018 12:50:43
Napsal Warendo;1490380
Chci se zeptat chlapi, existuje možnost jak si ověřit kvalitu zlata? Vím že jí lze koupit z ofiko mincoven atd., kde člověk dostane papír od státu. Nicméně když nebudu věřit ani papír od státu a budu si to chtít nějak ověřit, existuje taková možnost? Budu rád za jakoukoliv radu.
Tohle řešil už starej Archimedes, než vyběhl nahý na ulici. Hádej, proč? ;)
17. 10. 2018 12:50:43
https://webtrh.cz/diskuse/zlato-ako-dlhodoba-investicia/#reply1369974
Napsal Warendo;1490380
Chci se zeptat chlapi, existuje možnost jak si ověřit kvalitu zlata? Vím že jí lze koupit z ofiko mincoven atd., kde člověk dostane papír od státu. Nicméně když nebudu věřit ani papír od státu a budu si to chtít nějak ověřit, existuje taková možnost? Budu rád za jakoukoliv radu.
ano, jelikoz zname hustotu, tak to chce naprosto presnou vahu a nejaky naprosto presny laserovy meric a vypocitat, zda objem odpovida vaze :)
17. 10. 2018 13:01:22
https://webtrh.cz/diskuse/zlato-ako-dlhodoba-investicia/#reply1369973
Jeden by ani neřekl, že tři bedýnky budou mít takovou hodnotu. Pěkně se na ty cihly dívá.
17. 10. 2018 13:31:26
https://webtrh.cz/diskuse/zlato-ako-dlhodoba-investicia/#reply1369972
dusivk
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
17. 10. 2018 13:36:20
Napsal Radek O.;1490387
ano, jelikoz zname hustotu, tak to chce naprosto presnou vahu a nejaky naprosto presny laserovy meric a vypocitat, zda objem odpovida vaze :)
No a ten Archimedes to zvládl i bez toho laseru ;)
17. 10. 2018 13:36:20
https://webtrh.cz/diskuse/zlato-ako-dlhodoba-investicia/#reply1369971
lada1979
verified
rating uzivatele
17. 10. 2018 13:59:09
Napsal Warendo;1490380
Chci se zeptat chlapi, existuje možnost jak si ověřit kvalitu zlata? Vím že jí lze koupit z ofiko mincoven atd., kde člověk dostane papír od státu. Nicméně když nebudu věřit ani papír od státu a budu si to chtít nějak ověřit, existuje taková možnost? Budu rád za jakoukoliv radu.
Stačí zajít na puncovní úřad.
17. 10. 2018 13:59:09
https://webtrh.cz/diskuse/zlato-ako-dlhodoba-investicia/#reply1369970
konecsveta
verified
rating uzivatele
17. 10. 2018 14:30:04
Něco podobného se řešilo i tady https://webtrh.cz/408463-investice-zlata-atd-smysl?highlight=zlato
17. 10. 2018 14:30:04
https://webtrh.cz/diskuse/zlato-ako-dlhodoba-investicia/#reply1369969
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
17. 10. 2018 16:57:43
100% overenie: nakupit drops, pretavit, a nahodnu vzorku dat chemickou destrukcnou skuskou overit na PU.
Objemova skuska nefunguje (wolfram), spektrometer a X-ray takisto nie (platovanie). Videl som uz neskotocne vynaliezave sposoby falsovania drahych kovov (prax 20 rokov) a okrem metody uvedenej na zaciatku nie je spolahlive naozaj nic.
17. 10. 2018 16:57:43
https://webtrh.cz/diskuse/zlato-ako-dlhodoba-investicia/#reply1369968
Jiří Wolf
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
17. 10. 2018 17:02:38
Děkuji za přínosný ač mě nepříjemný komentář :)
17. 10. 2018 17:02:38
https://webtrh.cz/diskuse/zlato-ako-dlhodoba-investicia/#reply1369967
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit