Snadná tvorba vlastního e-shopu nebo webstránky online v systému WEXBO.com CZ/SK
Zobrazují se odpovědi 1 až 22 z 22

Kvalita disků u Hetzner.de

  1. Vcera jsem v serveru (sluzba je aktivni max 2 tydny) menil jeden disk

    Kód:
    The following warning/error was logged by the smartd daemon:
    
    Device: /dev/sda [SAT], 29 Offline uncorrectable sectors
    
    Device info:
    WDC WD2000FYYZ-01UL1B1, S/N:WD-WMC1P0542155, WWN:5-0014ee-003d81282, FW:01.01K02, 2.00 TB
    Uspesne jsem do rana obnovil SW raidy a dnes pokracovani:

    Kód:
    The following warning/error was logged by the smartd daemon:
    
    Device: /dev/sdb [SAT], 2 Offline uncorrectable sectors
    
    Device info:
    WDC WD2000FYYZ-01UL1B1, S/N:WD-WMC1P0544077, WWN:5-0014ee-0592d2dca, FW:01.01K02, 2.00 TB
    Je to bezne?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Meli jsme tam nekolik let servery na HDD, ale problem s disky nebyl, je pravda, ze tak velke HDD jsme nepouzivali u producnich webu, ale na backup - bez problemu.
    Pred rokem a pul jsme presli kompletne na SSDcka a tam taky neni zadny problem.

    P.S. v pristim roce se stehujeme na 10Gbps.io

  4. Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    Meli jsme tam nekolik let servery na HDD, ale problem s disky nebyl, je pravda, ze tak velke HDD jsme nepouzivali u producnich webu, ale na backup - bez problemu.
    Pred rokem a pul jsme presli kompletne na SSDcka a tam taky neni zadny problem.

    P.S. v pristim roce se stehujeme na 10Gbps.io
    K Cendrovi tak to hodně štěstí...

  5. hetzner.de je komplet consume pc, disky (i ssd) jsou ty nejobyčenější, ano problémy s disky jsou naprosto běžné. Paměti nemají ECC, občas padají a hlásí HW problémy, někdy křičí baterie na desce, je to takový choas. SSD disky hlásí opotřebení již po pár měsících používání.

    Viz i tenhle disk, je to klasický stolní disk za 3tis. Mám tam zkušenosti se stovkami serverů co tam jeden klient měl.

    PS: k 10Gbps.io bych odvahu jít neměl, dlouhodobě mají kluci sliby, které nedodržují, falšují reporty, nejsou otevření a celkově na mě působí hodně divně. OVH je velký hráč a myslím, že také splňuje spoustu požadavků.

  6. Tak diky za varovani. A v cem je problem s 10gbps.io? Jsou prime zkusenosti nebo domnenky. Ja hlavne kvuli 10Gbps nesdilene lince. Jsou alternativy k jejich nabidce, lokalita Amsterdam apod.

  7. 10gbps.io - supernetwork s.r.o. v Anglii mají pobočku - datapacket.com a cd77.com, ale za vším stojí Cendra. Slíbí ti vše nesplní nic a data svých uživatelů používá k vydírání - vytvořil vlastní peering a když někdo něco nedělal jak chtěl on, tak data schválně pouštěl přes cizinu.

    Vyhrál tendr pro ČT na stream a ani ne po 3 měsících je vyrazili.... proč???zas jen slibovat a okecávat...

    Je to snad první firma která byla vyhozena z nixu!!!

    10 Gb má kde kdo stačí se jen poptat, pouze 10gbps píšou nabídku veřejně. Já mám 10Gb v Rumunsku a jsem spokojený jak blecha :)

  8. Citace Původně odeslal Hagen Zobrazit příspěvek
    Vyhrál tendr pro ČT na stream a ani ne po 3 měsících je vyrazili.... proč???zas jen slibovat a okecávat...
    Chyba, byl to měsíc - https://webtrh.cz/405837-cendra-prisel-mesici-klienta

  9. Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    Tak diky za varovani. A v cem je problem s 10gbps.io? Jsou prime zkusenosti nebo domnenky. Ja hlavne kvuli 10Gbps nesdilene lince. Jsou alternativy k jejich nabidce, lokalita Amsterdam apod.
    Hele možná velké klienty typu ČT neumí protože je tam asi moc bulshitování, ale pokud chceš něco standartního a ne custom tak si nemyslím že by to bylo zlé. Já min. rok používal na jeden do světa otočený projekt pod wordpressem jejich CDN77 a běželo to úplně normálně, prostě jako klasická CDN. Žádné výpadky jsem nepozoroval.

  10. Citace Původně odeslal Tomve Zobrazit příspěvek
    Omlouvám se nepamatuji si vše

  11. Citace Původně odeslal Hagen Zobrazit příspěvek
    Omlouvám se nepamatuji si vše
    To nebylo nic proti tobě, to měl být sarkasmus na Cendrův byznys.

  12. Citace Původně odeslal Hagen Zobrazit příspěvek
    10gbps.io - supernetwork s.r.o. v Anglii mají pobočku - datapacket.com a cd77.com, ale za vším stojí Cendra. Slíbí ti vše nesplní nic a data svých uživatelů používá k vydírání - vytvořil vlastní peering a když někdo něco nedělal jak chtěl on, tak data schválně pouštěl přes cizinu.

    Vyhrál tendr pro ČT na stream a ani ne po 3 měsících je vyrazili.... proč???zas jen slibovat a okecávat...

    Je to snad první firma která byla vyhozena z nixu!!!

    10 Gb má kde kdo stačí se jen poptat, pouze 10gbps píšou nabídku veřejně. Já mám 10Gb v Rumunsku a jsem spokojený jak blecha :)
    Ja jsem poptaval, ale hw s linkou jsou jinde drazsi treba o 1k€ mesicne. Napises do PM kde mas linku ty a jaky je to hw?

  13. Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    Tak diky za varovani. A v cem je problem s 10gbps.io? Jsou prime zkusenosti nebo domnenky. Ja hlavne kvuli 10Gbps nesdilene lince. Jsou alternativy k jejich nabidce, lokalita Amsterdam apod.
    domněnky :). Chvilku jsem něco dělal (jako spolupracovník) s cdn77 a obecně mám ze všech projektů od Cendry takovou pachuť. Viz i nedávný kardinální průser s ivysiláním pro ČT, spousty lží, osočování. Nemám z nich dobrý pocit. Parazituje na nixu, vydírá současné členy, nepěkné se chová ke svým členům, manipulují s čísly a grafy. Je to ale můj zaujatý osobní názor.

  14. Citace Původně odeslal TomášX Zobrazit příspěvek
    domněnky :). Chvilku jsem něco dělal (jako spolupracovník) s cdn77 a obecně mám ze všech projektů od Cendry takovou pachuť. Viz i nedávný kardinální průser s ivysiláním pro ČT, spousty lží, osočování. Nemám z nich dobrý pocit. Parazituje na nixu, vydírá současné členy, nepěkné se chová ke svým členům, manipulují s čísly a grafy. Je to ale můj zaujatý osobní názor.
    Ok, rozumim. Mne zaujalo hlavne HW a linka a zajimava cena. Zatim jsem nikde nic podobneho nenasel. A preplacet pres 12k€ rocne jinde se mi nechce ;D No nic, budu hledat dal.

  15. Citace Původně odeslal vdusek Zobrazit příspěvek
    Vcera jsem v serveru (sluzba je aktivni max 2 tydny) menil jeden disk

    Kód:
    The following warning/error was logged by the smartd daemon:
    
    Device: /dev/sda [SAT], 29 Offline uncorrectable sectors
    
    Device info:
    WDC WD2000FYYZ-01UL1B1, S/N:WD-WMC1P0542155, WWN:5-0014ee-003d81282, FW:01.01K02, 2.00 TB
    Uspesne jsem do rana obnovil SW raidy a dnes pokracovani:

    Kód:
    The following warning/error was logged by the smartd daemon:
    
    Device: /dev/sdb [SAT], 2 Offline uncorrectable sectors
    
    Device info:
    WDC WD2000FYYZ-01UL1B1, S/N:WD-WMC1P0544077, WWN:5-0014ee-0592d2dca, FW:01.01K02, 2.00 TB
    Je to bezne?

    Zalezi co mas za sluzbu. Obcas se to stava u serveru v aukcich, ale migroval jsem nektere po peti letech a to jen pro jistotu, jinak byly OK. A jednou za cas se mi stane, ze mi treba nove disky chcipnou za dve hodiny. Jednou mi jich chciplo cca 300 behem dvou dnu. Vsechno jedna serie.

  16. Citace Původně odeslal TomášX Zobrazit příspěvek
    domněnky :). Chvilku jsem něco dělal (jako spolupracovník) s cdn77 a obecně mám ze všech projektů od Cendry takovou pachuť. Viz i nedávný kardinální průser s ivysiláním pro ČT, spousty lží, osočování. Nemám z nich dobrý pocit. Parazituje na nixu, vydírá současné členy, nepěkné se chová ke svým členům, manipulují s čísly a grafy. Je to ale můj zaujatý osobní názor.
    Ja bych v takovym pripade nemohl pouzivat nici sluzby nikde. U 10gbps.io mam server v Madridu na 10Gbit/s pro provoz Proxy. Tece mi tam nekolik Gbit/s a nestezuju si, narozdil od Rumunu a Amiku me nezarizli pri prvni stiznosti na abuse bez moznosti jakkoliv se obhajit (prec jen to je to Proxy, takze tam problemy byvaji).

    Takze pokud to beru z hlediska obycejnyho zakaznika co s nimi neresi zadny buhvi jaky byz, tak nemam problem.

  17. Disky odchází, dokonce i SSD disky. Stalo se nám již x krát, že i čisto nový disk byl vadný. A nešlo o lowendové "enterprise", ale o server edice, které jsou dražší o asi 1.5x a více. A proto existuje SMART, přes který se všechny disky monitorují a předem víme, který disk je potřeba výhledově v tom kterém serveru vyměnit a nazrcadlit, aby zákazník nic nepoznal. Je to vše jen o přístupu. A pokud někomu stojí ušetřená pětistovka měsíčně za problémový provoz, neustálé rýpání se na serveru,... tak si zřejmě neváží svůj čas no.

  18. Citace Původně odeslal armin Zobrazit příspěvek
    Disky odchází, dokonce i SSD disky. Stalo se nám již x krát, že i čisto nový disk byl vadný. A nešlo o lowendové "enterprise", ale o server edice, které jsou dražší o asi 1.5x a více. A proto existuje SMART, přes který se všechny disky monitorují a předem víme, který disk je potřeba výhledově v tom kterém serveru vyměnit a nazrcadlit, aby zákazník nic nepoznal. Je to vše jen o přístupu. A pokud někomu stojí ušetřená pětistovka měsíčně za problémový provoz, neustálé rýpání se na serveru,... tak si zřejmě neváží svůj čas no.
    Nepoužíváte replikaci (raid, snapshoty, mirroring atd.) rovnou, ale data replikujete až podle SMARTu? Většinu poruch u disků co zažívám není detekovatelných podle SMART ale u ssd odejde eletronika (špatně řešený odvod tepla, zdravím HPE), po restartu serveru (či jen disku) jsou zadřený ložiska a disk se nerostočí, odejde hlavička disku (servové disky nebývají tak odolné a nemají rádi časté parkování hlavičky jak ty konsumní).

    Souhlasím s tím, že takhle šetřit se vyplatí až u velkého množství serverů a pak je to také na zvážení, i low cost wedos nakupuje značkové servery a řeší u nich záruky a náhradní díly. Čas techniků je prostě pořád příliš drahý, ztráta dat je ještě dražší.

  19. Tomáši, fungovat v oblasti serverů mimo RAID je sebevražda. Používáme HW radiče (adaptec, areca) a disky hlídáme nonstop. To, co popisujete - špatný odvod tepla (kde ten server proboha je? Ve špajzu, v zaměstnanecké šatně?), parkování hlavičky, zadřené ložiska, odejde hlavička disku (styl fungování - dokud to jede, tak to jede)... do takovéhoto stavu jsme se nikdy nedostali, protože tomu jsme schopni velmi úspěšně předejít - právě hlídáním stavů disků a s dostatečným předstihem, kdy je disk již na výměnu a funguje prozatím na 100%, dojde k jeho výměně. Než nastane některá z uvedených situací, kdy je již disk defakto nenávratně poškozen, nečitelný, tak to je hodně pozdě.

    Lidi v ČR slyší na cenu a to je vše co je zajímá. A je nad slunce jasné, že musí být podstatně levnější fungovat na vyřazených strojích z USA za cenu šrotu, které melou z posledního a hlavně není jasná jejich historie (kde a za jakých podmínek to fungovalo), než fungovat na čisto novém HW obměňovaném co 3 roky a se 100% garancií provozu v špičkovém data centru.

  20. i bez RAIDu se dá žít, není to povinnost, jen se data musí chránit jinak :). Mluvím o nevhodných skříních u HPE proliant (dl380, g9 i g10) s použitím těch hodně drahých a zřavých nvme karet (PCIe x8) pouze s pasivních chladičem, lokálně vznikají dost vysoké teploty a složitě se nám chladí více takových v jedné krabici, odpadávají jak mouchy, samozřejmě provoz v DC, začali jsme montovat dodatečné větráky na odvod tepla, ale až poté co jich pár odešlo. Člověk někdy nechápe, co jsou schopní vendoři poskládat a doručit.

    Zajímavé. Pracuji na projektech s několika tisíc disky a spousty chyb neumíme přes SMART dopředu detekovat, resp. zjistí se až problémy a nikoliv stav, které k nim vede. Ročně odpadne asi 1 % disků (nejvíce v prvních měsících a poté po několika letech provozu), u poloviny z nich dopředu nemáme podezření, že disk je na tom špatně. Disky jsou pernamentně vytížené na 60 % - 100 %.

    ---------- Příspěvek doplněn 02.10.2018 v 10:18 ----------

    armin: mě právě zaujala informace, že dokážete odhalit z monitoringu všechny poruchy disků, mně se to ještě nepodařilo, tak se ptám, jestli opravdu poznáte všechny stavy nebo vám ještě nenastaly, takže nevíte.

  21. Vě vetšině případů se porucha disku resp. možné budoucí selhání, anebo chybovost odhalí předem. Ten podíl disků, které odejdou tzv. z ničeho nic je mizivý, alespoň u nás.

  22. Tomáši, shrnu to do pár bodů:

    1) základem je kvalitní case (rozuměj dobře větratelný) a pochopitelně všechny HW komponenty, umístění v datovém centru, které opravdu chladí
    2) hlídání smart hodnot disků je maličkost a ty v 99,99% případů předem napoví, že je s diskem výhledově něco špatně a je relativně dost prostoru na to, to řešit (minimálně týden v drtivé většině případů)
    3) úroveň vytížení disků - kdysi jsme technicky zabezpečovali provoz jednoho datového úložiště s nemalými nároky na čtení a zápis na disky a věřte nebo ne, po proškolení jejich programátora a zakomponování doporučeného sektorového čtení velmi rapidně pokleslo množství požadavků na disky i na RAM. Je pravda, že v té době jsme zvedli u dodavatele poruchovost disků o cca. 5%, nicméně, nikdy se o žádná data nepřišlo - právě skrze hlídání a včasný přesun dat

    Jak dále uvádí Poťa, tak se s tím můžu jen souhlasit.

  23. děkuji za odpovědi, ale vidím, že moc informací nevytáhnu :).

    nejde o větrání, ale nvme karty s pasivním chlazením se v proliantu a poweredge case přehřívají, když je člověk nechá pár dní v kuse naplno pracovat, jen jsem si postěžoval :).

    Primárně se bavím o heliových midline LLF diskách do kapacity 10TB, ročně se jich na každých 1000 ks vyměňuje asi 12, z toho čtyři pět disků odejde aniž by se tím dopředu pochlubily a metriky v smartu vypadají v pořádku. Disky mají samozřejmě stálou udržovanou teplotu 18C, denně se do každého zapíše/přečte kolem 1TB dat, musí se skartovat, takže vendor neřekne žádné další info. Jedná se o velké analytické databáze a datové sklady, disky tam jsou od toho, aby se používaly a ne flákaly, o ztrátu dat nejde, vše je ve více lokalitách a dostatečně replikované, jsem jen zvědavý a chtěl jsem vytáhnout tipy, jestli náhodou něco nepřehlížím, z hlediska provozu je jedno, jestli o disku dopředu vím, že odejde nebo si odejte náhle sám, stačí když neodejdou všechny najednou, proto se kombinuje více šarží a typů, nemám ale rád situace, které nedokážu předvídat.

Hostujeme u Server powered by TELE3