Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Mají Češi rádi placené E-booky?

XaNn
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 8. 2018 11:15:07
Zdravím Vás,
rád bych se zde zeptal, zda se v Česku vyplatí sepsat ebook na specifické téma, které lidi hledají řádově v desítkách tisíc měsíčně, tzn. toto téma je zajímá (alespoň dle dat, co mám k dispozici).
Mé otázky:
1) Jsou Češi ochotni zaplatit za ebook, který jim pomůže? Nebo raději hledají informace sami na webu?
2) Jakou cenu ebooku nastavujete, aby konverze v ČR byly co nejvyšší? (Jsou Češi ochotni zaplatit více než 200 Kč za ebook o 100 stranách?)
3) Máte zkušenost s následným "nedovoleným" šířením ebooku na stránkách typu ulozto.cz či jiných? Jak se v takovém případě bránit?
Díky za případné reakce.
7. 8. 2018 11:15:07
https://webtrh.cz/diskuse/maji-cesi-radi-placene-e-booky/#reply1359782
Nejlépe ebook generovat pro každého uživatele s tím, že do něj se propíše jeho jméno, adresa. Potom už si to jen tak nedovolí čtenář nahrát na uložto apod. Dělá to třeba Alza s eknihami
7. 8. 2018 11:18:18
https://webtrh.cz/diskuse/maji-cesi-radi-placene-e-booky/#reply1359781
XaNn
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 8. 2018 11:21:45
Ano, to ošetření u Alzy jsem viděl. Nevíte o nějakém řešení, které by to umělo vygenerovat? Tzn. z platebních informací přidat na první stránku ebooku Jméno a adresu?
7. 8. 2018 11:21:45
https://webtrh.cz/diskuse/maji-cesi-radi-placene-e-booky/#reply1359780
Napsal XaNn;1478398
Ano, to ošetření u Alzy jsem viděl. Nevíte o nějakém řešení, které by to umělo vygenerovat? Tzn. z platebních informací přidat na první stránku ebooku Jméno a adresu?
to není problém naprogramovat :-)
7. 8. 2018 11:22:29
https://webtrh.cz/diskuse/maji-cesi-radi-placene-e-booky/#reply1359779
Já bych ebooky měl rád pokud by jejich cena nebyla skoro stejná jako tištené verze. Kdysi každej kdo vydávál knížku tvrdil, že tisk a distribuce sežere víc jak 70% ceny. Dnes když nekdo vydá jak tištěnou tak ebook najednou a u ebooku je cena stejná nebo jen o 10% nižší tak ebook neberu.
7. 8. 2018 11:33:16
https://webtrh.cz/diskuse/maji-cesi-radi-placene-e-booky/#reply1359778
vlnk
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
7. 8. 2018 11:35:18
Koupil jsem eBook 2x:
a) $40, 140 stran, 15 kapitol, jednu kapitolu jsem četl předem jako ukázku. Kromě té kapitoly tam však bylo tak pět stránek informací, zbytek zdrojový kód možná pro školu a dům.
b) 0Kč (za email), 240 stran, skvělý pohled na aplikaci návrhových vzorů (PR pro nabídku školení)
Za mne - eBook koupím, pokud uvidím podrobný obsah a bude dostupné prolistování (vybraná kapitola + namátkou zvolených několik stran)
7. 8. 2018 11:35:18
https://webtrh.cz/diskuse/maji-cesi-radi-placene-e-booky/#reply1359777
Hatsumeika
verified
rating uzivatele
7. 8. 2018 13:02:51
Napsal Adam Gajdečka;1478396
Nejlépe ebook generovat pro každého uživatele s tím, že do něj se propíše jeho jméno, adresa. Potom už si to jen tak nedovolí čtenář nahrát na uložto apod. Dělá to třeba Alza s eknihami
Ani to nepomůže. Kdysi jsem napsal ebook o diagnostice závad motorových vozidel. U nějaké firmy v Trutnově, která prodávala vybavení pro diagnostiku závad motorových vozidel tuto moje ebook zkopírovali přes printscreen, znovu sestavili stránku po stránce v nějakém grafickém programu, doplnili vlastní názvy firmy jako autora a pak tištěné prodávali.
7. 8. 2018 13:02:51
https://webtrh.cz/diskuse/maji-cesi-radi-placene-e-booky/#reply1359776
Napsal BBCUK;1478416
Ani to nepomůže. Kdysi jsem napsal ebook o diagnostice závad motorových vozidel. U nějaké firmy v Trutnově, která prodávala vybavení pro diagnostiku závad motorových vozidel tuto moje ebook zkopírovali přes printscreen, znovu sestavili stránku po stránce v nějakém grafickém programu, doplnili vlastní názvy firmy jako autora a pak tištěné prodávali.
to je ale rozdíl. Navíc toto je daleko snadnější žalovat a požadovat odškodnění. Ale když to nasdílí nějaký Novák na Uložto, tak neuděláte nic. A takovému uživateli se to sestavovat přes print screen nevyplatí.
7. 8. 2018 13:09:13
https://webtrh.cz/diskuse/maji-cesi-radi-placene-e-booky/#reply1359775
U placených e-booků je problém, že málokterý dokáže opravdu přesvědčit ke koupi. Pár e-booků (zahraničních) jsem už koupil a pak zjistil, že mají pár stránek (třeba kolem 30). Z českých ani nevím, jestli jsem něco koupil. Pokud by mě ale něco velmi zajímalo a autor měl na webu ukázku z knihy a dávalo by mi to hlavu a patu, tak do toho jdu.
Každopádně e-booky se nepíšou kvůli zbohatnutí. To možná platilo za Kirše, ale teď už ne. Lidé už mají ten bullshit-filtr tak dobře vyvinutý, že dokážou na první pohled (téměř) s jistotou oddělit bullshit od smysluplného e-booku. A smysluplný e-book napíše jen ten, kdo tomu fakt rozumí, kdo si načetl potřebné zdroje a kdo tou knihou chce lidem fakt pomoct. A tohle jde intuitivně dost dobře vycítit. A pokud už někdo píše e-book s nejlepšími úmysly a ví, že to bude užitečné, tak je lepší to vydat v tištěné podobě.
Taky teď píšu knihu a taky jsem původně zvažoval ji prodávat jako e-book, ale pár autorů tištěných knih mi dalo rozumné argumenty, proč je to lepší cesta. Minimálně proto, že tištěná kniha má větší dosah a daleko větší životnost. Až někdy spadne internet, tištěné knihy tu pořád budou.
Zjednodušil bych to tedy asi takto – pokud chceš pomoct širokému spektru lidí a nejen této ale i třeba dalších generací, vydej to v tištěné podobě. Pokud to děláš hlavně pro prachy, e-book je lepší cesta.
7. 8. 2018 13:20:06
https://webtrh.cz/diskuse/maji-cesi-radi-placene-e-booky/#reply1359774
eKnizky.sk
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 8. 2018 13:22:30
DRM cista hovadina, ak to niekto bude chcet sirit tak to jednoducho bude. Odstranit sa da vsetko... Okrem toho, ak by ste napisali a vydali tlacenu knihu a poziciam ju dalsim 10 ludom to vam nebude vadit?? Alebo ak, ju rozmnozim pre kamaratov, to vam tiez nebude vadit? Ako budete bojovat proti tomuto? Problem je, ze clovek vyda eknihu a mysli si, ze je to bestseller a pyta zato podobne peniaze ako pri tlacenej a este ak ju rovnako niekomu pozica, ako tlacenu tak uz je zlocinec co porusuje vsetky mozne autorske prava a samozrejme pri tlacenej je to ok. Ak sa nastavi normalna a rozumna cena, tak netreba riesit ziadnu nezmyselnu ochranu. Naklady na nu su vacsinou vyssie ako zisk z knihy, tak uz z toho dovodu nechapem zmysel toho ak chce niekto napisat jednu, dve knihy. Ak niekto chce napisat knihu, nech ju predava aj napriklad prostrednictvom alzy, alebo palmknih, ale neznamy autor moze pisat o comkolvek a nikto to nebude kupovat. To je macka vo vreci.
7. 8. 2018 13:22:30
https://webtrh.cz/diskuse/maji-cesi-radi-placene-e-booky/#reply1359773
RL
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
7. 8. 2018 15:05:18
1) nejsou, všechno chtěj zdarma, ideálně i s dárkem.
2) cenotvorba je oříšek, ale jestli mají zaplatit 10 nebo 500 korun je v podstatě jedno.
3) osobně jsem to udělal tak, že jsem nakonec celý obsah svého booku o krátkodobých pronajmech hodil zdarma na web.
Kdybych dělal něco podobnýho znovu, celou anabázi s ebookem bych přeskočil a hodil to na web rovnou.
7. 8. 2018 15:05:18
https://webtrh.cz/diskuse/maji-cesi-radi-placene-e-booky/#reply1359772
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
7. 8. 2018 16:04:15
Napsal XaNn;1478394
Zdravím Vás,
rád bych se zde zeptal, zda se v Česku vyplatí sepsat ebook na specifické téma, které lidi hledají řádově v desítkách tisíc měsíčně, tzn. toto téma je zajímá (alespoň dle dat, co mám k dispozici).
Mé otázky:
1) Jsou Češi ochotni zaplatit za ebook, který jim pomůže? Nebo raději hledají informace sami na webu?
2) Jakou cenu ebooku nastavujete, aby konverze v ČR byly co nejvyšší? (Jsou Češi ochotni zaplatit více než 200 Kč za ebook o 100 stranách?)
3) Máte zkušenost s následným "nedovoleným" šířením ebooku na stránkách typu ulozto.cz či jiných? Jak se v takovém případě bránit?
Díky za případné reakce.
CZ ebook jsem nekupoval žádný, ale zahraniční jo. Podle mě 200 Kč a více ti nikdo nedá, pokud to nebude opravdu hodně hodnotný a "tlustý" ebook. Nenapsal si téma, ale co si tam sehnat sponzory? U některých zahraničních jsem viděl obchodní model i ten, že si dané společnosti ten link do ebooku prostě zaplatili (plus nějakou omáčku kolem). Pak můžeš mít cenu úplně jinde.
7. 8. 2018 16:04:15
https://webtrh.cz/diskuse/maji-cesi-radi-placene-e-booky/#reply1359771
Napsal classic;1478436
3) osobně jsem to udělal tak, že jsem nakonec celý obsah svého booku o krátkodobých pronajmech hodil zdarma na web.
Kdybych dělal něco podobnýho znovu, celou anabázi s ebookem bych přeskočil a hodil to na web rovnou.
OT: Přečetl jsem jedním dechem, ikdyž nepronajímám. Dost zajímavé shrnutí a dobře napsáno.
7. 8. 2018 16:35:08
https://webtrh.cz/diskuse/maji-cesi-radi-placene-e-booky/#reply1359770
expert
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
7. 8. 2018 16:42:07
Napsal XaNn;1478394
Zdravím Vás,
rád bych se zde zeptal, zda se v Česku vyplatí sepsat ebook na specifické téma, které lidi hledají řádově v desítkách tisíc měsíčně, tzn. toto téma je zajímá (alespoň dle dat, co mám k dispozici).
Mé otázky:
1) Jsou Češi ochotni zaplatit za ebook, který jim pomůže? Nebo raději hledají informace sami na webu?
2) Jakou cenu ebooku nastavujete, aby konverze v ČR byly co nejvyšší? (Jsou Češi ochotni zaplatit více než 200 Kč za ebook o 100 stranách?)
3) Máte zkušenost s následným "nedovoleným" šířením ebooku na stránkách typu ulozto.cz či jiných? Jak se v takovém případě bránit?
Díky za případné reakce.
Česko je země čtenářů - v Česku je největší koncentrace knihoven a půjčených i prodaných knih na počet obyvatel na světě
Kolik jsou ochotni bude záležet na obsahu obecně platí že češi jsou nasraní když maji za něco platit a jako národ kutilů se snaži co nejvic udelat stejně tak zjistit sami jedna pani povidala tak že to bude o referencích a cesi jsou ovce tak když uvidí že už si ebook koupilo xymoc lidí a hlavně někdo z okolí budou ho chtit taky. Cenu samozrejme adekvátní obsahu nebud charita stalo te to čas a možná i peníze nic není zadarmo jak si kazdy mysli a ted to poslední to že to dá někdo na uložto tím si bud v případě že to bude kvalitní jisty své zkusenosti s tim maji i vydavatele knih libil se mi přístup pana Vanka je nasranej že to tam je, ale ví že s tim nic nenaděla tak se jim jen směje a když se nad tim zamyslim tak je to i dobrý způsob propagace. Když těm ubožakum pustis kousek zadarmo na ulozto nemuzes prodělat ty lidi co tam chodí toho stejně moc nekoupí ani v realném světě
7. 8. 2018 16:42:07
https://webtrh.cz/diskuse/maji-cesi-radi-placene-e-booky/#reply1359769
RL
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
7. 8. 2018 20:33:08
Napsal expert;1478452
Česko je země čtenářů - v Česku je největší koncentrace knihoven a půjčených i prodaných knih na počet obyvatel na světě
zdroj?
7. 8. 2018 20:33:08
https://webtrh.cz/diskuse/maji-cesi-radi-placene-e-booky/#reply1359768
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit