Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

AW – způsob měření konverzí

Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 6. 2018 18:08:48
Ahoj,
prosím, měl bych dotaz na fungování počítání konverzí v AdWords...
Započítá se mi konverze, když zákazník příjde přes inzerát, pak odejde a na web se za nějakou
dobu vrátí a pak udělá objednávku?
Děkuji za každou dobrou radu :)
Pěkný den.
FJ.
18. 6. 2018 18:08:48
https://webtrh.cz/diskuse/aw-zpusob-mereni-konverzi/#reply1352525
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
18. 6. 2018 18:12:09
Ano, a proto pokud používáte velké množství různých kanálů musíte měřit ještě jinými programy, např. Google Analytics. Nic není dokonalé, a tak výsledky můžete brát jako taková vodítka, abyste moc neustřelil.
18. 6. 2018 18:12:09
https://webtrh.cz/diskuse/aw-zpusob-mereni-konverzi/#reply1352524
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 6. 2018 18:51:30
asi nemá smysl moc přemýšlet nad tím, proč to neumí stějně změřit AW jako GA,
když je to oboje google. Moc děkuji za toto vodítko, zkusím to tedy porovnat ještě
s GA. Já jsem trošičku analytický analfabet, ale alespoň vím, kde bych měl pátrat...
Jde o Shoppping kampaň, kde mám konverzi tak 8x dražší než u běžných inzerátů,
takže něco dělám jistě špatně, jen mi šlo o to, jak moc špatně.
Ještě jednou děkuji.
18. 6. 2018 18:51:30
https://webtrh.cz/diskuse/aw-zpusob-mereni-konverzi/#reply1352523
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
18. 6. 2018 19:08:03
Adwords a Analytics měří úplně jiným způsobem. To podstatné co je důležité si uvědomit, že Adwords měří pouze adwords a nezohledňuje žádný jiný propagační kanál.
Nechci se do toho moc zaplétat. Prostě když to nahodíte a necháte to v defaultu (se standardním atribučím modelem), tak budete mít v Adwords vždy více konverzí, než by byla skutečnost. Analytics vám jich bude z Adwords ukazovat méně (protože na last-click přiřadí některé konverze co se zdály být z adwords jinému kanálu).
Také je možnost si do Adwors stahovat konverze z Analytics a budete to mít srovnané. Ale já bych to moc neřešil. Důležité je si uvědomit jak to funguje, abyste nepřeplácel. A jinak pokud ty nákupní kampaně máte 8x dražší, tak děláte asi něco hodně blbě, většinou bývají levnější.
18. 6. 2018 19:08:03
https://webtrh.cz/diskuse/aw-zpusob-mereni-konverzi/#reply1352522
david24
verified
rating uzivatele
18. 6. 2018 19:46:07
Ono to funguje celkem jednoduše. AdWords vidí data pouze AdWords, Sklik data Skliku a FB data FB. Takže když někdo klikne na reklamu v AdWords - AdWords vidí, že tento uživatel klikl na reklamu - potom uživatel odejde a nenakoupí - potom se nějak vrátí a nakoupí - AdWords vidí, že tento uživatel se dostal na web někdy přes jeho reklamu a připočte si konverzi. Nemůže vidět, jak se ten uživatel dostal na web podruhé - zadal adresu, přišel přes Sklik, přišel přes mail, přišel přes FB reklamu nebo post. To vidí jen měření na webu (GA), které vidí odkud uživatel přišel, kolikrát a co na webu dělal.
To, že mají shoppingy mají 8x vyšší cenu za konverzi je někde špatně, ale pokud to běží z jednoho účtu (stejně implemenovaný konverzní kód), tak pravděpodobně chyba nebude v tom jak měříte konverze.
18. 6. 2018 19:46:07
https://webtrh.cz/diskuse/aw-zpusob-mereni-konverzi/#reply1352521
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit