Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

SEO – Dotaz na správné řešení duplicit produktů v různých kategoriích a přesměrování 301

Zbrana
verified
rating uzivatele
7. 6. 2018 09:52:08
Dobrý den,
prosím o radu, jak správně vyřešit dva mé problémy.
1. Prodáváme kalhoty a po 7 letech jsme se rozhodli náš e-shop kompletně proměnit do jiného hábitu.
Nyní řeším problém, jak vyřešit po SEO stránce kategorie. Řekněme, že oblíbenou kategorií, kterou naši zákazníci navštěvují z vyhledávačů, jsou sportovní kalhoty.
Často vyhledávaným dotazem ve vyhledávačích je ale i výraz fitness kalhoty, na něhož bychom rádi měli taktéž kategorii, s úplně stejnými produkty, jako u kategorie výše. Tuto novou kategorii nebudeme v menu nabízet, ale bude viditelná vyhledávačům, abychom získali nové návštěvníky.
Pomocí čeho můžu dát vyhledávačům vědět, že se jedná o stejnou kategorii, se stejným zbožím, akorát s jiným názvem, aby mě po SEO stránce později neznevýhodňoval, že tvořím "duplicity"?
Jak to řešíte Vy...určitě se s tím také setkáváte. Nerad bych zbytečně přicházel o zákazníky :(
2. U řady url dojde k proměn adres, vyřešit se to dá nejlépe pomocí přesměrování 301, píšu to správně?
Děkuji Vám moc webtržníci.
7. 6. 2018 09:52:08
https://webtrh.cz/diskuse/seo-dotaz-na-spravne-reseni-duplicit-produktu-v-ruznych-kategoriich-a-presmerovani-301/#reply1350089
1: Kanonizace
2: ano, 1:1 pomocí 301
7. 6. 2018 10:38:45
https://webtrh.cz/diskuse/seo-dotaz-na-spravne-reseni-duplicit-produktu-v-ruznych-kategoriich-a-presmerovani-301/#reply1350088
Zbrana
verified
rating uzivatele
7. 6. 2018 10:53:25
Tomáši,
pokud přidám do duplicitní stránky, tedy fitness kalhoty ten kód kanonizace, bude taková podstránka k nalezení vyhledávačům nebo ji budou úplně ignorovat?
Jde mi o to, jestli má šanci i taková kanonizovaná kategorie šanci se probojovat na výraz fitness kalhoty vysoko ve vyhledávači, pokud na ni třeba povedou kvalitní odkazy.
Díky.
7. 6. 2018 10:53:25
https://webtrh.cz/diskuse/seo-dotaz-na-spravne-reseni-duplicit-produktu-v-ruznych-kategoriich-a-presmerovani-301/#reply1350087
Napsal Zbrana;1467833
Tomáši,
pokud přidám do duplicitní stránky, tedy fitness kalhoty ten kód kanonizace, bude taková podstránka k nalezení vyhledávačům nebo ji budou úplně ignorovat?
Jde mi o to, jestli má šanci i taková kanonizovaná kategorie šanci se probojovat na výraz fitness kalhoty vysoko ve vyhledávači, pokud na ni třeba povedou kvalitní odkazy.
Díky.
Kanonizace ti vyřeší ty duplicitní produkty. A kanonizované URL posílí její originální protějšky. Ano, pravda, nebudou pak v SERPu. Otázka je, pokud budou ty samé produkty v jiné kategorii, tak jestli se bude brát ta "jiná" URL jako duplicitní. Předpokládám, že ano, už kvůli obsahu. Takže kategorie bude normálně dohledatelná v SERPu, ale jednotlivé produkty (duplicitní) budou směřovat svoji váhu na ty originály z první kategorie a tím je posílí. Jedině ty produkty z fitness části udělat taky originálně, změnit popisky atd, pak by se nic řešit nemuselo.
7. 6. 2018 11:10:44
https://webtrh.cz/diskuse/seo-dotaz-na-spravne-reseni-duplicit-produktu-v-ruznych-kategoriich-a-presmerovani-301/#reply1350086
Martin Balko
verified
rating uzivatele
7. 6. 2018 12:04:18
Zdravím ťa,
Inak ja podobné veci riešim často aj článkami, ktoré majú takisto svoje výhody a nevýhody :)
Nevýhody - zákazník sa musí trošku viac preklikávať a dané názvy nie su v menu.
Výhody = menu je jednoduchšie a prehľadnejšie, dané kategorizovanie rieši filter a na výsledky filtra odkazujú spomínané články. Výhoda článkov je, že sa dajú lepšie optimalizovať textom.
7. 6. 2018 12:04:18
https://webtrh.cz/diskuse/seo-dotaz-na-spravne-reseni-duplicit-produktu-v-ruznych-kategoriich-a-presmerovani-301/#reply1350085
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
7. 6. 2018 12:25:23
Udělej landing page ve tvaru - www.root.cz/sportovni-fitness-kalhoty. Můžeš tam tak mít všecky produkty a v textu používej oba tvary s výrazy, které ti vyhodila analýza KW a neřešíš duplicitu.
7. 6. 2018 12:25:23
https://webtrh.cz/diskuse/seo-dotaz-na-spravne-reseni-duplicit-produktu-v-ruznych-kategoriich-a-presmerovani-301/#reply1350084
Napsal dkoudela;1467846
Udělej landing page ve tvaru - www.root.cz/sportovni-fitness-kalhoty. Můžeš tam tak mít všecky produkty a v textu používej oba tvary s výrazy, které ti vyhodila analýza KW a neřešíš duplicitu.
Takže navrhuješ sloučit dvě velmi hledané kategorie pod jednu, která je vyhledávaná o dost méně? Proč? Proč si myslíš, že sloučená kategorie bude oproti konkurenci relevantnější pro vyhledávače než rozdělené a vyhledávané kategorie u konkurence? Tohle není moc dobrý nápad, podle mě.
7. 6. 2018 12:29:47
https://webtrh.cz/diskuse/seo-dotaz-na-spravne-reseni-duplicit-produktu-v-ruznych-kategoriich-a-presmerovani-301/#reply1350083
Zbrana
verified
rating uzivatele
7. 6. 2018 12:43:45
Napsal dkoudela;1467846
Udělej landing page ve tvaru - www.root.cz/sportovni-fitness-kalhoty. Můžeš tam tak mít všecky produkty a v textu používej oba tvary s výrazy, které ti vyhodila analýza KW a neřešíš duplicitu.
Ale pak přichází varianty, kdy jsou stahovací, zešťíhlující, push-up, hubnoucí kalhoty. Jejich význam je prakticky totožný. Z analýzy nám právě vyšlo, že jsou tyto fráze hledané a my přece nechceme uspokojit jen ty zákazníky, kteří hledají např. push-up, ale všechny..
Tohle muselo řešit spoustu e-shopů. Jaké je další možné řešení?
Na e-shopu v menu samozřejmě nelze mít všechny tyto kategorie vypsané, v tom by byl zmatek, jde spíše čistě o nalezení mého sortimentu zákazníkem, co hledá třeba na google..
7. 6. 2018 12:43:45
https://webtrh.cz/diskuse/seo-dotaz-na-spravne-reseni-duplicit-produktu-v-ruznych-kategoriich-a-presmerovani-301/#reply1350082
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
7. 6. 2018 12:45:14
Napsal Tomáš Maňhal;1467850
Takže navrhuješ sloučit dvě velmi hledané kategorie pod jednu, která je vyhledávaná o dost méně? Proč? Proč si myslíš, že sloučená kategorie bude oproti konkurenci relevantnější pro vyhledávače než rozdělené a vyhledávané kategorie u konkurence? Tohle není moc dobrý nápad, podle mě.
Dvě velmi hledané kategorie - pod jednu co je vyhledávána méně? Nechápu. Ta landing bude odpoídat na 2 dotazy - sportovní kalhoty a fitness kalhoty. Vyhledávač si umí vzít z té url a textu to co sedí k dotazu + pokud tam bude mít text a bude používat výrazy v textu kategorie, bude to ještě lepší. Nikde není řečeno že dotazy nemůžeš spojit do 1 url a stránky pokud jsou si příbuzné, což v tomto případě jsou zcela jistě.
---------- Příspěvek doplněn 07.06.2018 v 12:47 ----------
Napsal Zbrana;1467854
Ale pak přichází varianty, kdy jsou stahovací, zešťíhlující, push-up, hubnoucí kalhoty. Jejich význam je prakticky totožný. Z analýzy nám právě vyšlo, že jsou tyto fráze hledané a my přece nechceme uspokojit jen ty zákazníky, kteří hledají např. push-up, ale všechny..
Tohle muselo řešit spoustu e-shopů. Jaké je další možné řešení?
Na e-shopu v menu samozřejmě nelze mít všechny tyto kategorie vypsané, v tom by byl zmatek, jde spíše čistě o nalezení mého sortimentu zákazníkem, co hledá třeba na google..
Já to řeším neustále, dělám to tak, že produkty nejsou nikdy 100% stejné, každá page má jiný unikátní NS text. A není s tím problém. Každý dotaz - 1 landing page. Duplicita se moc démonizuje. A to říkám z vlastní zkušenosti, né teoretické.
7. 6. 2018 12:45:14
https://webtrh.cz/diskuse/seo-dotaz-na-spravne-reseni-duplicit-produktu-v-ruznych-kategoriich-a-presmerovani-301/#reply1350081
Napsal dkoudela;1467855
Dvě velmi hledané kategorie - pod jednu co je vyhledávána méně? Nechápu. Ta landing bude odpoídat na 2 dotazy - sportovní kalhoty a fitness kalhoty. Vyhledávač si umí vzít z té url a textu to co sedí k dotazu + pokud tam bude mít text a bude používat výrazy v textu kategorie, bude to ještě lepší. Nikde není řečeno že dotazy nemůžeš spojit do 1 url a stránky pokud jsou si příbuzné, což v tomto případě jsou zcela jistě.
Jde o relevanci té cílové stránky (landing page) pro konkrétní dotaz. Není to tak, že si Google vytáhne co chce. Ano uvidí tam odpověď i na ten dotaz, ale také na dotazy další a v porovnání s třeba konkurenční stránkou která je optimalizovaná pouze na ten jeden dotaz usoudí, že pro člověka bude relevantní ta stránka pro to jedno dané téma. snad už si rozumíme. Podle tvé teorie by každému webu stačila jen jedna stránka pro desítky podobných kategorií. To je přece blbost.
7. 6. 2018 12:49:25
https://webtrh.cz/diskuse/seo-dotaz-na-spravne-reseni-duplicit-produktu-v-ruznych-kategoriich-a-presmerovani-301/#reply1350080
Zbrana
verified
rating uzivatele
7. 6. 2018 12:55:42
No ale Tome, jiného řešení asi není :D :(. Popisovat stejný produkt několikrát, podle toho v kolika podobných kategoriích bude, to se mi moc nechce a připadá mi to jako mrhání časem a zbytečná práce.
Co napsal dkoudela jde aplikovat v případě dvou podobných frází, ale už ne u 4. V url a titulku nemůže být Push-up, hubnoucí, stahovací kalhoty zeštíhlující :D.
7. 6. 2018 12:55:42
https://webtrh.cz/diskuse/seo-dotaz-na-spravne-reseni-duplicit-produktu-v-ruznych-kategoriich-a-presmerovani-301/#reply1350079
Napsal Zbrana;1467859
No ale Tome, jiného řešení asi není :D :(. Popisovat stejný produkt několikrát, podle toho v kolika podobných kategoriích bude, to se mi moc nechce a připadá mi to jako mrhání časem a zbytečná práce.
Co napsal dkoudela jde aplikovat v případě dvou podobných frází, ale už ne u 4. V url a titulku nemůže být Push-up, hubnoucí, stahovací kalhoty zeštíhlující :D.
Co na to filtry? Tam už by to šlo, ne? Navíc ti z filtru samovolně vzniknou vstupní stránky na různé kombinace zboží (push up modré, stahovací červené atd.). ale samozřejmě neznám úplně architekturu obchodu, takže tady střílíme nějaké názory, které nemusí ve finále být ani aplikovatelné no :-)
7. 6. 2018 13:02:40
https://webtrh.cz/diskuse/seo-dotaz-na-spravne-reseni-duplicit-produktu-v-ruznych-kategoriich-a-presmerovani-301/#reply1350078
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
7. 6. 2018 13:56:38
Napsal Tomáš Maňhal;1467857
Jde o relevanci té cílové stránky (landing page) pro konkrétní dotaz. Není to tak, že si Google vytáhne co chce. Ano uvidí tam odpověď i na ten dotaz, ale také na dotazy další a v porovnání s třeba konkurenční stránkou která je optimalizovaná pouze na ten jeden dotaz usoudí, že pro člověka bude relevantní ta stránka pro to jedno dané téma. snad už si rozumíme. Podle tvé teorie by každému webu stačila jen jedna stránka pro desítky podobných kategorií. To je přece blbost.
Tož musíš trochu používat přece hlavu a rozum ne. Je snad jesné že nemůžeš do 1 Url nacpal sportovni-zelené-modré-krásné-mopderní a dalších 20. Ale tématicky příbůzné 2 výrazy v pohodě.
Přes filtry nevyřeší vše. Třeba přívlastky jako moderní, krásné, stylové.... na to vše musí mít LP a bude tam mít stejný problém.
7. 6. 2018 13:56:38
https://webtrh.cz/diskuse/seo-dotaz-na-spravne-reseni-duplicit-produktu-v-ruznych-kategoriich-a-presmerovani-301/#reply1350077
Zbrana
verified
rating uzivatele
7. 6. 2018 15:43:53
Stránka, kterou uvádím níže, to asi vůbec neřeší. Má v levém sloupci spoustu kategorií legín, ale pak ještě neviditelné kategorie (tím myslím, že nejsou v levém sloupci, ale můžete je najít přes vyhledávání), ve kterých je znovu to zboží, co je už v původních kategoriích, které najdeme v levém sloupci. Konkrétně to tak mají u výrobců, třeba Basbleu.
BasBleu | nejleginy.cz
Pokud zadám Basbleu do google, jaktože jsou první? Přece je to duplicita..mají stejné zboží v nové kategorii a nikomu to nevadí. Jak to udělali?
7. 6. 2018 15:43:53
https://webtrh.cz/diskuse/seo-dotaz-na-spravne-reseni-duplicit-produktu-v-ruznych-kategoriich-a-presmerovani-301/#reply1350076
Duplicita čeho? Odkazují ten produkt do té originální kategorie, nekopírují jej. A btw, mají také vyřešenou kanonizaci, se podívej do zdrojáku.
7. 6. 2018 16:01:28
https://webtrh.cz/diskuse/seo-dotaz-na-spravne-reseni-duplicit-produktu-v-ruznych-kategoriich-a-presmerovani-301/#reply1350075
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit