Zadejte hledaný výraz...

GDPR a zasílání emailu na Heureka, Zbozi

pepepe
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
5. 4. 2018 18:19:13
Ahoj, nevím jestli se to zde již náhodou neřešilo, ale přemýšlím jak to bude vlastně s GDPR a odesíláním osobních dat (email + případně zakoupené produkty) do heureky, zbozi atd..
Na sblogu se objevil článek: https://blog.seznam.cz/2018/04/e-shopy-zbozi-cz-a-gdpr/
a přijde mi to, že případný zákazník by dole pod objednávkou musel mít již několik checkboxů s různými druhy souhlasů. Nebo to někdo má již vyřešené nějak elegantně?
5. 4. 2018 18:19:13
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-zasilani-emailu-na-heureka-zbozi/#reply1339307
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
5. 4. 2018 19:17:56
Staci jeden checkbox s vysvetlenim co a jak a URL, napriklad na stranku, kde popisujes jak nakladas s OÚ uzivatele, za jakym ucelem a komu jake udaje predavas.
5. 4. 2018 19:17:56
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-zasilani-emailu-na-heureka-zbozi/#reply1339306
Napsal Oleg;1455395
Staci jeden checkbox s vysvetlenim co a jak a URL, napriklad na stranku, kde popisujes jak nakladas s OÚ uzivatele, za jakym ucelem a komu jake udaje predavas.
Pro každou službu budeš potřebovat checkbox zvlášť. Někomu třeba nebude vadit jen některá z cest využití OÚ a některé zase ano. A tím univerzálem bys pak jen připravil sám sebe o zákazníka.
5. 4. 2018 19:26:36
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-zasilani-emailu-na-heureka-zbozi/#reply1339305
Už se těším až mě ty otravné heuréka maily přestanou chodit, hádám že i bez souhlasu bude povinnen obchodník objednávku přijmout.
5. 4. 2018 19:37:17
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-zasilani-emailu-na-heureka-zbozi/#reply1339304
Napsal AdamH;1455400
Už se těším až mě ty otravné heuréka maily přestanou chodit, hádám že i bez souhlasu bude povinnen obchodník objednávku přijmout.
Objednávku by to nemělo nijak ovlivnit.
5. 4. 2018 19:49:26
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-zasilani-emailu-na-heureka-zbozi/#reply1339303
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
5. 4. 2018 19:53:04
Napsal Tomáš Maňhal;1455398
Pro každou službu budeš potřebovat checkbox zvlášť. Někomu třeba nebude vadit jen některá z cest využití OÚ a některé zase ano. A tím univerzálem bys pak jen připravil sám sebe o zákazníka.
Unifikace zasad s nakladanim s OÚ tomu vyhovuje perfektne. Neni treba pro kazdou sluzbu zvlast checkbox. Uzavriras se zakaznikem smlouvu o nakupu, ve smlouve je stanoveno co a jak. Pokud vse "polopate" bude vysvetleno na jedne strance nikdo te za to buzerovat nebude.
Je nerealne a velmi matouci pri nakupu produktu/sluzby uvadet 15 checkboxu (sdileni dat s GA, Heureka a tak podobne) aby je zakaznik jednotlive zaskrtaval.
Prochazime u TrustArc auditem a vse co pisi vychazi z toho cim ted prochazime my u nekterych z nasich projektu. Dale se snazime o ziskani SOC type II certifikace. Takze asi tak. Pochybuji ze pro jine projekty v CR to bude jinaci nez ten nesmysl, ktery ted delame u nasich globalnich projektu.
5. 4. 2018 19:53:04
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-zasilani-emailu-na-heureka-zbozi/#reply1339302
pepepe
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
5. 4. 2018 21:02:58
Super, díky moc, myslel jsem si to. Ale člověk dnes neví...:-)
Napsal Oleg;1455409
Unifikace zasad s nakladanim s OÚ tomu vyhovuje perfektne. Neni treba pro kazdou sluzbu zvlast checkbox. Uzavriras se zakaznikem smlouvu o nakupu, ve smlouve je stanoveno co a jak. Pokud vse "polopate" bude vysvetleno na jedne strance nikdo te za to buzerovat nebude.
Je nerealne a velmi matouci pri nakupu produktu/sluzby uvadet 15 checkboxu (sdileni dat s GA, Heureka a tak podobne) aby je zakaznik jednotlive zaskrtaval.
Prochazime u TrustArc auditem a vse co pisi vychazi z toho cim ted prochazime my u nekterych z nasich projektu. Dale se snazime o ziskani SOC type II certifikace. Takze asi tak. Pochybuji ze pro jine projekty v CR to bude jinaci nez ten nesmysl, ktery ted delame u nasich globalnich projektu.
5. 4. 2018 21:02:58
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-zasilani-emailu-na-heureka-zbozi/#reply1339301
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 4. 2018 23:57:28
Napsal Oleg;1455409
Unifikace zasad s nakladanim s OÚ tomu vyhovuje perfektne. Neni treba pro kazdou sluzbu zvlast checkbox. Uzavriras se zakaznikem smlouvu o nakupu, ve smlouve je stanoveno co a jak. Pokud vse "polopate" bude vysvetleno na jedne strance nikdo te za to buzerovat nebude.
Je nerealne a velmi matouci pri nakupu produktu/sluzby uvadet 15 checkboxu (sdileni dat s GA, Heureka a tak podobne) aby je zakaznik jednotlive zaskrtaval.
Prochazime u TrustArc auditem a vse co pisi vychazi z toho cim ted prochazime my u nekterych z nasich projektu. Dale se snazime o ziskani SOC type II certifikace. Takze asi tak. Pochybuji ze pro jine projekty v CR to bude jinaci nez ten nesmysl, ktery ted delame u nasich globalnich projektu.
Chceš mi říct, že odeslání dotazníku heuréka.cz jste dali pod právní titul plnění smlouvy? V tom případě bych to celé asi přehodnotil. Ověřeno zákazníky je podle mě zcela jistě souhlasové jednání a jako takové vyžaduje svůj samostatný souhlas nebo být součástí souhlasu širšího.
To potvrzuji i současné obchodní podmínky celé služby:
3.2. Obchodník není oprávněn předávat Provozovateli pomocí Skriptu e-mailové adresy Zákazníků, kteří kdykoliv před uskutečněním příslušné objednávky projevili nesouhlas se zasíláním obchodních sdělení od Obchodníka podle zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti. Možnost odmítnout další zasílání Dotazníků je Zákazníkovi Provozovatelem poskytnuta v každém jednotlivém Dotazníku. Obchodník je povinen Provozovatele informovat o každém nesouhlasu Zákazníka se zasíláním obchodních sdělení, který obdrží jiným způsobem, než využitím možnosti vyjádření nesouhlasu poskytnuté Zákazníkovi v jednotlivých Dotaznících dle předchozí věty. Obchodník v plném rozsahu odpovídá za škodu, která Provozovateli vznikne v souvislosti s porušením povinností dle tohoto odstavce.
3.3. Obchodník je povinen ode dne účinnosti Smlouvy informovat Zákazníky ve smyslu § 11 odst. 1 zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů (prostřednictvím obchodních podmínek, podmínek užití, kupní smlouvy nebo jiného dokumentu, jímž se řídí jeho vztah se Zákazníky) o tom, že e-mailová adresa Zákazníka, pokud sama o sobě představuje osobní údaj ve smyslu výše uvedeného předpisu, je předána Provozovateli jakožto zpracovateli osobních údajů za účelem vygenerování Dotazníku.
5. 4. 2018 23:57:28
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-zasilani-emailu-na-heureka-zbozi/#reply1339300
Zrovna prave GDPR vyzaduje tzv. granulovany souhlas - takze rozdelena zaskrtavatka.
6. 4. 2018 07:37:46
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-zasilani-emailu-na-heureka-zbozi/#reply1339299
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 4. 2018 08:54:54
To si úplně nemyslím. Podle mě může být klidně jeden jediný souhrnný souhlas. Spíše se narazí na to, že takový souhlas nebudou chtít zákazníci zatrhnout.
6. 4. 2018 08:54:54
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-zasilani-emailu-na-heureka-zbozi/#reply1339298
pepepe
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 4. 2018 09:04:43
Také o tom přemýšlím. Vše pod jedním checkboxem asi bude problém pro některé zákazníky.
Ano souhlasí s obchodními podmínkami, ale nesouhlasí s odesláním emailu apod. pro heureku, zbozi...
Takže mi z toho vychází minimálně 2 checkboxy, aby to bylo přesnější. Jeden klasické podmínky + zpracování osobních dat a druhý pro poskytnutí dat třetím stranám.
Napsal skranc;1455471
To si úplně nemyslím. Podle mě může být klidně jeden jediný souhrnný souhlas. Spíše se narazí na to, že takový souhlas nebudou chtít zákazníci zatrhnout.
6. 4. 2018 09:04:43
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-zasilani-emailu-na-heureka-zbozi/#reply1339297
SPAMIKY
verified
rating uzivatele
6. 4. 2018 09:11:59
Také souhlasím, že na Heureku a Zboží a další služby musí být samostatný souhlas. To sice není problém, ale ten vidím v tom, jak se aplikace e-shopu popere s tím, že někdo chce a někdo nechce tu danou službu. Já jsem pro jistotu tyto služby ukončil a vše mám jen pod plněním smlouvy.
6. 4. 2018 09:11:59
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-zasilani-emailu-na-heureka-zbozi/#reply1339296
pepepe
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 4. 2018 09:25:50
Dle mého, pokud to bude podmíněno souhlasem, tedy nutností zaškrtnout, aby bylo možné odeslat email do heureky, ubude radikálně recenzí.
Takže bych asi také zvážil, má-li vůbec smysl to tam dávat..
Napsal SPAMIKY;1455478
Také souhlasím, že na Heureku a Zboží a další služby musí být samostatný souhlas. To sice není problém, ale ten vidím v tom, jak se aplikace e-shopu popere s tím, že někdo chce a někdo nechce tu danou službu. Já jsem pro jistotu tyto služby ukončil a vše mám jen pod plněním smlouvy.
6. 4. 2018 09:25:50
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-zasilani-emailu-na-heureka-zbozi/#reply1339295
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 4. 2018 09:40:49
S obchodními podmínkami není nutné dělat zaškrtávací souhlas. Stejně tak Oznámení o ochraně osobních údajů. To stačí jen textovou informací s odkazy.
Pro heureku bych udělal zaškrtávací souhlas, samostatný pak případně pro marketing.
Zboží ale podle mě funguje trochu jinak, ne? Tam se přece e-mailová adresa pro zaslání nějakého dotazníku nepředává, nebo se pletu?
6. 4. 2018 09:40:49
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-zasilani-emailu-na-heureka-zbozi/#reply1339294
HonzaD
verified
rating uzivatele
6. 4. 2018 10:14:23
My jsme se rozhodli Heureku jednoduše zrušit, ty dotazníky už skoro nikdo nevyplňuje, vše ostatní máme přes plnění smlouvy a oprávněný zájem.
6. 4. 2018 10:14:23
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-zasilani-emailu-na-heureka-zbozi/#reply1339293
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit