Zadejte hledaný výraz...

Adult business a GDPR

MK007
verified
rating uzivatele
4. 4. 2018 16:08:13
Chystáme několik adult projektů a zatím nemám moc představu o GDPR v tomto odvětví. Máte někdo představu jaký vliv má mít GDPR na adult web typu seznamka a katalog erotických služeb z pohledu provozovatele (s.r.o.)? Modelový příklad je v podstatě jakákoliv řekněme standartní seznamka, kde se eviduje info o osobách (email, věk, míry, orientace...) a firmách (ičo, adresa atd.). Na webu nebudou žádné externí reklamní systémy a ani nemáme v plánu nějak prodávat uživatelská data ven a cílit na uživatele jinak, než vlastními banery, newslettery ap. Budeme používat maximálně analytics a webmasters tool a celkově se chceme držet v rámci možností na úplných základech ale vše splňovat (určitě budou cookies, logy IP skrz trolly). V tuto chvíli mě zajímá spíš nějaký obecný názor/rada pokud s tím máte někdo zkušenosti, nebo více infa než já. K tomuto tématu se mě nedaří získat základní pohled na věc v souvislosti s erotikou.
Díky!
4. 4. 2018 16:08:13
https://webtrh.cz/diskuse/adult-business-a-gdpr/#reply1339107
V podstatě musíte každého vašeho klienta/návštěvníka upozornit a získat od něj souhlas ke zpracování a uložení údajů pro vaše potřeby + jim jasně říct k čemu všemu ty údaje budou použity. Bez toho souhlasu nesmíte nic z jejich osobních údajů využít.
Tohle povolení budete potřebovat pro každé využití dat (službu, která konkrétní data využije) zvlášť. Nejde tam dát jedno univerzální zaškrtávací políčko pro všechno. Zároveň musíte všem také dát možnost zažádat o kompletní smazání svých údajů, tedy úplně se oprostit od vašich služeb v současnosti i budoucnu.
Pár zdrojů a berliček zde:
Jak se s GDPR vypořádat v Google Analytics a Google Adwords
https://www.gdpr.cz/
e-legal.cz | GDPR
4. 4. 2018 16:17:52
https://webtrh.cz/diskuse/adult-business-a-gdpr/#reply1339106
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
5. 4. 2018 06:47:32
Víte co mě zajímá? Jak budu prakticky dokazovat, že dal dotyčný takový a makový souhlas. Fyzicky do systému ani kódu samozřejmě žádný kontrolor sahat ani koukat nebude. Tak jak to chce prakticky zkontrolovat? Tak se pošle nějaké vyjádření, kdy jak dal ten člověk souhlas ... ale to půjde přeci zfalšovat. Fakt to celé nechápu.
5. 4. 2018 06:47:32
https://webtrh.cz/diskuse/adult-business-a-gdpr/#reply1339105
Napsal beraniste;1455255
Víte co mě zajímá? Jak budu prakticky dokazovat, že dal dotyčný takový a makový souhlas. Fyzicky do systému ani kódu samozřejmě žádný kontrolor sahat ani koukat nebude. Tak jak to chce prakticky zkontrolovat? Tak se pošle nějaké vyjádření, kdy jak dal ten člověk souhlas ... ale to půjde přeci zfalšovat. Fakt to celé nechápu.
Hehe, zajímavý komentář, jo to by mě taky zajímalo, když prakticky každý může říct, že jsem někde něco odklikl a bude to jen slovo proti slovu
5. 4. 2018 07:32:31
https://webtrh.cz/diskuse/adult-business-a-gdpr/#reply1339104
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
5. 4. 2018 08:01:17
No na vás bude to věrohodně prokázat, ale jak až se to bude řešit, fakt si to nedovedu představit. Takže majitel webu někde něco sesmolí, zfalšuje a pak? Když tam bude podezření, že to není košér, tak to půjde až k soudu atd? A jak to budou řešit potom ... to budou posuzovat nějací experti. Fakt mi to nejde do hlavy. Ale možná nás překvapí, jak precizně to budou mít ošetřené.
5. 4. 2018 08:01:17
https://webtrh.cz/diskuse/adult-business-a-gdpr/#reply1339103
Napsal beraniste;1455260
No na vás bude to věrohodně prokázat, ale jak až se to bude řešit, fakt si to nedovedu představit. Takže majitel webu někde něco sesmolí, zfalšuje a pak? Když tam bude podezření, že to není košér, tak to půjde až k soudu atd? A jak to budou řešit potom ... to budou posuzovat nějací experti. Fakt mi to nejde do hlavy. Ale možná nás překvapí, jak precizně to budou mít ošetřené.
Reálná situace bude podle mě taková, že 99% lidí to k soudu stejně nedá a situace se vůči dnešku prakticky nezmění, jen ti poctiví zavaděči GDPR mají náklady na víc. A těm nepoctivím to bude fuk, protože jak říkáte fakt nechápu jak to chce někdo u soudu dokazovat, že někdo někde na webu něco odklikl, to si dokáže každý majitel webu zfalšovat a fakt mě nenapadá jediná možnost jak poškozený dokáže opak, dokud nebudeme všichni donuceni mít elektronické podpisy na každou blbost, atp. k čemuž si myslím, že nás EU časem donutí, protože je to přece "pro dobro" všech...
5. 4. 2018 08:43:59
https://webtrh.cz/diskuse/adult-business-a-gdpr/#reply1339102
Máte někdo představu jak se to řeší dnes u nevyžádaného obchodního sdělení? To je prakticky stejný případ. Pokud dneska na uoou někdo nahásí že mu přišel spam, tak se mu akorát vysmějou. Pokud však ten stejný spam nahlásí několik desítek lidí například, začne se to nějak řešit. Dokázat že jsi si do systému přidal nějakýho Frantu z Písečný sám asi nepůjde, pokud si ale vymyslíš povolení u stovek či tisíců lidí, myslím že to půjde odhalit poměrně dobře.
Dle vašich argumentů nemůže reálně fungovat ani něco jako "ústní dohoda" protože jak dokážu, že jsem něco řekl? Pokud poruším ústní dohonu s jedním člověkem, hádám že mi to asi projde. Pokud mě však nařkne několik desítek lidí, situace bude asi úplně jiná.
5. 4. 2018 08:59:12
https://webtrh.cz/diskuse/adult-business-a-gdpr/#reply1339101
Napsal Toliceek;1455263
Máte někdo představu jak se to řeší dnes u nevyžádaného obchodního sdělení? To je prakticky stejný případ. Pokud dneska na uoou někdo nahásí že mu přišel spam, tak se mu akorát vysmějou. Pokud však ten stejný spam nahlásí několik desítek lidí například, začne se to nějak řešit. Dokázat že jsi si do systému přidal nějakýho Frantu z Písečný sám asi nepůjde, pokud si ale vymyslíš povolení u stovek či tisíců lidí, myslím že to půjde odhalit poměrně dobře.
Dle vašich argumentů nemůže reálně fungovat ani něco jako "ústní dohoda" protože jak dokážu, že jsem něco řekl? Pokud poruším ústní dohonu s jedním člověkem, hádám že mi to asi projde. Pokud mě však nařkne několik desítek lidí, situace bude asi úplně jiná.
Myslím, že celý problém začíná a končí u toho jak jsem řekl, že téměr nikdo je nahlašovat nebude. To by v každém emailu, musel být link. Zde nahlásit přímo na UOOU, to by na to možná někdo klikl.
5. 4. 2018 09:05:36
https://webtrh.cz/diskuse/adult-business-a-gdpr/#reply1339100
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
5. 4. 2018 09:14:44
Hele, my jsme měli odkaz na UOOU v každém mailu několik let ... přímo na registraci, kterou tam máme. Přestože je to usnadnění pro kverulanty, že vědí kam si stěžovat, nikdy jsme problém neměli.
5. 4. 2018 09:14:44
https://webtrh.cz/diskuse/adult-business-a-gdpr/#reply1339099
trx2010
verified
rating uzivatele
5. 4. 2018 09:18:42
Napsal Toliceek;1455263
Máte někdo představu jak se to řeší dnes u nevyžádaného obchodního sdělení? To je prakticky stejný případ. Pokud dneska na uoou někdo nahásí že mu přišel spam, tak se mu akorát vysmějou. Pokud však ten stejný spam nahlásí několik desítek lidí například, začne se to nějak řešit. Dokázat že jsi si do systému přidal nějakýho Frantu z Písečný sám asi nepůjde, pokud si ale vymyslíš povolení u stovek či tisíců lidí, myslím že to půjde odhalit poměrně dobře.
Dle vašich argumentů nemůže reálně fungovat ani něco jako "ústní dohoda" protože jak dokážu, že jsem něco řekl? Pokud poruším ústní dohonu s jedním člověkem, hádám že mi to asi projde. Pokud mě však nařkne několik desítek lidí, situace bude asi úplně jiná.
Z vlastní zkušenosti. UOOU to začne řešit u kontaktního pitomce co lehkomyslně zneužil něčí údaje. Pokud je to složitější a museli by trochu pátrat, dávají od toho ruce pryč. Podobně se chová i čoika. Vždycky to odnesou buď ti co udělali chybu, nebo malé ryby. A s gdpr to nebude jiné.
5. 4. 2018 09:18:42
https://webtrh.cz/diskuse/adult-business-a-gdpr/#reply1339098
duben
verified
rating uzivatele
(50 hodnocení)
5. 4. 2018 09:27:25
Napsal beraniste;1455255
Víte co mě zajímá? Jak budu prakticky dokazovat, že dal dotyčný takový a makový souhlas. Fyzicky do systému ani kódu samozřejmě žádný kontrolor sahat ani koukat nebude. Tak jak to chce prakticky zkontrolovat? Tak se pošle nějaké vyjádření, kdy jak dal ten člověk souhlas ... ale to půjde přeci zfalšovat. Fakt to celé nechápu.
Tohle znamená, že zaškrtávátko nestačí, musí se přidat odeslání kontrolního emailu (double opt-in), kterým dotyčný svůj souhlas potvrdí. Tím se odstraní nahodilost zakšrtnutí, nebo to, že někdo použije cizí email. Odsouhlasení prokliku z emailu pak stačí mít řádně zalogovanou v DB systému.
5. 4. 2018 09:27:25
https://webtrh.cz/diskuse/adult-business-a-gdpr/#reply1339097
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
5. 4. 2018 09:30:32
...
5. 4. 2018 09:30:32
https://webtrh.cz/diskuse/adult-business-a-gdpr/#reply1339096
trx2010
verified
rating uzivatele
5. 4. 2018 09:34:28
Napsal duben;1455269
Tohle znamená, že zaškrtávátko nestačí, musí se přidat odeslání kontrolního emailu (double opt-in), kterým dotyčný svůj souhlas potvrdí. Tím se odstraní nahodilost zakšrtnutí, nebo to, že někdo použije cizí email. Odsouhlasení prokliku z emailu pak stačí mít řádně zalogovanou v DB systému.
Vlastním jednu z největších adult seznamek. Pokud se v inzerátu používá telefon a email. Domnívám se že jediné řešení bude email i telefon ověřit zasláním potvrzujícího kódu. Jinak nemám možnost vyloučit že někdo údaje nezneužije. To by ale web úplně zabilo.
5. 4. 2018 09:34:28
https://webtrh.cz/diskuse/adult-business-a-gdpr/#reply1339095
Napsal trx2010;1455272
Vlastním jednu z největších adult seznamek. Pokud se v inzerátu používá telefon a email. Domnívám se že jediné řešení bude email i telefon ověřit zasláním potvrzujícího kódu. Jinak nemám možnost vyloučit že někdo údaje nezneužije. To by ale web úplně zabilo.
Zabije to projekty, které jedou primárně na kradených datech. Projekty, kam lidé rádi chodí a vracejí se, nemají důvod nepotvrdit. Stačí jim to jen vysvětlit. ano, bude s tím moc práce, ale zase tím mají projekty možnost zlepšit svojí věrohodnost.
5. 4. 2018 09:49:06
https://webtrh.cz/diskuse/adult-business-a-gdpr/#reply1339094
trx2010
verified
rating uzivatele
5. 4. 2018 09:54:40
Napsal Tomáš Maňhal;1455273
Zabije to projekty, které jedou primárně na kradených datech. Projekty, kam lidé rádi chodí a vracejí se, nemají důvod nepotvrdit. Stačí jim to jen vysvětlit. ano, bude s tím moc práce, ale zase tím mají projekty možnost zlepšit svojí věrohodnost.
Data nekradu. A řeknu vám jednu věc. Půlka z těch lidí nemá bohužel mentální kapacitu na to aby dokázala potvrdit email. Těžko to někdo může pochopit. To se musí zažít.
5. 4. 2018 09:54:40
https://webtrh.cz/diskuse/adult-business-a-gdpr/#reply1339093
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit