Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Inkrementální marketing – praktikujete ho?

Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
30. 3. 2018 20:27:46
Jsem teda jenom zaměstnanec, ale v poslední době mi došlo, že nemohu spoléhat na svého ani případně budoucího zaměstnavatele, a musím si stavět dobré jméno, tak pravidelně věnuji hodinu týdně vytváření vlastní propagace a dobrého jména.
Kamarád realitní makléř to dělá také, je fakt neuvěřitelné, jak hodina propagace týdně má výsledky třeba po roce práce.
Jak jste na tom vy? Vytvořili jste si web a necháváte ho ležet ladem, nebo na marketingu pracujete pravidelně? Jsem až v šoku, jak weby různých marketingových guru často leží ladem, je to ostuda když kovářova kobyla chodí bosa.
30. 3. 2018 20:27:46
https://webtrh.cz/diskuse/inkrementalni-marketing-praktikujete-ho/#reply1338369
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
30. 3. 2018 20:47:11
...
30. 3. 2018 20:47:11
https://webtrh.cz/diskuse/inkrementalni-marketing-praktikujete-ho/#reply1338368
Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
30. 3. 2018 21:50:38
Napsal Jiří Šubr;1454295
bart28: Znám skutečně kvalitní freelancery a dokonce firmy, které ani web nemají, nebo mají jen doménu a tam telefon a email. Pokud to nepotřebujete, tak nemá smysl to dělat. Někdo shání zakázky úplně jinak, někdo jede už jen přes reference a mít web znamená např. to, že se vám budou ozývat klienti, co si vás vygooglili a nemají ponětí o rozpočtu a vaší práci.
Někdo je naopak na přísunu zakázek z webu životně závislý a pak dává smysl do toho investovat. Jakou strategii si kdo zvolí je na něm. Ale mít super web jenom že vyvíjím weby ale jinak to nepotřebuju je kontraproduktivní. A pokud někdo chce vidět reference tak mu je ukážu, ale nemusím mít super stránky.
Úplně si nemyslím. Jedna věc je mít web jako primární generátor leadů, a druhá věc je mít web jako vizitku. Já třeba mám web, kde jsem dokonce indexaci od Google zakázal a nechodí tam vlastně nikdo, mám na to jen odkaz z CV, takže když je pro mě firma zajímavá, tak jí dám odkaz, ať se o mě něco dozví.
Reference jsou sice fajn, ale je to furt jen doporučení, a těch informací co si člověk předá referencí je málo. Opět, klidně můžu dávat vizitky s odkazem na můj web, ale nemusím to hned inzerovat přes AdWords.
Podle mě potenciál pro to zlepšit svoje jméno, a tudíž i příjmy je vždy. Třeba Robert Vlach, autor portálu "na volné noze" vydal knížku. Určitě jí nevydával proto, aby vydělal na jejím prodeji (ten mu stěží zaplatí čas investování do jejího sepsání), ale spíše kvůli budování dobrého jména. A dneska si účtuje tuším 5.000 Kč / hodina.
Jistě, je vždy možnost mít pouze výsledky, ty neprezentovat šířit se dobrými referencemi, na druhou stranu i mě, když dostanu nějaké doporučení, tak na mě udělá dojem, pokud mi ten cílený člověk dokáže prezentovat svoji práci. To doporučení je pro mě přeci jenom jen jedno z vodítek, rozhodně to není reference na vše co ten člověk umí a veškeré jeho minulé práce a zakázky, ale pouze že dělal nějakou konkrétní věc pro někoho konkrétního a ten s tím byl spokojen.
Třeba mám automechanika, co jede jen přes reference. Je levný, spolehlivý a v pohodě, nemá žádnou reklamu, a dokonce nemá ani ceduli na garáži, kde opravuje auta. Na druhou stranu, kdyby dělal marketing, může si účtovat za svoji práci více, to je prostě fakt...
30. 3. 2018 21:50:38
https://webtrh.cz/diskuse/inkrementalni-marketing-praktikujete-ho/#reply1338367
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
30. 3. 2018 23:04:20
ty si začal dělat selfpromo tím, že si na svůj web zakázal přístup robotům?
30. 3. 2018 23:04:20
https://webtrh.cz/diskuse/inkrementalni-marketing-praktikujete-ho/#reply1338366
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
30. 3. 2018 23:13:16
...
30. 3. 2018 23:13:16
https://webtrh.cz/diskuse/inkrementalni-marketing-praktikujete-ho/#reply1338365
Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
30. 3. 2018 23:13:33
Napsal protected;1454306
ty si začal dělat selfpromo tím, že si na svůj web zakázal přístup robotům?
ano, nechci mít ty informace veřejné, ale spíše na pozvánku...
---------- Příspěvek doplněn 30.03.2018 v 23:15 ----------
Napsal Jiří Šubr;1454308
Cílem každýho člověka není šponovat svoji hodinovku a furt někam růst. Někdo prostě dělá svoji práci za mzdu co mu vyhovuje a víc nepotřebuje.
:-) no to máš pravdu... cílem všech také není být úspěšný, někomu jen stačí vyhrát pár stovek na automatech a večer je propít s kámoši... super argument :D
30. 3. 2018 23:13:33
https://webtrh.cz/diskuse/inkrementalni-marketing-praktikujete-ho/#reply1338364
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
31. 3. 2018 00:02:05
...
31. 3. 2018 00:02:05
https://webtrh.cz/diskuse/inkrementalni-marketing-praktikujete-ho/#reply1338363
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
31. 3. 2018 01:06:12
ano, nechci mít ty informace veřejné, ale spíše na pozvánku...
Absolutně nechápu smysl, ale budiž.
31. 3. 2018 01:06:12
https://webtrh.cz/diskuse/inkrementalni-marketing-praktikujete-ho/#reply1338362
Ja jsem ta kovarova kobyla. Moc do nejakeho cileneho self proma neinvestuji, ale taky proto nevidim uplne duvod. Zalezi na osobnich cilech.
Dulezite to moc neni. Kdyz si vezmu skutecne odborniky z tohoto oboru tak jen par vyjimek toto dela a pritom jsou znami. Na druhou stranu znam spoustu tech kteri jsou zadarmo drazi ale diky spickovemu self promu jsou znami a vytvorili dojem profika a lidi jsou ochotni jim platit neskutecne.
Takze neni to nic duleziteho, ale ani spatneho. Sice nechapu proc mit polotajny web, ale pokud to tak chcete tak fajn.
---------- Příspěvek doplněn 31.03.2018 v 08:16 ----------
Napsal bart28;1454309
:-) no to máš pravdu... cílem všech také není být úspěšný, někomu jen stačí vyhrát pár stovek na automatech a večer je propít s kámoši... super argument :D
Zde to moc hrotite. Uspesnost je individualni. Co je pro nekoho dost je pri druheho malo.
Pro mne je treba dulezite co a kde delam nez treba honeni se za pozici a vydelky apod. Pro mne je uspech to ze se mam ze sveho pohledu super. Delam co mne neskutecne bavi. Mam volne vikendy vetsinu odpoledne pres tyden. Super family apod. A kdybych sel do vehlasnejsi firmy nebo mel treba o neco vetsi prijmy tak bych vice stastny nebyl a ani bych nemel pocit ze jsem vice uspesny.
Ale chapu ze druhy to ma jinak.
31. 3. 2018 08:10:45
https://webtrh.cz/diskuse/inkrementalni-marketing-praktikujete-ho/#reply1338361
RL
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
31. 3. 2018 08:47:43
@ Jiri Subr: nemyslim, a skoro bych taky tipl, že ani zakladatel vlákna nemyslel, že jedinej způsob, jak dělat selfpromo a co se pod tim myslí je mít a promovat web.
@ bart28: neuvěřitelný, že si dokážeš vytrolit vlastní vlákno..
Napsal bart28;1454309
ano, nechci mít ty informace veřejné, ale spíše na pozvánku...
---------- Příspěvek doplněn 30.03.2018 v 23:15 ----------
:-) no to máš pravdu... cílem všech také není být úspěšný, někomu jen stačí vyhrát pár stovek na automatech a večer je propít s kámoši... super argument :D
31. 3. 2018 08:47:43
https://webtrh.cz/diskuse/inkrementalni-marketing-praktikujete-ho/#reply1338360
Nejprve to vezmu za sebe, pak zareaguji na části diskuse.
Web jsem ladil několik let. Prošel asi 3 verzema. Teď jsem konečně v situaci, kdy jsem s ním naprosto spokojenej a kdy mi přivádí přesně takové klienty, na které cílím. Pokud nepočítám občasné odkázání na web, tak ho nijak nepropaguju. Ani sebe nijak nepropaguju. Co ale dělám je, že zaprvé na rozdíl od většiny grafiků řeším SEO, takže 2/3 zakázek mám z googlu. A zadruhé že tvořím obsah, díky kterému se ke mně (tzn. na můj web, to je taková má "základna") ti lidé dostanou.
Byl jsem teď na ThinkTanku Na volné noze a většina lidí mě tam znala, aniž bych já znal je a chválili mi mé články a mnoho z nich se vyptávalo a těšilo, kdy zas nějaký další napíšu. :) Skvělej pocit a hlavně ukázka toho, že generování (pokud možno kvalitního) obsahu přináší ovoce. Mimo to mě díky e-booku (41k stažení) zná i spousta negrafiků a když kolem nich někdo potřebuje vytvořit logo, tak si mě vybaví a doporučí. Takže mně doporučují i lidé, kterým jsem nikdy nic netvořil zkrátka jen proto, že jsem jediný, koho znají = protože nikdo jiný o tom u nás nepíše. V tomhle mě inspirovaly e-booky od Otto Bohuše, kterého jsem si právě díky nim zapamatoval a přišlo mi to jako dobrý nápad "prosazení".
Netušil jsem ale, jak moc velký efekt to bude mít a osobně vnímám tuhle cestu (ať už solidní e-book anebo psaní přínosných článků) jako nejlepší možný marketing, protože lidi nejen že vás znají, ale dokonce i tak nějak respektují a uznávají jako někoho, kdo ví, co dělá (a píše). To žádný banner, který lidem vyskočí na Novinkách (pokud nemají adblock) prostě nedokáže. Není to sice snadné a nějaký čas to trvá, ale funguje to. Člověk nemusí být ani zdaleka nejlepší, ale na tom nezáleží, protože je pro běžné lidi uchopitelný a i když ho napřímo neznáte, tak ho stejně tak nějak znáte skrze ty články a další aktivitu. A to je prostě super, protože lidi volí známé namísto neznámého v drtivé většině případů.
Napsal Jiří Šubr;1454295
bart28: Znám skutečně kvalitní freelancery a dokonce firmy, které ani web nemají, nebo mají jen doménu a tam telefon a email. Pokud to nepotřebujete, tak nemá smysl to dělat.
To, že to někomu funguje bez webu neznamená, že by to s webem šlo daleko lépe a že mu tak třeba unikají spousty zajímavých zakázek od lidí, kteří nemají v okolí nikoho, kdo by jim je (anebo jakéhokoli jiného dodavatele) doporučil a tak googlí.
Napsal Jiří Šubr;1454295
Někdo shání zakázky úplně jinak, někdo jede už jen přes reference a mít web znamená např. to, že se vám budou ozývat klienti, co si vás vygooglili a nemají ponětí o rozpočtu a vaší práci.
Od toho jsou tu takové dvě věci, říká se jim ceník a portfolio. :) Na webu zmíním orientační ceny a ukážu svou práci. Pak už chodí jen ti klienti, kteří mají podobnou představu o ceně a hledají něco ve stylu, co tvořím.
Napsal Jiří Šubr;1454295
Někdo je naopak na přísunu zakázek z webu životně závislý a pak dává smysl do toho investovat. Jakou strategii si kdo zvolí je na něm. Ale mít super web jenom že vyvíjím weby ale jinak to nepotřebuju je kontraproduktivní. A pokud někdo chce vidět reference tak mu je ukážu, ale nemusím mít super stránky.
A jak ukážeš reference někomu, kdo ani neví, že existuješ? Spousta lidí spoléhá na to, že zakázky se k nim nějak dostanou. Doporučování funguje jako řetězová reakce, to ano. Ty uděláš něco pro někoho, ten tě doporučí 10 dalším, ty zase dalším atd. Ale stále tu jsou tisíce lidí, kterým by třeba tvá práce sedla a i pro tebe by to byly vysněné zakázky, jenže nikdo z těch, kteří tě znají, prozměnu nezná tyhle lidi a tak tě jim nedoporučí. Web je pomůcka, díky které tě pozná s trochou nadsázky celý svět a může k tobě přijít kdokoliv.
Napsal bart28;1454298
Úplně si nemyslím. Jedna věc je mít web jako primární generátor leadů, a druhá věc je mít web jako vizitku. Já třeba mám web, kde jsem dokonce indexaci od Google zakázal a nechodí tam vlastně nikdo, mám na to jen odkaz z CV, takže když je pro mě firma zajímavá, tak jí dám odkaz, ať se o mě něco dozví.
To trochu navazuje na to od Jirky a je to pro mě docela nepochopitelné. Proč ukazovat práce jen zájemcům, proč je neukázat i ostatním, ze kterých se ti zájemci teprve mohou vyklubat? Zvláště mi to přijde zajímavé, když dále píšeš i o Robertovi a pak tom automechanikovi a uznáváš, že ten marketing, resp. nějaká sebeprezentace je důležitá.
31. 3. 2018 14:35:02
https://webtrh.cz/diskuse/inkrementalni-marketing-praktikujete-ho/#reply1338359
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit