Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Nastavení Google nákupů a Merchant center – Jaké používáte řešení vy?

Antenna H.
verified
rating uzivatele
16. 3. 2018 11:03:43
Ahoj.
Jak máte prosím vyřešené google nákupy? My máme stále pouze jednu kampaň, kde se zobrazují všechny naše produkty. Následně dle sezóny vylučujeme klíčová slova, která se nevyplatí.
To už ale přestává být dostačující a PNO je vyšší a vyšší. Navíc cenu za proklik musíme stále snižovat, takže na většinu produktů se zřejmě ani nezobrazujeme, dříve jsme mohli mít pro celý účet nastavených 13 Kč a vyplácelo se to, nyní za 5,50 je to na hraně.
Bloomarty jsme zkoušeli a příliš nám nefunguje.
Máme cca 2000 produktů skladem. Použití vlastních štítků není vhodné, jelikož pojme pouze 1 K produktů. Členění dle kategorií také není vhodné, jelikož většina produktů se nachází např. v 10 společných kategoriích.
Ideální by pro nás byla možnost spravovat produkt po produktu, tak jako je to u klasických PPC inzerátů.
Jaké používáte řešení vy? Z Googlu nám bohužel také nejsou schopni nic poradit.
16. 3. 2018 11:03:43
https://webtrh.cz/diskuse/nastaveni-google-nakupu-a-merchant-center-jake-pouzivate-reseni-vy/#reply1335384
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
16. 3. 2018 11:16:33
Vlastní štítek v žádném případě nemá kapacitu max 1k produktů... http://prntscr.com/iryv34
Spravovat na úrovni jednotlivých produktů je také možné, když si je ve skupině produktů dáte rozdělit podle ID (sice vidíte ID a ne třeba název, ale to je celkem jedno - důležité jsou statistiky k danému produktu).
Podívejte se na statistiky podle zařízení (v nastavení kampaně) a začněte používát strategii nabídek ROAS, pokud vám ještě neběží.
Edit: to 1k produktů si pletete s tím, že můžete mít maximální 1 000 jedinečných hodnot štítků (vizte custom label https://support.google.com/merchants/answer/7052112?visit_id=1-636568087210845228-2336881691&rd=1 zde)
16. 3. 2018 11:16:33
https://webtrh.cz/diskuse/nastaveni-google-nakupu-a-merchant-center-jake-pouzivate-reseni-vy/#reply1335383
Antenna H.
verified
rating uzivatele
16. 3. 2018 15:12:26
Napsal OndrejDyrka;1450793
Vlastní štítek v žádném případě nemá kapacitu max 1k produktů... http://prntscr.com/iryv34
Spravovat na úrovni jednotlivých produktů je také možné, když si je ve skupině produktů dáte rozdělit podle ID (sice vidíte ID a ne třeba název, ale to je celkem jedno - důležité jsou statistiky k danému produktu).
Podívejte se na statistiky podle zařízení (v nastavení kampaně) a začněte používát strategii nabídek ROAS, pokud vám ještě neběží.
Díky za odpověď. ROAS jsme teď zkoušeli 14 dní a nejeví se to pro nás jako efektivní. Rozdělení podle ID je pro nás dost nepřehledné. Souhlasím s tím, že jde o statistiky, ale v systému bychom se chtěli i orientovat.
Poradíte nám tedy, jak správně nastavit ten vlastní štítek? Zvolili jsme vlastní štítek 0 a u něho jsme nastavili atributy název+ identifikátor existuje -> zde se nám pak při rozdělení produktů pro google nákupy v adwords objevilo jen asi 200 produktů, to samé když tam máme nastavený pouze název, dokonce jsme zkoušeli i kombinaci atributů: název + identifikátor existuje + cena + dostupnost, avšak při jakékoliv kombinaci se nám pak promítne pouze pár produktů a ne všechny. jak toto řešit?
16. 3. 2018 15:12:26
https://webtrh.cz/diskuse/nastaveni-google-nakupu-a-merchant-center-jake-pouzivate-reseni-vy/#reply1335382
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
16. 3. 2018 15:58:16
Ještě jsem nezažil, aby ROAS nefungovalo. Ideálně nechat to nejdřív běžet na CPC a teprve po nasbírání dostatku dat to přepnout (s podobnou návratností, jakou to mělo za CPC a pak postupně utahovat).
Dělali jste ty štítky podle https://support.google.com/merchants/answer/6324473?hl=cs&ref_topic=6324338?
"Objevilo se asi 200 produktů" - měli jste v zde v menu uprostřed zvolené Produkty a ne např. Prokliky? http://prntscr.com/is2z92
Asi nejdůležitější v Nákupech je odolat pokušení a nezvedat CPC, když se produktu daří - obvykle to vede jen k vyšším nákladům, nikoli k dalším konverzím.
16. 3. 2018 15:58:16
https://webtrh.cz/diskuse/nastaveni-google-nakupu-a-merchant-center-jake-pouzivate-reseni-vy/#reply1335381
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit